IwS 1 - Kapitola 1: V jiném světě 1/5

 Kapitola I: V jiném světě

Když jsem nabyl vědomí, ležel jsem na zádech a díval se na oblohu. Mraky se pomalu vznášely a já slyšel v dálce cvrkot ptáků.

 Vylezl jsem na nohy a všiml si, že mě tělo vůbec nebolelo. Když jsem si prohlížel své okolí, všiml jsem si hor a travnatých plání všude kolem sebe. V dálce jsem zahlédl velký strom. Navíc jsem si říkal, že bych vedle něj mohl rozeznat i silnici.

 Nebylo pochyb, byl jsem v jiném světě.

 "Myslím, že prostě půjdu po silnici a uvidím, jestli na někoho narazím." Okamžitě jsem se vydal k velkému stromu. Když jsem se k němu dostal, lépe jsem se na věci podíval. Měl jsem pravdu! Opodál vedla silnice.

 „Teď... doleva nebo doprava, to je otázka.„ Přemýšlel jsem o svých možnostech pod stínem obrovského stromu.

 Nejbližší orientační bod po mé pravici vypadal, že je vzdálený hodinu chůze. Vlevo jsem dokázal rozeznat město. Bylo to asi osm hodin pěšky ... Jak jsem se ztratil v myšlenkách, můj smartphone začal zvonit. ID volajícího bylo uvedeno jako „Bůh“.

 „Haló?“

 „Ach! Prošlo to! Vidím, že jsi dorazili v pořádku.„ Slyšel jsem boží hlas, když jsem držel telefon u ucha. Jen jsme se rozloučili, ale bylo to, jako bychom spolu mluvili pořád.

 "Zapomněl jsem zmínit jednu věc." Mapy a kompasy apod. V telefonu by nyní měly být kompatibilní s tímto světem. Doufám, že ti některé pomohou! “

 "Vážně? To je vlastně skvělé načasování. Byl jsem trochu ztracený a přemýšlel, kam bych měl jít.“

 "Předpokládal jsem to. Mohl jsem tě stejně snadno vysadit uprostřed města, ale vzpomeňte si na paniku, která by nastala. Myslel jsem, že se tomu raději vyhneš, tak jsem tě místo toho vysadil tam, kde tě nikdo neuvidí. To nás samozřejmě přivádí k problému, že jsi se ztratil uprostřed ničeho.“

 "Jo, jo," odpověděl jsem s poněkud ironickým úsměvem. Bylo jen přirozené, že se ztratím. Neměl jsem cíl, rodné město, ani žádné známé.

 „Jestli se budeš řídit svou mapou, měli bys se bez incidentů dostat do nejbližšího města. Udělej, co můžeš. Na shledanou!

 "Udělám. Později“ Jak hovor skončil, vrátil jsem se na domovskou obrazovku, lokalizoval mapovou aplikaci a otevřel ji. Moje poloha byla zobrazena v samém středu mapy. Hned vedle toho bodu se táhla silnice. Tohle musela být cesta, na kterou jsem se díval. Když jsem se oddálil, vzal jsem na vědomí město na západ. Bylo to... Reflet? Město Reflet.

 

"No, myslím, že právě tam mířím.“ Vytáhl jsem jednoduchou aplikaci kompasu, vzal jsem na vědomí a zamířil na západ.

 

Po chvilce chůze se realita mé situace konečně začala propadat. Zaprvé jsem neměl jídlo. Nemluvě o tom, že jsem neměl vodu. Jakmile se dostanu do města, co potom? Neměl jsem peníze. Pořád jsem měl peněženku, ale k čemu to bylo? Byl směnný kurz za peníze mé země? Z logického hlediska to teď bylo všechno bezcenné. Co dělat...

 Jak jsem se ztrácel v myšlenkách, zezadu se neustále ozýval zvuk. Otočil jsem se, abych to zkontroloval, a uviděl něco v dálce. Mířilo to sem a zdálo se, že je to koňský povoz. Nikdy v životě jsem neviděl kočár, ale bylo to obecně něco, v čem byste našli někoho, kdo se veze.

 To by byl první kontakt se životem v jiném světě. Co mám dělat? Zkusit to zastavit? Mohl jsem požádat o odvoz do města, ale rozhodl jsem se proti nápadu. Proč? Dost jednoduchý důvod.

 Jak se kočár přibližoval, mohl jsem na první pohled říct, že se jednalo o velmi kvalitní vozidlo. Jeho fyzický vzhled ukázal, že byl nádherně ozdobený a postavený z nejvyššího řemeslného zpracování. I já jsem na první pohled poznal, že je to typ vozidla, kterým jezdí šlechtic, nebo alespoň nějaký bohatý člověk s vysokým postavením.

 Kdybych měl zastavit takový kočár jen proto, abych se setkal s takovou dějovou linkou jako „Drzý lump! Za to vás uvidím oběšeného!“ Pak by to nebylo k smíchu. Rozhodl jsem se, že je v mém nejlepším zájmu místo toho ustoupit, tak jsem se prostě přesunul na okraj silnice.

 Kočár mě minul a v jeho stopách se objevil oblak prachu. Dobře. Byl jsem rád, že se mi podařilo vyhnout se problémům. Když jsem se však otočil, abych pokračoval v chůzi po silnici, všiml jsem si, že se zastavil kousek přede mnou.

 „Ty! Ano ty, tamhle! Muž zabouchl dveře kočáru a vyšel ven. Byl to starší pán s šedivými vlasy a nádherným knírem. Na sobě měl stylovou šálu a plášť a na hrudi mu zářila růžová brož.

 „Uhm, ano? Co je to...?„Z něčeho zcela nadšený se starší pán vydal na cestu ke mně. Někde vzadu v mysli se mi jen ulevilo, že mluvíme stejným jazykem. Muž mi pevně sevřel ramena a držel mě na místě. Jeho oči bloudily po celém mém těle, jako by si pomalu něco vychutnávaly. Počkej... co? To by mohlo být špatné...

 „Kde na světě jsi vzal tyhle šaty?!“

 "Promiňte?" Byl jsem zaskočen a naprosto bezradný nad jeho otázkou. Ten pán byl tak ponořený do skenování mé školní uniformy z každého úhlu, že ani nevěnoval pozornost mému zmatení.

 "Takový design jsem ještě nikdy neviděl." A způsob, jak to bylo šité ... Jak se to podařilo ...? Hmm ... “

 A pak to všechno začalo dávat smysl. Jednoduše řečeno, moje uniforma byla vzácná. Možná na tomto světě nic jiného takového neexistovalo. V tom případě...

 „Můžete to mít, jestli chcete.“

 „Jsi si jistý?!"Ten knírač se chytil na návnadu.

 „Tyhle šaty jsem získala od cestujícího obchodníka. Pokud byste je rád měl, nevadí mi je předat. To mě však dostává do ztráty, jelikož bych neměl co na sebe. Kdybyste mě laskavě vzal do města a pomohl mi najít nové oblečení, byl bych vám velmi vděčný.“

 Nemohl jsem mu snad říct, že moje šaty pocházejí z jiného světa, takže jsem byl nucen přijít s výmluvou. Pokud se mi nějak podařilo prodat oblečení a vydělat z nich trochu peněz, tak by byl jeden problém vyřešený. Navíc by mi pomohl sehnat oblečení, které tolik nevyčnívalo. Zabít dva ptáky jedním kamenem, abych tak řekl.

 "Výborně! Stoupni si na palubu a doprovoď mě do města! Připravím ti dvoje nové oblečení. Jakmile se o to postaráme, můžeš své současné oděvy prodat. “

 "Pak máme dohodu," odpověděl jsem přísně. Kníratý pán mi v odpověď pevně potřásl rukou.

 Poté už trvalo jen tři hodiny, než jsme se do města Reflet dopravili kočárem. Během cesty mi pán, který se představil jako Zanac, vzal bundu a několikrát ji přejel rukama, přičemž ji zkoumal až do posledního švu. Vypadalo to, že se o oděv velmi zajímal. Jakmile jsem se dozvěděl o jeho práci, všechno to dávalo smysl. Zanac zřejmě pracoval v módním průmyslu. To vysvětlovalo jeho počáteční reakci a veškeré jeho zvědavé chování. I dnes to vypadalo, že byl na cestě z nějaké schůzky.

 Co se mě týče, prošel jsem čas a vyhlédl z okénka kočáru. Krajina zcela nového světa. Svět, který byl mým novým domovem.

  

Byly to tři hodiny, co jsem poprvé potkal Zanaca. Po spoustě houpání a třesení, kočár bezpečně dorazil do Refletu. 

 U vchodu nás potkal voják, možná nějaký vrátný, a vyslýchal nás, než nám okamžitě umožnil projít. Z jeho reakce to vypadalo, že je Zanac docela slavný.

„Už jsme tady!! Pojď, podíváme se po nějakém novém oblečení." Udělal jsem, co Zanac žádal, a vyšel na ulici. Vývěsní štít obchodu představoval jehlu a vlákno, ale to písmo pod tím mě upozornilo na alarmující skutečnost.

 „Nemůžu to přečíst...„ Neuměl jsem přečíst, co bylo napsáno na ceduli. To rozhodně nebyla dobrá zpráva.

 Myslel jsem, že by to mohlo být v pořádku, protože jsem byl schopen dobře mluvit, ale zdálo se, že tomu tak není. Předpokládal jsem, že to mohlo být horší, protože přinejmenším schopnost hovořit znamenala, že mě ještě může někdo naučit číst a psát. Den první v jiném světě a už jsem měl co studovat...

 Zanac mě zavedl do obchodu a několik zaměstnanců nás přišlo pozdravit.

 „Vítejte zpátky, majiteli!“ Zaskočilo mě, co říkali.

 "Majitel...?"

 "Ah, provozuji tento obchod." Ale to teď není důležité, pojďme tě převléct! Někdo vyberte nové oblečení pro tohoto chlapce! Zanac mě odvedl do převlékárny, což byla skutečně malá místnost s dveřmi, ne jen krabice se závěsem, který ji odděloval.

 Potom se vrátil s hromadou šatů. Sundal jsem si sako, kravatu a košili, abych se mohl začít převlékat. Měl jsem pod sebou jednoduché černé tričko a zdálo se, že také upoutalo Zanacovo oko.

 "M-Mohu naléhat, abys mi prodal také toto spodní prádlo ...?" "Ten darebák.

 Nakonec jsem byl nucen prodat každou poslední nit ze zad. Všechno včetně mých ponožek a bot. V době, kdy se do jeho požadavků přidali spodky, mě to docela trápilo a byl jsem docela unavený. Pochopil jsem, jak se cítí, jen si přeju, aby pochopil, jak jsem se cítil ...

 Šaty a boty, které mi na oplátku připravil, byly pohodlné a snadno se nosí. Rozhodně jsem na ně neměl žádné stížnosti. Černé kalhoty a bílá košile, s černou bundou navrch. Elegantní oblečení, které také nebylo příliš výstavní. Líbilo se mi to. Zabránilo mi to vyčnívat.

 "A teď, za kolik mi prodáváš své šaty?" Samozřejmě nebudu šetřit žádné náklady, ale měl jsi na mysli zvláštní poplatek? “

 "No ... obávám se, že nemám na mysli dobrý odhad." Tohle není moje odbornost. Můžu jen předpokládat, že by byly drahé, ale... Abych byl úplně upřímný, jsem teď bez peněz.“

 „Vidím... To je dost smutné slyšet. No a jak tedy zní deset zlatých?“ Bez jakékoliv znalosti měny na tomto světě jsem neměl možnost posoudit cenu deseti zlatých. Jako takový jsem přijal.

 „To zní dobře.“

 "Báječné! Tady jsou, “odpověděl Zanac, očividně potěšen mou odpovědí.

 Do dlaně mi zacinkalo deset zlatých mincí. Každá z nich byla asi tak velká jako 500 jenů a měla rytiny něčeho, co připomínalo lva. Byla to celá moje životní úspora. Něco, co jsem musel utratit moudře.

 „Mimochodem, vy byste nevěděl, kde bych mohl najít něco jako hostinec, že? Rád bych si našel místo na odpočinek, než zapadne slunce.“

 "Hospoda, ano?" Když vyjdeš na ulici, zahneš doprava a poté pokračuj po silnici. Měl bys vidět znamení pro hostinec Stříbrný Měsíc, nebude těžké je najít. “ I kdybych to viděl, nevěděl bych to, protože jsem neuměl číst... No, nebyl by to problém, protože bych se mohl pořád ptát lidí, když jsem šel. I kdybych neuměl číst, pořád bych uměl mluvit.

 „Děkuji. Pak tedy vyrazím na cestu.“

„Velmi dobře. Pokud narazíš na nějaké jiné neobvyklé oděvy, přines je prosím ke mě.“

 Řekl jsem Zanacovi sbohem a odešel z obchodu. Slunce bylo stále vysoko na obloze. Vyndal jsem smartphone a zapnul ho. Zdálo se, že je čas těsně před druhou hodinou odpoledne.

 "Přemýšlel jsem o tom v kočáru, ale ... čas by měl být také přesný, že ...?" Pokud jde o slunce, nemohlo to být příliš daleko.

 V tu chvíli se mi najednou něco vybavilo. Otevřel jsem mapovou aplikaci. Na mapě města se zobrazila moje aktuální poloha a dost dobře se také zobrazovaly názvy ulic a obchodů. Rozhodně bych se teď neztratil.

 Na aplikaci jsem našel hostinec Stříbrný Měsíc dostatečně rychle. Oh, počkej chvilku...

 Otočil jsem se a podíval se na Zanacův obchod. „...« FASHION KING ZANAC ( Módní král Zanac )» To je vážně to, co ta cedule říkala...?“ Vyrazil jsem do hostince, celou dobu jsem se cítil špatně kvůli chudákovi Zanakovi a jeho hroznému smyslu pro pojmenování.

4 komentáře:

  1. Ahojky, díky za překlad, mám jen pár postřehů, pozor na mužský a ženský rod máš tady chyby v koncovkách „Tyhle šaty jsem získala od cestujícího obchodníka. Pokud byste je rád měl, nevadí mi je předat. To mě však dostává do ztráty, jelikož bych neměl co na sebe. Kdybyste mě laskavě vzala do města a pomohla mi najít nové oblečení, byla bych vám velmi vděčný.“, a tykaní a vykaní, měníš to ve větě "Výborně! Stoupni si na palubu a doprovoď mě do města! Připravím ti dvoje nové oblečení. Jakmile se o to postaráme, můžete své současné oděvy prodat. “

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za upozornění. Tohle je zrovna ta část kde jsem ještě zkoušel postup překládání: nejdřív přeložit větší kus a teprve pak upravovat chyby, skloňování atd. a tohle mi tam proklouzlo. Když to člověk čte už poněkolikáté tak to snadno přehlédne. Ještě jednou díky.

      Vymazat
    2. to známe, i při korekcí titulků, to třikrát zkontrolujeme a nakonec se po vydaní najdou chyby :D

      Vymazat