HRH 1 - Kapitola 2: Začněte od X 3/7

„Vaše Veličenstvo. Mnoho nadaných lidí této země, kteří přišli v reakci na vaše předvolání, bylo zaznamenáno v účetní knize. Tito lidé jsou ti kteří vlastní obzvláště vzácné dary. “

Když to Marx řekl, tlustý muž se přede mnou poklonil a skočil k tomu rychlostí kobylky. Modrovlasá hezká dívka udělala totéž, každý její pohyb byl plný půvabu a malá dívka s liščíma ušima ji neohrabaně následovala. Mladý muž v černém plášti je všechny ospale pozoroval a poklonil se přede mnou jako poslední.

Dívka s elfíma ušima zůstala stát. Všichni přítomní byli šokováni.

„Jsi před králem. Nebudeš se klanět? “Ludwin ji varoval tichým, ale silným hlasem.

Zdálo se, že dívce s elfíma ušima je to jedno. A co víc, podívala se mi do očí a řekla tohle:

„Žádám vás o shovívavost, protože je to zvyk mého kmene. Bojovníci mého kmene nesklánějí hlavu před nikým jiným než před svým pánem. A naše ženy, nesklánějí hlavu před nikým jiným než před svým manželem, je to důkazem jejich cudnosti.“

„Stále ...“ argumentoval Ludwin.

„Nevadí mi to.“ Zvedl jsem ruku, abych zabránil tomu, aby se s ní Ludwin hádal. „Jsme ti, kteří je žádají o pomoc zemi. Není třeba být tak upjatý.“

„... Jak si přejete, Vaše Veličenstvo," řekl Ludwin a snadno ustoupil.

... Udělal to, protože věděl, co se stane, to se vsadím. Jednal tak, aby nás lidé nebrali na lehkou váhu, a přitom stále ukazoval, jak tolerantní král je. Je to působivý herec. V tom případě budu muset splnit očekávání a hrát tolerantního krále.

Vstal jsem z trůnu a obrátil se k nim.

„Prosím, neklaňte se přede mnou. Jsem to já, kdo vás žádá o laskavost. Nestarejte se o ceremonii. Pokračujte a buďte v klidu.“

Všichni čtyři tiše vstali. Podíval jsem se na Marxe a naznačil mu, že by měl pokračovat.

Marx přikývl a začal číst z jakéhosi svitku. „Nyní oznámíme dary, které mají tito jednotlivci v držení, a provedeme udělování cen! Madam Aisha Udgard, temná elfka z Bohem Chráněného Lesa, předstupte!“

„Ano, pane!“

Tentokrát dívka s elfíma ušima pokorně poslechla.

Vypadala na necelých dvacet let, ale slyšel jsem, že temní elfové zůstali dlouho mladiství, takže jejich vzhled a věk tomu neodpovídaly. Měla hnědou pleť a atraktivní stříbrný cop. Měla na sobě hrudní brnění a rukavice a byla oblečená jako válečnice. Štíhlé nohy jí vykukovaly štěrbinou v pase. Byly mírně svalnaté a vypadaly docela zdravě.

Temní elfové, pomyslel jsem si. Jedna z menšinových ras Elfriedenů, jsou rasou s vysokou úrovní bojových schopností. Místo měst bydlí v Lese Chráněném Bohem a je jim udělena autonomie jako ochráncům lesa. Mají silný smysl pro rasovou jednotu a odmítají cizince... huh.

Zatímco jsem se choval, jako by nic nebylo neobvyklé, manipuloval jsem rukavicemi, které jsem nechal prodchnuté svým vědomím ve vedlejší místnosti, abych si prolistoval Dětskou Encyklopedii Elfrieden (protože byla zaměřena na děti, záznamy byly krátké, což bylo užitečné při rychlém vyhledávání informací) a přečetl si článek o temných elfech.

Temní elfové v této zemi nebyli padlí elfové, kteří ztratili požehnání bohů, jak byste mohli vidět ve spoustě fantazy. Zdálo se, že blonďatí elfové s bledou pletí se nazývali „světlí elfové“ a hnědí, stříbrovlasí elfové se nazývali „temní elfové“, aby se mezi nimi rozlišovalo.

„Tahle prokázala, že je pozoruhodně nadaná bojovými schopnostmi. Byla vítězkou soutěže Nejlepší v turnaji bojových umění Království. Tento úspěch ukazuje, že je skutečně způsobilá být nazývána největší v tomto království, a za to ji chválíme!“ prohlásil Marx.

Huh, takže je vítězkou turnaje v bojových uměních. Tak to musí být pěkně tvrdá. Znepokojovala mě jen jedna věc. „Vyhlásil jsem výzvu pro schopné lidi, kteří pomohou království, ale pomůžeš mi, až přijde čas? Četl jsem, že temní elfové jsou věrní jen svému druhu.“

„... Už není doba, kdy můžeme přežít jen ochranou našich lesů. Pokud tato země padne, les bude ohrožen. Někteří mají pocit, že my temní elfové se musíme změnit. Jsem jednou z nich, “ řekla Aisha jasně.

„No.... To je dosti liberální tvrzení pro někoho z tak konzervativní rasy,“ řekl jsem.

„Je pravda, že jsem považována za kacíře. Pokud však něco neděláme ... Králi Soumo? “

„Ano?“

„Peníze za výhru nepotřebuji. Místo toho Vás žádám, abyste mi dovolil oslovit Vás přímo.“

V hale to vřelo. Aisha se snažila přímo oslovit krále. Dokonce i v Japonsku byly doby, kdy by to byl hrdelní zločin. Zdálo se, že tahle země není jiná.

Ruce Liscie a Ludwina šly k jejich mečům, ale já jsem jim pokynul, aby přestali.

„Dovolím to. Řekni, co chceš. “

„Soumo?! To není...!“

„Byla připravena hodně riskovat, aby mi to řekla. Jako král bych ji měl vyslechnout.“

„Děkuji. Budu tedy mluvit. “ Aisha si s hrdostí nafoukla hruď a promluvila. „V poslední době došlo k velkému počtu vpádů jinými rasami do Lesa Chráněného Bohem. Sklízejí houby a další jedlé divoké rostliny a loví lesní zvířata. Chápu, že je potravinová krize, pokud nám však tyto věci ukradnou, budeme hladovět my! Neměli jsme jinou možnost než se proti vetřelcům chopit zbraní. I teď dochází v celém lese ke střetům. Králi Soumo, prosím, zakročte proti pachatelům!“

„Chápu...“

V podstatě chce, abych zakázal lidem, kteří jsou bez jídla, lovit nebo sklízet divoké rostliny v lese. Když je potravinová krize, když jdete do oblasti, kde je distribuce omezená, krize je tam ještě hlubší. Pokud je tu náhodou poblíž les s hojnými zdroji, myslím, že by do něj mohli vstoupit i tváří v tvář útokům temných elfů.

„Jistě, máš to mít. Pokud jde o Bohem Chráněný Les, již existují zákony omezující vstup, takže nemohu vydat nový zákaz, ale postarám se o to, aby se potravinová pomoc dostala k lidem v okolí okamžitě. Pokud se i potom najdou tací, kteří se snaží vstoupit do Bohem Chráněného Lesa, uznáme je za pytláky a budeme je stíhat.“

„Děkuji. Máte mou vděčnost. “

S těmito slovy si Aisha místo úklonu přitáhla ruku k hrudi a zavřela oči. Nebyl jsem si jistý, jestli je to gesto vděčnosti, nebo jen póza, která dává najevo úlevu při plnění jejího úkolu.

„Přesto, Aisho, pytláctví je nevýslovný zločin, ale když se zamyslíme nad budoucností, nebylo by moudré uvažovat o obchodu s lidmi mimo les? Nejsou ve vnějším světě věci, které přitahují váš zájem?“ zeptal jsem se.

„No, ano, ale.... Nemáme žádné pravděpodobné obchodní zboží.“

„Hmm ... a co dřevo? Nemáte nějaké z periodického ztenčování?“

Když žili v lese, museli mít víc dřeva, než věděli, co s ním. Ve vnějším světě po něm byla naopak vysoká poptávka. Mělo by to udělat slušně dobrý obchod... To jsem si myslel, ale....

„Periodické ztenčení... Co by to mohlo být?“ Aisha se zeptala s vážným výrazem ve tváři a já se nemohl ubránit ohromení.

Huh? Neříkejte mi, že na tomto světě nedělají periodické ztenčování lesů?

„Mám na mysli pravidelné kácení určitého počtu stromů za účelem zachování lesa...“

Když jsem to řekl, podíval jsem se na Liscii, Marxe a Ludwina, ale všichni zavrtěli hlavami. Zřejmě to bylo poprvé, co o tom slyšeli. Stejné to bylo s Aishou.

„Abyste ochránil les ... pokácel byste stromy?“

„Samozřejmě. Když necháte stromy na pokoji, pořád se zvětšují a jejich listí a větve se rozprostírají. Pokud blokují sluneční světlo, mladé stromy nemohou růst. Kromě toho, pokud rostou příliš hustě, ovlivňuje to jejich životnost, takže nakonec nemáte nic než staré stromy, které jsou tenké a slabé, jako fazolové klíčky. Takový fazolový les se dá snadno zničit sněhem a větrem. A navíc, pokud slunce nedosáhne podrostu, všechno vyschne. To způsobuje, že půda ztrácí schopnost zadržovat vodu, což může být příčinou sesuvů půdy. To všechno jsou běžné znalosti ... ne?“

Když jsem se rozhlédl kolem sebe, bylo to jako vidět sbírku bubáků, kteří dokážou jen kroutit hlavou doleva a doprava.

Aisha se přede mnou najednou poklonila. „Králi Soumo... ne, Vaše Veličenstvo!“

„C-Co ?!“

„Pokorně Vás prosím o odpuštění za mou dřívější hrubost!“

„Uh, bylo mi to jedno, ale.... Počkej, je v pořádku, když takhle skloníš hlavu?“

„Nevadí mi to! Protože se od této chvíle se zavazuji, že vám budu věrně sloužit po zbytek mého života!“

Whoa, whoa, vydrž. Co se to tu děje?

„Používejte můj život, jak chcete! Mé tělo, mé srdce, moji cudnost, nabízím Vám to! Když mi řeknete, abych bojovala, budu bojovat! Když mi řeknete, abych Vás milovala, budu Vás milovat! Když mi řeknete, abych se stala Vaší konkubínou nebo otrokyní, udělám to! Když mi řeknete, abych zemřela, zemřu!“

„Odkud se vzala ta šílená loajalita?! Co se stalo v posledních minutách?!“

„Nicméně, než mi nařídíte zemřít, žádám Vás, abyste vyslyšel mou poslední žádost!“

„Huh? Ignoruješ mě?! Úplně mě ignoruješ?! “

„Prosím, přijďte co nejdříve do Bohem Chráněného Lesa!“ Pak znovu pevně udeřila hlavou o podlahu.

V této chvíli byla i Liscia dokonale zaskočena.

... Ta sebepoškozující poklona je prakticky hrozba ...

„Dobře, poslechneme si tvůj příběh, řekl jsem. V podstatě mě chceš přivést do Bohem Chráněného Lesa, že?“

„To je přesně ono! A v Bohem Chráněném Lese nás prosím naučte toto „periodické ztenčování“! V posledních letech čelí Bohem Chráněný Les přesně těm problémům, o kterých jste právě mluvil, pane! Tam, kde jsou stromy husté, jsou tenké a slabé, mladé stromy nerostou, voda je bahnitá, a když přijde vítr nebo silné bouře, obnaží zemi. S vašimi slovy, jsem se konečně dozvěděla příčinu!“

„Bohem Chráněný Les má historii táhnoucí se tisíce let, že? Nikdo si toho předtím nevšiml?“ Zeptal jsem se, jen aby Liscia a Aisha zahanbeně přikývly.

„Stromy v Bohem Chráněném Lese mají dlouhou životnost, “ řekla Aisha. „Proto si toho až doteď, když se blíží konec jejich životního cyklu, nikdo nevšiml...“

„Přesně tak...“ Řekla Liscia. „Tohle není jen jejich problém. V Elfriedských horách také pravidelně neprořezáváme, takže situace může být všude stejná.“

„No, všude, kde se příliš nespoléhají na les, by to mělo být v pořádku. Když staré stromy padají, nové stejně rostou. I kdyby přírodní katastrofa vyhladila fazolový les, do deseti let se obnoví. Příroda koneckonců pracuje v takových cyklech.“

„Nebylo by to pro temné elfy v Bohem Chráněném Lese zničující?“ Zeptala se Liscia.

...Vsadím se, že ano. Koneckonců žijí v samotném lese. Pokud les zmizí, budeme mít okamžitě mnoho uprchlíků. Další uprchlíky nepotřebuji, takže bych měl jednat rychle.

„Rozumím. Pojďme někdy v blízké budoucnosti do Bohem Chráněného Lesa.“

„Ohhhh! Děkuji, sire!“ Vykřikla Aisha.

„Až však přijdu, budete muset povolit vstup určitému počtu lidí. Vypadá to, že správa lesů bude úkolem pro celou zemi. Využiji této příležitosti a uspořádám několik přednášek o tom, jak založit lesní průmysl.“

„Jak si přejete, sire,“ řekla.

„Dobře. Ludwine.“

„Sire.“

„Zní to, jako by mi chtěla sloužit, takže bych byl rád, kdybys viděl, čeho je Aisha schopná. Známe její bojovou zdatnost jako jednotlivce, ale zda se může stát generálem a vést jednotky, zůstává otevřenou otázkou. Pokud má potenciál, udělám z ní generálku armády. Pokud ne, najmu si ji jako svého osobního strážce.“

„Ano, pane. Rozumím.“

Mnohem později, poté, co ji vyzkoušel, mi Ludwin řekl, „Má potenciál jako generál. Nicméně její schopnosti individuálního bojovníka jsou větší a bylo by zbytečné ji využívat jako generála“. Byla to zřejmě příhodná Lu Bu, bojovnice, která se mohla chovat jako generál, ale také mohla být poslána sama, aby způsobila spoušť. Od té doby jsem si nechal Aishu po svém boku jako osobního strážce.

To byl konec Aishina obratu, ale s úplně prvním člověkem to začalo být dost intenzivní. Jen jsem měl v plánu rychle rozdat ocenění a pak zavolat na každého, kdo vypadá užitečně...

Prosím, řekněte mi, že ostatní čtyři nepřicházejí s takovou zátěží, že?


------------------------------------------------------------------------------------------------------

Souma tedy postupně získává nadané lidi a hned jako první horlivě oddanou elfku. Hmm, jak to asi dopadne? 😄 

Příští část bude trochu kratší ale budou představeny hned dvě nové postavy. 

Lu Bu bojovnice. Z popisu je asi jasné o co jde ale nějaký přesnější ekvivalent jsem nenašel. Když by někdo zjistil, dejte vědět. Takových věcí bude víc, hlavně tam kde jsou odkazy na něco z Číny nebo na některé historické události.


5 komentářů:

  1. Lu Bu byl válečník a vojevůdce z konce druhého století. V Číně probíhala občanská válka a on byl znám jako jeden z nejlepších bojovníků, dostal se do velení a měl i vlastní území ale často měnil strany a byl poražen.

    OdpovědětVymazat
  2. Oj. Díky za info. :-). Měl jsem za to, že to je nějaký termín a ne přímo historická postava. Díky

    OdpovědětVymazat
  3. Pěkně se to rozjíždí. Děkuji za kapitolku.

    OdpovědětVymazat
  4. periodické ztenčování má být patrně periodická prořezávka

    OdpovědětVymazat