IwS 1 - Kapitola 1: V jiném světě 3/5

Elektronický šum alarmu mého smartphonu mě přiměl, abych se líně vydrápal ze svého futonu. Pak jsem si umyl obličej, oblékl se a zamířil dolů do jídelny. Elze a Linze už byly vzhůru a snídaly. Posadil jsem se a Micah mi přinesla nějaké jídlo. Dnešní ranní menu bylo chleba se šunkou a vejci, zeleninová polévka a salát. To je ale výborný způsob, jak začít den.

Jakmile jsme skončili, my tři jsme vyrazili do cechu. Bylo tam pěkně plno, protože to bylo přímo uprostřed města.

První patro cechovní budovy bylo položeno jako restaurace. Bylo to mnohem veselejší, než jsem si myslel. Představoval jsem si to v hlavě jako bar, kde by se poflakovali surovci, ale vypadalo to, že mé obavy jsou neopodstatněné. Když jsme se blížili k pultu, setkala se s námi s úsměvem recepční.

„Uhm, rádi bychom se zaregistrovali u cechu, prosím.“

„Tak dobře. To není vůbec žádný problém. Byly by to tedy tři na registraci?“

„Ano. Všichni tři,“ odpověděla Linze.

„Bude to vaše první registrace u cechu? Pokud ano, mohu poskytnout základní vysvětlení toho, co to znamená se u nás registrovat.“

„Prosím.“ Hlavní myšlenkou bylo, že cech bude přijímat žádosti jednotlivců nebo skupin, zveřejňovat je a poté po dokončení zaplatí malý poplatek. Takto spolek fungoval.

Žádosti byly rozděleny do hodostí na základě toho, jak se od nich očekávalo, že budou obtížné, takže někdo s nízkou osobní hodností nemohl přijímat žádosti zaměřené na ty vyšší hodnosti. Pokud by však polovina jedné strany byla dostatečně vysoké hodnosti, byli by schopni takové žádosti přijmout, i kdyby ostatní ve straně nesplnili požadavky na hodnost.

Po dokončení výpravy by člověk dostal platbu. Pokud by se jim však výprava nezdařila, byli by obviněni z porušení smlouvy. Hmm... Musím si rozmyslet a pečlivě vybrat práci.

Pokud by navíc člověk dál selhal ve více úkolech, pak by byl považován za nekvalitního jedince a jeho cechovní zápis by byl zrušen jako trest. Kdyby k tomu došlo, člověk by se nikdy nemohl znovu registrovat u žádné cechovní pobočky v žádném městě.

Mezi další ustanovení patřilo: pokud člověk nepřijme vůbec žádné žádosti po dobu pěti let, platnost jejich cechové registrace skončí; člověk nemohl přijmout více žádostí najednou; co se týče žádostí o podrobení, je třeba lovit monstra v určené oblasti, jinak by jejich práce byla považována za neplatnou; zpravidla by se spolek přímo neúčastnil osobního nesouhlasu mezi dobrodruhy, pokud by takový nesouhlas nebyl shledán jako škodlivý pro samotný cech ... Každopádně jsme dostali docela důkladné vysvětlení pravidel.

„A to je shrnutí vysvětlení. Pokud máte nějaké další dotazy, nasměrujte je prosím na příslušné osoby.“

„Dobře, chápu,“ odpověděl jsem.

„Velmi dobře. Vyplňte a vraťte prosím tyto formuláře se všemi požadovanými údaji.“ Recepční nám podala tři prázdné formuláře, ale nemohl jsem na nich přečíst jediné slovo. Když jsem Linze informoval, že neumím číst ani psát, souhlasila, že mi pomůže vyplnit formulář. Hrm... Věděl jsem, že být negramotný mi dříve nebo později způsobí problémy.

Recepční si pak vzala registrační formuláře a nad každým z nich obratem držela nádhernou černou kartu, která zdánlivě vrhala jakési kouzlo. Potom vytáhla malý špendlík a řekla každému z nás, abychom nalil trochu své krve na karty.

Udělal jsem, jak mi bylo řečeno, vzal jsem malý špendlík do ruky a píchl se jím do prstu, pak jsem si na povrch karty promnul malé množství krve. Vznášela se na ní bílá písmena... ale pořád jsem nepobral hlavu nebo ocas toho, co to říkalo.

„Každá z vašich osobních cechovních karet má na sobě malé kouzlo, díky němuž se změní v šedou, pokud se o ní bude starat někdo jiný než její skutečný majitel déle než několik vteřin. Je to jednoduchý antipadělatelský mechanismus. Také, pokud byste náhodou ztratili kartu, prosím, co nejrychleji se hlaste u cechu. Za malý poplatek vám budeme moci vystavit novou kartu.“

Recepční mi vzala kartu a držela ji pár vteřin. Přesně jak řekla, nakonec se změnila z černé na temně šedou. V okamžiku, kdy mi vrátila kartu do rukou, se vrátila do černé. To byl fakt super trik. Zajímalo mě, jak to funguje.

„Tím je vaše registrace do cechu kompletní. Všechny dostupné pracovní požadavky jsou zveřejněny na tabuli. Pokud vidíte ten, který chcete přijmout, potvrďte prosím všechny podrobnosti a požádejte o něj prostřednictvím našeho úředníka pro hledání úkolů.“

Všichni tři jsme stáli před tabulí, kde byly vystaveny úkoly. Všechny naše cechovní karty byly černé, což znamenalo, že jsme byli na úrovni začátečníků. Jak by se naše úrovně zvyšovaly, naše karty se zjevně změnily v barvě, ale právě teď jsme mohli přijímat pouze úkoly zaměřené na začátečníky.

Elze a Linze si pilně prohlíželi každé oznámení, ale já na druhé straně....

"... To není dobré. Vážně se potřebuju rychle naučit číst a psát a ...“ Kdybych nerozuměl detailům práce, nikdy bych se nikam nedostal. Udělal jsem si psychickou poznámku, abych odložil večery pro studium čtení a psaní.

„Hej, hej, Linze, podívej se na tohle. Odměna je docela slušná a zdá se, že je to dobré místo, kde začít. Co ty na to?“

„...To jo. Tohle se nezdá tak špatné. Co si myslíš, Touyo?“

„... Promiňte. Nerozumím tomu.“ Elze vesele ukazovala na dotyčnou žádost, ale když jsem to řekl, její prst se mírně sklonil. Ngh...

„… Umm, podívejme se. Je to žádost jít ven a porazit nějaké bestiální příšery v lese na východě. Chtějí, abychom ulovili pět Jednorohých vlků. Nejsou moc silní, takže si myslím, že to zvládneme. No jasně, odměnou je osmnáct měďáků.“ Linze byla natolik zdvořilá, že mi přečetla detaily úkolu.

Osmnáct měďáků, co... Rozdělíme je rovnoměrně mezi nás, to by bylo za šest měďáků každý. To by mohlo platit za tři noci ubytování. To vůbec není špatné.

„Dobře, pojďme s tím,“ rozhodl jsem se.

„Okie Dokie! Vezmu to k úředníkovi.“ Elze strhla oznámení s žádostí a zamířila k úředníkovi.

Jednorohý vlk. Zřejmě to byli vlci s jediným rohem na hlavě, vzhledem ke svému jménu tak nějak samozřejmí. Lehce jsem se bál, jestli je porazím, nebo ne...

„... Huh? No jasně.... Úplně jsem zapomněl...“

„Co se děje...?“ Linze se zvědavě zeptala, proč tam stojím, očividně ohromený.

„Já, uh... Tak nějak ještě nemám zbraň.“ Úplně mi to vyklouzlo z hlavy.



Pokusit se splnit úkol podmanění neozbrojený by bylo vrcholem idiotství. Z tohoto důvodu jsme se rozhodli namířit si to přímo do prodejny zbraní poté, co jsme opustili cech.

Vzali jsme to severní ulicí a nakonec se objevilo další příšerně zjevné logo na vývěsní tabuli. Jak se dalo očekávat, bylo toto meč a štít. A opět, jak se dalo očekávat, jsem nemohl rozluštit název obchodu vyražený pod logem.

Když jsme otevřeli dveře obchodu, zazvonil zvonek a ohlásil náš příchod. Hluk způsobil, že se mohutný vousatý stařec vynořil z hlubin obchodu. Byl obrovský. Vlastně jsem si ho málem spletl s medvědem.

„Dobře. Hledáš něco?“

Medvědí muž se zdál být majitelem obchodu. Zatraceně, je masivní. Musel být nejméně dva metry vysoký. Byl to nějaký profi zápasník nebo tak něco?

„Hledáme tu zbraň pro tohoto chlapce. Nevadí, když se rozhlédneme? “ Zeptala se Elze v jasném pokusu o pomoc.

„Jen do toho. Neváhejte zvednout cokoli, co vás upoutá“ reagoval na ni pan „Medvěd“ vlídným úsměvem.

To je ale milý Medvěd... Myslím člověk. To je ale milý člověk. Napadlo mě, jestli by nechtěl nějaký med...

Obchod byl napěchovaný od podlahy ke stropu zbraněmi. K vidění byly i všechny druhy. Všechno od mečů po kopí, luky, sekery, dokonce i biče. Tolik zbraní...

„Nějaké zbraně, se kterými jsi dobrý, Touya?"

„Hrmm... Nic konkrétního mě nenapadá, ale... No, trénoval jsem s meči. Ale jen trochu.“ V duchu se mi tvořily nesmyslné myšlenky, když jsem odpověděl na Elzeninu otázku. Řekl jsem meče, ale v hodinách kenda jsem je držel jen jednou. Nikdy jsem pořádně netrénoval. Některé základy šermu jsem asi znal, přinejlepším. Byl jsem docela dobrý amatér.

„... V tom případě si myslím, že meč by byl nejvhodnější. Touya vypadá spíš jako agilní bojovník než ten, kdo používá hrubou sílu, takže si myslím, že možná jednoruční meč...“ Linze poukázala na část obchodu, kde byly vystaveny jednoruční meče.

Zvedl jsem jeden meč, stále v pochvě, a jednou rukou ho držel za jílec. Bylo to příliš lehké. Cítil jsem, že mi možná trochu těžší meč bude vyhovovat víc.

V tu chvíli mě upoutal zejména jeden meč. Vlastně to nebyl pouhý meč... Byla to katana. Štíhlá, zakřivená čepel s mistrovsky vytvořeným kruhovým chráničem. Černá pochva se šňůrou připomínající pásek. Při bližším zkoumání existovaly části, které se lišily od japonských katan, se kterými jsem byl obeznámen, ale přesto to bylo pozoruhodně podobné.

„... Co se děje?“

„Oh, díváš se na ten Eashenský meč? Myslím, že to dává smysl, že bys byl přitahován ke zbrani ze své vlasti. “ Linze a Elze si všimli mé fixace na katanu, a zavolaly na mě.

Ah, takže ten meč byl zřejmě z Eashenu. Ne že by to byla vlastně moje vlast... Ale zdálo se, že Eashen a Japonsko mají hodně společných bodů. Čím víc jsem o tom slyšel, tím více jsem se o tento Eashen zajímal.

Katanu jsem sundal a opatrně ji vyndal z pochvy. Vzor na čepeli krásně zářil ve světle a na chvíli mě uchvátil. Čepel byla trochu silnější, než jsem předpokládal, takže samotná katana byla poměrně těžká. Ale ne tak těžká, abych to nebyl schopen pořádně rozhoupat.

„Kolik to stojí?“ Medvědí hlava se náhle vynořila v obchodu, jakmile mi ta slova opustila ústa.

„Err, ten, co? To budou dvě zlaté, jo. Ale jde o to, že to není zrovna nejjednodušší zbraň napoužívání. Rozhodně to není něco, co bych navrhoval pro začátečníka.“

„D-Dvě zlatky?! Není to trochu drahé?“ argumentovala Elze mým jménem.

„No, není to tak, že bych je obvykle dostával do zásoby, a i když to dělám, je téměř nemožné, aby někdo tuhle věc použil. Samozřejmě to bude drahé!“ Elze našpulila rty na slova pana Medvěda, ale zůstala nehybná.

Přemýšlel jsem o tom, a ta cena byla asi rozumná. I já jsem poznal, že taková zbraň má vnitřní hodnotu.

„Já to vezmu. Říkal jste, že to stojí dva zlaté?“ Vrátil jsem katanu do pochvy a vytáhl z peněženky dvě zlaté mince, které jsem položil na pult obchodu.

„Potěšení s vámi obchodovat. Máte zájem o nějaké ochranné vybavení, když jste u toho?“

„Ne, prozatím to bude stačit. Vrátím se, až budu mít víc peněz.“

„Chápu. Pak tedy doufám, že vám meč pomůže vydělat. “ Když mluvil, Medvěd se srdečně zasmál.

Teď jsem našel to, po čem jsem šel, ale i Elze a Linze si nakonec vyzvedly pár věcí, když jsme tam byli. Elze si šla pro nějaké brnění na nohy zvané škvarky, typ, který pokrývá nohu zhruba po holeň, a Linze si koupila stříbrnou hůlku. Zdálo se, že Elze je, blízko-pohybový výtržník, zatímco Linze ji zezadu podporovala magií.

Když byly zbraně zajištěny, rozhodli jsme se, že obchod se všeobecnými předměty bude další na našem seznamu zastávek. Cestou jsem si na něco vzpomněl, takže jsem vypálil svou mapovou aplikaci a zkontroloval název obchodu, který jsme právě opustili.

«Ochod se zbraněmi Osm Medvědů» ... Sdíleli všichni ve městě tento bizarní pojmenovací smysl?

V obchodě s předměty jsem si koupil malý váček, polní lahev, obědovou krabičku, rybářský háček a nějaké rybářské vlasce, nůžky, nůž, bedýnku na nářadí se spoustou šikovných drobností, jako jsou sirky, nějaké léčivé bylinky, nějaké protilátky a další malé drobnosti v tomto směru. Elze a Linze už takové nezbytnosti měli, takže jsem byl jediný, kdo tam něco koupil.

A tak naše přípravy byly konečně kompletní. Dejte si pozor, Jednorozí vlci, jdeme do lesa, abychom vás vyhladili!

  

Východní les byl asi dvě hodiny chůze od Refletu. Doufal jsem, že bychom se mohli svézt na kočáru, kdybychom náhodou nějakéý minuli, ale neminul nás ani jeden. Přesně o dvě hodiny později jsme dorazili do lesa.

Šli jsme do hustého lesa, přičemž jsme nezapomněli vzít na vědomí naše okolí. Nejprve jsem byl vyděšený každým malým zvukem, od zpívajících ptáků po malá zvířata pohybující se mezi stromy. Postupně jsem si však něčeho všiml.

Slabě, ale jistě... Mohl jsem odhalit přítomnost věcí kolem sebe. Poznal jsem, co nebo kde něco je, a jak nás to vidí... Všechny podobné věci. Zajímalo by mě, co to bylo ... Možná nějaký šestý smysl? Možná to byl jen další z těch malých darů od Boha.

Když jsem přemýšlel o té myšlence, všiml jsem si, že směrem k nám směřuje něco agresivního, jen kousek dopředu a vlevo. Jasně jsem cítil nepřátelství.

„Vydržte. Něco tam je.“ Když jsem promluvil, dívky se zastavily ve svých stopách.

Díval jsem se dál na ten bod, když jsme se dostali do bojové formace. Jako by to čekalo na ten pohyb, vyskočil temný stín a zaútočil na nás.

„Hup!" Zpanikařil jsem a otočil svým tělem, abych se vyhnul, a vnitřně se ujišťoval, že je to přece jen v pořádku.

Mohl jsem předvídat jeho pohyby. Měl zhruba velikost velkého psa, na hlavě měl šedou srst a jediný černý roh. Nicméně bestie přede mnou byla příliš zuřivá na to, aby byla pouhým psem... Tak takhle vypadá Jednorohý vlk. Když jsem se otočil, druhý vyskočil z druhé strany a zaútočil na Elze. Stála před tím tvorem a máchla pěstí přímo do jeho čenichu. Druhý Jednorohý vlk, si vzal z pěstí oděné rukavice rány a s vypětím celého života byla svržen na zem. Zabit jediným pohybem.

Myšlení mě rozptylovalo. Když jsem se podíval na boj Elze, vlk přede mnou vycenil tesáky a skočil znovu do útoku. Zůstal jsem klidný, prostě jsem se včas pohyboval s vlčím útokem, pak jsem si přitáhl katanu k boku. Můj útok souvisel s tím, jak se naše těla míjela. Vlčí hlava byla v tu chvíli vytržena z těla a vyslána vzduchem. Useknutý kus se odrazil o zem jako basketbalový míč.

Cítil jsem nějakou vinu a další nepříjemné emoce, že jsem poprvé v životě zabil zvíře, ale další čtyři vlci se ukázali dřív, než jsem měl čas nechat ty emoce potopit. Dva z nich se vrhli na mě.

Vystup, ohňi! Krupobití červených kamenů: [Ignis Fire]!"

Když jsem ta slova slyšel, jeden z vlků, který se na mě vrhal, náhle vzplanul. Vypadalo to, jako by mě Linze podpořila zezadu svou magií. Mizerný. Propásl jsem svou první šanci vidět kouzlo v akci!

Druhý vlk se na mě vrhl, ale já jsem se znovu vyhnul a položil jsem se do toho s katanou. Spadl na zem a jeho tělo se zastavilo.

Otočil jsem se a uviděl jednoho z dalších vlků, jak skáče na Elze, která ho kopnutím do břicha poslala k letu... Nedaleko byl poslední zbývající vlk upálen do křupava. Člověče, právě jsem propásl další šanci vidět kouzlo...

„Myslím, že jsme tady skončili. Žádostí bylo porazit pět vlků, ale nakonec jsme porazili jednoho navíc, co? “ Elze se hlásila a svírala si rukavice.

Celkem jsme jich porazili šest, přičemž každý z nás vyřadil dva. Na náš první boj to bylo docela dobré. I když ve skutečnosti to byl jen můj první boj.

Takže, jako důkaz, že jsme dokončili výpravu, jsme museli vzít vlčí rohy s sebou. Odřízli jsme jim všech šest rohů a uložili je do kapes. Naší jedinou zbývající prací bylo doručit je cechu, abychom dokončili misi.

Když jsme odcházeli z lesa, fyzicky jsem cítil, že mé tělo je méně napjatě. Připadalo mi, jako by se něco dusivého zvedlo přímo ze vzduchu. To byl asi jen další pocit, na který jsem si musel zvyknout.

Naštěstí se nám tentokrát podařilo chytit kočár na cestě do města, takže jsme se svezli.

Do města jsme se díky tomu dostali za pouhý zlomek času. Po příjezdu do města jsme putovali pěšky do cechu, kde jsme se hlásili k vyplnění žádosti o lov pěti Jednorohých vlků. Zbylý roh jsem si nakonec nechal na památku denních událostí.

„Dobře, všechny rohy jsou tady. Nyní, prosím, předložte své cechovní karty.“ Když jsme recepční předložili naše karty, na každou z nich otiskla něco jako razítko. Když to udělala, na kartách se krátce objevil magický kruh, než zmizel.

Když jsem se na to později ptal, zjistil jsem, že razítko se liší na základě obtížnosti vyplněné žádosti. Karty uložily informace o tom, co jsme udělali, takže jak jsme sbírali známky, nakonec se naše hodnost zvýší a změní se barva naší karty.

Byli jsme pouze v černé, začátečnické pozici. Vzestupné pořadí zřejmě bylo černá, fialová, zelená, modrá, červená, stříbrná a nakonec zlatá.

„Tady máte odměnu osmnáct měděných mincí. Dobrá tedy, žádost byla splněna. Dobrá práce tam venku!“ Recepční nám předala odměnu, kterou jsme si okamžitě rozdělili na šest mincí. S tím jsme si vydělali na tři dny na jídlo a ubytování. A konečně jsem měl pocit, že to v tomhle novém světě zvládnu.

„Hej, hej, nechceš se jít najíst, abychom oslavili naši první výpravu?“ Elze navrhla tento postup, když jsme opustili cech.

Na večeři bylo trochu brzy, ale napadlo mě, že jsme nestihli oběd, tak jsem si řekl, že to možná nebyl tak špatný nápad. Navíc jsem chtěl požádat o laskavost, takže mi to přišlo jako dobrá příležitost.

Rozhodli jsme se jít do malého čajovny ve městě. Objednal jsem si horký sendvič a mléko, Elze si objednala, co se zdálo být masovým koláčem a pomerančovým džusem, a Linze si objednala palačinku a černý čaj. Poté co jsme zadali objednávky jsem začal mluvit.

„Hej, můžu vás dvě požádat o laskavost?“

„Laskavost?" odpověděla Elze.

„Jo. Myslíte, že byste mě mohly naučit číst a psát? Opravdu by mi to pomohlo. Už mám tu a tam problémy, takže počítám, že čím dřív se to naučím, tím líp.“

„Hmm ... to je dobrá věc!" Pokud nedokážeš přečíst informace o úkolech, tak myslím ...“ Elze a Linze jednohlasně přikývly. Bylo to v takových chvílích, kdy bylo opravdu poznat, že jsou dvojčata.

„V tom případě, ať tě učí Linze. Je chytrá, takže určitě bude dobrá učitelka.“

„T-To není ... myslím ... Jestli jsi se mnou v pořádku ..."

„Díky moc. Opravdu bys mi pomohla.“

Dobře. Takže bych mohl pracovat na dosažení mého cíle, abych byl schopen číst a psát. Byl jsem rád, že jsem našel tak laskavého učitele. Když už o tom mluvíme...

„Ah jo, Linze. Když jsme u toho, myslíš si, že bys mě mohla naučit nějaké kouzlo? Rád bych také sesílat kouzla a tak.“

„Coo?!“ Dvojčata dokonce mluvila jednohlasně ... Cože? Bylo to, co jsem řekl, opravdu divné?

  

------------------------------------------------------------------------------------------------------

 Tak Touya má za sebou první boj a příště se bude učit magii. A nebylo by to ono, kdyby to nebylo nějak speciální :-)

3 komentáře:

  1. Díky moc za dobrou práci. Občas tam jsou nějaké trochu podezřelé věty (například: "Druhý Jednorohý vlk, si vzal z pěstí oděné rukavice rány a s vypětím celého života byla svržen na zem."). Ale jinak skvěle a jen tak dál.

    OdpovědětVymazat
  2. Jj. Jsem si toho vědom že tam jsou nějaké kostrbaté věty. A co teprve až se objeví další postava

    OdpovědětVymazat