IwS 1 - Kapitola 2: Čím více, tím lépe! Dvojnásobek radosti, polovina smutku 1/10

Kapitola II: Čím více, tím lépe! Dvojnásobek radosti, polovina smutku


Na desce cechu byly vyvěšeny různé úkoly. Některé se týkaly lovu příšer, jiné se týkaly sběru bylin nebo dokonce vyšetřování podivných míst. Bylo tam také několik poměrně jednoduchých, jako je hlídání dětí nebo domácí práce.

Protože jsme již dokončili několik úkolů, naše hodnost se o den dříve zvýšila. A tak se naše karty staly fialové, což znamenalo, že už nejsme pouhými začátečníky.

V podstatě to znamenalo, že bychom mohli přijmout žádosti na vyšší úrovni. Už jsme nebyli omezeni na černé úkoly, protože jsme mohli dělat i fialové.

Přesto jsme nemohli polevit na stráži. Mohli bychom skončit selháním úkolu a v závislosti na tom, co to bylo za misi, by to také mohlo znamenat smrt. Opravdu jsme to potřebovali udržet pohromadě.

„Severní ... zřícenina ... lovecká pátrání ... Mega ... Slime?" Zkusil jsem si 

přečíst jeden výpisů fialových úkolů. S pomocí Linze jsem se konečně dostal do bodu, kdy jsem mohl číst několik jednoduchých slov. Odměnou za úkol bylo ... osm stříbrných mincí. No, to neznělo vůbec špatně.

„Hej, tak co tohle ...“

„Rozhodně ne.“ Dívky to jednohlasně odmítly.

Dobře, dobře. Obě měly na tvářích naprosto znechucený výraz. Opravdu? Bylo to tak špatné? Jak se ukázalo, dívky prostě nemohly vydržet být blízko lepkavých, slizkých tvorů

„Tyhle věci rozpustí oblečení, víš? Rozhodně se k nim nepřiblížíme!“ Elze na mě v podstatě štěkala.

To by bylo ... tak dobré ...

„A co takhle místo toho? Žádost o doručení dopisu do hlavního města. Cestovné pokryto ... Odměnou je sedm stříbrných mincí ... Co si o tom myslíte? “

„Sedm stříbrných… to mezi nás nedokážeme rozdělit rovnoměrně.“

„No, můžeme zbylou částku utratit za něco pro všechny tři,“ odpověděl jsem. To mi dávalo smysl.

Šel jsem potvrdit podrobnosti mise, na které Elze poukázala. Ten, kdo žádost zveřejnil, se jmenoval Zanac Zenfield... Vydrž, je to ten samý Zanac? Zkontroloval jsem adresu a určitě na ní bylo «MÓDNÍ KRÁL ZANAC». To se nedalo zaměnit.

„Jak dlouho trvá dostat se odsud do hlavního města?“

„Hm ... asi pět dní kočárem?"

To bylo docela daleko... Mise vypadala jako moje první dlouhá cesta od té doby, co jsem přišel na tento svět. Ale hej, vždycky jsem měl možnost použít [bránu] pro zpáteční cestu, což nebylo tak špatné. Navíc, pokud jsem jednou navštívil hlavní město, mohl bych se tam vrátit, kdykoli jsem chtěl, díky tomuto šikovnému malému kouzlu. Měl jsem pocit, že v budoucnu to bude přínos.

„Dobrá, tak se do toho pustíme. Náhodou znám toho chlapa, co tu žádost podal.“

„Opravdu? Tak to teda vezmeme.“ Elze strhla oznámení s žádostí z tabule a vzala ji k recepční. Když se vrátila, řekla nám, že uslyšíme specifika žádosti, když se půjdeme setkat s osobou, která ji zveřejnila.

Vypadá to, že se s ním přece jen setkám.

 

„Ach, zase zdravím! Už je to nějaký čas. Jak se máš?“

„Docela dobře, díky vaší pomoci.“

Jakmile jsme vešli do obchodu, Zanac si mě všiml a zavolal na mě. Když jsem se zmínil, že jsme tam byli v reakci na jeho žádost v cechu, zavedl nás do místnosti v zadní části obchodu.

„Pro tuto práci bych byl rád, kdybyste doručili dopis vikomtu Swordrickovi v hlavním městě. Pokud zmíníte mé jméno, měl by vědět, o co jde. Také bych chtěl, abyste se vrátil s odpovědí od vikomta.“

„Je to naléhavá záležitost?“

„Nemělo by to být zrovna naléhavé, ale bylo by problematické, kdybys to nechal příliš dlouho.“ Zanac to řekl, pak vytáhl dopis z malé trubičky a položil ho na stůl. Byl zapečetěn něčím jako voskem a nesl nějakou podivnou insignii.

„Takže tady máte cestovní výdaje. Možná jsem zahrnul trochu moc, ale nemusíte vracet to co zbyde. Pokud chcete, můžete použít drobné na prohlídku hlavního města!“

„Děkujeme mnohokrát."

Po obdržení dopisu a peněz na naše cestovní výdaje jsme se rozhodli připravit se na cestu. Obstaral jsem vůz, Linze šla koupit jídlo na cestu a Elze se vrátila do hostince, aby získala všechny věci, které bychom mohli po cestě potřebovat.

O hodinu později byly naše přípravy kompletní, a tak jsme se vydali do hlavního města.

 

Jeli jsme v pronajatém voze, ale bylo to spíš jako vozík než cokoli jiného, protože to ani nemělo střechu. Přesto to bylo mnohem lepší než celou cestu jít.

Nemohl jsem koně vůbec ovládat, ale naštěstí byla dvojčata odborníky. Řekly mi, že byli kolem koní již od mladého věku, protože jeden z jejich příbuzných vlastnil farmu. Výsledkem bylo, že se dvě dívky střídaly, seděly na sedadle řidiče, a já jsem prostě zůstal vzadu, takže jsem se mohl po celou dobu houpat. Cítil jsem se špatně z toho, že jsem nemohl pomoci.

Sever, na sever, na sever jsme šli. Cesta proběhla hladce po hlavní silnici a někdy jsme si vyměnili zdvořilosti s jinými vozy, které projížděly.

Nechali jsme Reflet za sebou a prošli rovnou přes další město, místo zvané Nolan. Poté to nebylo dlouho, než jsme dorazili do města Amanesque, těsně předtím, než začalo zapadat slunce. Myslel jsem, že bychom měli strávit noc v hostinci, ale ... Počkejte, úplně jsem zapomněl ...

Nemohu prostě použít [bránu] k návratu do Refletu a strávit noc ve Stříbrném Měsíci? Mohu ji zítra znovu použít a vrátit se sem, takže to není nic moc, že? Bohužel, když jsem ten nápad navrhl dívkám, ony to odmítly. Proč...?

Podle nich by to byla ztráta cesty.

„Ty to prostě nechápeš. Pěkné věci na cestě jsou návštěva neznámých obchodů v neznámých městech a pak strávit noc v neznámém hostinci. O tom je cestování!" Elze byla šokovaná, že jsem ten nápad vůbec navrhl.

I kdybychom neměli peníze, byly tu cestovní výdaje, které nám byly dány. Zdálo se, že pevně věří, že bychom mohli také použít peníze ze zdvořilosti k tomu, kdo nám je na prvním místě dal. Takhle to fungovalo...?

Když jsme se usadili, šli jsme a našli hostinec, než slunce úplně zapadlo. Využili jsme příležitosti zůstat na místě o něco vyšší třídy než Stříbrný Měsíc. Dívky si vzaly dvoulůžkový pokoj, zatímco já jsem si pronajal menší jednolůžkový pokoj.

Po vyřešení našeho ubytování jsme uvázali vozík a šli na večeři. Ten muž v hostinci nám řekl, že kolem těchto končin dělají velké nudle. Zajímalo by mě, jestli někde podávali ramen...

Právě když jsme hledali dobré místo k jídlu, všimli jsme si, že se poblíž odehrává rvačka. Kolem se shromáždilo několik diváků, takže to vypadalo, jako by tam byl docela hluk.

„Co to je?“ Upoutalo to naši pozornost, a tak jsme se rozhodli to jít zkontrolovat. Prošli jsme davem, abychom našli zdroj rozruchu. To, co jsme našli, byla cizokrajně vypadající dívka obklopená několika muži.

„... Ta holka... Má na sobě docela divné oblečení."

„... Ona je samuraj!“ Mohl jsem Linze říct jen to krátké vysvětlení.

1 komentář: