IwS 1 - Kapitola 3: Křišťálová stvoření 4/5

„Vystup, světlo! Drobné osvětlení: Světelná koule [Light Sphere]!“ Linze vytvořila malé světlo, které se vznášelo ve vzduchu. S opatrnými kroky jsme pokračovali dolů po kamenných schodech.

Schodiště bylo točité a vypadalo to, že to bude pokračovat navždy. Jak jsme postupovali, byl jsem plný úzkosti. Bylo to skoro jako bychom mířili do útrob samotné země.

Po nějaké době se schody otevřely do dlouhé kamenné chodby. Cesta byla rovná a tak temná, že jsem nic nerozeznal. Bylo to vlhké, mlhavé a vlhké... Celé to místo mělo atmosféru, která mi dodávala husí kůži.

„T-Tohle místo mě děsí... Jsou tu duchové?“

„Co to říkáš? Elze-dono?! Du-Duchové sem nepřijdou, nepřijdou!" Yae reagovala na Elzenino mumlání v nadsázce. Kromě toho ... můžete mě dívky přestat tahat za kabát? Je těžké takhle chodit...

Linze naproti tomu pevně kráčela po chodbě. To je silná vůle.

Linzenino světlo bylo to jediné, co osvětlovalo celou oblast, takže jsme šli za ní. Když jsme pokračovali průchodem, strop postupně stoupal, až se otevřel do velké komory.

„Co je to ...?" Viděl jsem to, co se zdálo být jakýmsi nápisem na zdi před námi. Bylo to čtyři metry vysoké a deset metrů široké ... čáry napříč, rozdělovaly písmo do sloupců. Každý sloupec byl asi třicet centimetrů napříč a obsahoval každý jednotlivý nápis.

Když jsem se podíval blíž, vypadaly spíš jako piktogramy než jako písmena. Tak trochu mi to připomínalo starověké jazyky, jako třeba ty mayské nebo aztécké.

„Linze ... dokážeš to přečíst?"

„Nemůžu ... Nerozumím těm písmenům." Není to ani starodávný magický jazyk ... “ Linze se na mě nepodívala, když odpověděla na mou otázku, jen se soustředila na zeď.

Toto místo mělo jednoznačně historický význam. I necvičené oko jako moje by to poznalo. Spíš než poklad nebo kořist to bylo něco úplně jiného. Moje kouzlo [hledat] muselo odrážet ten pocit, když jsem ho použil.

No jasně. Měl bych zachytit tuhle chvíli na fotce. Se smartphonem v ruce, jsem stiskl tlačítko pro zachycení na své fotografické aplikaci a oslnivý záblesk na okamžik osvětlil místnost.

„Ah?! Co to bylo?!" Yae a ostatní se náhlým zábleskem lekly. Zvedl jsem smartphone, abych ukázal, že je vše v pořádku, a ony vydechly úlevou. Hádám, že si konečně zvykly na mé výstřednosti. Počkat, neměl bych o sobě něco takového říkat.

Pořídil jsem několik fotografií z různých částí zdi a ujistil jsem se, že mám alespoň jednu fotografii každé části. Opravdu... proč bylo něco tak neobvyklého na takovém místě?

„Hej lidi! Pojďte sem na vteřinku!“ Elze, která hledala jinde, náhle zvýšila hlas. Ukazovala na část zdi na pravé straně komory.

„Tady je něco pohřbeno." Asi ve výšce mého zraku byl ve zdi zabudovaný zablácený hnědý, ale přesto jasný kámen. Průměr měl asi dva centimetry. Klenot ...? Je nekvalitní a špinavý.

„To je... kouzelný kámen. Je to kouzelný kámen s pozemským atributem! Pokud jím protéká nějaká magie, asi se něco stane.“

„Něco...? Co když je to past?“

„Nemůžu s jistotou říci, že to není past ... ale něco takového by se nepovažovalo za obvyklé, pokud jde o odvrácení vetřelců." Linzenino vysvětlení rozhodně dávalo smysl ... Ale pořád jsem nemohl setřást úzkost. Když je vypínač, přirozeně byste ho chtěli zmáčknout, že? V tom případě by to mohla být opravdu past ... No, možná to jen přeháním.

„No, Touyo. Dej tomu nějakou šťávu, které jím protékají, už teď!“

„Proč já?!" Rychle jsem se obrátil k Elze v reakci na její příležitostnou poznámku. Nezajímá vás, že by to mohla být past, dívky?!

„Je to magický kámen země, takže to není jako by to mohl udělat někdo jiný, ale můžeš to udělat tak jako tak, ne?“

Hrm ... myslím, že má pravdu. Linze měla spřízněnost se světlem, vodou a ohněm… Elze měla spřízněnost s nulovou a Yae neměla vůbec žádnou náklonnost k magii. To, že jsem já, znamenalo, že jsem měl spřízněnost se všemi prvky. Takže myslím, že opravdu nemám na výběr, huh ...

„... Proč jste teď všechny ustoupily?“

„Jen pro jistotu...“ „Nikdy nevíš!“ „Lepší je být v bezpečí než litovat." Všechny ode mě ustoupily a tiše se ušklíbly, když v očekávání přimhouřily oči. S povzdechem jsem poslal kouzlo starým magickým kamenem.

Bzzzzzzzzzz... Země sama začala dunět a třást se, pak se najednou zeď přede mnou rozpadla v písek a odhalila zející díru. Docela okázalé otevírání pro velké dveře...

„Co to sakra...?" Podívali jsme se do díry zanechané rozpadající se zdí a uviděli něco pokrytého prachem a pískem.

Nejlepší způsob, jak to popsat, byl... Předpokládám, že první, co mě napadlo, byl hmyz. Cvrček, možná? Jo, vypadalo to jako cvrček. Mělo to kulaté centrální tělo, něco jako ragbyový míček nebo mandle, z něhož vyčnívalo šest tenkých nohou. Některé z nich však byly rozbité.

Bylo to stejně velké jako malé auto. Představte si mrtvého cvrčka se všemi utrženými končetinami, tak nějak...?

Měl však také zjednodušenou podobu. Spíš to bylo koncipováno jako stroj než živé stvoření. Upřímně to vypadalo trochu jako kus abstraktního umění.

„Co je to za věc? Nějaká socha?“ Elze se na tu věc podívala z různých úhlů. Při pohledu zblízka, byla uvnitř hlavy viditelná červená koule o velikosti baseballového míčku? Trup? No, bylo to uvnitř toho, co mohlo být buď hlavou, nebo trupem té věci.

Nemohl jsem to říct kvůli prachu a písku pokrývajícímu povrch, ale zdálo se, že je vyroben z poloprůhledného materiálu ... Je vyroben ze skla? Kvůli tmě jsem opravdu moc dobře neviděl.

„Linze ... jak dlouho to ještě budeš moci udržet tu [světelnou kouli]?"

„Eh? Dobře. Světelná magie není moje silná stránka, ale měla bych ji udržet asi dvě hodiny. Linze nafoukla tváře a vzhlédla ke kouli světla zavěšené ve vzduchu.

„Hm? Není světlo trochu tmavší?“

„O tom nebylo pochyb.“ Stmívalo se ... „P-počkat ... “

„Touya-dono!" Když Yae vykřikla, můj pohled se obrátil zpět, abych viděl, jak rudá koule v hlavě toho cvrčka začíná zářit. Cvrček se začal hýbat a trochu se třást.

„Touyo! Pohlcuje to kouzlo ze [světelné koule]!“ Takže proto světlo sláblo! Zář koule uvnitř cvrčka se začala zesilovat a rozjasňovat a zanedlouho se sám cvrček začal ještě prudčeji hýbat. V žádném případě... je ta věc skutečně naživu?! Zlomené nohy se pomalu regenerovaly. Ležel nečinný a čekal, až přijde magická síla a znovu ho zapne?

Sssskkkkrrrrreeeeeeee! Sssskkkkrrrrreeeeeeee! Sssskkkkrrrrreeeeeeee!

„Gah ...! Co ...?“ V komoře se ozval náhlý hluk, který mě přímo zasáhl do uší s bolestí. Hluk se rozlehl místností natolik, že se mi tělo zachvělo, jako bych byl nabit elektrickým proudem. Zvuk dokonce začal poškozovat struktury kolem nás. Sakra! Budeme pohřbeni naživu!

„[Gate]!" Na můj příkaz se objevily světelné dveře. Každý běžel jeden po druhém, aby dosáhl bezpečí nad zemí. Byl jsem poslední, kdo vstoupil do [brány], ale ne dřív, než jsem uviděl, jak ta kriketová věc vstává a míří přímo ke mně obludnou rychlostí. Jako spuštěný oštěp se řítil ke mně a v mžiku uzavřel mezeru na pouhých pět metrů.

Prohnal jsem se [bránou] a přistál na zemi. Uzavřel jsem kouzlo [brány], jakmile se objevily nadzemní trosky. Sotva jsme se vyhnuli pohřbu zaživa ...

„Co to sakra bylo?"

„Nikdy jsem neviděla takové monstrum, nikdy ..." Elze a Yae se podívaly na vchod do podzemních ruin, jak se třásly napětím a úzkostí. Z podzemí se ozvalo hluboké dunění ... skoro jako by tam dole probíhalo zemětřesení.

Z hlubin zřícenin se ozval hučivý zvuk doprovázený hukotem trosek a oblakem prachu. Podzemní komora se pravděpodobně rozpadla... Přinejmenším, ten ďábelský kriket byl rozhodně rozdrcen na kusy tam dole.

Všude kolem nás nebylo nic jiného než ticho, protože všichni zjistili, že se jim v hrdle zachytil dech.

......Rrrrreeeeee......

Ten hluk ... V žádném případě ...!

2 komentáře: