HRH 1 - Kapitola 3: Pojďme vytvořit vysílací program 6/7

„Tak a teď k naší poslední přísadě. Mám už něco uvařeného a připraveného.”

Když jsme viděli, co bylo uvnitř kontejneru, který Poncho otevřel poté, co ...

““““Uwah...””””

...byla naše univerzální odpověď.

Protože uvnitř byl „hmyz.” Navíc tento druh jídla existoval v mém světě ... dokonce i v Japonsku.

„Tohle je Inago no Tsukudani, že?“ zeptal jsem se.

„Ano. Tohle je velká kobylka Tsukudani.”

„Jo... Rozhodně jsou velké.”

Když jsem si pamatoval na Inago no Tsukudani, každý z nich byl velký jako cvrček. Naproti tomu tady byl každý z nich velký jako kreveta Kuruma.

Ačkoli barva naznačuje, že do nich vařila ta kořeněná sladká příchuť a ta chuť správně prosakovala až do ... Počkat? Tsukudani?

„Jestli to jsou Tsukudani," řekl jsem, „To znamená ..."

„Cože? Soumo, ty je budeš jíst?”

Protože jsem náhle zabodl vidličku do jedné z velkých kobylek, Liscia se teď na mě šokovaně dívala. To je fér, vypadaly jako něco, s čím byste normálně váhali. Kdybych byl klidnější, možná jsem ho snědl trochu nesměleji. Ale právě teď mě víc zajímalo něco zjistit.

Munch, munch...

„?!”

Struktura byla jako krevety se skořápkou, ale bylo tam něco důležitějšího.

Tahle chuť... o tom není pochyb!

„Tohle Tsukudani... je ze sójové omáčky!”

„Sójové omáčky?"

Sójová omáčka.

Ano, sójová omáčka.

Chuť japonského srdce.

Bez nich nemůžete mít sashimi nebo nimono. Je to kouzelná omáčka, která může změnit ramen, hamburger, špagety a jakékoli jiné cizí jídlo na „japonské“. Byla to příchuť, po které jsem od příchodu do této země toužil asi nejvíc. Mystická omáčka, kterou jsem díky procesu fermentace nedokázal znovu vytvořit tak snadno jako majonézu. Teď před mýma očima ležel pokrm z ní vyrobený! Kobylky nebo ne, vypadaly pro mě jako skvělá kuchyně.

„Co? V žádném případě, Soumo, pláčeš? “ zvolala Liscia.

„Jak bych nemohl?! Tohle je... chuť mé vlasti.”

„Chuť tvé vlasti ..."

„Bratře, mají také ve tvé vlasti velké kobylky Tsukudani?"

Když jsem se podíval, Tomoe chroupala velké saranče Tsukudani a očividně si ho užívala. Když o tom tak přemýšlím, když všichni ostatní v šoku couvali, tahle dívka byla jediná, koho to nepřekvapilo.

„Mohlo by to být, toto jídlo je ..." řekl jsem.

„Ano. Hodně jsem toho snědla v mystické vlčí vesnici.“

„Takže mystičtí vlci vyrábějí sójovou omáčku?!"

„Sójová omáčka ... myslíš snad hishio vodu?"

„Hishio voda?"

„Hishio voda je omáčka, kterou mystičtí vlci s oblibou používají, ano,“ skočil dovnitř Poncho, aby to vysvětlil. „Původně mystičtí vlci obalovali sojové boby solí a nechávali je kvasit, čímž vytvářeli omáčku zvanou, hishio fazole. Když vezmou čirou tekutinu, která se v tomto procesu vytvoří, a nechají ji fermentovat, produkuje to hishio vodu. Obě jsou omáčky s jedinečnou chutí, která se v této zemi nevyskytuje, ano.

„Chápu."

Po tomto vysvětlení jsem si tím byl jist. Někde jsem v knize četl, že sójová omáčka se zrodila z procesu výroby miso. V zásadě tedy byly hishio fazole miso a hishio voda byla sójová omáčka. (Důvod, proč jsem ta slova neslyšel jako miso a sójová omáčka, mohl být proto, že byla podobná, ale výrazně odlišná od moderní sójové omáčky.) Možná měli mystičtí vlci stravovací návyky podobné Japoncům ... Počkej, vydrž. Tato příchuť prostupující kobylkou je ...

„Hej, Tomoe. K jejich výrobě se také používá alkohol, že?“

„Ach ano. Je to alkohol vyrobený ze semen rostliny.“

„Jaký druh semen?"

„Podíváme se... Je to rostlina, která roste v bažinatých oblastech, má uši, které vypadají jako konec koštěte, a na nich je spousta malých semen jako u pšenice.”

Není o tom pochyb! To jsou rýžové rostliny! Moje naděje do budoucna!

Pro přechod od tržních plodin k potravinářským plodinám jsem chtěl pěstovat rýži, protože jsem slyšel, že rýžová pole nezhoršují úrodnost půdy, na rozdíl od pšenice na suchých polích, ale protože v této zemi neexistují nejdůležitější rýžové rostliny, tento plán se zastavil.

Teď to vidím. Roste dál na sever, co? Moc rád bych sem nějaké přinesl a zkusil je kultivovat. Přesto, tito mystičtí vlci ... Mezi sójovou omáčkou, miso a teď rýží, má jejich rasa spoustu věcí, které jsem chtěl.

Odmlčel jsem se.

„Dobrá, tím je to vyřešeno! Dám mystickým vlkům mezi uprchlíky čtvrť v Parnamu.”

„COOOO ?!" Vykřikla Tomoe.

Chtěl jsem, aby tam vyráběli tyto hishio fazole a hishio vodu. Měli jsme spoustu sójových bobů, protože jsme je zasadili jako součást procesu obnovy půdy.

„Počkej, Soumo, myslíš to vážně ?!" Liscia vypadala zmateně a zneklidněně, ale já byl tak vážný, jak to jen jde.

„Se sójovou omáčkou a miso... Myslím, hishio vodou a hishio fazolemi, dokážu vytvořit většinu jídel ze země, ze které pocházím. Zní to, jako by tu byla i rýže. Nechcete ochutnat chutné pokrmy z jiného světa?”

„T-To je ..."

„Ano! Opravdu je chci vyzkoušet!“ Aisha s gustem zvedla ruku.

„Ha ha ... i když to možná nebudou cítit tak silně jako Aisha, jsem si jistý, že naši lidé, by je chtěli vyzkoušet. Pokud zveřejním recepty, buď shromáždí ingredience a připraví si je sami, nebo půjdou do restaurace, která je podává, tím jsem si jistý. Ať tak či onak, způsobí to velký pohyb v ekonomice.”

Obrovská likvidita trhu by této zemi přinesla prosperitu. Tomu jsem pevně věřil. Proto jsem řekl sledovaným lidem toto: „Mé pátrání po nadaných stále pokračuje. Pokud mají lidé dar, použiji je, i kdyby to byli uprchlíci. Tato rasa má vynikající techniky výroby potravin, takže nemám důvod je nepřijmout. Oh, já vím... Dalších pět let poskytnu mystickým vlkům monopol na hishio fazole a hishio vodu. Potlačíme nezákonnou výrobu jakýchkoli jiných stran. Nicméně, za pět let, zruším monopol na hishio fazole a hishio vodu, abychom vytvořili volný trh, takže doporučuji mystickým vlkům, aby si v té době vytvořili pevnou ekonomickou základnu. To je vše.”

 

 

Po tomto prohlášení byla v hlavním městě Parnam vybudována mystická vlčí čtvrť a s pomocí země zde byly vyprodukovány hishio fazole a hishio voda.

V tomto světě bylo mnoho případů, kdy uprchlíci dostali vlastní čtvrť a ta se změnila v chudinskou čtvrť. Bylo to proto, že uprchlíci čelili ekonomickým omezením (nedostatek pracovních míst, využívání k levné pracovní síle a další) a potýkali se s chudobou.

Avšak v případě mystických vlků, protože jim král přidělil monopol na hishio fazole a hishio vodu, si dokázali vybudovat ekonomickou základnu, a tak se jejich čtvrť nezměnila ve slum, místo toho se stala integrovanou součástí hlavního města v době, kdy pětiletá hranice vypršela.

Navíc i poté, co se hishio fazole a hishio voda přejmenovaly na „miso“ a „sójovou omáčku“ a monopol skončil, pokračovali ve studiu. Miso a sójová omáčka, které mystičtí vlci vydávali pod značkou Kikkoro, označené šestihranným logem s vlkem uprostřed, bylo milováno ještě dlouho poté.

 


-----------------------------------------------------------------------------------------------------

No jo. Sójová omáčka je základ. 😄  Pro přibližný postup výroby: Inago no Tsukudani - Wikipedia.  Kdyby někdo našel přesný recept, určitě dejte vědět.




2 komentáře: