IwS 1 - Mezipříběh 1: Dobrodruzi 1/3

Mezipříběh I: Dobrodruzi

 

Vzal jsem si den na prohlídku cechovní studovny, abych si mohl přečíst Encyklopedii Monster, kterou měli. S pomocí Linze se moje gramotnost podstatně zlepšila.

V mém světě by byla Encyklopedii Monster, jako jedna velká kniha plná mytologických tvorů a zápletek pro filmy kaiju. Byla to opravdu zábavná četba.

Byly tam zápisy pro všechny druhy příšer, magických zvířat, duchů a dokonce i Nebeská zvířata, všechny s vlastními podrobnými ilustracemi. Nicméně tam byly některé, které postrádaly ilustrace, což předpokládám znamenalo, že byly dosud neidentifikované.

Ze všech těch příšer na světě jsem našel nejmíň informací o dracích.

Draci byli příšery, ale ne příšery. Už to z nich učinilo jiný druh formy života. Bylo napsáno, že optimálním způsobem jednání s drakem je utéct. Vypadalo to, že byli považováni za nejsilnější věci tohoto světa ... Ne že by můj starý svět měl nějaké skutečné draky.

Cech nedovolil nikomu odnést nějaké knihy z budovy. Pokud jste se opravdu chtěli odvolávat na cokoli, co jste si přečetli, pak jste si to prostě museli poznamenat. Měl jsem však konečného spojence ve formě svého smartphonu.

Použil jsem fotoaparát svého smartphonu k fotografování všech stránek obsahujících info o jakýchkoliv místních monstrech. Bylo to proto, abych se k tomu mohl později vrátit a podívat se na jejich chování, cenné části těla a obecné výpovědní body. Nesnažte se to dělat doma, lidi. Byl bych v pořádku jednoduše kopírovat stránky s mým kouzlem [malování], ale místnost byla chráněna bariérou bránící jakémukoli použití kouzel.

Tyto druhy knih byly zřejmě dost cenné, takže bylo zcela pravděpodobné, že se je v minulosti někteří lidé snažili pomocí magie ukrást. Opravdu mi nevadilo jen fotografovat stránky místo toho, protože to zabralo méně místa tak jako tak, kromě toho, že je mnohem jednodušší roztřídit je.

Také jsem našel knihy s podrobnostmi o pololidech. Překvapilo mě, když jsem zjistil, že tento svět měl dokonce demonkiny, což byla samostatná rasa od skutečných démonů.

Jeden velký rozdíl spočíval v tom, že tito demonkini nebyli ze své podstaty zlí. Místo toho se zdáli poněkud podobní pololidem.

Termín démon v této souvislosti skutečně odkazovalo k věcem, jako jsou upíři, vlkodlaci, alraunes, lamias a ogres. Tyto rasy nebyly bezprostředně nepřátelské vůči lidem tak, jako byly příšery, ale nezdálo se, že by byli zrovna za dobrých podmínek. Většina těchto takzvaných démonů se zjevně držela v místě známém jako Xenoahs, Démonské království, daleko na severu. Málokdy se přiblížili k zemím obývaným lidmi.

Nemohl jsem si být jistý, zda byli izolováni nebo zda se úmyslně vyhýbali lidem... Ale, no, dokonce i bestie byly diskriminovány. Démonkini vypadali, že to budou mít ještě horší.

Jedna věc, která mě zaujala, byl rozdíl mezi vlkodlaky a vlčími bestiemi. V podstatě byly vlčí bestie jako lidé, až na to, že měli vlčí uši a ocas. Vlkodlak byl vlk lidské velikosti, který stál na zadních nohách, s pěti prsty na rukou a pěti prsty na nohou. Jinými slovy, vlkodlaci měli stále tváře vlků.

Vlkodlaci se také neproměnili za měsíčního svitu nebo tak něco. Měli na sobě oblečení a pořád mohli mluvit jako každý jiný poločlověk.

Přesto mezi člověkem s vlčíma ušima a mužem s vlčím obličejem jsem viděl, jak se ten první přijímá mezi lidskou komunitu mnohem snadněji. I když jsme sdíleli jazyk a mohli jsme s nimi stále komunikovat, fyzický vzhled se mi nezdál být tak velkým problémem.

Mezi další typy pololidí patřily okřídlené rasy, víly, vodní rasy, rohaté rasy, dračí lidé, elfové a trpaslíci.

Dokonce i bestie by se dali dále rozdělit na podtypy, jako je pes nebo liška, takže bylo docela obtížné pochopit, kolik různých druhů pololidí tam bylo.

Pohled na světovou mapu mě naučil, že zatímco svět je poměrně velký, jeho klima je úplnou mozaikou. Země na severu chladnější ani na jihu nebyly teplejší ani nesledovaly žádnou podobnou důslednou logiku.

Toto klima prý způsobili duchové přebývající v zemích, detaily však nebyly známy. Sakra. Ani jsem si nemohl být jistý, že svět je kulatý jako Země. Nedrželi ho tajně zespodu sloni nebo želvy nebo něco podobného, že? Znovu jsem byl překvapen, když jsem zjistil, že existují úplně přesné mapy světa. A opět, dokonce i bez letounů nebo letadel, byli stále okřídlení pololidé a pravděpodobně i magie umožňující lidský let, takže to ve skutečnosti nebylo divné.

Oh, čas vypršel... Cech účtoval poplatky za prodloužení, pokud jste jejich služby využívali příliš dlouho, tak jsem knihu zavřel a rozhodl se, že je čas odejít.


Když jsem se vrátil do prvního patra, mluvila před vývěsní deskou parta dobrodruhů. V tuto denní dobu by jich za normálních okolností bylo více. Bylo to proto, že to byl víkend? Sám jsem se vydal k žádostem, abych zjistil, jestli jsou k dispozici nějaké výjimečně dobré pracovní příležitosti nebo něco takového, i když jsem neměl v úmyslu žádné přijmout.

Rozhodli jsme se vzít si volno od chvíle, kdy se Elze cítí „pod psa“. Muselo to být těžké řešit... takové dívčí problémy. Ani moje kouzlo [zotavení] nemělo žádný efekt. Asi proto, že to nebylo klasifikováno jako abnormální stav, nebo tak jsem si to myslel. Jestli něco, tak taková bolest byla důkazem, že její tělo funguje správně.

Díval jsem se na tabuli žádostí, když jsem zvenku slyšel rozzlobený řev.

Kanceláře cechů obvykle stály vedle barů, z nichž většina zůstala otevřená po celý den. V průběhu dne prodávali hlavně lehká jídla, ale bez ohledu na čas stále podávali alkohol.

Poblíž byl také větší hostinec než Stříbrný Měsíc a jeho hosté kvůli výhodnému umístění bar navštěvovali.

Všechny tyto věci dohromady znamenaly, že tam venku a všude kolem byli opilci. Mělo by to být samozřejmé, ale většina lidí, kteří chtěli jen lehké jídlo, by obvykle nechtěla jíst v baru. To bylo zřejmé. Na místě jsem byl jen hrstkou časů. Nepil jsem alkohol a nesnášel jsem se vypořádávat s opilci.

Vysoký počet opilců také znamenal, že hlasité argumenty byly běžná věc. Lidé uvnitř cechovní budovy si už zvykli, přičemž to možná vzbudilo maximálně několik stížností. Alespoň za normálních okolností. Byl to jiný příběh, když jste slyšeli zvuky řinčení oceli.

Nakonec jsem opustil cechovní kancelář, abych se připojil k davu diváků. Před barem se na sebe rozzlobeně dívali dva červení dobrodruzi. Jeden byl vousatý muž s plešatou hlavou a druhý měl číro a dlouhou tvář. Oba už měli venku meče.

„Co se děje? Souboj?" Uprostřed cesty měli tasené meče, takže to nebyla jen průměrná potyčka. V nejhorším případě může někdo skončit mrtvý.

Upřímně, nebylo to poprvé, co jsem byl svědkem souboje. Obvykle duel šel cestou uvést své jméno a důvod duelu, a pak dostanete souhlas druhé strany. Poté, co to bylo stanoveno, by se cizinci zdrželi zasahování dovnitř. Ale tohle nebylo nic tak sofistikovaného jako souboj. Jen pár opilců na krku ostatních. Žádný z nich neměl žádné jednající svědky, takže to zjevně nebyla žádná formální hádka.

Měšťané se k nim chovali také jako ke škůdcům. Kdyby to nebyl souboj, pak by tu nejspíš byl hlídkující rytíř, který by to brzo zastavil.

„... Jak hloupé. Měli by alespoň svůj boj dát někam mimo, z cesty všem.“

„Dobrá, kde je ten chytrák, co to říkal?!" Vousatý plešoun se otočil mým směrem a vypadal, jako by se chystal odpálit rakev. Zdálo se, že mě zaslechl.

Ostatní diváci se odstěhovali z cesty jako rozdělené moře. Každý z nich utekl, jako by mi výslovně říkal, abych je v tom nezabalil. Dang, to je zima.

„To ty jsi nás nazval hloupými?!“

„Říkal nám co?!“

„Ne, řekl jsem, že to, co děláte, je hloupé. Nechtěl jsem tím osobně urazit ani jednoho z vás..." Udělal jsem malý pokus, abych to vysvětlil. Ale byla pravda, že jsem si myslel, že jsou to dva idioti.

„Vydrž... Ty jsi ten spratek, co se nedávno přidal k cechu, ten, co je vždycky sledován bandou holek! Už mě nějakou dobu štveš, víš to?! Snažíš se předvést, jak jsi populární? Děláš si srandu z nás ostatních?! No, jo?!“

„Jo, pan velké zvíře! Na rozdíl od tebe, tady venku jsou opravdoví dobrodruzi, co dávají život v sázku! Cech není tvoje hřiště, tak se jdi poflakovat někam jinam!“

...Chápu. Takže být dospělý znamená opít se a mlátit do sebe meči uprostřed města? Opravdu mě to nutí vypadat jako ten dětinský, když to tak říkáte, že?“ Nakonec jsem vyplivl nějaký sarkasmus, když mě to, co ti chlapi říkali, trochu štvalo.

Nepoučujte lidi, že jsou dětinští, když obcházíte vybírání soubojů s doslovnými dětmi. To je asi tak nezralé, jak jen to jde.

Oba muži, kteří před chvílí bojovali, se spojili ve své nevraživosti vůči mně. Zřejmě mě vnímali jako společnou hrozbu.

„Bastarde... Máš opravdovou kuráž, víš to? Máš chuť zjistit, jakou máme barvu, že?!" Vousatý plešoun šel ke mně. Na čele měl vystouplé žíly. Byl přes dva metry vysoký, takže jsem nakonec musel zvednout krk, abych se mu podíval do očí.

Ten muž přede mnou měl svaly jako zápasník. Navíc jeho chování vyvolalo dojem, že je to opravdu hnusný chlap. Ale ve vší upřímnosti, ani v nejmenším jsem se nenechal zastrašit. Měl jsem vzpomínky na to, že na mě řval můj zesnulý dědeček, který byl daleko děsivější než ten chlápek přede mnou. Když jsem si to uvědomil, nechtěně jsem se rozesmál.

„Ty jsi ...!" Jak jsem si myslel, ten chlap váhal, aby na mě vytáhl svůj meč. Místo toho otočil masivní levou pěst přímo k mé tváři.

Jo, můžu číst každý jeho tah. Trochu jsem naklonil hlavu doprava a čistě jsem se vyhnul jeho úderu.

S využitím síly mého soupeře proti němu jsem ho chytil za paži a vytáhl, abych mu zlomil rovnováhu, než jsem zpod něj vystrčil nohy. Vousatý plešoun, který na mě přišel, se jediným dechem ponořil přímo k zemi. Dobře, podařilo se mi ho vytáhnout. Jsem rád, že mě Yae naučila, jak na to.

„Pojď sem, spratku!“ Tentokrát na mě zaútočil mečem číráč. Neměli byste ukazovat na jiné lidi ostrými věcmi.

„[Slip].”

„Ghwah ?!" Srazil jsem bláznivého číráče pomocí mého kouzla, takže meč mu v tomto procesu vyletěl z jeho ruky. Zvedl jsem meč a velmi opatrně, aby si toho nevšiml, hodil [modelování], abych ohnul jeho tvar rukama, jako by byl vyroben z gumy. Toto kouzlo mi umožnilo změnit tvar jakéhokoli materiálu přede mnou na něco jiného. Jakékoli složité nové tvary nebo sochy zabraly hodně času, ale něco jednoduchého bylo hračkou.

Hodil jsem ohnutý meč zpátky před toho chlápka z čírem.

„Co?! Eep !!! “ Když se plazil pryč, chlapík s čírem vydal výkřik hrůzy. Vypadalo to, že byl tak vystrašený, že nemohl ani stát. Pravděpodobně si po takovém zobrazení myslel, že mám nadlidskou sílu.

„Ty zatracený...!“ Tentokrát se na mě zezadu vrhl vousatý plešoun a bez špetky slitování na mě máchl mečem. Nemá tady nikdo vychování? Ustoupil jsem, abych se vyhnul útoku vousatého plešouna a přesunul se za něj, přičemž jsem mu tentokrát zamával nohama zezadu.

„Ngwuh?!“ Vydal po pádu dozadu zabručení a udeřil se zezadu do hlavy o zem. Asi měl menší otřes mozku. Už byl opilý, ale teď nebyl schopen ani udržet hlavu rovně, jak se kýval ze strany na stranu.

Zvedl jsem meč vousatého plešouna a pracoval na něm kouzlem, stejně jako u  chlapa s čírem. Muž zbledl, když sledoval, jak se jeho meč před jeho vlastními očima ohýbá.

„S-Sakra! Za to tě dostanu!“ S rozloučením prachsprostého lupiče oba idioti utekli.

Nechoďte naštvaní kolem toho, že jste uprostřed dne opilí, proboha. Děláte problémy všem okolo.

„Hej, budeš v pořádku, chlapče?"

„Jo, jsem v pořádku. Ne že by se jim podařilo mě skutečně trefit.“ Jeden z přihlížejících ukázal, co se zdálo být starostí o mé blaho, a tak jsem mávl rukou, abych mu ukázal, že jsem prostě v pořádku.

„Ne, takhle ne... Ti chlapi byli z Ocelových tesáků a Jedovatých hadů, že? Pravděpodobně přivedou celou bandu děsivých chlapů, aby se k tobě vrátili." Ocelové tesáky? Jedovatí hadi? Nechápu to. Jak se ukázalo, jednalo se o dvojici dobrodružných skupin, které byly v této oblasti náhodou poněkud známé. Ne že bych o nich někdy slyšel. Nikdy jsme opravdu nespolupracovali s jinými skupinami mimo naší vlastní. A také jsme neměli důvod se potloukat po barech. Asi nám díky takovým maličkostem chyběly místní znalosti. Podle toho, co jsem slyšel, byli Ocelové tesáky a Jedovatí hadi obě skupiny složené převážně z dobrodruhů v modré třídě.

Byli jsme skupinou dobrodruhů zelené úrovně, takže nás obě technicky převyšovaly.

Vaše guildovní hodnost se zvýšila na základě bodů, které jste dostali za splnění žádostí, a šlo to počínaje černým rankem, přes fialový, zelený, modrý, červený, stříbrný a zlatý, v tomto pořadí. To neznamenalo, že lidé s vyšším hodnocením byli ve výchozím nastavení úžasnější, ale samozřejmě stoupání v řadách bylo čím dál tím těžší a těžší, čím více jste v nich stoupali.

Bylo tak obtížné dosáhnout nejvyšších hodností, že se do stříbra, natož do zlata, téměř nikdo nedostal. Sakra, na celém světě byl jen jediný člověk, který v současné době zastával status zlatého dobrodruha. Chtělo to absurdní množství bodů i jen na vzestup z červené na stříbro.

Proto byli dobrodruzi z řad červených všeobecně považováni za jedny z nejlepších v okolí. Ti pod nimi v modré hodnosti byli většinou považováni za veterány.

... Ani jeden z těchto mužů se mi teď nezdál moc veteránský. Oba byli hloupě slabí. A opět, jejich vyšší hodnost byla oddělenou záležitostí od toho, jak jsou skutečně silní.

Upřímně jsem nevěřil, že některá z těch stran má tolik volného času, že by se obtěžovala vrátit se pro pomstu nebo něco takového. Hádky mezi dobrodruhy byly prakticky každodenním výskytem a nebylo to tak, že bych některého z nich vážně zranil.

V té době jsem neměl žádný způsob, jak zjistit, jak jsem se mýlil…

2 komentáře: