HRH 2 - Kapitola 3: Ultimátum 3/3

„Bylo to v pořádku... takhle si ostříhat vlasy?“ zeptal jsem se Liscie, jakmile vysílání pro George a Castora skončilo.

Teď, když ultimátum pro tři vévody skončilo, Aisha, která se vrátila z vesnice temných elfů, stejně jako Hakuya, Poncho a Tomoe vešli do hlasové místnosti klenotů. Když si všichni všimli změny Lisciina vzhledu, všichni vytřeštili oči (s výjimkou Hakuy, moc se nezměnil) překvapením.

Liscia si hrála s konečky čerstvě ostříhaných vlasů a červenala se. „Udělala jsem to, abych dala jasně najevo svou pozici. ...nevyhovuje mi ten nový vzhled?”

„Ne, myslím, že ti sluší,“ řekl jsem. „Je to tak, lidi?”

Všichni přikývli.

„Takhle vystřihneš úžasně galantní postavu, princezno,“ řekla Aisha.

„Myslím, že krátké vlasy jsou pro vás taky docela okouzlující,“ řekl Hakuya.

„Já – opravdu to sluší, myslím, že ano,“ řekl Poncho.

„Je to roztomilé, velká sestro,“ řekla Tomoe.

Se všemi těmi lidmi, kteří ji chválili, Lisciina tvář zrudla rozpaky. (I když se zdálo, že jí pozornost tak docela nevadí.)

Atmosféra v místnosti takhle změkla, když....

„Sire...”

...Jediný ze tří vévodů, který byl stále ve spojení, Excel, na mě zavolala.

„...Omlouvám se, vévodkyně Walterová,“ řekl jsem.

„Ne, už jsem vám přísahala vazalství, pane. Prosím, říkejte mi Excel.”

„Tak tedy Excel. Omlouvám se,“ řekl jsem. „Za to, že se mi nepodařilo přesvědčit Castora.”

„Nebylo nic, co byste mohl udělat. Rozhodl se sám.“ Přesto byly koutky úst Excel sevřeny zoufalstvím.

Říkali, že té krásné ženě, která vypadala teprve na pětadvacet, je ve skutečnosti pět set let, že Castor je její zeť a že její vnučka je také s Castorem. Její rodina byla rozdělena mezi opačné strany konfliktu, takže bylo naprosto přirozené, že to považovala za politováníhodné.

Oh, jasně. Když mluvíme o rodině Excel...

„Excel. Je tam s tebou?” zeptal jsem se

Excel se prudce nadechla. „Ano. To je“

„Volal jste, Vaše Veličenstvo?“ Objevila se další modrovlasá kráska, která stála na obrazovce vedle Excel. Měla tvář, do které by se každý zamiloval, dokonalý styl a působila dojmem, který se zdál vyzrálejší než její věk. Ano, byla to lorelei zpěvačka, jejíž popularita stoupala napříč Elfriedenským královstvím, sama Juna Doma.

„Děkuji, Juno,“ řekl jsem. „Protože jsme tě nechali, abys nás s ní spojila, nemuseli jsme bojovat s Excel.”

„Ne. Udělala jsem jen to, co jste nařídil.“ řekla. „Kromě toho, vyšetřovala jsem vás a v jednu chvíli se hlásila babičce. Prosím o odpuštění za mou hrubost.”

Ano, Juna byla špionka, kterou vyslala vévodkyně Walterová.

S její prozíravostí, Excel věděla, že pokud Lisciin otec, bývalý král Albert, postoupil trůn mně, muselo se něco dít, a tak se tím začala okamžitě zabývat.

Špion, kterého si vybrala, byla Juna, která byla ve skutečnosti velitelkou námořní pěchoty.

A k tomu všemu, Juna byla zřejmě Excelinou vnučkou. Jeden ze synů Excel se přiženil do rodiny Doma, která byla kupeckou rodinou v Lagunovém Městě s loreleis mezi jejich předky, a tak se narodila Juna. Zdálo se, že ta její krásná tvář pochází z Exceliny strany rodiny.

Když Juna využila akce Vyhlášení darů jako příležitost navázat se mnou kontakt, bylo to proto, aby zjistila, jestli mám na to, stát se králem. Pak, když mě považovala za krále, ohlásila tyto myšlenky Excel a nakonec se rozhodla, že se nám sama odhalí.

Byl jsem překvapen, když jsem to slyšel poprvé, ale mezi zralostí, která popírala její mladý věk, a rychlými pohyby, které předvedla při hádce s Halem, najednou některé věci dávaly velký smysl, takže jsem to dokázal poměrně rychle přijmout.

Potom, se Juna stala spojkou, spojující nás s Excel. Jinými slovy, Excel byla jediná, kdo mi před ultimátem přísahala věrnost.

Avšak abychom mohli sledovat Georgovy znepokojivé pohyby a do poslední chvíle se pokusit přesvědčit Castora, tuto skutečnost jsme zatajili a ona se na čas přidala k ostatním vévodům.

Když se Juna omluvně uklonila, řekl jsem jí, „Ne. Díky tobě jsme byli schopni spolupracovat s Excel. Byla jsi na mé straně, takže mám všechny důvody být ti vděčný a nemám v úmyslu ti vyčítat to, co jsi udělala.”

„Je to přesně tak, jak jsem vám tehdy řekla,“ řekla. „Já jsem také na tvé straně.“

„...To jsi přece řekla, ne?”

Tu noc, kdy jsem nemohla spát, mi to Juna řekla a pak mi zpívala, dokud jsem neusnul. Poté jsem od Juny slyšel, že to celé zařídila Liscia.

Liscia se o mě pořád starala. Věrná svým slovům toho dne, Juna zůstala na mé straně. Dokonce i na Aishu, povětšinou roztržitou, se dalo spolehnout, že mě bude bránit, kdyby na to přišlo.

Mohl jsem být králem díky všem těm lidem, kteří mě podporovali. A tak jsem se k nim chtěl taky chovat slušně.

„Hakuyo, jak probíhají přípravy?“ Podíval jsem se na něj.

Hakuya sepjal ruce a uklonil se. „Všechno je podle plánu. Sir Ludwin a 10 000 vojáků, kteří tvoří přímo kontrolovanou část Zakázané armády, se mohou okamžitě zmobilizovat.”

„Jaké pohyby jsme viděli od armády Amidonie?“ zeptal jsem se.

„Zdá se, že už se shromáždili na hranicích,“ řekl. „Je to tak, jak jsme předpokládali.”

Po vyslechnutí Hakuyovy zprávy, jsem se otočil ke všem, kývl a vystrčila pěst do vzduchu. „Jdeme! Teď je to boj s časem! Setřeme padající jiskry a ukážeme Georgovi, proti čemu stojí! Ať vidí sílu, která bude tuto zemi od této chvíle podporovat!”

„„Ano, pane!""

Všichni reagovali na můj rozkaz. Čas dozrál.

Promluvil jsem. „A teď nechť začne válka o podrobení.”


 

— 30. den, 9. měsíce, roku 1 546. kontinentálního kalendáře —

Souma, král Elfriedenu, povolal armádu, aby si podrobila George.

Zpráva s těmito informacemi byla doručena armádě knížectví Amidonia shromážděné u hranic.

Když Gaius VIII. slyšel tuto zprávu, řekl „Nadešel čas! Nyní dosáhneme naší dlouholeté touhy!”

Tímto prohlášením nakonec vedl třicetitisícovou armádu knížectví k zahájení invaze do Elfriedenu

Do Elfriedenu vedly z Amidonie dvě cesty.

Jednou z nich byla trasa vedoucí přes Carminské vévodství na severozápadě. Byla to otevřená pláň, kterou bylo snadné projít, ale Gaius tuto cestu nepoužíval.

To proto, že tuto trasu zcela blokovalo Carminské vévodství. I kdyby to bylo čistě kvůli vzhledu, Gaius tvrdil, že pomáhá králi i Georgovi, takže se potřeboval vyhnout jakékoli cestě, aby to vypadalo, že je ve spojení s Georgem. Navíc v Carminském vévodství se střetnou králova a Georgova vojska, takže kdyby se tam objevila knížecí armáda, hrozilo by, že válka bude zastavena. Knížectví chtělo, aby konflikt mezi králem a Georgem trval co nejdéle.

Kvůli tomu se vojsko knížectví rozhodlo postupovat druhou cestou, tou, která procházela hornatým regionem na jihu. Pohoří Ursula se rozkládalo podél jižní poloviny hranice mezi knížectvím Amidonia a Elfriedenským královstvím. Tato trasa vedla přes údolí Goldoa v horách.

Zatímco stezka byla příkrá, jakmile překročí údolí, přijdou do města Altomura. Napájené horskými potoky, které vytékaly z Ursulských hor, to byla jedna z mála oblastí Elfriedenu, kde se pěstovalo obilí. A co víc, kdysi bylo také součástí Amidonie.

Když jel na koni mezi třiceti tisíci vojáky knížecí armády, Gaius VII. měl v očích záblesk a na tváři smělý úsměv.

„Heh heh heh. Souma a Georg mohou bojovat, jak tvrdě chtějí. Zatímco to udělají, my získáme zpět naše ztracené země.”

Když procházel stíny údolí, Gaius VIII. nepochyboval, že jeho nejmilejší přání bude splněno.


----------------------------------------------------------------------------------------------

Tak kdo všechno to u Juny čekal? Obzvlášť po té bleskové reakci s nožem v kavárně? 

3 komentáře:

  1. Přiznám se že vůbec. Myslel jsem si jen že se hold o sebe umí postarat.A ono vyšší šarže.

    OdpovědětVymazat
  2. Vážně jsem nečekal že se ukáže jako špionka a příbuzná Excel. A děkuji za překlad.

    OdpovědětVymazat