HRH 2 - Kapitola 3: Ultimátum 2/3

Když se Excel postavila do mých služeb, Georgův výraz se ani v nejmenším nezměnil a Castor na něj hleděl s výrazem, který vypadal jako rezignace. Ještě jednou, jsem se pokusil vztáhnout ruku k Castorovi.

„Vévodo Vargasi. Prosím, propůjč mi svou sílu v zájmu této země.”

„...Promiňte, ale to nemůžu.”

„Castore!” Excel nadávala.

Navzdory tomu, Castor mlčky zavrtěl hlavou. „Zdá se, že jste se rozhodla, že mu můžete věřit, vévodkyně Walterová, ale... Já nemůžu. Chránil jsem Elfrieden od doby krále před tím posledním. Likvidoval jsem cizí nepřátele, bral jsem jim území, už skoro sto let. Navzdory tomu, proč to s námi král Albert vůbec nekonzultoval, než dal trůn někomu, kdo se najednou z ničeho nic objevil ...? “

„Jo... Sám bych na to rád dostal odpověď.” Bez přemýšlení, jsem nechal vyklouznout své pravé pocity. Od té doby, co jsem dostal trůn, jsem zoufale pracoval na tom, abych se vyhnul předání Říši a zachránil tuto zemi před krizí.

Byl jsem příliš zaneprázdněn, než abych o tom přemýšlel, ale proč mi Lisciin otec tak rychle předal trůn, když jsem byl právě povolán? V této zemi byl hrdina zjevně „ten, kdo vede změnu jedné éry,“ ale bylo to opravdu tak důvěryhodné?

Castor se pokusil zeptat Liscie, která stála po mém boku. „Princezno Liscio, víte něco?”

„...Omlouvám se,“ řekla. „Pokud jde o tuto záležitost, můj otec trvá na tom, že se do toho nebude plést. Požádala jsem ho, aby vás tři pomohl přesvědčit, ale „Kdybych něco podnikl, vyvolalo by to nepatřičné podezření. Sir Souma je teď král,“ je vše, co řekl...”

„...Aha.”

Castor vypadal zmateně a nechápal, jaké má bývalý král úmysly, ale pro mě to bylo totéž. Vůbec jsem netušil, co si myslel. Bylo to něco, co mě donutilo přemýšlet, ale... Věděl jsem, že tady a teď žádné odpovědi nedostanu.

Musel jsem se soustředit na přesvědčování Castora. To jsem si myslel, ale...

„Prostě se nemůžu přinutit, abych ti sloužil,“ řekl Castor a znovu mě odmítl.

„Vévodo Vargasi...“ začal jsem.

„Už nic neříkej,“ řekl. „Vzhledem k tomu, že vévodkyně Walterová souhlasila, že vás poslechne, vím, že to, co říkáte, musí mít nějakou cenu. Nicméně, neumím si představit, že by se ti vévoda Carmine postavil na odpor bez dobrého důvodu. Pokud vévodkyně Walterová říká, že stojí na vaší straně, jdu na stranu vévody Carmina.”

Zdálo se, že to pro něj bylo těžké rozhodnutí, protože Castor měl ve tváři bolestný výraz. Jednou jsem už viděl ten výraz ... Věděl jsem, že už nemám co říct.

„To je... to rozhodnutí, ke kterému jsi dospěl, že?“ zeptal jsem se.

„Jo. Nicméně, je to jen moje rozhodnutí. Na straně vévody Carmina stojím já a stovka mých osobních vojáků. Nebudu povolávat zbývající jednotky letectva. Zůstanou neutrální. Jestli budu poražen, prosím, postarej se o ty, které tu nechám.”

„...Chápu.”

Jednal v domnění, že prohraje. Kdyby to tak bylo... nemohl bych nic říct.

„Pane, Castor je...“ Excel se pokusila promluvit na jeho obranu, ale zvedl jsem ruku, aby přestala.

„Je to k ničemu,“ řekl jsem. „Nemůžu tomu věnovat víc času.”

„Urkh...”

Pochopil jsem, jak se Excel musela cítit, ale události už byly v pohybu. Nemohl jsem se ho dál snažit přesvědčit.

Nakonec jsem nedostal Castora a letectvo na svou stranu. Tím se situace značně ztíží, ale alespoň většina letectva zůstane neutrální.

Snažil jsem se přeřadit, abych zahnal zklamání, obrátil jsem se k poslednímu z těch tří, Georgovi. „Tak tedy, armádní generále Georgi Carmine.”

Divoký zvířecí generál se lví hlavou se na mě zamračil. I když jsem s ním mluvil přes monitor, byl neuvěřitelně zastrašující. Kdybych se s ním setkal osobně, začaly by se mi třást nohy a udělala bych ze sebe patetické divadlo.

„Vévodo Carmine,“ řekl jsem. „Nebudu se ptát, zda mě poslechnete. V okamžiku, kdy jste poskytl útočiště šlechticům vyšetřovaným pro korupci, bylo jasně řečeno, že nemáte v úmyslu mě poslouchat. Pokoušet se vás přesvědčit je ztráta mého času.”

Neřekl nic.

„Takže, chtěl bych se vás zeptat na jednu věc,“ řekl jsem. „Co vás k tomu dohnalo?”

„Moje pýcha válečníka.“ To byla Georgova odpověď. „Když je mi víc než padesát let, mé tělo odtud bude jen slábnout, ale teď jsem dostal tu největší příležitost. O osudu Elfriedenu rozhodnu svým vlastním talentem. Jednou za život je přáním každého válečníka dosáhnout něčeho, co si budou pamatovat pozdější generace.”

„Za něco tak malicherného, jako je tohle...“ zamumlal jsem.

Naplánoval to všechno z tak jednoduchých důvodů, jako je věta „Lidský život trvá jen 50 let“ z Nohovy hry Atsumori? Věděl, jak to Liscii zarmoutí, ale přesto to byla jediná cesta, kterou si mohl vybrat?

„Nerozumím tomu,“ řekl jsem. „Jste... neuvěřitelný blázen.”

„Byla to hloupá otázka,“ vrátil mi to. „Člověk nemůže být válečníkem, aniž by zároveň nebyl hlupák. Dám vám vydat svědectví o tom, jak žiju.“

„Jste si jistý, že nemyslíte způsob, jakým zemřete?”

„Je to jedno a totéž,“ řekl. „Ti, kdo chtějí žít, umírají, ti, kdo chtějí zemřít, žijí. To je to, co znamená být válečníkem.”

Mluvil rozhodným hlasem, který připomínal lví řev. Nedal najevo, že by se zachvěl.

A tak, ani já jsem nemohl zakolísat.

„Máš-li být velkým stromem, který mi blokuje cestu, překročím tě,“ řekl jsem.

„Ačkoliv hniju, jsem strom se silnými kořeny,“ odpověděl. „Nepřekročíš mě s polovičatým odhodláním.”

„Mám odhodlání!“ Už dávno jsem našel odhodlání potřísnit si ruce touto jednorázovou krutostí. „Georgi Carmine a Castore Vargasi.”

Vévoda Carmine mlčel.

„Co?“ zeptal se vévoda Vargas.

„Protože brzy svedeme bitvu, mám jeden návrh,“ řekl jsem. „Pochybuji, že by někdo z nás chtěl, aby se tahle válka donekonečna vlekla a uvěznila obyčejné lidi, kteří s tím nemají nic společného. Proto chci, aby platilo jedno pravidlo. „Pokud bude jeden z nás sražen nebo zajat, podřízení této osoby okamžitě přejdou pod velení druhé strany. To má zabránit armádě, která ztratí svého vůdce, ve snaze pomstít se nebo pokračovat ve vzpouře.”

Když uslyšeli můj návrh, oba přikývli.

„Dobrá,“ řekl Georg.

„To mi taky sedí,“ souhlasil Castor. „Sdělím svým mužům, že pokud padnu, bude vás poslouchat celé letectvo.”

„...Děkuji.”

„Tak, měl bych odejít.“ Georg vstal ze sedadla a chtěl přerušit přenos.

„Počkejte!“ Liscia vybuchla, když po celou tu dobu mlčela.

Georg přimhouřil oči. „Princezno...”

„Vévodo Carmine...”

Oba oslovili toho druhého, ale ani jeden nedokázal najít žádná slova. Jen si mlčky hleděli do očí.

Liscia a Georg. V paláci byli princezna a vazal. V armádě byli podřízený a nadřazený. Už jen z toho by měli být schopni najít nějaký způsob, jak si navzájem porozumět.

Chvíli se na sebe mlčky dívali, ale pak, v příštím okamžiku, Liscia vytáhla rapír, který měla u boku.

I když jsem byl stále překvapen náhlostí toho, Liscia si přitáhla čepel k temeni hlavy a uřízla si platinový blonďatý culík.

Počkej, cooooo?!

Vlasy jí jako zlaté nitě padaly na podlahu.

Bylo to tak náhlé, že jsem oněměl nejen já, ale i tři vévodové.

Liscia měla náhle středně krátký sestřih, ale nedala na sobě znát, že by ji to zajímalo.

Místo toho vystrčila rapír směrem ke klenotu. Pak řekla: „Tohle je moje rozhodnutí. Půjdu po boku Soumy.“ Prohlásila to neochvějnýma očima.


Georg byl zprvu ohromen jako já, ale brzy se mu v očích zaleskl ostrý záblesk a usmál se jako masožravec, který našel svou kořist. „Viděl jsem tvé odhodlání, princezno. Nicméně, nechám tě ukázat mi to odhodlání na bitevním poli.”

„S tím počítejte.”

Zdálo se, že oba dospěli k porozumění. Sám jsem to nechápal, ale pravděpodobně to byl jen způsob, jakým bojovníci komunikovali. Setkání skončilo tím, že Liscia všechny zarazila, ale.... Každopádně to byl konec ultimáta pro tři vévody.


---------------------------------------------------------------------------

Do předešlé kapitoly jsem doplnil obrázek na který jsem zapomněl.

4 komentáře: