HRH 4 - Bonus: Počátek roku 1547, kontinentálního kalendáře

Počátek roku 1547, kontinentálního kalendáře

 

- Právě kolem 23:00, 32. dne, 12. měsíce, roku 1546., kontinentálního kalendáře - Soumova místnost –

Okamžitý projekt „První festival písní Friedonia Kouhaku na konci roku“ měl, částečně díky tomu, že se konal poprvé, nedostatek zpěváků a skončil v 19:00 po pouhých třech hodinách.

Úklid byl nyní hotov a nás pět, Liscia, Aisha, Juna, Roroa a já jsme v mém pokoji odpočívali v kotatsu. Byli jsme vzhůru skoro celou noc před prací (i když jsme si někde uprostřed zdřímli), takže všichni byli tak unavení, jak se dalo čekat.

Tento konec roku podnikání sdílelo hodně společného se Silvestry, které jsem zažil ve svém starém světě.

Kdybych si dal novoroční nudle soba, bylo by to perfektní... ale nebyli jsme schopni připravit sobu včas, tak jsem místo ní nahrazoval yakisobu omáčkou. Novoroční yakisoba s omáčkou ... Nějak mi to připadalo neuvěřitelně mimo.

„Jak to je? Mmph, chutná to velmi dobře,“ řekla Aisha s prázdným pohledem a srkala talíř yakisoby s omáčkou. Poslední celé dva dny strávila jen tím, že gruntovala, ale z nějakého důvodu byla stále plná energie.

„To by sis myslela, že, Aisho?" zeptal jsem se.

„Aisho, máš na tváři omáčku, víš?“ okomentovala to Juna.

„Mmph. Mockrát děkuji, madam Juno.”

Juna otírala Aishin obličej ubrouskem. Bylo hezké vidět kolegyně kandidátky na královny, jak spolu tak dobře vycházejí, ale nějak vypadaly jako správkyně a její svěřenkyně.

Roroa, která se dívala, otevřela ústa a promluvila k Liscii. „Velká sestro Cio, udělej mi to taky!”

„Proč bych měla?“ zeptala se Liscia. „Můžeš se přece utřít, ne?”

„Aww, kde je ta škoda? Tvoje rozkošná sestřička si o to říká. Ohh, vždycky jsem měla jen velkého bratra, takže jsem vždycky chtěla velkou sestru. No tak, udělej to pro mě, udělej to pro mě!”

„Bože... Byla jsem taky jedináček, takže nevím, jak se chovat k sestřičce.”

Už když to říkala, Liscia jí otřela obličej. Na to, jak si stěžovala, Liscia byla dobrá v péči o ostatní. Když už, tak to byla spíš matka než velká sestra.

„Jdi na to, dokud neuvidíš svůj odraz v mé tváři,“ řekla Roroa.

„Máš snad obličej jako zrcadlo nebo co?”

„Jestli ano, Cio, ten výraz, co teď nosím, je vlastně tvůj obličej!”

„Hele, nedělej divnej ksicht, když to říkáš!“ Liscia praštila Rorou do hlavy. Teď měly kompletní sesterskou komediální sestavu manzai.

Zatímco jsem si užíval pohodovou atmosféru, napil jsem se čaje a zhluboka se nadechl. „Už je to nějakou dobu, co mi věci připadaly takhle bezstarostné...”

„Pravda,“ odpověděla Liscia na myšlenku, kterou jsem si nechal proklouznout, aniž jsem chtěl. „Dny a měsíce ubíhaly tak rychle od chvíle, kdy jsi přišel. Byla to taková horečnatá činnost... Mám pocit, že jsme za tu dobu došli tak daleko. I když to byla divoká jízda.“ Liscia se zahleděla do dálky.

Co? Byla to nějak moje chyba?

„M-Myslíš?“ řekl jsem. „Mám pocit, že jsme tu a tam dokázali popadnout dech, víš...”

„Podívejte, kdo to mluví,“ odsekla. „Proč se nezkusíš zeptat ostatních, jak se cítí?”

Podíval jsem se na Aishu a Junu a obě bezostyšně odvrátily oči.

...Dobře, zřejmě měla pravdu.

Roroa přikyvovala s vědoucím pohledem. „Jo, jo. Určitě to byla potíž.”

„Proč?“ Liscia střelu opětovala. „Přidala ses jen na půl cesty.”

„Ne, ne, velká sestro Cio. Ty dva až tři měsíce, co jsem po drahouškově boku, byly rušnější než těch deset let, co jsem žila v Amidonii. Bylo to hektický, jo, ale taky fakt naplňující.”

„Oh, taky to tak cítím,“ odpověděla Juna. „Pro mě ještě před půl rokem, jsem byla jen lorelei v kavárně, taková holka se dá najít kdekoliv.”

„Ne, ne, Juno,“ řekl jsem. „Nesnaž se přirozeně vkládat lži, prosím. Jaká jiná lorelei než ty je vnučka admirála námořnictva a zároveň velící důstojník námořní pěchoty?”

Když jsem na to upozornil, Juna škádlivě vyplázla jazyk. Bylo to velmi okouzlující.

Vidět nás takhle, Liscia si podrážděně povzdechla. „Jediné, o čem mluvíme, je tento rok, ale příští rok bude stejně rušný, jsem si jistá.”

„Pravda,“ souhlasila Aisha. „Koneckonců, příští rok nás čeká korunovace Jeho Veličenstva.”

Jak říkala Aisha, příští podzim budeme pořádat mou korunovaci, která se neustále odkládala. Že jsem dostal královský titul, ale ještě jsem nebyl korunován, bylo jako mít korunu, ale nikdy jsem si ji na hlavu nenasadil. Bylo to něco, co by se pravděpodobně mělo rychle napravit, ale vzhledem k tomu, že plány byly takové, bylo docela možné, že se to zase odloží.

„To není všechno,“ dodala Liscia a zavrtěla hlavou. „Copak jsi zapomněl? Máme taky svatební obřad, ne? Je to ve stejnou dobu jako korunovace.”

Mlčel jsem.

...Správně. Protože dělat více velkých obřadů v řadě by zatížilo naše finance, moje korunovace by se konala souběžně se svatbou s Liscií a ostatními dívkami.

A co víc, když se obě události sloučily, rozsah se zvýšil a s Roroou, která vždycky milovala dobré události, vhozenou do mixu, jsme do toho šli naplno. Všechno však bylo ještě ve fázi plánování.

Stále ... Manželství, hm ... pomyslel jsem si.

„Nějak... pořád mi to nepřipadá skutečné,“ zamumlal jsem.

„Cože?“ zeptala se Liscia. „Včera v noci jsi to byl ty, kdo....”

„Včera v noci? Stalo se něco?“ zvedla se Roroa.

„...N-Nic se nestalo, dobře?“ Liscia se tomu tématu rychle vyhnula.

Snažila se vytáhnout můj návrh, byl jsem si jistý, ale styděla se o tom mluvit před Roroou a ostatními. Pro mě to bylo taky trochu trapné, takže jsem byla rád, že jsem to udržel v našem malém tajemství.

„Ty... si nás nechceš vzít, Soumo?“ Liscia se mi při té otázce podívala přímo do očí. Podle toho, jak to řekla, nezněla rozčileně, ale v očích měla nejistotu.

...Ten pohled prostě nebyl fér.

„Samozřejmě, že ne. Víš to,“ řekl jsem. „Já jen, že ve světě, odkud pocházím, bylo dost brzy na to, aby se muž oženil ve dvaceti. Mnoho z nás tam studovalo ještě kolem dvacítky.”

„Vážně?“ řekla Liscia. „V téhle zemi jsou lidské dívky v patnácti letech považovány za vdané, víš? No, to se mění rasa od rasy. Správně Aisho?”

„To vskutku ano,“ řekla Aisha. „Temní elfové jsou dlouhověcí, takže jsme dlouhou dobu v manželství. Jde jen o to, že protože jsme dlouhověcí, máme těžké plodit děti.”

Oh... No, kdyby dlouhověké rasy byly schopné vytáčet děti jedno za druhým, skončili bychom s problémem přelidnění během chvilky, Asi jo. Byl tu trend, že déle žijící tvorové na Zemi měli také méně dětí, takže takový přírodní zákon se tu možná nezměnil.

„A-ale, myslím, že bych měla být schopna mít alespoň jedno během vašeho života, pane! Budu na tom tvrdě pracovat!” Aisha pevně sevřela dvě pěsti a rozevřela nosní dírky.

„Ne, nejsem si jistý, že potřebuji vášnivé prohlášení, že právě teď...“ zamumlal jsem.

„Ujisti se, že na tom tvrdě pracuješ,“ naznačila Liscia se škádlivým mrknutím. „S námi všemi, ano?”

„Urkh... P-Pokusím se.”

Gong, gong.

V dálce jsme slyšeli zvuk zvonu. Pokud jsme to slyšeli, znamenalo to, že je teď půlnoc a přišel nový rok. Poslouchal jsem novoroční zvon kaple, posadil jsem se zpříma a sklonil hlavu před těmi čtyřmi.

„Liscio, Aisho, Juno, Roroo, šťastný nový rok.”

„Co to má znamenat, Soumo?“ zeptala se Liscia. „Proč tak formálně?”

„Byl to zvyk ve světě, odkud jsem přišel. Vy to tady neděláte?”

„Ne, neděláme,“ odpověděla mi Juna. „Tady máme nanejvýš přípitek se slovy ,Na nový rok! Jsem si jistá, že dole na tržišti se lidé shromažďují a dělají výtržnosti.”

Podle Juny byl v té době na náměstí obrovský oheň. Postavili kolem něj stánky a dospělí popíjeli, zpívali a veselili se.

Jako novoroční událost, co? To by mohla být svým způsobem zábava.

„Příští rok bychom možná mohli festival Kouhaku na konci roku přenechat někomu jinému a mohli bychom se všichni zapojit do oslav,“ řekl jsem.

„To zní skvěle,“ souhlasila Roroa. „Kdybych postavila stánek s yakisobou, myslíš, že by se prodala?”

„Bože, Roroo, ty vždycky tak rychle přemýšlíš o penězích,“ řekla Liscia. „Ale... to by mohlo být taky hezké.”

Všichni ostatní vypadali, že jsou tím nápadem nadšeni, takže bych o tom možná vážně uvažoval. Možná bude těžké zajistit bezpečnost, ale všichni kromě mě a Roroi se v boji udrží, takže jsem měl pocit, že bychom to mohli nějak vyřešit.

„Nový rok, co...“ zamumlal jsem si pro sebe, opřel se lokty o kotatsu a obličej si položil do dlaní. „Zajímalo by mě, jaký to bude rok ...”

„Dobrý rok. Jsem si tím jistá.” Když jsem vzhlédl, Liscia se na mě tiše usmívala. „Nezáleží na tom, co nás čeká, když se všichni semknou, dokážeme to překonat. Přesně jak jsi jednou řekl, že ochráníš svou rodinu, ať přijde cokoliv, všichni chceme chránit i tuto rodinu.“ Odmlčela se. „Když říkám tuhle rodinu, zahrnuje i tebe, Soumo.”

Aisha, Juna i Roroa souhlasně přikývly.

„...Chápu,“ řekl jsem. „Díky. Teď jsem si tím jistý.”

        Letošní rok bude dobrý.

3 komentáře: