HRH 6 - Kapitola 1: Co dostanete z lupenů a nůžek závisí na tom, jak je používáte 1/2

 Kapitola 1: Co dostanete z lupenů a nůžek závisí na tom, jak je používáte

       

15. den, 3. měsíce, roku 1 547., kontinentálního kalendáře

Byla to rozlehlá prérie v severozápadní části Friedonského království.

Přes prérii s vynikajícím výhledem vedla jediná široká cesta a po obou stranách cesty byly v pravidelných intervalech vysázeny stromy z Bohem Chráněného Lesa, ničící démony. Jednalo se o jednu z národních dálnic, která byla položena jako součást dopravní sítě. Kdyby se někdo vydal po této cestě, mohl by míjet karavany obchodníků chráněné dobrodruhy nebo nákladní vlaky tažené nosorožci.

Byl klidný jarní den s jasnou oblohou. Byl tam krytý vůz tažený dvěma koňmi, který jel po zmíněné dálnici. V krytém voze bylo zboží obyčejného potulného podomního obchodníka, ale koně, kteří ho táhli, byli docela nádherná zvířata.

Byli jsme uvnitř toho krytého vozu. A mluvil jsem s chlápkem, co běžel za vozíkem.

„Co myslíš, Hale?“ zeptal jsem se. „Jaký je to pocit běžet po cestě, kterou jsi sám postavil?”

„Nebudu popírat, že je to potěšující, ale... když to říkáš ty, tak mě to trochu štve...“ řekl Halbert nabručeně a stále běžel mimo vůz.

V současné době jsme v krytém voze jeli čtyři: Aisha, Kaede, Tomoe a já.

To byla skupina, která cestovala do pohoří Hvězdná Dračí Hora na přímé pozvání Matky Drak.

Důvod tohoto pozvání jsme však neznali a bylo informováno jen několik mých nejbližších vazalů, takže jsme potřebovali cestovat inkognito. Proto jsem měl na sobě svůj obvyklý cestovní oděv ze souostroví Devítihlavého Draka, sestávající z kuželovitého slamáku a cestovní pláštěnky, Tomoe měla na sobě bílý mágův plášť s kapucí a Aisha, Hal i Kaede byli oblečeni jako dobrodruzi.

Samozřejmě, jakmile bychom dorazili do pohoří Hvězdná Dračí Hora, hodlali jsme se převléct do formálních uniforem, které byly naložené ve voze.

Mimochodem, poslední člen naší skupiny, Carla, šla napřed prozkoumat věci ve směru, kterým jsme cestovali. Bylo užitečné mít dragonewtku, která dokáže v takových chvílích létat.

Uvolňovali jsme se s Aishou uvnitř vozu, zatímco Tomoe seděla na sedadle řidiče a Kaede ji učila ovládat vůz. Protože Tomoe a Kaede byly z podobně vypadajících mystických vlčích a mystických liščích ras, když spolu seděly na sedadle řidiče, opravdu vypadaly jako sestry, což mi vykouzlilo úsměv na tváři.

Hal byl ve voze také, alespoň zpočátku, ale pak řekl, „Moje tělo takhle znecitliví,” a vystoupil, aby se dal do běhu.

„Procházel jsi tvrdým výcvikem jako dratrooper, že?“ zeptal jsem se. „Měl bys alespoň využít příležitosti a uvolnit se.”

„Jdeš na to moc zlehka...“ Hal na mě vrhl přísný a poněkud zděšený pohled.

Uh... Jo, možná má pravdu.

Právě jsem seděl v krytém voze a hlavu jsem položil Aishe do klína. Klobouk mi spočíval na hrudi a bral jsem věci možná až příliš snadno. Zaklonil jsem hlavu a zeptal se Aishi, která mě poplácávala po hlavě s potrhlým výrazem ve tváři, na otázku.

„Aisho, jsi v pořádku? Nejsem moc těžký?”

Aisha se vzpamatovala a vší silou zavrtěla hlavou. „Vůbec ne! Jestli něco, měla bych se zeptat, jestli je pro tebe můj klín moc tvrdý. Přece jen mám hodně svalů...”

„Ne, myslím, že má správnou úroveň pružnosti. Podívej, můj prst se zaboří.”

„Wah! Vydrž, to lechtá!”

Když jsem ji šťouchl do stehna, Aisha se trochu svíjela. Bylo to docela roztomilé.

„Ach, pro lásku ... Nechci být ve voze s takovou atmosférou,“ řekl Hal. „Já už ten nesmysl dál nesnesu.“

Jo, kdybych byl v Halově pozici, asi bych to cítil stejně. Tomoe si oblíbila i Kaede.

„Ale kdybych si vás nevybral jako doprovod, byli byste vy dva na palubě Hiryuu a trénovali jako obvykle, že?“ zeptal jsem se. „Není to hezké, že se člověk může uvolnit?”

„No, jo, ale... proč jsme vlastně na tomhle uvolněném výletě?“ dožadoval se Hal. „Setkají se s námi na hranicích, že? Nemohli jsme si tam prostě vzít wyvernu?”

Jak řekl, někdo z pohoří Hvězdná Dračí Hora si pro nás měl přijet do vesnice na severozápadní hranici Friedonského království. Jakmile se tam dostaneme, drak nás odnese do pohoří Hvězdná Dračí Hora.

Z hlediska čisté efektivity jsme mohli zůstat v hlavním městě těsně před tím, než byl čas vyrazit, a pak do vesnice doputovat wyvernou v ten den. Ale to by bylo špatné.

„Konečně jsem dostal dlouhou dovolenou,“ řekl jsem. „Byla by škoda to pokazit tím, že to uspěcháme, nemyslíš?”

„Vážně? Nemyslím si, že cestování je něco, co by mělo bavit...”

To byl rozdíl mezi tím, jak se lidé na tomto světě dívají na věci, a tím, jak by se díval moderní člověk.

V tomto světě, kde žili zlí divocí tvorové, a dokonce i příšery, které se mohly objevit, nebylo možné snadno cestovat, dokonce ani uvnitř své vlastní země.

V historii Země jsme teprve nedávno mohli tak snadno cestovat. Dokonce i v období Edo, kdy byl veřejný pořádek v rozumném stavu, kdy Matsuo Bashou cestoval, musel se smířit s tím, že se možná nevrátí živý.

Když o tom tak přemýšlím, znovu mi to připomnělo, jak neuvěřitelný Poncho byl, když cestoval do tolika různých zemí a utratil spoustu peněz, a to všechno proto, aby se věnoval svému zájmu o jídlo.

„Rád cestuju,“ řekl jsem. „Když vidím neznámé výhledy, rozbuší se mi srdce. Moje babička a děda taky rádi cestovali, takže mě často brali s sebou.”

„To udělali tvůj dědeček a babička, pane?“ zeptala se Aisha.

„Jo. I když vzhledem k tomu, že byli starší pár, bylo to hodně výletů do chrámů, svatyní a hradů.”

Jet na podzim do Nary.

Červené listy a sušenky senbei.

Byly to dobré časy.

Tenkrát, i když jsem chodil do sousedních prefektur, měl jsem pocit, že jedu někam hodně daleko. Nikdy by mě nenapadlo, že po letech bych zjistil, že cestuji do úplně jiného světa.

Zatímco jsem se vyhříval v těch vzpomínkách, Aisha řekla, „Když o tom tak přemýšlím, je tu něco, nad čím jsem přemýšlela...“ Znělo to zmateně, když pokračovala. „Tenhle vůz se netřese. Normálně bychom se nemohli takhle uvolnit, víš?”

„No, může to vypadat jako obyčejný krytý vůz, ale.... tuhle věc navrhla Genia,“ řekl jsem.

„Hm, proč najednou vypadáš tak vyčerpaně?“ zeptala se Aisha.

„Vlak s rhinosaurem teď převáží především náklad, ale pokud chceme, aby nakonec táhl osobní vozy, otřesy by se staly problémem,“ začal jsem.

„Když o tom teď mluvíte, když jsme šli do lesa temných elfů, hrozně se třásl,“ přerušil Hal a trhl sebou.

Možná si vzpomněl, jaké to tehdy bylo. Jeli jsme tam na pomoc při katastrofě, takže se počítala každá chvíle. Proto jsme jeli tak rychle, jak jsme mohli, bez ohledu na otřesy, a většina příslušníků Zakázané armády, kteří jeli s námi, v důsledku toho trpěla nevolností z pohybu.

„Proto jsem požádal Geniu, aby vyvinula zařízení, které omezí otřesy ve voze,“ vysvětlil jsem. „Já jen.... Genia vždy dokáže překonat má očekávání způsobem, který bych nikdy nečekal.”

Představoval jsem si něco jako cívkovou pružinu. Moje studia byla zaměřena na humanitní vědy, ne na inženýrství, takže jsem nechápal, jak to přesně nastavit. Ale dal jsem vědkyni Genii hrubý obraz toho, na co myslím, a doufal jsem, že se jí podaří vyvinout něco blízkého. To, co Genia vyvinula, bylo mimo mou představivost.

„Nikdy by mě nenapadlo, že nejdřív přijde s materiály tlumícími nárazy…“ zamumlal jsem.

„Tlumič nárazů ... Co je to teď?“ zeptala se Aisha.

„Sám jsem žádného neviděl, ale na tomhle kontinentu je zřejmě pásovec tak obrovský, že byste si ho mohli splést s glyptodonem, že?“ řekl jsem.

„Nevím, co je glyptodon, ale mluvíš o obrovském pásovci, že?“ zeptala se Aisha. „Většinou žijí v lesích. Mají tvrdý pancéřový plášť a i já mám problém ho rozbít.”

„Počkej, vydrž?! Ty to dokážeš rozbít?!!“ Hal překvapeně vykřikl. „Říká se, že je prakticky nemožné rozbít jim skořápky fyzickým útokem, víš?!”

„Vážně?“ zeptala se Aisha. „Trefila jsem to asi desetkrát, mezi tím jsem měnila velké meče a podařilo se mi to rozbít.”

„„...”” Hal i já jsme oněměli. Vypadalo to, že Genia není jediná, kdo je mimo tabulky…

„No, když to necháme stranou,“ řekl jsem. „Takže jsme věděli, že obrovitý pásovec se brání fyzickým útokům svým tvrdým pancéřovým pláštěm, ale Genia se ptala, kam ten otřes z těch útoků směřuje. Bez ohledu na to, jak moc to vypadalo, že nedošlo k žádnému vnějšímu poškození, myslela si, že dopad by mohl zasáhnout jejich měkké vnitřní orgány. Když jednoho rozpitvala, aby si ho prohlédla, zjistila, že tuková ložiska na vnitřní straně jeho pancéřového krunýře mají silné schopnosti pohlcující otřesy.”

Jinými slovy, vnitřek skořápky měl masitou strukturu, ale, řečeno slovy, aby tomu moderní člověk rozuměl, měl řadu vlastností, které z něj dělaly kaučuk.

Dvakrát jsem dupl na podlahu vozu. „Nápravy a kola tohoto vozu jsou vyrobeny ze zpracovaného tuku, který se nachází uvnitř jejich pancéřovaných skořápek. Proto se tento vůz třese méně než jiné vozy.”

„Aha... To je madam Genia pro vás, v pořádku,“ řekla Aisha. „Přijít na něco takového tak snadno.”

Zdálo se, že to na Aishu skutečně zapůsobilo, ale mé pocity v této věci byly trochu složitější.

Možná to bude znít trochu náročně, ale přál jsem si, aby přišla s materiálem, který by se dal snáze použít. Tuk gigantického pásovce byl vzácný, a proto byl tento krytý vůz drahý svým způsobem, který neodpovídal jeho vzhledu. Kdybych se pokusil vyrobit vlak, který se touto metodou netřese, skončili bychom před lovem obrovského pásovce.

Pro širokou veřejnost musí být levnější, aby to mohla používat… pomyslel jsem si.

Nicméně, Genia byla rozený génius, a jakmile něco stvořila, nebylo v její osobnosti přemýšlet o způsobech, jak vytvořit rozpočtově efektivnější verzi nebo jak zlepšit její funkčnost. S tím se nedalo nic dělat, tak jsem materiály předal pilným výzkumníkům a požádal je, aby prozkoumali náhradní materiál, který by se dal sériově vyrábět.

Pokud jde o jejich výsledky, zřejmě existoval druh bource morušového, jehož kokony měly podobné otřesy absorbující vlastnosti jako tento materiál. Ty kokony by se daly sériově vyrábět, takže jsem se těšil na jejich budoucí vývoj ve výzkumu. Přirozeně, jsem jim řekl, co vím o pružinách, a nechal jsem je, aby prozkoumali i ty.

Pravdou bylo, že ti, kdo podporovali tuto zemi, nebyli vládci jako já nebo géniové jako Genia, ale ti bezejmenní výzkumníci. Bylo důležité na to nezapomenout.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sice to zrovna v této kapitole z ničeho nevyplývá, kvůli rozložení dalších indicií to přidám zde... náznaky jsou ukryté i ve jménech ... např. Kaede 

3 komentáře: