HRH 6 - Kapitola 1: Co dostanete z lupenů a nůžek závisí na tom, jak je používáte 2/2

Stalo se to, když jsem se zavřenýma očima položil hlavu Aishe do klína a přemýšlel o tom.

„Hej,“ komentoval Hal. „Vypadá to, že se mladá slečna Carla vrátila.”

Když jsem to slyšel, posadil jsem se. Zavolal jsem na Tomoe a Kaede na sedadle řidiče, aby zastavily vůz.

Když jsem vystoupil z vozu, Carla byla uprostřed přistání. Nebyl to svislý pád, přiletěla pod úhlem, aby přistála jako osobní letadlo. Pravděpodobně tak přistávala, aby se ujistila, že jí nikdo neuvidí pod její šaty se zástěrou.

„Vrátila jsem se z průzkumu, pane.“ Carla se ohlásila a upravila si sukni, která se při přistání trochu načechrala. Vypadalo to, jako by si zvykla zacházet se svým úborem minisukně pro služku.

Když jsem se rozhodl, že mě Carla doprovodí, myslel jsem si, že je trochu moc nutit ji nosit uniformu služebné na cestách, a plánoval jsem, že ji nechám nosit brnění, které používala ve válce. Ale hlavní služebná Serina řekla, „Myslela jsem, že by se to mohlo stát, tak jsem si připravila oblečení pro služku na cestu,“ s chladným výrazem ve tváři předala věc.

Použil jsem některé materiály, které byly nabízeny královské rodině jako dary, takové, pro které nebylo jiné využití, abych si vylepšil své malé Musashiby, a vypadalo to, že je používá i tento úbor služebné. Byl to vynikající produkt: odolný proti ostří, šípům, kyselinám a teplu, těžko se obarvil a snadno se myl.

...Odkud pochází vášeň naší hlavní služebné a kam směřuje? divil jsem se.

To stranou, chválil jsem Carlu za její práci.

„Dobrá práce. Jaké to bylo?”

„Před námi nebyli žádní nebezpeční tvorové.... nicméně.“ Carla řekla rozpačitě a podívala se na svá okřídlená záda.

Podíval jsem se na ni a přemýšlel, co se děje, když jsem si všiml dvou maličkých nožiček trčících Carle z podpaží. Carla se otočila na druhou stranu a já uviděl malého lidského chlapce, kterému bylo asi pět let, přilepeného na zádech. Chlapec vypadal vyděšeně a pevně se držel.

Carla vypadala ustaraně a říkala, „Našla jsem toho chlapce samotného a plačícího na otevřeném místě v horách a nemohla jsem ho nechat samotného, tak jsem ho vzala s sebou. Zdá se, že se něčeho bojí... a nechce se dostat dolů.“ Carla pokrčila rameny, jako by chtěla říct, že tomu důvodu vůbec nerozumí.

„Není vystrašený jen proto, že jsi letěla oblohou?“ zeptal jsem se. Vypadalo to, jako by letěla v dost velké výšce, takže se chlapec pravděpodobně pevně držel, aby nespadl.

Když jsem na to upozornil, Carla otevřela oči dokořán, když si to uvědomila. „Aha! M-Máš pravdu. Zapomněla jsem, že lidé nelétají.“

„Ale no tak...”

Když jsem se na ni ne zrovna pobaveně podíval, Carla bezostyšně odvrátila oči.

Kaede a Tomoe na chlapce jemně promluvily a podařilo se jim ho strhnout Carle ze zad. Ale jakmile byl na dně a napětí se uvolnilo, chlapec se rozplakal.

Pravděpodobně pocházel z nedaleké vesnice a ztratil se poté, co se zatoulal do hor. Měli jsme na krku chlapce, který neznal své jméno, nevěděl, kde bydlí, a pořád plakal.

Kdybych byl psím policistou v písni „Inu no Omawari-san“, tady bych začal štěkat, protože bych nevěděl, co dělat, a pak bych to vzdal.

Zdálo se, že si chlapec Carlu oblíbil, protože na ní stále lpěl a ona stále panikařila, když jsem se jí zeptal, „Máme se čeho chytit?”

„Ehm... AH!“ vykřikla Carla. „Když o tom teď mluvíte. Viděla jsem v horách spoustu zvláštních mužů.”

„Zvláštní muži?“ opakoval jsem.

„Ano. Vypadali jako špinaví bandité. To, že v okolí číhají takoví lidé, byl jeden z důvodů, proč jsem se rozhodla vzít toho kluka s sebou.”

„Horští bandité?“ zamyslel jsem se. „Neslyšel jsem žádné zprávy o tom, že by se na našem území objevili bandité...”

Když jsem teprve nedávno usedl na trůn, stále se občas objevovaly zprávy o zlodějích a horských banditech. Nicméně s vytvořenou dopravní sítí, která umožňuje rychlé přesuny vojáků po celé zemi, jsem přestal slyšet zprávy o těchto typech lupičů v zemi. Jediní „zloději“, o kterých jsem slyšel, byli dobrodruzi, kteří si toto jméno vzali jako svůj pracovní titul. Kdykoli se objevila zpráva o nějakém incidentu, byl okamžitě potlačeno, a pokud se našla ozbrojená tlupa, byla vyslána armáda, aby je monitorovala, nebo je v případě potřeby položila.

Tolik skupinek banditů bylo poraženo nebo z obchodu odešlo samo od sebe. Někteří z těch banditů byli ve skutečnosti neškodní a pro takové lidi.... Ah!

„Hej, Carlo, pamatuješ si, jakou měli barvu?” zeptal jsem se

„Teď, když o tom mluvíte... měli na sobě stejné oranžové kyrysy.”

„Jo, myslel jsem ...“ řekl jsem a přikývl.

„Máš tedy nějakou představu, co jsou zač?”

„Oh, mám víc než jen představu...”

To já jsem založil jejich organizaci.

 

Pak jsme cestovali ještě asi třicet minut. Když jsme chlapce přivedli na úpatí hory, kde Carla řekla, že viděla muže, muži v oranžových kyrysech nás v plné síle přišli přivítat. Poslal jsem Carlu, aby jim vysvětlila situaci.

Jak řekla Carla, ti muži rozhodně vypadali jako bandité. Kůži měli opálenou a snědou, tváře husté strništěm a byli to statní hulváti. Vypadali dost špatně na to, aby se Aisha a Hal napjali k boji, když je uviděli (Tomoe a Kaede čekaly uvnitř krytého vozu), ale muži nejevili žádné známky krvežíznivosti a neprojevovali vůbec žádné napětí.

Předstoupil jeden muž, který byl větší než ostatní. „vy jste ten, pán? Bylo mi řečeno, že jste vzal dítě do vazby.“

Muž rozpřáhl ruce v přehnaném gestu a zazubil se.

„Jo,“ řekl jsem. „Členka naší skupiny se ho ujala, když ho našla samotného v horách.“ Bylo by těžké se s tím vypořádat, kdyby se naše totožnost provalila, a tak jsem mu situaci zdvořile vysvětlil. „Přišli si pro něj chlapcovi příbuzní?”

„Samozřejmě,“ řekl muž. „Hej, vy hulváti! Pospěšte si a přiveďte rodiče toho kluka!”

Jeden z mužů vykřikl, „Ano, pane!“ a rozběhl se dozadu.

Podle toho, jak mluvili, byli úplně jako šéf banditů a jeden z jeho přisluhovačů.

Nedlouho poté se mezi muži proplétala žena, která vypadala jako hospodská z vesnice, aby se před námi objevila. Ta žena, která vypadala zmateně, když procházela skupinou mužů, se na mě prosebně dívala se zoufalstvím ve tváři.

„Ten chlapec... je můj syn, že?! Zatoulal se do hor na vlastní pěst a od té doby jsem o něm neslyšela!”

Takže tohle byla chlapcova matka? Musela mít velké obavy.

„Prosím, uvolněte se,“ řekl jsem. „Nic nenasvědčovalo tomu, že by byl zraněn.”

Požádal jsem Carlu, aby přivedla chlapce. Když ho Carla vytáhla z vozu, malý chlapec se na ženu vrhl ve chvíli, kdy ji uviděl, a skočil do její čekající náruče.

„Maammiiiiiii!”

Žena ho pevně objala. „Díky bohu.... Upřímně, ty hlupáčku! Měla jsem o tebe strach!”

„Já se om... omlo... ouvám...”

„Jsem opravdu... ráda, že jsi v bezpečí...”

Chlapec a jeho matka se znovu shledali a objali se.

Zatímco jsme se na to dívali koutkem oka, velký muž na mě mluvil. „Opravdu jste nám prokázal laskavost, pane. Rozdělili jsme se, abychom toho kluka našli, ale prostě jsme neměli štěstí. Nebyl jsem si jistý, co budeme dělat.”

„Ne, jak už jsem říkal, našli jsme ho jen shodou okolností.”

„Přesto, musím poděkovat. Já jsem vůdce této skupiny. Jmenuji se Gonzales. Podle toho, jak vypadáte, jste obchodník, že?“

„Ano,“ řekl jsem. „Kazuma Souya ze Stříbrného Jelena.”

Dělalo by potíže, kdyby vyšlo najevo, že jsem král, takže jsem používal alias, který jsem si připravil.

Gonzales řekl, „Hm?“ a svraštil čelo. „Pane... Nepotkali jsme se už někde?”

„Opravdu? V těchto končinách jsem poprvé...”

„Představuju si to? Mám pocit, jako bych vás už někde viděl...”

„No, doufám, že si zapamatujete můj obličej,“ řekl jsem. „Ocenili bychom váš obchod ve Stříbrném Jelenovi.”

„Gahaha! Nejsi kupec pro nic za nic, co?“ Gonzalesovi se to zřejmě líbilo, protože mě tvrdě plácl po zádech.

...Trochu to bolelo.

Když jsem to takhle přehrál a vrátil se ke svým společníkům, Hal řekl, „Mohl bys nám už vysvětlit situaci? Kdo jsou vlastně ti muži? Vypadají jako banda banditů.”

„No, koneckonců to bývali horští bandité.”

„Cože?! Cos to řekl?!”

„Uklidni se, Hale,“ řekl jsem. „Víte, tam venku je spousta horských banditů.”

Byli tam horští bandité, kteří napadali kupce a vesničany, kradli jejich majetek, unášeli jejich ženy a děti, a dokonce zabíjeli lidi. Tohle byli ti, které byste nazvali ničemnými bandity.

Byly však takoví, kteří obsazovali horské silnice, účtovaly mýtné obchodníkům za průjezd a výměnou je chránily. Ty byly relativně úctyhodní (?) bandité.

Kdykoliv se objevily zprávy o tom prvním, poslal bych tam jen armádu, aby je vyhladila, nebýt toho druhého, byla by škoda přijít o tak talentované lidi.

Svým způsobem to byli odborníci na hory. Často měli kořeny v té oblasti, udržovali dobré vztahy s okolními vesnicemi a bylo by plýtváním prostě zahodit jejich znalosti a zkušenosti. Takže jsem udělal tohle.

„Najal jsem ty horské bandity a nechal je vytvořit horské záchranné týmy.“

„Horské záchranné týmy?“ opakoval Hal.

„Když se někdo ztratí v horách, jako to, co se stalo tady, hledají ho. Hlídají také horu, aby dávali pozor na jakékoli podivné události, a chrání poutníky na silnicích, jako to dělali předtím. Země jim platí mzdy. Účtují si jízdné za ochranu na horských silnicích, ale peníze, které vyberou, jdou do státní pokladny. Pokud zjistíme, že sklízejí z vrcholu, tak se k nim samozřejmě chováme jako k normálním horským banditům.”

„Páni, ty toho máš teda hodně...“ řekl Hal a znělo to ohromeně, ale já jsem se musel trpce usmát.

„No, jsem přece král.”

„No jo, když o tom teď mluvíš, asi jo. Občas zapomínám.”

„Jo, já taky.”

Oba jsme se společně zasmáli.

Potom jsme se rozloučili s matkou, dítětem a horským záchranným týmem a znovu vyrazili na cestu.

S každou schůzkou přichází další loučení a měli jsme další schůzky, na které jsme se museli dostat.

Jaké lidi bychom na našem výletě potkali? Najednou jsem se těšil, až to zjistím.

 

3 komentáře:

  1. ďakujem, "omáčky" už bolo dosť a teraz konečne to hlavné - kde sú už "doparoma" tí DRACI?

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuji, už jen kdy založí klasickou policii 🤣🤣🤣

    OdpovědětVymazat