IwS 6 - Kapitola I: Frame Gear 4/4

„Tak jo, začneme kopat.“ Stál jsem na místě a vyhrnul si rukávy. Kopal bych magií, ale stejně mi to připadalo jako správná věc.

Věděl jsem, že tohle je místo, kde se nachází magický kámen, který jsem potřeboval, ale netušil jsem, jak hluboko to bude.

„No, asi nemám jinou možnost než kopat.“ Začal jsem kopat do země pomocí zemní magie. Použil jsem [let] a pak jsem odsunul narušenou půdu stranou pomocí [levitace]. Narazil jsem na několik silných vrstev kamene, když jsem kopal dál, ale vytrval jsem.

Vyhrabal jsem toho hodně, ale pořád jsem nedosáhl na magický kámen. Abych byl upřímný, začínal jsem mít trochu obavy. Nechtěl jsem narazit do podzemní nádrže nebo tak něco.

Nakonec se skály začaly měnit v konzistenci. Některé z nich se třpytily, tak jsem přestal kopat a přistoupil blíž, abych to zkontroloval. Našel jsem malé načervenalé šperky smíchané s kamenem a hlínou. Napadlo mě, jestli to nejsou střepy z magického kamene. To asi znamenalo, že jsem blízko.

Asi se tam brzo dostanu... Odtud budu trochu opatrnější...

Začal jsem kopat pomaleji, až nakonec... jsem vykopal velký červený drahokam!

To je ono? Nechtěl jsem ho poškodit, a tak jsem začal opatrně odlupovat zeminu a kámen kolem. Pohřbený magický kámen byl kousek po kousku zcela uvolněn ze svých skalnatých prostor. Nebyl moc velký, se vším všudy. Vybral jsem si, že pokryju všechno, co má průměr větší než třicet centimetrů, takže to mohla být jakákoliv velikost nad tím. Přesto bylo lepší, že nebyl příliš masivní, jinak by bylo těžší ho dostat ven.

Vyndal jsem ohnivý kámen pomocí [levitace]. Ve skutečnosti to bylo značné. Moje původní hodnocení bylo špatné. V průměru měl přes padesát centimetrů. Byl v něm třpyt a krása úžasného drahokamu.

Počkat... nemohl bych vydělat tunu peněz vykopáváním tak vzácných materiálů? Okamžitě jsem si to rozmyslel. Vzpomněl jsem si, co mi říkal Kousaka o tom, že se nemám spoléhat na své vlastní přemocné schopnosti, abych přinesl peníze pro svou zemi.

Nebylo to něco, na co bych chtěl myslet, ale až nakonec zemřu, země by se zhroutila, kdyby se spoléhala jen na mě. Bylo by lepší vyhnout se vysokým ziskům souvisejícím s mým specifickým souborem dovedností, aby se obyvatelstvo nestalo závislým.

Vývoj národa šel v každém případě dobře.

Možná bych mohl použít tuto metodu, abych našel suroviny pro Frame Gear, i když... Ach, ale stěží mohu dokončit celý proces získávání kovu z rudy. Prodat tohle by stejně udělalo tunu peněz, i když... Takovou myšlenku jsem rychle vyhnal z hlavy, přednost měla především síla Frame Gear. Nemohl jsem být sobecký a potřebovali jsme magický kámen, abychom to zvládli. S tím jsem zasypal díru zpátky a šel domů.

„Páni, to je pěkně velký, víte...“ Přinesl jsem magický kámen zpátky do alchymistické laboratoře a Flora byla docela překvapená. Nakonec jsem použil [modelování] k rozdělení na polovinu, protože nebyl důvod použít celou věc. Rozhodl jsem se, že druhou půlku si nechám jako rezervu pro případ, že bychom to nějak pokazili.

Flora říkala, že to bude trvat asi měsíc. Potom jsem se vrátil do hangáru.

Zamířil jsem ke garáži s rytířským Frame Gearem a všiml jsem si, že okenice je stále otevřená. Knoflík byl rozbitý. Věděl jsem to...

Vešel jsem do garáže a šedý rytíř stál přesně tam, kde jsem ho nechal.

„Pozor! To je mistr!”

„Hm? Mistr?“ Otočil jsem se na podpatku v reakci na hlas za mnou. Rosetta a Monica tam byly. Rosetta měla na sobě svou obvyklou pracovní kombinézu, ale Monica se převlékla do maskovací uniformy. Ani to nebyla ta správná velikost.

Ten baret na hlavě z ní udělal vojáka speciálních jednotek... Jako obvykle mi byla logika mysli Gynoidů cizí.

„Co se děje, vy dvě?”

„Už je to pět tisíc let, pane! Proto jsem považovala za rozumné provést běžnou údržbu, pane! Na hangár se používají kouzla, takže by nic nezrezavělo ani se nezhoršilo, ale špína, odpadky a další podobný prach mají tendenci se hromadit, pane!”

„To je od vás velmi nezdvořilé.... Kde je ten údajný prach? Mám ráda, naprosto udržovat hangár v pohodě, jasný?“ V reakci na Rosettinu poznámku se Monica trochu našpulila. Viděl jsem, jak rozbíjíš knoflík hasákem... Opravdu to tady v pohodě udržuješ?

Rosetta chvíli dumala kolem Frame Gearu a pak si mě najednou zavolala.

„Nemůžeme to aktivovat, pane! Ale chtěl byste si přesto sednout do kokpitu?”

„Jo, myslím, že bych to rád zkusil.” Jakmile jsem odpověděl, Rosetta vylezla po Frame Gearu. Přelezla z nohy na kolena a pak k opěrnému bodu na boku. Když dorazila k hrudníku, stiskla malý panel. Ozval se dunivý zvuk a náhle se otevřel poklop hrudníku. Ooh!

Zkopíroval jsem Rosettiny pohyby a vyškrábal se nahoru ke kokpitu. Monica už se mnou stála ve výši očí, protože poblíž použila nakládací plošiny. Pokud jsi to měla, proč jsi ho nepoužila hned na začátku?

Podíval jsem se dovnitř. Uprostřed bylo pohodlné kožené sedadlo s jednou řídicí pákou po obou stranách. Bylo tam pár měřidel, kterým jsem úplně nerozuměl, nějaké panely a tuna vypínačů a kladek. Ten design mi připadal docela retro, takže jsem to nemohl pochopit.

Vlezl jsem dovnitř a posadil se. Vlastně to bylo docela pohodlné. Pod nohama jsem měl pedály, což by mohlo sloužit k tomu, abych ho přiměl chodit.

„Jakmile pochopíte základy, měl byste být schopen se pohnout, pane! Poté se jednoduše naučíte zkušenostmi. Pusťte se a věnujte mi dvacet minut vaší pozornosti! Jednotka sama naskenuje vaše mozkové vlny a podle toho se přizpůsobí, pane! I dítě to dokáže, pane!”

„Jo jako, ehm, takže v podstatě vlastní myšlenky a zkušenosti pilota ovlivní, jak dobře to dokáže, chápeš? Pokud pilot není jako, totálně zkušený bojovník nebo tak něco, nebude to dělat o moc víc, než se hýbat, dobře?“ To dávalo smysl. Takže i kdyby se pilot stal zkušeným v manipulaci s robotem, byl by omezen svými vlastními zkušenostmi. V tom případě by nejlepší piloti byli vojáci nebo rytíři. Zeptal jsem se na to Rosetty a ona řekla, že to závisí na Frame Gearu. Zřejmě existovaly jednotky, které na mágy reagovaly lépe a tak dále. Zdálo se, že budu muset vybrat pilota na základě jeho individuálních vlastností ve vztahu k jednotce.

„Doufám, že to brzy rozjedu. Chvíli potrvá, než si na to zvyknu, ale chci se to naučit co nejdřív.“ Vyskočil jsem z kokpitu Frame Gearu a přešel k Rosettě. Na tváři měla drzý úsměv.

„Doufala jsem, že to řeknete, pane! Náhodou jsem ti něco tajně vyrobila!“ Rosetta náhle zaujala pózu. Neměl jsem tušení, co dělá. Najednou mě napadlo, jestli tohle tajemství není důvod, proč byla v poslední době tak zavřená v dílně. Rosetta nás zavedla do dílny. Uvnitř jsme našli dva podivné předměty, které vypadaly jako koule ve tvaru vejce. Byly velké asi jako malé auto. Vypadaly jako bílá vejce, ale byly jasně mechanické.

„Kdybyste mě chvilku vyslechl, pane! Tohle je nejmodernější simulace Frame Gearu, pane! Říkám tomu rámová jednotka!” S trochou fanfár, mi Rosetta vysvětlila svůj výtvor.

Rámová jednotka? Takže počkat, tohle je simulátor? To znamená, že dokáže napodobit zážitek z ovládání Frame Gearu?

Rosetta poklepala na bok jednoho z vaječných jablek a přední část se otevřela směrem dolů. To, co jsem viděl uvnitř, bylo skoro totožné s kokpitem Frame Gearu v garáži hangáru.

„A ta věc funguje?”

„Ano, pane! Není poháněna Etherovou kapalinou! Běží na vaši magickou energii, protože se nemusí fyzicky pohybovat!“ No, hádám, že to dává smysl.

Etherová kapalina uvnitř Frame Gearu zřejmě synchronizovala magickou sílu v tekutině s magickou silou v pilotovi. Udělala to tak, aby se stroj pohyboval v tandemu s myšlenkami pilota. Myslím, že to z pilota udělalo mozek mechy a Etherová kapalina byla jako nervy.

Ani tím to neskončilo. Kapalina byla jakýmsi katalyzátorem neuvěřitelných magických reakcí, které také řídily centrální reaktor stroje. Rosetta a Flora mi to všechno vysvětlily, ale přerostlo mi to přes hlavu. Nebyl jsem příliš vědecky zaměřený. Nejlepší bylo prostě říct, že to udělal kouzelník,” a pokračovat ve svém dni.

Podle děvčat byla má magická síla obrovská natolik, že by se mi možná podařilo přemístit Frame Gear bez Etherové kapaliny, ale aby to mohly vyzkoušet, museli by postavit unikátní model od základu. Ve skutečnosti tam byl Frame Gear přesně s tímto zadáním, ale plány byly... uhodli jste to, ve skladišti. Přesto byla vyhlídka na vybudování vlastního Frame Gearu, který by pracoval jen na mé magii, lákavá.

Dobře, vyzkoušíme si tuto simulaci.

Strčil jsem hlavu dovnitř a bylo to naprosto totožné s kokpitem Frame Gearu. Rosetta zavřela poklop a okolí zalilo slabé zelené světlo.

„Slyšíte mě, pane?”

„Rosetto? Slyším tě jasně a zřetelně.”

„První věc, pane! Zapněte to! Dotkněte se centrálního panelového uzlu přímo před vámi.” Přede mnou ... Tahle věc? Dotkl jsem se malého panelu o velikosti notepadu B5 a několik měřidel začalo ožívat. Byly tam tři velké monitory. Jeden byl přede mnou a dva po mé levici a po pravici. Všechny se také začali zapínat. Byl jsem docela ohromen tím, že to bylo ovládané dotykovou obrazovkou. Retro estetika mě rozhodila.

Simulace mě zobrazila ve značné výšce. Zajímalo by mě, jestli Frame Gear opravdu byl takhle vysoký. Rozhlédl jsem se a uviděl rozlehlou pláň s něčím, co v dálce vypadalo jako les.

„Navrhla jsi ten prostor sama?”

„Ne, pane! To, co vidíte, je simulovaná oblast založená na vizuálních informacích z celé země!” Aha, zajímalo mě, proč mi to připadá tak povědomé. Navzdory tomu, že to byl jen obraz na obrazovce, působil tak skutečně.

„Začněme chůzí, pozor! Pomalu zatlačte na pravý pedál. Střídejte tento pohyb se stisknutím levého pedálu. Chůze by vám pak měla vyhovovat, pane!“ Udělal jsem, co mi řekla, a jednotka začala pomalu postupovat vpřed. Třese se to a tak!

„Jestli se chcete hýbat, prostě posuňte své těžiště. Frame Gear se bude pohybovat vlevo nebo vpravo na základě vlastního pohybu. Pokud si přejete ustoupit, tak uberte na plynu. Jestli chcete utíkat, tak šlápněte na pedál, pane!” Oho? Oh můj... To je zajímavé ... Šel jsem, otočil se a udělal pár kroků zpátky. Reagoval plynule, jako by reagoval na mé rozmary. Uvažoval jsem, jestli už mi čte myšlenky, aby se snadněji pohyboval.

Postupně, pod Rosettiným pečlivým vedením jsem přišel na to, jak se krčit, skákat a uskočit. Pak jsem začal vymýšlet, jak pohybovat horní částí těla pomocí ovládacích tyčí. Pohyboval rukama nahoru a dolů, mával jimi, otáčel se a tak dále.

Po nějakém čase mi to připadalo skoro jako druhé tělo. Pokud jsem chtěl Frame Gear otočit krkem, pohnout prsty nebo se jen trochu otočit, všechno se to dělalo tak, že jsem to prostě chtěl. Kdyby si člověk zvykl na Frame Gear, určitě by se pohyboval stejně snadno jako jeho vlastní tělo. Vypadá to, že se nemýlily, když říkaly, že to bude moci pilotovat kdokoliv.

Jak jsem si zvykal na Frame Gear, do té míry, že jsem skákal, přeskakoval a skákal po jedné noze, najednou se přede mnou objevil další mech.

„Cože? Co to sakra?“ Vypadalo to podobně jako sériově vyráběný šedý Frame Gear, který jsem viděl v garáži hangáru.

„Zdá se, že sis na to už úplně zvykl, co? Můžeme rychle přejít k další fázi?”

„Cože? Monico?“ Hlas, který jsem slyšel, rozhodně patřil jí. To muselo znamenat, že to byla ona ve Frame Gearu. Přece jen tu byla dvě jablka. Musela jít do toho druhého.

Přede mně a před Monicou náhle padly dva prosté šedé meče.

„Teď zkusíme ukázku skutečného boje.” Chápu... Takže pravý důvod, proč byly dvě koule, byl pro multiplayer, co?

Natáhl jsem ruku k meči a pevně ho uchopil.

Dobře, jdeme na to! Navzdory tomu, že to bylo spíše herní VR prostředí, cítil jsem se jako uvnitř skutečného Frame Gearu. Byl to opravdu ideální tréninkový nástroj.

O to víc jsem se nemohl dočkat, až to zkusím doopravdy…

2 komentáře: