HRH 6 - Kapitola 7: Bouře 3/8

Souma mě chytil za rameno s vážným výrazem ve tváři. „Myslím, že už jsi řekla dost. Jestli zajdeš ještě dál, budeš se jen znehodnocovat, Naden.”

Co? Nepleť se mi do cesty. Setřela jsem Soumovi ruku a vztekle se k němu otočila.

„Huh?! Jakou mám vůbec cenu?! Že umím létat, i bez křídel?”

„Ne.“

„Moje hodnota je, že můžu létat v bouři?“ „Tak běž létat,“ je to tak? ”

„Ne.”

„Tak co to má být?!”

„Tvé srdce není fixováno na hodnotu věcí. To je to, co tě dělá cennou, Naden!”

Souma mi znovu položil ruce na ramena a řekl to pevně. Pevně mě svíral, takže to trochu bolelo. Ta bolest... mě přivedla zpátky k rozumu.

„Tvá schopnost vidět ve věcech dobro, bez ohledu na to, co o nich říkají ostatní, to je tvé kouzlo, Naden! Pokud je to zábava, budeš číst romantické romány ze světa venku, a dokonce se dívat na vysílání hlasového klenotu z říše. Dokonce jsi schopná vycházet s cizincem, jako jsem já, který se najednou objevil odnikud, jako by o nic nešlo. Je ti jedno, co si ostatní myslí. Děláš si, co chceš. Ten tvůj obyčejný, svobodný duch je to, co na tobě miluju. Nebyl to žádný jiný drak, se kterým jsem se rozhodl uzavřít smlouvu, byla jsi to ty, Naden!”

Zmlkla jsem.

Když jsem ho slyšela říkat, že mě miluje, rychle mi zchladla hlava. Ne, naopak. Vřelo to. Obličej mi pálil. Ústa se mi pohupovala a zavírala jako ryba lapající po vzduchu a nevycházela z nich žádná slova.

Souma pokračoval, jako by na tom nezáleželo. „Když budeš šlapat po osobnostech jiných jen proto, že se tvá pozice změnila, staneš se tím, co nenávidíš nejvíc. Nechci tě vidět takhle skončit.”

„S-Soumo...”

„Kromě toho už není třeba, abys to snášela sama.”

Další věc, které jsem si všimla, Liscia a Aisha byly také po našem boku.

„Naden, teď jsi součástí rodiny, takže se na nás spoléhej, když potřebuješ,“ řekla Liscia.

„Vskutku,“ souhlasila Aisha. „Nejsem tak chytrá jako Jeho Veličenstvo a ostatní, takže udělám, co můžu, se svými bojovými schopnostmi. Jestli ti někdo někdy ublíží, madam Naden, nech mě je pokácet touto čepelí.“

Liscia měla na tváři rozpačitý úsměv a Aisha říkala nebezpečné věci se srdečným smíchem.

Oh… Chápu to. Měla jsem teď tolik lidí, nejen Pai, kteří by viděli mou bolest jako svou vlastní. Byla jsem si jistá, že jejich bolest budu také vnímat jako svou bolest.

S úklonou jsem se obrátila k Soumovi a ostatním. „Promiň. Trochu jsem se tam rozčílila.”

„Haha, no, jsem si jistý, že to jednou za čas musíš ze sebe dostat,“ řekl. „Kromě toho jsme byli taky šílení. Pojďme trochu zakroutit nožem.”

S tím, Souma se postavil před draky, kteří ho z dálky pozorovali. Huh? Co měl v plánu?

„Jsem král Souma Kazuya z království Friedonia,“ najednou se Souma pojmenoval.

Ozvalo se bzučení draků.

„Ř-Řekl král...?!”

„A z Friedonie?! Té velká země na východě?!”

Bylo překvapující, že sem lidé přišli před slavnostním uzavřením smlouvy, ale k tomu všemu tvrdil, že nepochází z Království Dračích Rytířů Nothung, ale že je králem Friedonie.

Dokonce i Pai, která znala Soumu, vykřikla, „Počkej, Kazuma je Souma? A taky král?“ překvapeně zamrkala.

Královským hlasem Souma pokračoval. „Při této příležitosti jsem já Souma Kazuya, přišel uzavřít smlouvu s Naden pod vedením madam Tiamat. To je také prostředek, jak se vypořádat s bouří.  Slovy, Naden Delal se stane jednou z královen Friedonie.“ Souma se díval na draky. „Takže jestli si někdo z vás bude po tomhle zahrávat s Naden, připravte se, že se z toho stane diplomatický incident.”

Když takhle zastrašoval draky, Souma vypadal méně jako král země a více jako král démonů. Řekl, že zakroutí nožem, ale tohle bylo příliš velké na to, aby to byl nůž. Bylo to jako kůl a on jím tloukl do země, aby se ujistil, že tam zůstanou a pochopí to. Jako důkaz toho byli draci ztuhlí, neschopní říct ani slovo.

Popravdě řečeno, byl to jen křehký člověk, kterého mohli odfouknout pouhým dechem, ale v místnosti převládal Souma. Dalo mi to nový pocit, jak velká je země, kterou Souma nosil na ramenou

Ale Souma se normálně nechoval, jako by chtěl takovou autoritu použít. Dokonce vystupoval pod falešným jménem, když jsme se poprvé potkali. Pokud Souma spoléhal na svou autoritu, že je zastraší... byl opravdu, opravdu naštvaný?

Mým jménem, protože se mi vysmívali... Ne, možná jsem moc domýšlivá.

Zatímco jsem o něm takhle přemýšlela, koutkem oka jsem zahlédla Ruby, zmlácenou a ležící na boku. Pomalu jsem k ní přešla.

Podívala jsem se na Ruby, která ležela na zemi a přerývaně dýchala. Byl to opak všech těch okamžiků, kdy se na mě dívala z nebe.

Na něco jsem se jí zeptala.

„Jsi vzhůru, hloupá Ruby?”

„Ano, jsem vzhůru, hloupá Naden.”

Zmlácená nebo ne, zdálo se, že je stále v dobré kondici, aby reagovala na postoj postojem. I v tomto stavu, Ruby byla Ruby. Možná proto, že jsem právě vyventilovala, nezbyla mi na ni žádná zášť. Měla bych si s ní pořád mít na co stěžovat, ale teď mi to bylo jedno.

„Řekla bych, že to draci přehnali, ale půlku z toho sis zasloužila,“ řekla jsem jí.

„Hmph...!”

„Chci říct, nemohla jsi z toho vyváznout s něčím menším? Jako, kdybys řekla, že jsem utekla.”

„Kdybych to udělala.... Byl bych stejná jako oni,“ rozhořčila se Ruby. „Jediné, co dělají, je, že mluví o lidech za jejich zády. Nechci být taková. Když si něco pomyslím, řeknu ti to přímo do očí.”

„To pro mě byla jen nepříjemnost,“ odsekla jsem.

No, protože mi to dalo někoho, s kým bych mohla bojovat, mohlo to být lepší než ostatní draci, kteří své komentáře drželi za mými zády. Když jsem se naštvala, podařilo se mi ji přece jen uhodit elektrickým šokem. Kdyby to držela v tajnosti, nebyla bych to schopna udělat.

Ruby si lehce povzdechla. „...Máš to tak dobré. Vypadáš takhle, ale pořád umíš létat. A ty si bereš krále? Jak moc jsi výjimečná? Nemohla bych žárlit víc.”

Žárlit... Vypadalo to, že to, co řekl Souma, je pravda. I tak, nevěděla jsem, jak na to reagovat. Konec konců...

„Tolikrát, přála jsem si, abych se mohla narodit jako obyčejný drak, jako jsi ty, Ruby.“

Kdybych byla obyčejný drak, nikdy bych si něčím takovým neprošla. Kdybych byla normální jako Ruby. Ale Ruby teď řekla, že mi závidí, jak jsem výjimečná.

Obyčejné a zvláštní. Kéž by naše pozice byly obrácené ... Ale asi to nebylo tak jednoduché. Kdybych byla obyčejná, chtěla bych být výjimečná, a když by byla výjimečná Ruby, chtěla by být obyčejná. Lidé přece jen toužili být tím, čím nejsou.

„Naden.... Věci se prostě nevyvíjely dobře ani pro jednu z nás,“ řekla Ruby.

„To je život, Ruby.”

Obě jsme se trpce usmály.

Upřímně... nikdy to nedopadlo dobře.

„Naden, pojď s námi,“ zavolal na mě Souma. Vypadalo to, že je čas naplánovat, jak se s tou bouří vypořádáme.

„Volají mě,“ řekla jsem Ruby.

„Jo, jo. Jdi, kam chceš. Ať už do mraků, nebo do království.”

Nechala jsem za mnou Ruby s její obvyklou záští a běžela jsem k Soumovi.



Oh, bože... Tohle je nejhorší... Utrápeně jsem si pomyslela.

Bolelo mě celé tělo. Stále zbitá a modrá, ležela jsem na zádech a díval se vzhůru.

Já, Ruby, jsem byla pokárána, že jsem se hádala s Naden, a všichni draci se spojili, aby mě napadli. I když draci šli, měla jsem pocit, že jsem dost silná, ale šance byly příliš velké.

Draci, kteří na mě útočili, říkali za jejími zády hrozné věci o Naden, ale teď, když potřebovali její moc, otočili se a odsoudili mě.

„Půlku sis zasloužila“, Napadla mě Nadenina slova z dřívějška.

Anooo, já to vím, jasný?

Nadenin budoucí manžel měl pravdu. Žárlila jsem na ni. Vždycky jsem žárlila na Naden, která se narodila výjimečná, v pohoří Hvězdná Dračí Hora, na místě, kde byl náš systém hodnot strnulý a nepružný a individualita měla tendenci se pohřbívat. Chtěla jsem něco zvláštního, něco, co ostatní draci neměli, jako Naden...

„Tolikrát, přála jsem si, abych se mohla narodit jako obyčejný drak, jako jsi ty, Ruby.”

Věci opravdu nefungují tak, jak bychom chtěly. Nakonec jsme si obě jen přály to, co jsme neměly.

Vzhlédla jsem ke stropu, který byl tak vysoký, že jsem ho neviděla. Slzy z koutků očí mi tekly k uším. Bože, kde jsem udělala chybu...?

„Jo, nemůžu to brát jen jako problém někoho jiného.“ Náhle se nad mou hlavou ozval hlas. Když jsem vzhlédla, shlížel na mě dobře svalnatý mladík s rudými vlasy. „Když vidím, jak jsi to zvorala, zmlátili tě černomodře a nechali ležet tady, připomene mi to, jaký jsem byl ještě nedávno. Taky jsem to podělal se Soumou a táta mi za to dal výprask.”

Zatímco to říkal, rudovlasý mladík se poškrábal na hlavě. Pak se přikrčil, aby se mi podíval do tváře, když jsem ležela tváří vzhůru, a zasmál se.

„Ah... Možná mi do toho nic není, ale jednu radu: Fakt, že jsi to podělala, nezměníš. Nedá se to zvrátit.”

Mlčela jsem.

„Tak jak to chceš vynahradit? Na světě jsou věci, které si nemůžeš vynachválit. Ale jestli to dokážeš, budeš to chtít udělat, aby sis mohla hrdě nafouknout hrudník, že?”

Vynahradit to, a nafouknout hruď pýchou ...

„Myslíš, abych to vynahradila tomu, komu jsem ublížila?“ zeptal jsem se.

„Ne. Pro sebe.”

Napravit to, co jsem udělal špatně. Abych k sobě mohla přistupovat s hrdostí. Nevěděla jsem proč, ale z nějakého důvodu, jsem se přistihla, že snadno přijímám slova tohoto mladého muže. Tehdy...

„Proč se chováš tak důležitě, Hale?“ zeptala se dívka s liščíma ušima.

„Cože, Kaede?! Kde je škoda? Jen tady dávám najevo trochu soucitu!”

„Hmm...”

Dívka s liščíma ušima se na něj chladně podívala a rudovlasý mladík se začal zoufale snažit něco vysvětlit. Doteď vypadal trochu chladně, ale jeho panika to zničila.

Někdy byl v pohodě, a někdy byl praštěný ... Bylo zajímavé ho sledovat. A kromě toho...

„Budeš to chtít udělat, aby sis mohla hrdě nafouknout hrudník, že?”

„Pro sebe.”

Měla jsem pocit, že slova tohoto mladého muže mi dala směr. Zvedla jsem své bolavé tělo.

„Ah! Hej, jsi si jistá, že bys měla vstávat?“ zeptal se mladý muž.

„Jestli to bude bolet, můžeš zůstat ležet, víš?“ řekla dívka s liščíma ušima.

Pravda, bolelo mě celé tělo, ale... Kdybych tu jen ležela, nemohla bych si kvůli sobě nafouknout hruď pýchou. Obrátila jsem se tedy k rudovlasému mladíkovi, kterému dívka s liščíma ušima říkala Hal. Obrátila jsem se k Halovi a hluboce sklonila hlavu, když jsem řekla, „Ráda bych tě požádala o laskavost.”

 

3 komentáře:

  1. Děkuji:)


    Že by si domů odvezli víc draků? 🤣

    OdpovědětVymazat
  2. ďakujem, keď už sú na tej Dračej hore tak asi jeden drak je proste málo, ako suvenír.

    OdpovědětVymazat