HRH 7 - Po návratu do země oblouk – 5: Vzpomínkový festival 1/4

Po návratu do země oblouk – 5: Vzpomínkový festival

 

— Na konci 8. měsíce, roku 1 547., kontinentálního kalendáře —

Stalo se to v královském hlavním městě Parnam, v den, kdy letní vedra ještě zdaleka nevyprchala, ve velké místnosti na hradě Parnam, kde pracovali byrokraté, kteří se starali o finance (AKA finanční sál).

V jednom rohu místnosti byly pohovky v přijímacím prostoru, které v současné době obývala Roroa Amidonia, bývalá princezna z Amidonie, která byla nyní kandidátkou na Soumovu třetí hlavní královnu, a ministr financí Gatsby Colbert, oba se zarputilými výrazy ve tvářích.

Na stole mezi nimi ležela řada dokumentů. Tyto dokumenty byly zdrojem jejich současných bolestí hlavy.

„Co budeme dělat, princezno?“ zeptal se Colbert.

„Nemůžeme nic dělat,“ Roroa se opřela v pohovce a podívala se na strop. Neobvykle pro věčně veselou Rorou vypadala sklíčeně. „Jistě, řekla jsem, „Kdyby se někdo z vás chtěl podělit o nějaký zajímavý festival, stačí, když nám dáte vědět.“ Řekla jsem byrokratům, aby přišli s nápady na akci, která by mohla dostat peníze do pohybu. Ale stejně... není to trochu špatné?“

Roroa se podívala na slova na dokumentu, který zvedla, s obličejem, který vypadal, jako by se zakousla do něčeho nepříjemného.

Colbert to cítil úplně stejně. „Máte pravdu. Kdyby se to udělalo špatně, mohlo by to způsobit velký problém, který by otřásl základy této země.“

„Já vím, že? Opravdu! Festivaly mají být pro rozhýbání ekonomiky, takže chci nápady, které jsou zábavnější.“

Roroa svěsila ramena a povzdechla si, Colbert s ním soucítil. Byl jejím společníkem od doby, kdy byli v Amidonském knížectví, a byl také odborníkem na ekonomické záležitosti, takže přesně věděl, jak se cítí.

„Tak... budeme tohle ignorovat?“ zeptal se.

Colbertova ohleduplná slova přiměla Rorou na okamžik zaváhat, ale nakonec sama odstoupila a tiše zavrtěla hlavou

„To nejde, bojím se. Shromáždilo to dost podpisů, že? Bála bych se to ignorovat.“

„...To je pravda.“

„Kromě toho, když necháme tebe nebo mě, abychom měli konečné slovo, jestli nakonec nějakou akci uděláme, nebo ne, může to nakonec vést k nepotřebným potížím. Naše pozice jsou takové, jaké jsou,“ Roroa se posmívala sama sobě.

Už ji nemoci dál sledovat, Colbert si zvedl náladu a řekl, „Myslím, že nejlepší bude se tady poradit s Jeho Veličenstvem.“

„Dostaneme se do tohohle problému drahouška? … To nechci.“

„No, pokud máme tento projekt uskutečnit, budeme potřebovat povolení od Jeho Veličenstva, bez ohledu na to. Je jen rozdíl v tom, jestli se to stane dříve než později.

„No, jo, máš pravdu, ale...  mám za to, že se ho na to jdu zeptat já, a drahoušek si to pomyslí taky tak. Nebude si nakonec myslet, že jsem problematická žena?“

Roroiny starosti se v jistém okamžiku změnily na starosti dospívající dívky.

I s jejím jedinečným finančním smyslem, a i když mohla činit rozhodnutí, která rozhodla o osudu knížectví, Roroa byla ještě sedmnáctiletá dívka. Bylo přirozené, že měla obavy, jak ji vidí muž, kterého má ráda.

Pro Colberta, který viděl Rorou jako sestřičku, její postoj vyvolal úsměv. „Podle toho, co vím o Jeho Veličenstvu, se k vám kvůli něčemu tak malému nebude chovat špatně, princezno.“

„Myslíš to vážně?“

„Jestli chcete, mohl bych to s ním probrat sám.“

„...Nngh, myslím, že to musím udělat sama.“

Roroa se rozhodla, vstala, odhodlala se a šla za Soumou.

Když se díval, jak odchází, Colbert ji ve svém srdci povzbuzoval.



„Gaiusův vzpomínkový festival?“ opakoval jsem.

Roroa mlčela.

Vyřizoval jsem dnes znovu papíry v kanceláři pro vládní záležitosti, jako obvykle, když přišla Roroa a předložila mi dokument, který měl několik stránek.

Zatímco jsem si myslel, že obvykle energická Roroa dnes působí strašně rezervovaně, můj pohled padl na papíry a... byl tu název „Návrh návrhu vzpomínkového festivalu Gaiuse“.

Gaius... huh.

Tím Gaius... to znamená Gaius VIII, že?

Gaius VIII. Muž, který byl Roroiným otcem, stejně jako princ z Amidonie.

Amidonské knížectví ztratilo více než polovinu svého území ve válce s králem před tím posledním. Aby pomstil toto ponížení, Gaius začal vyvolávat problémy uvnitř království a usiloval o příležitost pomstít se.

Když jsem se pak nepohodl s bývalým generálem armády, Georgem Carminem, Gaius viděl svou šanci a vedl síly knížectví k invazi do království.

Jednotky knížectví prošly pohořím Ursula, naší jihozápadní hranicí s nimi, a obléhaly centrální město jižní oblasti produkce obilí, Altomuru. Gaius měl v úmyslu dobýt Altomuru, zatímco jsme s Georgem bojovali, a připojit okolní oblast produkující obilí ke své zemi. Tím jsem si byl jistý.

Nicméně to byla past, kterou Hakuya nastražil za pomoci Georgova falešného povstání, aby vylákal Gaiuse ven. Abychom vytlačili potížisty zevnitř království, museli jsme nejprve snížit vliv jejich stoupenců v knížecí rodině Amidonie.

Po ukončení Georgova falešného povstání a uvedení tří vévodů do latě jsme okamžitě vyhlásili knížectví válku.

Pak, aby to vypadalo, že zahájím bleskovou invazi do Van, hlavního města knížectví, čekal jsem na vojska knížectví, která ustoupila, aby bránila své hlavní město na pláni poblíž Van.

Pak se konečně před Van střetly síly království a knížectví.

Při pohledu na výsledek početnější síly království sice porazily síly knížectví, které byly vyčerpané z ústupu, ale Gaiusovy síly v bitvě prokázaly vážné odhodlání.

I když byly síly knížectví ve stavu totálního zhroucení, Gaius a jeho nejbližší vazalové zahájili sebevražedný útok, aby umožnili korunnímu princi Juliusovi uniknout, a přiblížili se k hlavnímu táboru království se mnou.

Kvůli mé extrémní situaci, v té době jsem se do role „krále“ vnutil tak důkladně, že jsem nic necítil, ale... když jsem se teď ohlédl zpátky, zachvěl jsem se.

Nakonec, díky pomoci Carly a řadě dalších faktorů, se ke mně čepel Gaiusovy pomsty nikdy nedostala.

Gaius padl na bojišti a já jsem přežil bez dalších incidentů, ale jeden chybný krok a byl bych to já, kdo by tam zemřel.

Gaius se v té chvíli stal natolik divokým bohem bojiště, že jsem uvěřil, že jím skutečně je.

Uspořádejte vzpomínkový festival pro Gaiuse... huh.

2 komentáře: