IwS 1 - Kapitola 1: V jiném světě 4/5

Naučit tě nějaké kouzlo ...?“ No ... Touya, jaká je tvoje nadání? “

„Nadání?"

„Kouzlo je velmi ovlivněno ... schopností, s níž ses narodil! Lidé bez daru pro ni ... nebude moci používat kouzla vůbec ...“

Hmm... Takže magie nebyla něco, co by mohl použít jen tak někdo. No, to dávalo smysl. Koneckonců, kdyby každý mohl použít magii, pak by civilizace byla daleko více založena kolem ní.

„Dar na to, hm ... Víte, myslím, že budu v pořádku v této věci. Někdo, uh, zaručil, že budu schopen použít magii, když budu chtít.“

„Kdo ti to řekl?"

„Ach ... jen velmi, velmi důležitá osoba." Ve skutečnosti to byl Bůh.

Hah! Jo správně. Budou si myslet, že jsem blázen, když jim to řeknu. Řekl jsem si, že by bylo nejlepší nechat si tuhle část pro sebe.

„Myslím tím, existuje nějaký způsob, jak vyzkoušet, zda má někdo nějakou náklonnost k magii?“

Na mou otázku Linze vytáhla z váčku kolem pasu nějaké průsvitné kameny. Červený, modrý, žlutý a dokonale čirý; zářily téměř jako by byly vyrobeny ze skla. Každý z nich měřil kolem jednoho centimetru. Když jsem se na ně podíval, vzpomněl jsem si, že na Linzenině stříbrné hůlce je podobný. Ten na její hůlce byl větší než oblázky, které přede mnou položila.

„Dobře, co je tohle?“ zeptal jsem se, očividně zmatený jejím jednáním.

„Jsou to, uhm, magické kameny. Mohou být použity k zesílení, uložení a uvolnění magické energie. Můžeme je použít k testování, zda máš nebo nemáš náklonost k magii. Ale můžou poskytnout jen hrubý odhad, tak jako tak..."Linze zašeptal něco jako „zajímalo by mě, jestli by voda byla nejjednodušší k demonstrování ...“ před zvednutím modrého kamene. Držela ho nad šálkem, ze kterého dopila čaj.

„Vystup, vodo!“

Na Linzenin příkaz vyteklo z magického kamene do šálku malé množství vody.

„Páni.“

„Takhle se sešle kouzlo. Právě teď magický kámen reagoval na mou magickou energii a vytvořil vodu.“

„Mimochodem ..." odsekla Elze a vzala kámen od své sestry. Poté se pokusila seslat stejné kouzlo.

„Vystup, vodo!“

Magický kámen se odmítl aktivovat. Ani kapka vody se nevylila.

„To je to, co se stane, když nemáš nadání pro daný element. Vidíš, to znamená, že nemůžu použít vodní magie.“

„Nemůžeš ji použít, i když tvoje sestra dvojče může?"

„Člověče, ty opravdu nemyslíš, než promluvíš, co? Chci říct, bez urážky, ale stejně...“

Jejda. To bylo docela chudé přeřeknutí. Nevypadalo to ale, že by se na mě vážně zlobila, spíš trochu trucovala. Jen jsem byl rád, že jí můj nerozvážný komentář neublížil.

„Výměnou za to, že nemůže používat vodní magii, může sis použít zpevňovací magii. Takový typ nemohu použít zase já... Pro použití zpevňovací magie musíš mít také správnou schopnost.“

Věci najednou dávalo mnohem větší smysl. Přemýšlel jsem, kde asi vzala všechen ten úder, v jejím štíhlém těle, ale záhada byla vyřešena.

„Každý má v sobě nějakou magickou energii, ale pokud ji nebude moct použít, nebude ji moci usměrnit do nějakých kouzel." Vypadalo to, jako by se všechno odvíjelo od toho, jestli máš nebo nemáš ten dar. Ti bez talentu měli prostě smůlu. Zdálo se, že tento svět je stejně nespravedlivý jako ten poslední.

„Takže, pokud udělám to samé, budu si moci vyzkoušet své schopnosti?"

„Ano. Stačí si vzít kámen do ruky a soustředit se na něj, a pak řekni, Vystup, Vodo! Pak, pokud máš schopnost ... by měla vyjít voda.“ Elze mi podala modrý magický kámen, když to řekla. Položil jsem si pod ruku talíř, aby se stůl nenamočil, pak nad ním podržel kámen a začal se soustředit. Vrhl jsem kouzlo, které mě právě naučili.

„Vystup, vodo!“

Než jsem stačil mrknout, žhnoucí kámen začal chrlit vodu jako rozbitá baterie.

“Uh-oh-huh-coo-?!”

Spěšně jsem upustil kouzelný kámen a vodopád okamžitě ustal. Bohužel však bylo pozdě. Stůl vypadal, jako by byl právě pocákaný hadicí, a ubrus byl promočený.

„... Co to sakra znamená?" Podíval jsem se na dvě sestry, které seděly přede mnou, a hledal nějaké vysvětlení bizarní scény. Ani jedna mi neodpověděla. Prostě tam seděly a ohromeně hleděly na podívanou před sebou. Upřímně to vypadalo, že výrazy na jejich tvářích byly zkopírovány a vloženy. Vlastně to všechno bylo tak hloupé, že jsem se málem rozesmála.

„... Touyo, máš tolik magické energie, že to skoro přetéká... Myslím. Vyvolat tak silnou reakci takovým drobným kamenem a jen zlomkem kouzla... a také na tvůj první pokus... Zdá se, že tvá magická energie je neuvěřitelně silná... Nemůžu uvěřit vlastním očím, i když jsem to právě viděla.“

„… Myslím, že se ti víc hodí být mágem. Vážně, v životě jsem nic takového neviděla.“

Zdálo se, že jsem nakonec měl potenciál, přesně tak, jak mi Bůh řekl. Můj naprostý talent v této oblasti byl jistě také dílem Božím. Muselo to tak být. Nechtěl jsem si na to stěžovat, jen jsem rád věděl, že opravdu umím používat magii.

Omluvili jsme se za promočení stolu a hned jsme vyběhli z kavárny. Slunce už zapadlo, když jsme se vrátili do hostince, takže moje lekce magie měly být ponechány na další den a později.

Jakmile jsem dojedl večeři, Linze mě začal učit číst a psát. Dostal jsem Micahnino svolení použít jídelnu na lekci. Na úvod jsem Linze nechal pro mě vypsat jednoduchou větu. Vedle toho jsem totéž psal japonsky.

„... Nikdy jsem neviděla takovéto psaní. Kde jsi se to naučil? “

„Hm ... Je to psaný jazyk pocházející z mého rodného města a jeho okolí. Asi jsem jediný kolem těchto částí, který to dokáže přečíst.“ Bez ohledu na tyto části, byl jsem pravděpodobně asi jediný člověk na světě, který tomuto psaní rozuměl. Pro mé oči to bylo skoro jako tajný krycí jazyk.

Linze vypadala trochu zmateně, ale vypadalo to, jako by prozatím věřila mému příběhu. Posunula se dál a naučila mě pár velmi jednoduchých frází, které jsem vytrvale pároval s jejich japonskými protějšky. Linze musela být talentovaný učitel, protože slova v mém mozku rychle zapadla na místo.

Počkat, byla moje paměť vždycky tak dobrá? Je to další boží čin ...? Pokud je to opravdu díky bohu, pak by bylo mnohem lepší, kdyby mi dal vědění jazyka přímo ze začátku. Takové myšlenky se mi honily hlavou, ale byl jsem si jist, že Bůh má své důvody. Vlastně jsem nebyl v situaci, že bych chtěl víc, než jsem od něj už dostal.

Skončili jsme se na dobrém místě, a pak jsme se s Linze vrátili na noc do svých pokojů.

Vytáhl jsem svůj smartphone a zaznamenal jsem denní události v mém provizorním deníku. Pak jsem se rozhodl podívat na to, co se dělo v tom druhém světě. Ta osoba získala cenu Lidové cti. Chtěl jsem vidět ten film…

Nakonec jsem se náhle probral a vzpomněl jsem si, otevřel mapu a zkontroloval Eashen. Zjistil jsem, že je to ostrovní země odtud na mapě daleko na východ, kousek od okraje kontinentu. Nikdy by mě nenapadlo, že se to bude podobat Japonsku až do těchto bodů, ale bylo to skoro identické. Rozhodl jsem se, že bych tam rád šel, kdybych měl příležitost.

Mezi lovem těch příšer a tím vším chozením jsem byl poražen. Záhy jsem cítil, jak se mě zmocňuje ospalost, tak jsem vlezl do postele a nechal Sandmana (Pískovce) dělat svou práci. Dobrou noc.

“Zzz...”

 

  

 

„Uhm … no, tak začněme.“ Linze vypadala trochu nervózně, téměř se napjala a oznámila začátek našich lekcí.. Připadala mi víc než stydlivá, téměř poslušná. Možná by se to mohla naučit od své sestry... alespoň z nějakého důvodu. Trochu se otevřela, když jsme se navzájem poznali, ale nemohl jsem si pomoct, ale cítil jsem, že byla pořád dost vzdálená.

Dnes jsme si dali pauzu od cechovních úkolů, aby mi místo toho dala rychlokurz v magickém tréninku. Seděli jsme u opotřebovaného stolku kolem zadní části hostince, protože to vypadalo, že ho zákazníci už nepoužívají. Ach, a protože Elze neměla co dělat, šla do cechu a vzala jednoduchou práci na sklízení rostlin, kterou mohla zvládnout sama.

"Tak tedy, slečno Silhouesko, dnes budu v tvé péči.“

„Slečno Silhoueska je trochu moc... A-Ah ...!“ Moje rozkošná učitelka sklonila hlavu a celá rudá se začervenala až k uším. Sakra, je roztomilá.

„Dobře, co je první?“

„No jasně. No, měli bychom začít od základů, takže.... Víš, že existují různé prvky magie, že?“

„Prvky?“ Zeptal jsem se a nebyl si plně vědom rozdílů.

„Víš, jako oheň a voda. Sedm základních prvků je oheň, voda, země, vítr, světlo, tma a nulová. Už teď víme, že jsi zdatný v magii vody, jak jsme se včera dozvěděli.“ Jasně mluvila o tom malém incidentu s magickým kamenem den předtím. Protože jsem dokázala vytáhnout tolik vody, byl jsem zjevně zdatný ve vodní magii.

„Okamžitě jsme se dozvěděli, že můžeš použít vodní magii, což je dobré." Pokud by jsi nemohl použít kouzlo vody, plán byl otestovat tě pomocí kouzelného kamene pro jiný prvek.“ 

„Takže i když někdo dokáže použít magii, je omezen na určité prvky...?“

„To je správně. Mimochodem, elementy, které ovládám, jsou oheň, voda a světlo. Pokud jde o další čtyři, nemohu ani vrhat ta nejzákladnější kouzla. Dokonce i mezi těmi třemi, které mohu použít, mi jde kouzlo ohně, ale světelná magie je trochu obtížná.“

Takže i v tomto světě byli majetní a nemajetní. Nemohli jste si vybrat talenty sami. Místo toho musel o těchto věcech rozhodnout Bůh. Bylo mi líto ubohého starého Boha.

„Jasně, takže chápu věci jako oheň nebo voda, ale co světlo, tma nebo nulová? Co ty prvky dělají?“

„Světlo je také známé jako Svatá magie, která používá světlo jako médium. Pod tuto kategorii spadá uzdravující magie. Temná je primárně vyvolávání magie ... Můžeš ji použít k uzavírání smluv s magickými zvířaty nebo monstry a nechat je bojovat za sebe. Pokud jde o nulovou ... ta je trochu odlišná od ostatních prvků. Skládá se hlavně z kouzel jedinečných pro kouzelníka. Sis může použít kouzlo zpevnění, což je dobrý příklad.“

To mi dávalo smysl. Něco takového mi přišlo celkově docela užitečné.

„Kromě nulové je každý prvek závislý na tvé magické energii plus tvé způsobilosti k ní, a vyjde najevo až poté, co je sesláno správné kouzlo. Nemůžeš dělat nic, pokud nevíš, s jakými prvky jsi kompatibilní, tak si to nejprve vyzkoušíme.“ Když promluvila, Linze vytáhla z váčku magické kameny a postavila je na stůl. Celkem sedm, barevná červená, modrá, hnědá, zelená, žlutá, fialová a čirá.

„Prvky těchto magických kamenů jsou v uvedeném pořadí: Oheň, voda, země, vítr, světlo, temnota a nulová. Otestujeme je všechny v tomhle pořadí.“

První z nich byl červený magický kámen. Uchopil jsem ho do ruky a soustředil se, odříkávaje kouzlo, které mě Linze naučila.

„Vystup, ohni!“

Na moje slova kámen vytryskl plameny jako pec. Zpanikařil jsem a upustil kámen, takže oheň v okamžiku zmizel. To bylo nebezpečné!

„To je v pořádku, magický oheň neublíží tomu, kdo ho vrhá. Samozřejmě, že pokud tvoje oblečení nechytne. Jen se ujisti, že se to nestane...“

„Hm, je to tak?" Vzal jsem magický kámen do ruky a ještě jednou vrhl kouzlo.

Znovu vyšlehl plamen, ale měla pravdu. Na dotek nebyl horký. Takže, kdyby se magický plamen rozšířil do něčeho jiného, pak by se i sesilatel zranil, co? Možná to znamenalo, že když se kvůli magii něco vzňalo, už se to nepočítalo jako magické plameny... Přesto, nebyl plamen trochu moc velký?

„Zdá se, že máš moc magické energie... Určitě to budeš moci lépe ovládat s praxí, ale prozatím by možná bylo bezpečnější se příliš nesoustředit a místo toho nechat mysl trochu volnou...“

Takže v podstatě, kdybych na to šel trochu uvolněněji, efekt magie by byl mnohem méně extrémní? Její rady zněly zvláštně, ale za pokus to stálo. Každopádně další na řadě byl modrý kámen, ale to už jsme potvrdili, takže jsme se přesunuli na ten hnědý. Tentokrát jsem vzal kámen do ruky, aniž bych se na něj opravdu soustředil, a vrhl kouzlo více nevýrazným, neinspirovaným způsobem.

„Vystup, země."

Z magického kamene se začal sypat písek. No, máme písek po celém stole. Věděl jsem, že to všechno musíme později uklidit...

Další na řadě byl zelený magický kámen.

„Vystup, větře.“

Jakmile jsem promluvil, vypukla malá bouře a smetla všechen písek ze stolu. Pěkné, že už nebudu muset uklízet, ale taky to všude klepalo magickými kameny. Sakra.

„Vystup, Světlo."

Kámen se změnil v zábleskové světlo. Ugh, moje oči!

„Vystup, Temnoto."

Teď jsem tomu úplně nerozuměl. Z magického kamene se vyvalila jakási černá mlha a držela se v jeho okolí. Bylo to super strašidelné.

Když jsem prošel šesti prvky, konečně jsem si všiml malé změny v Linzenině výrazu. Nějakou dobu se mnou oslavovala po každém prvku, ale postupně začala mluvit čím dál méně a v současné době měla na tváři vážný výraz.

„... Co se děje?" Ptal jsem se, s patrnými obavami v mém hlase.

„Eh? Ne, to nic není. Jen jsem se nikdy nesetkala s nikým, kdo je tak zdatný s šesti prvky... Chci říct, že můžu použít tři, a i to je považováno za vzácné... Ale ty... Jsi něco úplně jiného.“

Tak to bylo ono. Hrmm... Myslím, že to byl dar od Boha a tak, ale pořád jsem měl pocit, že trochu podvádím. Byli tam asi lidé, kteří neuměli kouzlit, i když opravdu chtěli, takže mi připadalo, že jim pošlapávám všechny city.

Přesto by takové obavy nic nezměnily. Když jsem šel na poslední zkoušku, vzal jsem průsvitný kámen.

„... Huh? Počkej, jak to mám použít? Zrovna jsem si říkal „Vystup, něco!“ až do té chvíle, ale mělo by to opravdu smysl? Nebylo to „Vyjdi, Nulo!“ rozporuplné?

 Určitě to znělo přinejmenším trapně.

„Nulový element je trochu výjimečný. Nemá žádné zvláštní zaklínadlo. Místo toho se aktivuje na základě tvé magické energie a samotného kouzla." Hm... tak takhle to fungovalo. Znělo to velmi výhodně, tento nulový prvek...

„Například, posilující magie, kterou používá sis, se aktivuje křikem [Boost] a to je vše. Existují další, například [Power Rise], které zvyšují hrubou sílu svalů a vzácnější kouzla jako brána, [Gate], která umožňuje pohybovat se na velké vzdálenosti, ale sis je nemůže použít.“

Takže v podstatě všechna ta šikovná malá různá kouzla, která se nehodila do žádného prvku, byla uvedena pod nulovým prvkem.

„... No, jak zjistím, která kouzla nulového typu můžu použít?“

„Podle sis prostě nějak z nějakého důvodu zná jméno kouzla. Kouzlo nulového typu je také označováno za osobní kouzlo, takže jen velmi málo lidí je někdy schopno používat stejná kouzla jako někdo jiný.

„Jsou také lidé s několika kouzly nulového typu, ale tito lidé jsou mimořádně vzácní. “

Znělo to velmi nepohodlně, tento nulový prvek...

„Takže není žádný způsob, jak se naučit, která kouzla nulového typu budu moci vrhnout, takže...?“

„Ne, ještě bychom to měli vyzkoušet. Pokud uchopíš magický kámen a pokusíš se použít jakýkoli druh kouzla nulového typu, pak i když selže, kámen by se měl mírně lesknout nebo se trochu chvět. Mělo by dojít alespoň k nějaké malé změně.“

„A když se nic nestane?“

„... Pak se obávám, že bys k tomu prvku neměl žádnou náklonnost.“ Myslím, že nezbývá nic jiného, než se do toho pustit. Kouzlo, které vás nechalo překonat velké vzdálenosti, znělo dost šikovně. Kdybych ho měl, nemuseli bychom chodit až do toho lesa jako den předtím.

Dobře. Vzal jsem do ruky ten kámen, pak jsem vykřikl jméno kouzla.

„[Gate]!”

Náhle průsvitný kámen jasně zářil a vytvořil vedle mě průsvitnou stěnu světla. Zeď měla zhruba velikost dveří. Nebo jsem si nejdřív myslel, že je to zeď, ale při bližším pohledu jsem si všiml, že není ani jeden centimetr silná. Abych byl upřímný, bylo to spíš jako prostěradlo.

„... Fungovalo to.“

„... Tak se to stalo," odpověděla Linze naprosto ohromeně.

Nesměle jsem se dotkl povrchu světla. Z oblasti, kde jsem se otřel konečky prstů, vytékaly vlnky. Bylo to skoro jako tenká vodní blána. Prostrčil jsem paži membránou a vytáhl ji zpátky. Když jsem potvrdil, že je to bezpečné, další věc, co jsem udělala, bylo, že jsem tím prostrčil hlavu. Jak jsem to udělal, moje vidění bylo naplněna rozlehlým lesem a Elze, která tam seděla na zadku, oči vytřeštěné šokem.

„...Sup, Elze.”

„Co-Co-Coo ... Touya ?!" Co se to sakra děje?!“ Na chvíli jsem stáhl hlavu, vzal Linze za ruku a společně jsme vešli do lesa.

„Linze, ty taky?! Co? Eehh?! Co se děje, odkud jste vyskočili?!“

Linze klidně vysvětlila situaci panikařící Elze. Vypadalo to, že jsme byli ve stejném východním lese, kam jsme šli předchozí den. Zdálo se, že Elze odešla do oblasti, aby si vybrala nějaké léčivé byliny pro svůj cechový úkol, ale najednou se objevila zeď světla. Potom z ní vylétla ruka, pak vletěla zpátky dovnitř a pouhý pohledu na ni ji přinutil, aby upadla na zadek. Upřímně, asi bych reagoval stejně.

„Kouzlo [brána] je pravděpodobně schopno vzít sesilatele kamkoli, kam alespoň jednou zavítal... Touya pravděpodobně přemýšlel o tomto lese, když ho vrhal."

To bylo za všechny prachy. V té době jsem přemýšlel o tom, jak by bylo hezké, kdybychom nemuseli znovu chodit až do lesa.

„Haaah... Takže v podstatě můžeš využít všech sedm prvků? To je trochu podivné..." Elze mluvila, jako by si v tu chvíli zvykla na všechny mé výstřednosti. Tak nějak jsem sdílel stejný pocit.

„Ještě nikdy jsem neslyšela o nikom, kdo by byl zdatný v každém prvku. Touyo, jsi opravdu úžasný!“ Linze v příkrém kontrastu se svou sestrou reagovala v naprostém obdivu. Mohl jsem se s ní setkat pouze s ironickým úsměvem.

Zdálo se, že Elze je se svou sklizní hotová, takže jako bych byl převozník doprovázející některé pasažéry, přivedl jsem nás všechny zpět přes [bránu] do zahrady za hostincem.

„Trvalo mi to celé dvě hodiny, než jsem tam došla, ale teď jsme zpátky za chvilku. To je šikovné kouzlo, které máš.“ S touto poznámkou Elze odešla, aby oznámila svůj dokončený úkol cechu.

Rozhodli jsme se, že můj rychlokurz v magii dnes skončíme a pak jsme zamířili zpátky dovnitř hostince. Stejně už byl skoro čas na oběd. Přemýšlel jsem, co bude na jídelníčku. Rozhodně jsem měl hlad...

 

  


1 komentář: