IwS 1 - Kapitola 2: Čím více, tím lépe! Dvojnásobek radosti, polovina smutku 3/10

Stejně jsme hledali místo k jídlu, tak jsme se rozhodli vzít Yae s sebou. Yae odpověděla tím, že řekla něco o tom, že nechce využít laskavosti lidí, takže se ani nebavila myšlenkou, že by přijala naši nabídku.

„Dobře, tak nám vyprávěj příběhy o Eshenu. Na oplátku tě pozveme k jídlu. Tohle není charita, je to "dávat a brát", prohlásil jsem. Řekla, že je to přijatelné, a přistoupila k objednávce něčeho... Šlo to snadněji, než jsem čekal.

„... Chápu. Takže, Yae, jsi na cestě válečníka, abys byla silnější?"

„Ano ... munch ... opravdu. Moje rodina byla válečníci po generace. Můj starší bratr má zdědit dům, a tak jsem odešla na cestu, abych si zdokonalila své dovednosti. Ano vskutku."

„Hej, zní to drsně. Jsi docela dobrá pro svou rodinu, co? “ Elze se dívala na Yae, očividně ohromená dívkou, která se hlučně vrhla na hovězí špízy. Byl jsem docela lhostejný, když jsem slyšel její příběh. Jen jsem si přál, aby buď mluvila, nebo jedla, vyber si jedno a druhé udělej později.

„Takže, Yae, máš nějaký bojový plán do budoucna? Jako například, kam směřuješ?“

„... V hlavním městě této země je někdo, kdo v minulosti hodně pomohl mému otci. Byla jsem,…. zvažuji jít …..se sama …….setkat s touto osobou.“ Yae odpověděla na moji otázku mezi několika přestávkami, když usrkávala dál svou misku, co se podobala kitsune udonu.

Ale no tak, holka, to tě nikdy nikdo nenaučil nemluvit s plnou pusou?

„No hej, není to náhoda? Vlastně míříme do hlavního města na žádost o práci. Chceš se přidat k nám? Ve voze by ještě mělo být místo pro dalšího. Pro tebe by to bylo taky jednodušší, že jo?"

„Mluvíte pravdu? Nemohla jsem si přát, přitažlivější nabídku, ... Nicméně, jste v pořádku, s někým, jako jsem já?" Yae reagovala na Elzenin návrh, zatímco její tváře byly nacpané něčím, co připomínalo takoyaki. Počkejte chvilku. Kolik přesně ta holka zatím snědla?!

„Nevadí ti to, že ne, Touyo?"

„Mě? Ne, opravdu mi to nevadí, ale ... “ Zdálo se mi, že jsem jediný, kdo se obával, že průměrné náklady na naše jídlo s touto dívkou v závěsu budou exponenciálně skákat.

Zdálo se, že Yae byla prozatím spokojená, když pohltila sedm plátků chleba, hovězí špízy, yakitori, kitsune udon, takoyaki, grilované ryby, sendvič a hovězí steak, a tak jsme se postarali o účet a opustili obchod. Sakra... Nikdy jsem s tím nepočítal v našem cestovním rozpočtu. . .

Na zpáteční cestě jsme se rozhodli setkat se znovu další den těsně před odjezdem. Právě když jsem se s dvojčaty chystal vrátit do hostince, něco mě napadlo. Než jsme se rozdělili, zeptal jsem se Yae na poslední věc.

„Yae. Kde jsi si rezervovala nocování?“

„No, měla jsem v plánu spát venku ..." Samozřejmě. Ta holka neměla ani halíř na své jméno.

„Spát venku, vážně...? Podívej, zůstaň ve stejném hostinci jako my. Půjčíme ti peníze, tak nám to vrátíš později."

„Je nebezpečné spát venku sama ..." zamumlala Linze.

„Vůbec ne, nemohla bych se víc zadlužit." Všechno až do jejího příliš zdvořilého charakteru jí přimělo vypadat více a více jako někdo, kdo opravdu právě přišel z Japonska. I kdybychom se jí pokusili dát peníze na hostinec, prostě by si je zdvořile odmítla vzít. Musel jsem přijít s řešením... Náhle se mi v hlavě objevil nápad, když jsem přemýšlel nad situací.

„Yae, zvážila bys, že bys mi prodala tu vlásenku?"

„Moji... vlásenku, že?" Yae vzala svou vlásenka do ruky. Měla na sobě vzor se žlutými a hnědými skvrnami.

„To je bekko vlásenka, že jo? Vlastně jsem ji nějakou dobu chtěl. Myslím, že by to byl dobrý dárek pro někoho, komu hodně dlužím."

„Bekko? Cooo?" Elze se do toho vložila a zřejmě ode mě chtěla vysvětlení ohledně neznámého slova.

„Je to doplněk vyrobený z želví skořápky. Tam, odkud pocházím, jsou to cenné věci." Vlastně jsem si tím nebyl jistý, ale byl jsem si jistý, že jsem v minulosti něco takového slyšel.

Samozřejmě, ta část o tom, že jsem ji dlouhou dobu chtěl, byla naprostý žvást. Byla to jen výmluva, abych tu holku mohl přimět, aby přijala nějaké peníze. Elze a Linze se rychle chytily a rozhodly se, že bude nejlepší hrát spolu s mým příběhem

„Pokud opravdu chceš takovou skromnou cetku, pak mi to nevadí..."

„Dobře, je to dohoda! Tady, koupím to za hodně." Podala mi bekko vlásenku a na oplátku jsem z peněženky vzal jednu zlatou minci a vnutil jí ji do ruky.

„To-Tohle je moc! Nemohu za to přijmout tolik, prostě nemohu!"

„To je v pořádku, to je v pořádku. Podívej, Touya hledal jednu z těch věcí už věky, víš? To je jen to, jakou to pro něj má cenu. Teď pojď, pojďme tě dostat do toho hostince."

„Ne, poč - Elze-dono?!" Elze chytila Yae za paži a odtáhla ji. Když jejich postavy postupně mizely do dálky, Linze přišla, aby si se mnou promluvila.

„... Je ta vlásenka opravdu cenná?"

„Kdo ví? Pokud je to pravé, pak by to bylo docela cenné tam, odkud pocházím, ale nejsem žádný skutečný odborník na ceny šperků."

„Neznáš její hodnotu, ale zaplatil jsi za to jednou zlatku...?"

„No, hej, zdá se to docela dobré. I když neznám její cenu, jsem si jistý, že to půjde docela slušně. Přinejmenším se necítím, jako bych tu udělal špatný obchod, že?“ Usmál jsem se, než jsem zasunul vlásenku do kapsy a pak jsme oba zamířili zpět do hostince.

Yae si mohla rezervovat pokoj na noc, dobře se vyspat a hned druhý den se připojit k naší pestré posádce vozu.

 

Odjeli jsme z Amanesque a zamířili ještě dále na sever. Země, ve které jsme byli, byla Království Belfast, které se nachází v západní části kontinentu. Bylo také druhé největší mezi zeměmi zabírajícími tuto oblast. Možná proto netrvalo dlouho, aby všechny budovy úplně zmizely poté, co jsme opustili město. Brzy na obzoru nebylo nic jiného než hory a lesy. Možná, že obyvatelstvo prostě nebylo dost velké, aby zaplnilo nadbytek země.

Narazili jsme možná na jednu osobu nebo vůz jen jednou za pár hodin a někdy jsme se s nikým během celého dne ani nesetkali. To by se pravděpodobně změnilo, jak bychom se přiblížili hlavnímu městu.

Sedl jsem si do vozu jako obvykle a občas jsem se podíval na Yae, která seděla na sedadle řidiče. Říkala, že jí to s koňmi taky šlo, takže se tři dívky rozhodly, že se budou střídat v držení otěží. Skoro jsem se styděl za nedostatek zkušeností. Začínal jsem chápat pocity těch postav, které byly vždy ponechány, k zahřívání vozu...

Jako by se to chtěl napravit - dobře, částečně, každopádně. Seděl jsem vzadu a zabořil jsem se do magických studií. Z mých lekcí s Linze vyšlo najevo, že jsem byl schopen používat různá kouzla, která spadají do nulové kategorie, to znamená magii bez elementu.

Náš první náznak přišel, když jsem se pokusil napodobit kouzlo podpory [Boost], které používá Elze, a aktivovalo se to pro mě bez problému. Později jsem se dozvěděl více o kouzlu zvaném zvýšení výkonu [Power Rise] od dobrodruha ze spolku, který ho mohl použít, a když jsem to vyzkoušel, šlo to bez problémů

Jednoduše řečeno, co to znamenalo, že pokud jsem znal jméno kouzla a jeho účinek, mohl bych použít téměř jakýkoli druh neelementární magie. Dvojčata byla už dávno překvapená některou z mých schopností, takže se k tomu v tomto okamžiku chovaly jako k jednomu z mých charakterových rysů. No, to je jedno. Bylo to docela šikovné, takže jsem neměl žádné stížnosti. Děkuji ti, Bože.

Přesto se vyskytlo několik problémů. Nulová nebo neelementární magie jako kategorie byla téměř zcela osobní magií. V zásadě by každé kouzlo mohlo být snadno něčím, o čem sami uživatelé neslyšeli.

V tomto smyslu to bylo jako jejich trumf. Byli tam samozřejmě někteří lidé, kteří by chtěli něco takového skrýt, jinak by se za to mohli lidé předem zodpovídat. Na druhou stranu, tam byli lidé jako dobrodruh, který mě učil o kouzlu [Power Rise], lidé, kteří předpokládali, že ostatní by to tak jako tak nebyli schopni napodobit, takže při vyprávění lidí nedošlo k žádnému poškození. Omlouvám se za krádež kouzla, chlapa s [Power Rise].

Přesto, přes jejich vzácnost, tam bylo spousta nulových kouzel, která byla více známá. Koupil jsem si knihy o neelementárních kouzlech zaznamenaných v celé historii a měl jsem v úmyslu je prostudovat, abych se pokusil získat co nejvíce, kolik jsem jen mohl.

A teď další problém. Bylo jich příliš mnoho. Dokonce i známá neelementální kouzla stačila k naplnění telefonního seznamu.

Protože většina neelementárních kouzel byla osobní magie, existovaly všechny druhy kouzel s extrémně omezeným použitím. Kouzlo pro udržení delšího pálení vonných tyčinek, kouzlo pro to, aby barva čaje vypadala lákavěji, kouzlo pro vyhlazení povrchu třískového dřeva... Seznam pokračoval dál a dál a většina z nich tvořila tyto druhy světských kouzel.

Kromě toho bylo spousta kouzel, která měla podobné účinky. Dokonce i [Power Rise] a [Boost] se trochu překrývaly. Obě kouzla byla nakonec použitá k tomu, aby uživatele fyzicky zpevnila. Přesto byl [Boost] uživatelsky přívětivější, protože měl také účinky, jako je zvýšení schopnosti skákat nebo poskytnutí výbušné úrovně energie při fyzických útocích.

Protože jsem neměl žádný způsob, jak zjistit, jaké kouzlo by v které situaci bylo užitečné, usoudil jsem, že je projdu všechny, jedno po druhém. Ale i když Bůh vylepšil mou paměť, stále jsem si nebyl jistý, že si dokážu zapamatovat celý telefonní seznam kouzel.

Dívat se skrz ten telefonní seznam přede mnou na kouzla, která se mi zdála užitečná, byla bolest v krku. Bylo to jako hledat jehly v kupce sena. Byla to nuda! Pak zase... nebylo to tak, že bych měl něco lepšího na práci. Listoval jsem knihou, když zvláště jedno kouzlo vyniklo. Oho...

„Kouzlo, které umožňuje sesilateli získat malé předměty z dálky, eh ... Zajímalo by mě, jestli toho můžu využít.“

„Proč to nevyzkoušet?“ Linze se podívala na stránku. Dobře, zdálo se, že to bylo dost jednoduché na vyzkoušení.

„[Apport]!" Zvolal jsem.

Nic se však nestalo. Huh? Určitě jsem cítil, jak se ke mně něco táhne…

Elze na mě zavolala, když si všimla, že se kouzlo nepodařilo správně aktivovat.

„Co ses snažil chytit?“

„Yaeninu katanu. Myslel jsem, že se jí pokusím trochu vyděsit. Hmm... Oh, možná to bylo příliš velké? Konec konců to říká, že to funguje jen na malých předmětech.“ Zkusil jsem to ještě jednou s jasnější představou v mysli.

“[Apport]!”

„Fwah?!”  Z místa řidiče se ozval Yaenin překvapený hlas.

V ruce jsem měl stuhu, kterou používala k svázání vlasů.

„Vypadá to, že to fungovalo. Mohlo by to být docela příhodné kouzlo, ale je to také docela děsivá věc." varovala Linze.

„Co je na mně děsivého, když používám to kouzlo?“

„Myslím, že to chytne věci bez zanechání jakékoli stopy. S dovedností, jako je tato mohl někdo kapsář všechno, co chtěl.“

„Vidíš... To je vlastně trochu děsivé, co? Mohl bys použít tu sílu, abys mohl volně ukrást všechny peníze a šperky, které by jsi chtěl.“

„... Neopovažuj se to použít.“

„... Prosím, nepoužívejte to..." Elze i Linze se se mnou setkaly s pohrdavýma očima. To je ale hrubé obvinění.

„Nebuď směšná, to bych nikdy neudělal! Ach .... Zajímalo by mě, jestli je spodní prádlo platným terčem tohoto kouzla..." Elze i Linze sebou trhly a posunuly se kousek dál ode mě. Ale no tak, to byl vtip!

„Uhm... moje vlasy teď tak nějak letí všude ve větru, to je..." Yae se otočila ke mně a zcela jasně mě požádala, abych jí vrátil stuhu, aby si mohla zavázat vlasy. Whoops, na to jsem zapomněl.

  

3 komentáře: