HRH 1 - Kapitola 2: Začněte od X 7/7

Třicet minut poté, co král Souma vyzval k přestávce, bylo slavnostní předávání cen obnoveno. Právě teď byla mystická vlčí dívka chválena.

Když se odehrávala tato scéna, stál jsem a sledoval ostatní vítěze cen.

„Tvůj dar je pozoruhodný," řekl vlčí dívce. „Doufám, že to využiješ pro naši zemi."

„A-ano!" Rozumím!"

... koktá všude, pomyslel jsem si. Jak roztomilé.

Co mohla ta rozkošná holčička říct, aby krále tak vyděsila, že volal po přestávce? A co víc, ta malá holčička byla jediná, která byla během přestávky povolána stranou. Bylo jasné, že to bylo něco důležitého, ale nemohl jsem vědět, co to v tuto chvíli bylo.

Od chvíle, kdy jsem sem přišel, jsem dotyčného krále pozoroval. Vypadal obyčejně. Slyšel jsem, že byl povolán jako hrdina, ale vypadal přesně jako každý obyčejný měšťan. Nenosil korunu, neměl žádné žezlo, neměl plášť, a ačkoli jejich design byl neobvyklý, když tam stál v těch neformálních šatech, nevypadal jako král, ani když stál před trůnem.

Když jsem to hledal, jeho oči se občas objevily jako u státníka. Byl to velmi těžko čitelný muž. Z toho, jak dosud jednal, se dá říci, že byl ucházející král, předpokládám.

S přímým odvoláním válečníka temných elfů projevil velkodušnost a, aniž by to chtěl, našel řešení jejího problému. Z toho, co se stalo s mystickou vlčí dívkou, se zdálo, že by mohl také improvizovat podle potřeby. Bylo to trochu trapné, ale dal bych tomu známku.

Jeho skutečný soud by však začal zde.

Tlustý muž vedle mě se silně potil, i když jsem nemohl poznat, jestli to byl studený pot nebo mastný pot. Otočil jsem se, abych se na něj podíval. Na řadě bylo jeho ocenění.

Cestou sem mi sám řekl, jaký je jeho dar. A pokud jde o mě, jeho dar byl ten, který tato země právě teď nejvíc potřebuje.“

Když ho uvidí, jaký bude úsudek toho mladého krále?

Podívá se na mužův vzhled (velké kulaté břicho a zavalitý obličej), který by nikdo nenazval atraktivní, ani jako prázdnou lichotku?

Bude se mu smát před celou zemí?

I když nezajde tak daleko, unikne mu důležitost mužova daru?

Pokud něco z toho udělá, já ...

„Další, Poncho Panacotta z vesnice Potte, krok vpřed!”

„A-ano, Udělám to, ano!“

Když premiér Marx zavolal jeho jméno, tlustý muž jménem Poncho kráčel těžkými kroky vpřed a kulaté břicho se mu kymácelo. Komický způsob, jakým kráčel, vyvolal smích všude kolem. Dokonce i princezna Liscia se snažila potlačit úsměv.

Když jsem se podíval, jak král reaguje, tvářil se vážně. Nesmál se, nebyl nespokojený, jen se na sira Poncha díval s vážným výrazem.

„Tenhle má dar, jak jste možná z jeho pohledu uhodli, k jídlu,“ řekl Marx. „Během procesu podávání přihlášek řada lidí tvrdila, že mají dar být velkým jedlíkem, ale nikdo ho nemohl porazit. Navíc jeho postoj k honbě za jídlem je neobvyklý. Cestoval po světě a pojídal slavná a bizarní jídla každého regionu. Podle jeho vlastních slov, „Když to bylo jedlé, snědl jsem to“. Zdá se však, že utratil celé své jmění za cestování a jídlo, takže na tom není tak dobře, jak by se mohlo zdát... hm. Bez ohledu na to, lze říci, že má dar, který je v naší zemi jedinečný, takže ...”

„Čekal jsem na tebe!“ Král se pohyboval dřív, než Marx stačil dočíst vysvětlení. Když došel k Ponchovi, vzal ho oběma rukama za ruku a ani v nejmenším neskrýval své nadšení. „Jsem tak rád, že jsi přijal mou výzvu! Ty jsi ten typ člověka, na kterého jsem čekal!”

„Huh ... co?" Oči sira Poncha se rozlétly kolem. Jeho mozek nedokázal udržet krok se situací.

Nakonec se jeho mysl vzpamatovala a tvář mu ztuhla.

M-Mě, Vaše Veličenstvo?"

„Přesně tak! Ty jsi ten, na koho tahle země čeká! Víc než kdokoli z těchto nadaných lidí, Jsem rád, že jsi přišel! Vždycky jsem si myslel, že kdyby byl někdo jako vy mezi civilními úředníky, stálo by za to doporučit, aby se přihlásili!”

„C-Cítíte to o mně tak silně, ano?”

To jo. Tvé znalosti z putování po pojídání slavných a bizarních potravin budou klíčem k záchraně této země!”

Když to král řekl, sir Poncho vykřikl záplavou slz. „Já-já... Všichni mi vždycky říkali, že jsem tlusťoch... Idiot plýtvající penězi za jídlo... Pokud jde o mě, jedl jsem jen proto, že jsem chtěl jíst, tak jsem si myslel, že mají pravdu… Může být mé obžerství této zemi ku prospěchu?”

Král poklepal plačícímu siru Ponchovi na rameno. „Ať si o vás říkají, co chtějí. Nezáleží na tom, jak triviální něco je, když to zvládneš, je to dar. Buď hrdý! Chuť, za kterou jsi neváhal utratit své jmění, zachrání tuto zemi! Prosím, poděl se se mnou o svou moudrost!”

Když Poncho vyslechl vážnou žádost svého krále, otřel rukávem slzy. „A-ano! Pokud vám mé znalosti mohou pomoci, použijte je, prosím, ano! Odpověděl vesele.

Když jsem se rozhlédl, většina obecenstva tam stála, s ústy dokořán, neschopni strávit situaci. Uprostřed toho všeho, se král Souma vrátil na trůn, pak se obrátil k Marxovi a řekl: „V této zemi existuje tradice, že král odměňuje záslužné služebníky nebo ty, do nichž vkládá velké naděje, novým jménem, že?”

„...Ah, ano. Přesně tak, pane.”

„V tom případě Poncho, propůjčuji ti jméno Ishizuka. V mé vlasti to bylo jméno nenasytného hledače a evangelisty jídla. Tvrdě pracuj, aby to jméno nebylo zahanbeno.”

„A... Ano, sire! Děkuji vám, ano!”

To byl výbušný okamžik, ve kterém se narodil Poncho Ishizuka Panacotta. První, koho král Souma osobně přivítal jako jednoho ze svých dvořanů, byl obtloustlý muž s velikou chutí k jídlu, sir Poncho.

Chtělo se mi křičet radostí. Skvělé! Byl to král, který měl jasné priority!

Jestli najme Poncha, nebo ne, bylo pro tohoto krále prubířským kamenem. Myslel jsem si, že když si neuvědomí jeho hodnotu, ale najme si ho na potenciál, který by mu jednou mohl být k užitku, bude to propustka. Kdyby se rozhodl nepřijmout ho pouze na základě jeho vzhledu, byl by to neúspěch. Nikdy jsem se neodvážila si představit, že by ho mohl tak nadšeně přivítat. Tohle byl pro mě šťastný omyl.

Tento muž by mohl zachránit tuto zemi.

Cítil jsem, jak se ve mně něco vzdouvá.

...Vypadá to, že už se nebudu moct jen tak dívat.

„Králi Soumo, mohu sis vámi promluvit?“ řekl jsem.



„Králi Soumo, mohu sis vámi promluvit?“

Když byly všechny ceny rozdány, právě když jsem se chystal vyhlásit konec obřadu, mladý muž v černém hábitu, Hakuya Kwonmin, postoupil dopředu a poklekl. Teď měl ospalé oči dokořán. Už jen tím teď v sobě měl záhadně úplně jiný nádech.

Cítil jsem něco jako lehkou předtuchu, otočil jsem se k Hakuyovi a zeptal se: „Chceš mi něco říct?”

„Opravdu. I když zde stojím na doporučení jiného, je nyní mým přáním doporučit sám sebe.”

Sebedoporučení. Chce mi tedy sám prodat své zásluhy?

„Hmm... Už jsem ti slíbil pozici knihovníka v palácovém archivu. Pokud chceš učinit sebedoporučení, znamená to, že jsi nespokojen s postem? Co vlastně hledáš?”

„Pokud by to bylo vůbec možné, přeji si svěřit se do vašich služeb, Vaše Veličenstvo.”

„Ale ne jako knihovník?”

„Správně. S mou moudrostí, se snažím podpořit vaši autoritu.”

„M-Moji autoritu?”

Myslel jsem si, že autorita je odvážná věc. Pokud to chce podpořit tím, čím se chce stát? Generál, manipulující s armádou a zahraničními věcmi, nebo předseda vlády pro vnitřní záležitosti ...?

Podíval jsem se přímo na Hakuyu. „Zábavné, ale máš dost velký dar, abys toho dosáhl?”

„Pokorně tvrdím, že ano.”

„Můžeš tedy dělat víc než jen recitovat zákon zpaměti?”

„Se vší úctou, myslím, že jsem vám to řekl. „Právo, literatura, technické příručky, přečtu si cokoliv, řekl jsem. Mám informace o každém studijním oboru uložené v mé hlavě.”

„Aha...Teď už vím, co mě předtím trápilo. I když uměl zákon recitovat zpaměti, říkal, že čte nejrůznější knihy. To znamenalo, že se jeho znalosti neomezují jen na právo. Zákony, které si zapamatoval, pro něj představovaly jen malý zlomek rozmanitých znalostí, které měl. „Proč jsi to neřekl dřív?”

„Snažil jsem se posoudit, jestli jste vládce hodný mých služeb.”

„Znamená to tedy, že jsem toho hoden?”

„Předpokládám, že dostanete procházející známku."

Jaká drzost, pomyslel jsem si. Přesto ... Je zábavný. Chlubí se, nebo má schopnosti to podpořit...? Tak či onak, zatím se to nedá zjistit, asi.

„Nechám tě Marxovi!" řekl jsem. „Posuď tento dar a dej mu místo, které se k němu hodí.”

„Dobrá, sire.”

„Mockrát děkuji.”

Marx i Hakuya se uklonili.

O několik dní později se Marx vrhl do kanceláře vládních záležitostí s pláčem a plakal. „Pane, požádal byste mě, abych naučil wyverna létat?! Byl to idiomatický výraz z tohoto světa, za pokus učit někoho, kdo ví víc než vy.

V této době, jsem nemohl tušit, že to bylo mé první setkání s mužem, který se stane známý jako předseda vlády v černém rouchu.



V historii existují scény, které jsou pozdějšími generacemi snadno dramatizovány. Existují pro to určité podmínky:

Zaprvé to musí být zlomový bod jedné éry.

Za druhé, když se dramatizuje, musí mít určitý smysl.

To jsou dvě podmínky.

V historii Elfriedenu se v pozdějších letech nejvíce dramatizovala scéna „Shromáždění personálu krále Soumy“.” Říká se, že v této scéně jsou tři hlavní postavy.

Při pohledu ze Soumovy perspektivy to byl jeden z jeho velkých úspěchů.

Z pohledu muže, kterému by se začalo říkat černě oděný premiér, Hakuya Kwonmin, se měl stát bodem obratu jedné éry. A z pohledu jistého druhého člověka to byl zlom v Popelčině životním příběhu.

Existují však různé teorie o tom, kdo je ta třetí osoba.

Někteří říkají, že to byla válečnice východního větru, Aisha Udgard, která, přestože byla temným elfem, který žil v lese, přísahala svou věrnost králi a od té chvíle byla vždy po jeho boku a sloužila mu.

Někteří říkají, že to byla Prima Lorelei, Juna Doma, kterou král uznal, naučil ji písně své země, a zrodil se koncept lorelei, což bylo slovo, které začalo znamenat idol zpěváka v Elfriedenu a byla milována králem i lidmi.

Někteří říkají, že to byla Moudrá Vlčí princezna, Tomoe Inui, kterou král Souma a královna Liscia okamžitě zbožňovali, přestože byla uprchlicí, a byla přijata jako adoptivní sestra královny.

V dramatizacích se však nejvíce objevoval Poncho Ishizuka Panacotta.

Zesměšněn všemi kolem sebe pro svou váhu, tento neokázalý nenasytný muž byl, skrze „Královo shromáždění personálu”, schopen obrátit svůj život naruby. Lidi vyčerpané každodenním životem tento skutečný příběh pohnul a dodal jim energii, a tak se stal mnohokrát dramatizovaným.

Je zvláštní nazývat příběh o otylém muži příběhem o Popelce. Přesto, že byl trochu roztržitý, bylo těžké ho nemít rád. Všichni ho milovali, a tak mu to prý dokonale vyhovovalo.

Navíc, protože královo emocionální přivítání Poncha bylo vysíláno po celém království, mělo to nečekaný vedlejší účinek na mnoho nadaných lidí, kteří se shromáždili v Elfriedenu a mysleli si: „Jestli se může stát důležitým i takový chlap, tak já taky...” Z této události, v pozdějších letech, bylo vytvořeno nové přísloví znamenající „začít s malými věcmi“.

"Začni od Ishizuky."

3 komentáře: