HRH 1 - Kapitola 3: Pojďme vytvořit vysílací program 4/7

Byli jsme v jídelně na hradě Parnam na živém vysílání.

„Urkh...”

„Eeeeeeeeek!”

„C – Co?!”

Když uviděly, co se objevilo na stole, Aisha, Tomoe a Liscia vydala každá svůj vlastní výkřik šoku.

Na druhé straně Juna se na to podívala a zdálo se, že si myslí: „Ohhhh, to je ono.”

„To je chobotnice.”

„Určitě je to chobotnice.”

Ta věc v krabici před nimi bylo osminohé svíjející se stvoření s měkkým tělem, o kterém všichni víte, že je to chobotnice.

Zatímco mnozí tvorové na tomto světě v sobě měli nádech fantastiky, jako například  krávy a kuřata s pancéřovanými krunýři, tohle byla jen normální (i když poměrně velká) chobotnice. I ve fantasy světech jsou obří chobotnice časté, takže je to asi v pořádku?

Mimochodem, v této zemi nazývali chobotnice „ocatos“, ale to je jen matoucí, takže zůstaneme u chobotnic. Myslím tím, že díky mé tajemné schopnosti překladu mi slovo znělo jako chobotnice.

„Cože? Vy v téhle zemi nejíte chobotnice?“ zeptal jsem se.

„Nejíme! Počkej, Soumo, snědl jsi už někdy jednu z těch strašidelných věcí ?!“ Liscia se na mě nevěřícně podívala.

No tak, je to jen chobotnice, víš? Těžko se smiřuji s touto reakcí.

„No, vzhledem k tomu, jak vypadají, si jsem jistá, že se jedí jen v některých pobřežních oblastech. Moje rodné město je ale jednou z nich,“ jemně vysvětlila Juna.

No, dokonce i na Zemi, v Evropě (s výjimkou Itálie a Španělska) se jim říká „ďábelské ryby,” a v některých zemích je lidé odmítají jíst... že? myslel jsem.

Ale jsou tak chutné... “ řekl jsem.

„J-jsou?" Zeptala se Liscia.

Jakmile slyšela, že jsou vynikající, byla Aisha připravena se do toho pustit. To, že byla mým tělesným strážcem, znamenalo, že jsme často jedli spolu, takže už jsem to věděl, ale tahle holka byla docela žrout. Měla zvláštní slabost, pokud šlo o sladká jídla (jako třeba občerstvení, které se nabízelo králi a služkám), a žvýkala je do té míry, že služky žárlivě bručely, „Jak to, že tolik jí a pořád si udržuje tu postavu...?”

„To jo. Existují odlišné názory na to, jak dobré je to syrové, ale pokud do ní jen vetřete sůl, smyjete hlen a uvaříte ji, je to takhle dobré. Vařené, smažené, podávané s rýží, je vynikající, jak jen chcete.”

Rozhostilo se ticho.

„Aisho, slintáš," dodal jsem.

„Jejda... Promiňte.”

„Upřímně, je to s vysokým obsahem proteinů, s nízkým obsahem kalorií, takže je to taky skvělé, pokud držíte dietu.”

„Vysoký protein?" Nebyla si jistá, co to je, ale nastražila uši, když uslyšela slovo „dieta“. Zdálo se, že Liscia už je také připravena se do toho pustit.

Upřímně řečeno, myslel jsem si, že Liscia vydrží, když si dá na kosti další maso. Možná to bylo tím, že byla v armádě, ale byla docela štíhlá.

„Nemyslím, že by ses musela tolik starat o svou váhu,” řekl jsem jí.

„Soumo... Dívka přestane být dívkou ve chvíli, kdy se přestane starat o svou váhu,“ napomenula mě Liscia očima, které jako by hleděly do dálky.

Jelikož Juna a Tomoe také rozhodně kývly, hádám, že to tak prostě je. Aisha byla jediný odpůrce, s tváří, která jako by říkala: „Zapomeň na to, už chci jíst ...”

„Tak dobře... Pro teď, můžeme se pustit do vaření?“ zeptal jsem se.


Přesunuli jsme se do kuchyně připojené k jídelně a začali připravovat chobotnici. Kuchaři, kteří tam pracovali, protestovali: „Kdybyste něco řekli, udělali bychom to za vás sami ...“, ale rád jsem vařil, tak jsem se rozhodl, že to udělám.

Nejprve jsem dal chobotnici do velké misky a kuchyňským nožem vyřízl vnitřnosti, inkoustový pytel a oční bulvy. (To vyvolalo od dívek „Uwah ...“, ale já jsem je ignoroval.) Potom jsem do ní vetřel sůl, počkal, až slizký povrch ztvrdne, a potom jsem to dobře umyl vodou. Důkladně jsem také vyčistil přísavky, protože někdy v nich může být bahno.

Poté jsem přivedl vodu k varu, nejdřív jsem ho hodil do hrnce a pak se to stvoření ve tvaru chobotnice (chci říct, že to byla chobotnice) uvařilo. Díval jsem se, dokud se její žlutohnědé tělo nezměnilo v pevné červenofialové, vytáhl jsem ji a byl připraven pěkný příklad vařené chobotnice. Poté, co se trochu ochladila, jsem rozřezal nohy na kousky. Už takhle by to bylo vynikající.

„Ehm, to stačí. Čas k jídlu,“ řekl jsem.

„Cože?!“ Liscia a ostatní byli v šoku, když mě viděli, jak to uždibuju s nulovým váháním.

Když jsem si kousl, jo, určitě chutnala jako chobotnice. Ta mírně slaná chuť byla skvělá. A protože to bylo tak skvělé, nemohl jsem si pomoct, ale bědoval jsem nad tím, že na tomto světě ještě nebyla sójová omáčka!

„...Je to opravdu poživatelné?“ zamumlala Liscia.

„No tak, Liscio. Mohla bys to prostě zkusit a zjistit to, víš?”

„Ehm, ne... Ještě nejsem emocionálně připravená...”

„Určitě? Je to vynikající.”

Juna ignorovala váhavou Liscii a strčila si kousek do úst.

„Ach, to není fér, madam Juno!“ vykřikla Aisha. „Tak dobře, já taky!”

Když to Aisha viděla, začala žvýkat a –

Hej, počkej! Nekousej se přímo do hlavy! Jak moc velký nenažranec je tenhle temný elf?!

 


„Oh! Je to křupavé a vynikající!”

„...Je to teď?"

... Dobře, je čas získat zpět kontrolu nad věcmi.

Kousky chobotnice velké jako sousto jsem obalil pšeničnou moukou, vejcem a bílou moukou a dal je na špejle po třech. Pak jsem dal celé špejle do hrnce s horkým olejem. Nechal jsem je smažit, dokud nebylo těsto světle hnědé a křupavé. Vytáhl jsem je z hrnce, a jakmile jsem udělal poslední úpravy s worcestrovou omáčkou, kterou měli dokonce i na tomto světě, a s domácí majonézou, kterou jsem udělala s vejci, octem a dalšími věcmi, byly hotové.

„Smažené chobotnicové špízy“... tak by se tomu dalo říkat, asi jo. „No tak, zkus je sníst.“ Nabídl jsem každému jednu jehlu.

Liscia a Tomoe si je nesměle daly k ústům. Ve chvíli, kdy si kously...

„Co je tohle ?! Je to vynikající!”

„Je to opravdu ... velmi chutné, bratře."

Oči se jim rozšířily, jak to bylo dobré.

Pěkný! Pomyslel jsem si a dal jsem si duševní palec nahoru.

„Je to opravdu vynikající. Chobotnice ukrytá uvnitř křupavého těsta je velmi šťavnatá, “řekla Juna.

„T-to opravdu je!" Ani já jsem nevěděl, že chobotnice půjde tak dobře s worcesterovou omáčkou!“ vykřikl Poncho.

„Tahle bílá omáčka se hodí i k chobotnici. Výborně provedeno, pane,“ dodala Juna.

„M-Můžete také vařit, pane! To mě překvapilo, ano. “

Juna a Poncho přednesli komentáře jako profesionální kritici potravin. Vzhledem k tomu, že oba předtím chobotnici jedli, mohli si oba dát čas a pořádně si ji pochutnat.

Mezitím Aisha žvýkala, žvýkala, žvýkala a vyráběla obrovskou hromadu prázdných špízů.

... K tomu už nemohu nic říci.

 


„Je to opravdu vynikající,“ zaznělo ve vysílání. „Chobotnice uvnitř zabalená do křupavého těsta, je velmi šťavnatá.”

„... Hej, tati?" zeptalo se dítě.

„Jo. Jestli chceš chobotnici, spoustu z nich se nám jich dnes chytilo do sítě,“ odpověděl otec.

„Vážně?! Chci to zkusit!”

„Jasně. Normálně je hodím zpátky, ale zkusíme to.”

Zdá se, že v mnoha vesnicích u moře proběhlo mnoho takových rozhovorů.

 

 

„Naší další přísadou je tohle.”

Poté, co jsme dojedli dobře přijaté chobotnicové špízy a vrátili jsme se na svá místa, otevřel Poncho před námi novou krabici. Když jsme uviděli tenkou hnědou přísadu pokrytou špínou uvnitř ...

„Jsou to ... kořeny?" řekla Liscia.

„Myslím, že to jsou kořeny... dodala Juna.

„Nevypadají moc dobře.... Jsou opravdu jedlé?“ zeptala se pochybovačně Tomoe.

Liscia, Juna a Tomoe se chovaly, jako by jim nad hlavou visely otazníky. Aisha a já jsme naopak nebyli vůbec překvapeni.

„Aha, kořen lopuchu, co?“ řekl jsem.

„To je kořen lopuchu,“ souhlasila Aisha.

No, slyšel jsem, že kořen lopuchu je na Západě vnímán jako podivná věc k jídlu, takže mi nepřipadalo divné, že se to tu nejedlo, ale to, že o tom věděla Aisha, která vypadala jako člověk ze Západu, mě překvapilo.

„V lese musíme sníst všechno, co se dá, jinak bychom co nevidět podlehli podvýživě,“ zadívala se Aisha do dálky.

Možná právě ta situace s jídlem z ní udělala hladového temného elfa, kterým byla dnes.

„Vzhledem k tomu, že jsou zde představeny, to znamená, že je můžeme sníst, ne?“ zeptala se Liscia, na což jsem kývl.

„Můžeš je sníst. Ale spíše než si je vychutnat pro jejich vlastní chuť, si vychutnáte chuť vývaru, ve kterém byly dušené, nebo jejich texturu. Jsou to většinou vlákniny, které nemůžete strávit, ale mají léčivý účinek a pomáhají udržovat pravidelnou stolici... Jsou dobrým přítelem těch, kteří mají zácpu.”

„...kéž bys při jídle nemluvil o stolici a zácpě,“ řekla Liscia.

„Pomáhá vylučovat odpadní produkty z těla. Samozřejmě je to dobré pro vaše zdraví a krásu.“

„Urkh. Když to říkáš, zní to lákavě, ale ... “

Teď, když jsme k tomu Lisciu přemluvili, můžeme se pustit do jídla? myslel jsem.

Tentokrát to bylo jednoduché. Po seškrábání hlíny pomocí zadní části nože, jsem nakrájel lopuch na dlouhé tenké hobliny, potřel je bramborovým škrobem a dal do hrnce s olejem, který jsme předtím použili. Jakmile byly řádně usmažené, vytáhl jsem je z hrnce a rozdělil na dvě misky. Jedny z nich, jsem posypal solí, zatímco druhé jsem posypal cukrem. S tím byly lopuchové lupínky (ve stylu bramborových lupínků a v rezavém stylu) kompletní.

Pokud jde o reakce všech po jejich snědení...

„Hm, jsou křupavé a lahodné.“ řekla Liscia

„Tyhle... by se asi hodily k pivu,“ řekl Poncho.

Liscia a Poncho žvýkali ty nasolené jako svačinu.

„Olej, který vyteče, když se do něj zakousnete, rozpustí cukr a sladkost se rozšíří po celých ústech," řekla Juna.

„Určitě bych to ráda nechala zkusit obě mámy,“ řekla Tomoe.

Juna a Tomoe, které jedly ty s cukrem, podaly komentáře, které stály za plný počet bodů jako kritik jídla a dítě.

Pokud jde o Aishu ...

„Když je jíte společně, jsou slané a lahodné!“ oznámila a žvýkala obojí.

Jo, jistě, myslím, že je v pořádku jíst je i takhle.


Dalšími jedlými ingrediencemi byly pacička červeného medvěda (medvědí tlapa), játra tygra meče (tygří játra) a celá vařený salamandr (celý vařený obří mlok), ale šli jsme jen tak daleko, že jsme je představili.

Byla pravda, že se v této zemi obvykle nejedí, ale vzácné pochoutky, které by mohl chytit jen dobrodruh, nebyly něčím, co bych chtěl, aby si lidé opatřili. Kdyby se k nim náhodou dostali, jen jsem chtěl, aby věděli, že je mají sníst, ne vyhodit. Kromě toho ani já nevím, jak připravit medvědí tlapu.

Mimochodem, ve fázi výběru ingrediencí jsem ze seznamu odstranil nafukovací rybu, jedovaté houby a všechno ostatní jedovaté. Věděl jsem, že se dají sníst, když se pořádně připraví, ale pokud by je měli vyzkoušet hladoví amatéři, bylo jasné, že to skončí jen špatně.

I ty jedovaté části by se daly sníst, kdybychom opravdu chtěli. V prefektuře Ishikawa jsou „vykuchané vaječníky naložené v rýžové pastě,” a v prefektuře Nagano jsou regiony, kde jedí proslulé jedovaté houby amanita.

...Lidská chuť k jídlu je určitě něco, co?

Když se vrátíme k příběhu, další ingredience nás všechny šokovala.

„Tohle je naše další ingredience, ano.”

"" "" T-To je ... "" ""

Tentokrát jsme všichni vytřeštili oči.



4 komentáře:

  1. Nejsem si jistej jestli by ve středověku byť s dávkou fantasy byly schopní produkovat dostatek oleje aby mohl prostý lid všechno smažit ale přimhouříme oči. Děkuju za překlad.

    OdpovědětVymazat
  2. děkuji :-)
    Tomáš Olša: tak ve středověku využívali převážně tuk, když už si mohli dovolit maso :-) ale to byli jen obchodníci, šlechta a pytláci, chudí farmáři byli rádi když se dostali ke kuřeti, větší zvířata spíš prodávali

    OdpovědětVymazat
  3. Určitě zajímavé poznámky směrem k autorovi. Ale vzhledem k další ingredienci si nemyslím že by to bylo něco extra. Navíc zde není specifikované jak olej získávají. Je možné že třeba stejně snadno jako v Honzuki no Gekokujou kde ho vymačkávají z ovoce. Také to nejde brát jako středověk. Lisciina uniforma nakonec odpovídá spíše 18.-18. století a z věcí v dalších kapitolách bychom se dostali do 20. století nebo i trochu do pravěku. A samotný vysílací hlasový klenot bych dal spíše až do 22.století jako hologramovou technologii. :-)

    OdpovědětVymazat