IwS 1 - Kapitola 4: Královská rodina 2/9

„Teď tu nemůžeme celý den pobíhat. Musíme si pospíšit!“ Pokračovali jsme v cestě nahoru po schodech a pokračovali dlouhou chodbou. Na konci chodby byly dveře hlídané nejsilnějšími královskými osobními strážci. Strážci si všimli, že se vévoda blíží a uctivě se uklonili, když otevřeli velké dveře za nimi.

„Bratře!“ To, co jsem viděl, když jsem vešel s vévodou do pokoje, byla nádherná postel s velkým baldachýnem, koupajícím se ve slunečních paprscích a obklopená řadou lidí. Všichni lidé v místnosti hleděli na postavu na posteli, pravděpodobně na samotného krále, se smutnými výrazy.

Když seděla po jeho boku, svírala královu ruku mladá dívka. Vedle ní seděla žena v křesle a plakala. Dalšími přítomnými byli starý muž v šedé róbě s vážným výrazem, žena s nefritovými vlasy se sklopenýma očima, která držela zlatou khakkharu, a skvěle kníratý muž ve vojenské uniformě, jehož ramena jako by se třásla vztekem.

Vévoda rázně přistoupil ke straně postele a začal mluvit se starým mužem v šedém hábitu.

„Jaký je stav mého bratra?!“

„Udělali jsme vše, co je v našich silách, ale nikdy jsme neviděli tyto příznaky od jakéhokoli známého jedu ... Tímto tempem, se obávám nejhoršího...“ Stařec zavřel oči a lehce zavrtěl hlavou. Právě tehdy král začal mluvit velmi chraplavým hlasem.

„Al...”

„Jsem tady, bratře."

„... Nechám svou ženu a dceru ... ve tvých rukou ... Spojenectví s Mismede ... musíte ..."

„Touya, prosím pomoz!" Vyskočil jsem z pozorovacího režimu a vrhl se ke královu boku. Voják udělal krok, aby mě zastavil, ale vévoda ho zadržel.

Král tam odpočíval, hleděl na mě zakalenýma očima jako umírající ryba a ústy pronesl: „Kdo je to?“ hlasem beze slov. Mezi jeho bledou pletí, vysušenými rty a neuvěřitelně slabým dýcháním byl samotný obraz smrti. Neměl jsem čas plýtvat časem. Zaměřil jsem svou magii a natáhl jsem k němu dlaň.

„[Recovery].”  Z ruky mi do krále vyteklo jemné světlo. Nakonec světlo zhaslo a král začal znovu lehce dýchat. Jeho pleť byla před našima očima čím dál zdravější. Poté, co několikrát zamrkal, se mu světlo vrátilo do očí. Náhle se v posteli vztyčil, jako by spal na odrazovém můstku.

„Otče!“

„Miláčku!“ Král otevřel a zavřel ruku, zatímco se díval na ženu a mladou dívku, která se ho držela.

„... Cítím se docela skvěle. Všechno to utrpení, teď zmizelo bez stopy ... “

„Vaše Veličenstvo!“ Starý muž v šedém hábitu spěchal ke králi. Vzal krále za ruku, změřil mu puls a zkoumal jeho oči, mezi různými dalšími testy. Takže ten člověk byl královský lékař. To dávalo smysl.

„... Vy jste samotný obrázek zdraví. Jak by to mohlo být...?“ Král ignoroval ohromeného lékaře a otočil se čelem ke mně.

„Al.... Alfréde... Kdo je ten chlapec?“

„Tohle je ten samý mladý Mochizuki Touya, který vyléčil zrak mé ženy. Čistou náhodou přišel navštívit mé panství. Přivedl jsem ho s sebou s vědomím, že tě bude moci vyléčit.“

„... Aha ... yyyyeah. Jmenuji se Mochizuki Touya.“ Bez absolutní představy, jak se představit králi, jsem odpověděl vhodně. Jako prosťáček. Teprve po této skutečnosti jsem se obával, že jsem dostal něco strašně špatného.

„Chápu. Takže tohle je ten chlapec, co vyléčil Lady Ellen...! Zachránil jsi mi život a za to máš mou upřímnou vděčnost!“ Netušil jsem, jak se zachovat poté, co mi poděkoval král, a než jsem se nadál, přišel kníratý muž a začal mě poplácávat po zádech s rázností, kterou jsem si nevyžádal. Hej, hej, to bolí, víš!

„Udělal jsi skvělou službu při záchraně králova života, chlapče! Takže pane Touyo, že?! Líbí se mi pohled na tebe!“ Tak pravil podivín s knírem, když neúnavně pokračoval v úsilí zlomit mi každou kost v zádech. Vážně, to opravdu bolí!

„Generále, to už stačí. Přesto si myslet, že budu mít dnes možnost vidět neelementární kouzlo [Recovery] v současné době ... Jak kuriózní...“ usmála se žena se zlatou khakkharou, když ukončila generálův nelítostný nápor. Zachránila jste mi páteř, madam.

„Bratře, musíme si okamžitě promluvit o velvyslanci z Mismede ...!"

„A co velvyslanec?"

„V současné době je v zajetí hraběte Balsy jako podezřelý vůdce tohoto pokusu o atentát. Co si o tom myslíš, bratře? “

„Jak naprosto absurdní! Co by mohl Mismede doufat, že z mé smrti získá?! To je bezpochyby práce těch, kteří mě považují za překážku!“ V tom případě byla ta stará ropucha přece jen nejvíce podezřelá po tom všem.

„Bohužel... faktem je, že Vaše Veličenstvo se zhroutilo, když vypilo víno, které přinesl velvyslanec. V té době bylo přítomno několik svědků. Pokud se nám nepodaří objasnit tato podezření ...“

„Hrmph ..." Král upadl do hlubokého zamyšlení nad slovy generála vousů. Bylo přirozené, že podezřelého nemohli propustit, aniž by nejprve prokázali jeho nevinu.

„Ani nevíme, jaký druh jedu byl použit. Dokonce to mohl být zvláštní druh jedu bestií. To bychom museli vyšetřit, abychom zjistili..." Starší lékař zamumlal ustaraným hlasem.

Zřejmě už použili všechny známé metody detekce a identifikace jedu, ale víno nevykazovalo vůbec žádnou reakci. Bez znalosti typu jedu se nedalo poznat, jaký druh protijedu je nezbytný. Následkem toho král balancoval na pokraji smrti téměř hodinu.

Běžná léčivá magie nemohla vyléčit nemoci fyzického stavu, jako je ochrnutí nebo jed. Kdybych nepřijel, král by byl v tu chvíli v nebi. Přesně podle plánu viníka.

„Prozatím bych se rád setkal s velvyslancem." Generále Leone, doprovoďte ji ke mně.“

„Ano, Vaše Veličenstvo!" Chlápek s knírem opustil místnost tak rychle, jak mu to nohy dovolily.

Bylo téměř jisté, že velvyslanec byl falešně obviněn. Vymazat krále a výhodně hodit zločin na velvyslance. Tím by vznikla trhlina mezi oběma královstvími a Belfast by mohl svobodně vést válku pod záminkou spravedlivé věci ... Jo, to byl asi plán. V tu chvíli už bylo skoro jasno jako den, opravdu.

„Uhm...“ Zatímco jsem byl hluboce zamyšlený, volala na mě dívka. Zvedl jsem tvář, abych viděl, že to byla princezna - princezna Yumina, jak jsem si vzpomněl - která stála a dívala se na mě.

Vypadala, že je asi o dva nebo tři roky starší než Sue. Možná kolem dvanácti nebo třinácti? Měla na sobě načechrané bílé šaty a ve vlasech jiskřila stříbrná čelenka. Měla stejné nádherné blond vlasy jako Sue a její velké oči byly velmi podmanivé. Při bližším pohledu jsem si všiml, že její levé a pravé oči byly ve skutečnosti jiné barvy. Její pravé oko bylo zářivé modré, zatímco levé oko bylo světle zelené. O podobných situacích jsem už slyšel dříve, nazývalo se to heterochromie.

„Moc vám děkuji za záchranu života mého otce." Princezna mi poděkovala a rychle se uklonila mým směrem. Určitě byla vychovaná. Bál jsem se, že by to mohl být nějaký rozmazlený spratek princezny.

„Prosím, nedělej si s tím starosti. Jsem rád, že se cítí lépe.“ Způsob, jakým mi všichni děkovali, mě nutil cítil se rozpačitě, takže jsem se z toho snažil jen usmát. Ale princezna na mě jen upřeně zírala. Cože, bylo něco na mém obličeji?

Staaare... ( Upřený pohled)

Staaaare...

Staaaaare...

Staaaaaare...

„Err ... mohu ti nějak pomoct?" Už jsem nemohl vydržet pohlcení jejího pálícího pohledu, tak jsem při pohledu na tuto otázku posunul svůj pohled. Princezna se mírně začervenala a promluvila téměř šeptem.

„... Nelíbí se vám mladší ženy?“



„... Ještě jednou?" Protože jsem nemohl pochopit význam její otázky, zmateně jsem naklonil hlavu. V tu chvíli se dveře otevřely a přišel generál vous s dívkou bestií, která vypadala, že je kolem dvaceti. Hmm? Neviděl jsem tě předtím?

„Já, Olga Strand, jsem dorazila podle vašeho předvolání." Bestiální dívka poklekla před králem, který stále seděl v posteli. Na její hlavě byl pár zvířecích uší, které stály vzpřímeně a z její spodní části zad vyčníval ocas. Ocas lišky.

„Pojďme přímo k jádru věci. Přišla jste do této země se záměrem mě zabít?“

„Přísahám na svůj život, o ničem takovém bych neuvažovala. Nikdy by mě nenapadlo otrávit Vaše Veličenstvo!“

„Přemýšlel jsem o tom stejně. Nepřipadáte mi jako typ pošetilého člověka, který něco takového dělá. Proto vám věřím." Král promluvil s úsměvem a výraz Mismedského velvyslance se změnil v úlevu.

„Faktem však zůstává, že to bylo vaše víno, ze kterého jed pocházel. Jak byste tento obrat událostí vysvětlila?“

„T-to je ..." Liščí dívka nedokázala odpovědět na slova ženy se zlatou khakkharou a nechala hlavu netečně viset. Samozřejmě neměla žádný způsob, jak prokázat svou nevinu. Nezdálo se však, že by jí dáma s khakkhara kvůli tomu obviňovala. Bylo to spíš, jako by se zeptala: „Co můžeme udělat, abychom to vyřešili?“ nebo něco. Hmm ...

„Er, promiňte na okamžik?“

„Počkat, to je Touya?" zeptala se liščí dívka.

„Takže jsi to byl ty ...!" Když jsem volal, liščí dívka se otočila tváří v tvář a byla překvapená, když viděla můj obličej. Oh, vypadalo to, že to byla tehdy ta samá dáma. Byla starší sestrou té mladé liščí dívky Army, kterou jsem při své první návštěvě našel bloudit ztracenou v hlavním městě. Takže starší sestra se jmenovala Olga, huh?

„Znáš se s velvyslancem?“

„Skamarádila jsem se s její mladší sestrou, ale potkali jsme se jen letmo. Každopádně to na chvíli odložím... “ Udělal jsem gesto, abych zvedl krabici a posunul ji na stranu, když jsem odhodil vévodovu otázku. Zdálo se, že to nikdo nepochopil. Ouch. Když jsem šel dál, zeptal jsem se generálního vousu na něco, co mě trápilo.

„Kde na hradě se král zhroutil?“

„To bylo v hlavní jídelna ... A co má být?“

„Zůstalo místo činu nedotčené?“

„Hm? No ano, je to přesně tak, jak to bylo v době incidentu... Ne, počkejte, víno jsme odstranili, abychom ho vyzkoušeli na jed. Testy stále probíhají..." Což znamenalo, že dosud nenašli žádnou stopu po jedu.

Byl jsem si docela jistý, že jsem na to všechno přišel. Byl to obyčejný trik. Sakra, ani se to nepočítalo jako trik. Ve chvíli, kdy si někdo uvědomí, že ve víně není vůbec žádný jed, bude pravda nehorázně zřejmá. Tento plán měl tolik děr, že by z něj byla dobrá rybářská síť. Chtěl jsem ale prověřit poslední věc, jen pro jistotu a tak.

„Můžete mě zavést do toho pokoje? Mohl bych dokázat nevinu velvyslance." Všichni v místnosti si vyměnili pohledy, ale král dal svolení, takže mě generál Leon zavedl do místnosti.

Místnost samotná byla velká hala. Měla velký krb z bílých cihel a jediné masivní okno, zdobené modrými závěsy a s výhledem na zahrady. Stěny lemovalo několik nákladně vyhlížejících obrazů a na stropě byl nádherný třpytivý lustr. Dlouhý stůl byl pokrytý bílým ubrusem, na němž spočívaly stříbrné svícny plus talíře a příbory s jídlem, které na nich ještě leželo.

Na mou žádost mi generál přinesl dotyčné víno.

„Je toto víno vůbec vzácné?"

„Sám si nejsem příliš jistý, ale zřejmě ano. Podle vyprávění velvyslance se vyrábí jen v jisté vesnici v Mismede. Vzhledem k této skutečnosti je údajně velmi cenné.“

„Dobře tedy." Dobře, je čas na vyzkoušení mé teorie.

„[Hledat]: Jed.“ Aktivoval jsem své vyhledávání. Podíval jsem se na víno, pokračoval zbytkem místnosti a přelétl pohledem celý stůl. Jo, přesně jak jsem si myslel. Byl jsem si docela jistý, že to bude nakonec zjištěno, ale byl jsem jediný, kdo mohl použít vyhledávací magii, aby to rychle potvrdil.

Skutečnost, že jsem to mohl najít pomocí kouzla [hledat], musela znamenat, že pokud bych kdy nějaký konzumoval, okamžitě bych věděl, že jsem byl otráven. Ta myšlenka mě donutila, že jsem to nikdy nechtěl zkusit.

Co se teď mělo dělat? Při rychlosti, jakou se věci vyvíjely, byla šance, že pravda zůstane neznámá, poměrně vysoká. Zločin byl pravděpodobně zosnován s touto myšlenkou na mysli. I kdyby se to nepodařilo bylo by nejhorší, s čím by skutečný viník vystoupil, podezření a trochu víc. Mohl bych dokázat nevinu velvyslance s tím, co jsem měl, ale nebyli bychom schopni dopadnout skutečného viníka tak... Dobře, myslím, že to mám.

Myslím, že to chápu. Generále, mohl byste přimět krále, aby všechny povolal do jídelny? Oh, to mimochodem zahrnuje i hraběte Balsu. Rovněž, mám malou prosbu ...“

„Laskavost? Generál tázavě naklonil hlavu, ale slyšel mou prosbu. Pokud neexistovaly žádné solidní důkazy, pak nám nezbylo nic jiného než přimět viníka, aby se sám přiznal.

Dobře tedy, je čas na malý akt ...

 

  

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

khakkhara – hůl používaná převážně budhistickými mnichy



1 komentář: