IwS 1 - Kapitola 4: Královská rodina 3/9

„V-Vaše Veličenstvo! Už jste na nohou ?!“

„To je pravda, hrabě Balso. Jak vidíte, jsem samotný obrázek dobrého zdraví. I když se zdá, že jsem všem způsobil spoustu starostí." Ropucha vtrhla do velké jídelny a Jeho Veličenstvo Král odpověděl na jeho dotaz nejledabyleji. Dokonce se bil pěstí do hrudi, jako by to chtěl dokázat.

„Já ... vidím ... Hahaha, no, tohle je docela něco. Jsem velmi rád, že to vidím ... “ Hrabě už byl pokryt studeným potem, když se jeho úsměv škubl a nervózně si třel ruce. Král se na něj podíval zcela střízlivýma očima. Oh, vypadalo to, že si toho všiml i král. Ten chlap byl nepochybně skutečný viník.

„Myslel jsem, že jsem se tam na chvíli setkal se svým koncem, ale pak dorazil mladý Touya a vyčistil jed v mém těle mrknutím oka! Musím říct, že jsem dnes měl obrovské štěstí. Bylo to opravdu o fous.“ Po králových slovech se na mě hrabě Balsa podíval, jako by nenáviděl mou samotnou existenci. Ale no tak, prakticky to rozdává! Teď už si kromě něj jako viníka ani nikoho neumím představit.

„Dobře, Touyo. Všichni jsou shromážděni. Co dále?" Zeptala se mě dvorní kouzelnice s nefritovými vlasy, držící se své zlaté khakkhary, slečna Charlotte.

V jídelně se shromáždili lidé: Jeho Veličenstvo král, princezna Yumina, královna Yuel, vévoda Ortlinde, generál Leon, Charlotte, doktor Raul, Olga a hrabě Balsa. Nechal jsem je všechny stát přede mnou, pak jsem začal mluvit.

„Jak všichni víme, král byl před několika hodinami otráven. K tomuto zločinu došlo právě v této jídelně. Místnost byla ponechána přesně tak, jak tomu bylo v době zločinu. No, možná to není to správné slovo, protože jídlo vychladlo a tak, ale to není ten problém. Skutečným problémem je totožnost zločince stojícího za případem neúspěšného královského atentátu. A..." Nechal jsem svá slova viset ve vzduchu, když jsem si vychutnával okamžik, a pak jsem řekl slova.


„Viník je tady mezi námi."

 

Vždycky jsem chtěl šanci říct tuto větu! Atmosféra v místnosti se okamžitě změnila a Olga zbledla. Nastražila uši a s prosebnýma očima se rozhlédla, jako by se pokoušela říct: „Mýlíš se, to jsem nebyla já!“ Neboj se, to už víme.

Když uviděl bledou tvář Olgy, hrabě Balsa sevřel rty do úsměvu.

No tak, kámo, je to skoro jako bys chtěl být chycen. Zdálo se, že si toho sám nevšiml, protože zíral na Olgu, ale všichni ostatní v místnosti už obrátili oči na hraběte Balsu, jako by se jednomyslně shodli, že je viník. Když už všichni kromě Olgy znají totožnost viníka, tak z toho trochu vysála nějaká ta legrace, upřímně...

„Začneme tím, že máme otrávené víno." Generál mi podal láhev vína a já ji zvedl, aby ji mohli vidět všichni.

„Teď, Olgo. Toto je bezpochyby víno, které jste si s sebou přinesla, že? “

„To-To je pravda, to je víno, které jsem si sebou přinesla, ale neudělala jsem nic, jako že bych ho otrávila...!“

„Ticho, ty ubohá bestie! Hodláš se ještě chovat nevinně? Nestydíš se?! Všichni souhlasí, že?!“ Sledoval jsem, jak ropucha slovně zneužívá Olgu s bočním pohledem, vzal jsem si z láhve velkou sklenku vína a polkl ji.

Jsem sice nezletilý, ale o nic nejde! Vždyť jsem v jiném světě!

„Aha, je to vynikající!" Udeřil jsem láhev na stůl. Abych byl naprosto upřímný, vlastně jsem nevěděl, jak je víno lahodné, protože jsem neměl žádné jiné, s kterým bych ho mohl srovnávat. Právě jsem řekl, že jsem nezletilý! Když jsem se rozhlédl kolem sebe, viděl jsem, že všichni mají ústa dokořán, když na mě zamkli oči.

„P-Pane Touyo, j-jste v pořádku ?!"

„Jsem v pořádku, generále. Koneckonců, ve víně nikdy žádný jed nebyl!”

„Co?!" Všichni se rozhlédli mezi sebou a snažili se zjistit, o čem na světě jsem mluvil. Všichni kromě hraběte, tedy ten, kdo teď viditelně potil kulky. Dobře, mám ho celého vyděšeného.

„Teď tu mám s sebou láhev vína z Dálného východu. Je to velmi vzácný typ vína, které se zrodilo z tajné receptury, a je to nejlepší víno, na které si vzpomenu.“ Vzal jsem do ruky láhev s etiketou, která četla „Bowjolly Noovoe“.„Ten štítek jsem vlastně vyrobil já a jednoduše ho nalepil na bok láhve nějakého levného vína. Jako bych chtěl ukázat, že moje víno bylo vzácnější, vzal jsem si z prázdného stolu sklenici a nalil do ní trochu vína.

„Toto víno odhalí viníka.“ Držel jsem sklenici vína nahoře směrem k lustru, což způsobilo, že se oslnivá řada světel odrážela od skla a poskakovala po místnosti. Vydal jsem se k ostatním a nabídl jsem sklenici generálovi.

„Mohl bych vás požádat, abyste to vypil?" Generál se na mě nedůvěřivě podíval, ale stejně sklenici vypil.

„Jak chutná?“

„Oh oh! To je úžasné! Je to lepší než jakékoli víno, které jsem kdy ochutnal! Lahodné! Hrabě, chtěl byste nějaké?“ Bože, jeho hlas byl úplně monotónní. Bylo to úplně monotónní, ale generál udělal přesně to, o co jsem ho předtím požádal, a nabídl nějaké víno hraběti.

„Eh? Err, dobře tedy, dobře..." Když hrabě přikývl, vydal jsem se ke stolu a zvedl sklenici, která byla u královského křesla, a nalil do ní nějaké víno. Ve chvíli, kdy jsem to udělal, se hraběcí obličej okamžitě změnil.

„Moc mě zajímají vaše dojmy z mého nejlepšího vína.“

„Ah, ne, vlastně si myslím, že jsem v pořádku!"

„No tak, jen jeden drink!“ Popadl jsem hraběte, když začal couvat a vnutil mu sklenici vína do ruky.

„Pijte to s duchem, příteli!" Když jsem mluvil, vrhl jsem rozzářený úsměve jako slunce přímo do hraběcích očí. Ale on tam prostě stál zaplavený studeným potem a neudělal žádný pohyb, aby se mohl napít ze sklenice.

„Co se děje, hrabě? Nedáš si něco k pití?“

„Er, no, víte... je to prostě...“ Když král promluvil, hrabě začal lehce houpat sklenicí do očí. Kurva, nechtěl bych, aby to teď spadlo na zem.

„... Nemůžete to vypít? V tom případě je to možná ode mě poněkud troufalé, ale prostě vám budu muset pomoci.”

„Co?! Mgh! Argh?! “ Přitlačil jsem sklenici ke rtům hraběte a nalil jsem mu víno do krku. Celou dobu se dusil a hrabě reflexivně polkl víno, které se snažilo dostat se z jeho jícnu. Uvědomil si, co se právě stalo, a vyděsil se.

„Ugh! Uwah! Uwaaah! P-Pomozte mi! Jed! Prochází to přes mé žííílyyy!“ Ropucha se svíjela kolem a po celou dobu se držela za krk. Jak se dál svíjel, zakryl si obličej. Jak trapné. Zajímalo by mě, co je na nás, lidech a našich schopnostech představivosti, které nás mohou přimět, abychom jednali tak přehnanými způsoby.

„Urrrgggh! Bolí mě dýchat! Jed! Jeeeed! N-Někdo, pomozte mi ...!“

„Dobře, teď se můžete uklidnit. Z té sklenice, ze které jste právě pil? Byla to čerstvá novinka.”

„Jsem otráven, jsem…… Promiňte?" Zmatený hrabě se přestal svíjet a vstal a lehce si poklepal na hrdlo.

„... Cítím se dobře."

„Samozřejmě, že ano." Byla to jen sklenka levného vína. Je mi líto, že jsem vám to vnutil, ale ... “ Nechal jsem úmyslnou mezeru, než jsem položil rozhodující otázku.

 

„Proč jste si myslel, že to bylo otráveno?"


„Uh ..." Hraběcí tvář ztuhla. Šach mat. Ten muž se s tím malým displejem porozhlédl. Ze strachu z neexistujícího jedu, který věřil, že byl nucen vypít, se bez zjevného důvodu svíjel po podlaze. Každý, kdo neznal ten trik za tím, by nikdy takto nereagoval. Přinutil jsem ho, aby ukázal svou vlastní ruku.

„... Co to tedy znamená?" Vévoda najednou promluvil.

„Jed nebyl ve víně, které přinesla Olga, byl potažen na vnitřní straně samotné sklenice."

„Na skle...? Chápu. Není divu, že jsme ve víně nenalezli žádné stopy jedu.“

„Mám kouzlo, které mi umožňuje detekovat jed, a tak jsem hned zjistil ten trik. Pachatel byl pravděpodobně jedním z kuchařů nebo číšníků, představoval bych si. Pravděpodobně po samotném incidentu hodlali sklo zlikvidovat, ale náš dobrý generál zde byl rychlejší při zajišťování místa činu, což znamená, že se nemohli dostat ke sklu, aniž by vzbudili podezření. Všechno, co mi zbývalo, bylo najít způsob, jak zatlačit na duchovního otce ... což nakonec bylo mnohem jednodušší, než jsem si myslel. “ Když jsem se znovu podíval na toho chlapa, opravdu jsem si nemohl představit nikoho jiného jako strůjce. Myslela jsem si, že jediné, co musím udělat, je vytvořit situaci, ze které nemohl zmizet z cesty, ale mít to tak snadno vyřešené bylo opravdu trochu zklamání. Koneckonců, ten trik, pokud byste tomu mohli dokonce tak říkat, byl tak neuvěřitelně jednoduchý.

Sakra, i kdybych nic neudělal, někdo by nakonec objevil pravdu, jakmile by si uvědomil, že samotné víno neobsahuje žádný jed. Na konci dne jsem si jen chtěl alespoň jednou v životě zahrát roli detektiva, i když viník byl náhodou zpackaný kašpar, víte?

„... Gah!" Ropucha se zaměřila na dveře a rozběhla se k nim. Opravdu nevěděl, kdy se vzdát. Skutečně to znamenalo pouze to, že to byl neschopný darebák, který nikdy neuvažoval o důsledcích, protože se klamal tím, že věří, že je lepší než všichni ostatní. Tento idiotský plán si však téměř nárokoval život krále. Cena za tento zločin by byla velká.

„[Slip].”

„Uohwhah?!” Hrabě uklouzl s neuvěřitelnou silou a praštil se zády o podlahu.

„Ty malý...!" Téměř jako by nasměrovala veškerý svůj odpor k muži do své vlastní síly, Olga udeřila hraběte s hrůzostrašným kopem přímo do střeva. Okamžitě ztratil vědomí. Oof, to musí bolet. Počínání Olgy sice bylo nevhodné pro velvyslance ale žádná duše v místnosti neměla pocit, že by měla jakékoli stížnosti.


  

2 komentáře: