HRH 1 - Kapitola 4: Den volna v Parnamu 3/7

Nedlouho poté, co jsme se posadili, se Aisha opřela o strom a začala podřimovat. Pravděpodobně nedokázala držet krok s komplikovaným tématem. Musel jsem se ptát, zda je v pořádku, aby to dělal někdo, kdo měl být mým tělesným strážcem, ale dobře, když šlo o Aishu, pravděpodobně by mě mohla chránit i ve spánku. Stále jsem mluvil.

„Nemohl jsem nechat odtékat surovou splaškovou vodu do řeky. Domácí odpadní voda často obsahuje patogenní bakterie a parazity. Abychom se proti nim chránili, musíme nechat vodu sedět na místě, kde může filtrovat přes písek a oblázky ... jinými slovy sedimentační rybník.“

„P-patogenní bakterie?" Liscia naklonila hlavu na stranu. Zdálo se, že to bylo pro lidi na tomto světě neznámé slovo.

Pravděpodobně ještě nebylo nutné být příliš citlivý. Obyvatelé této země neměli žádnou představu o znečištění. Bylo to proto, že s životními standardy této země a úrovní technologie, i kdyby do řeky vypustily neošetřené splašky, by se to moc nezměnilo.

Jak však země rostla a její technologie pokročila, určitě by se vyskytly problémy se znečištěním. Čím dříve jsem tento problém vyřešil, tím lépe. Japonci se o znečištění dozvěděli tím, že se setkali s chorobami Minamata, Itai-itai a Yokkaichi Asthma. Obyvatelé této země nemuseli něco takového zažít.

„Takže, stalo se něco s těmito sedimentačními jezírky?" zeptala se.

„Správně, takže jsem použil Zakázanou armádu k vykopání otvorů pro sedimentační rybníky ..."

„Co nutíš sira Ludwina a jeho muže dělat?“ zvolala.

Kdybych si najal dělníky, bylo by to drahé a chtěl bych učit vojáky Zakázané armády dovednosti „bojového inženýrství“. Kopat díry, zaplňovat je, posilovat. Byla to dokonalá praxe pro kopání zákopů. Zdálo se, že bitvy v tomto světě stále probíhají na otevřeném poli, takže skupina, která by mohla používat taktiku zákopové války jako v první světové válce, by stála hlavu a ramena nad ostatními.

Každopádně odbočím.

„Když jsem je nechal kopat, narazili jsme na velkou hromadu kostí netvorů."

„Kosti?" zeptala se.

„Jo, kosti. Dračí kosti, obří kosti, všechny druhy kostí.“

„Je to jako hřbitov monster, řekl jeden z vojáků, kteří kopali.“

Mimochodem, ze stvoření, které jsem právě uvedl, byli draci jediní, kteří nebyli příšerami.

Draci měli stupeň magické síly, který byl nesrovnatelně vyšší než to, co měli wyverni, byli inteligentní a zjevně dokázali nabrat i lidskou podobu. Uzavřeli smlouvu o vzájemné neútočení s lidskou rasou a vybudovali si vlastní zemi v pohoří Hvězdná Dračí Hora. Šéf pohoří Hvězdná Dračí Hora, Matka drak, byl silný i podle dračích měřítek. Byla údajně neuvěřitelně krásným exemplářem a někteří lidé ji dokonce uctívali. V zásadě byli draci děsivými božskými zvířaty, ale byli také další rasou, stejně jako lidé a dragonewti.

Vracíme se k příběhu.

„Podle vědců, kteří tyto kosti zkoumali, se nacházely v geologické vrstvě z doby před tisíci lety.“

„Takže tam byl žalář?" Liscia tázavě naklonila hlavu, ale já jsem zavrtěl hlavou.

„Řekl jsem, že jsou v určité geologické vrstvě, že? Tisíc let před tím místem by to byl povrch.“

„Povrch...? Ne, nemůžeš myslet ... Někdy příšery vycházejí z žaláře, ale nikdy v tak velkém měřítku. Mimo doménu Pánů démonů se monstra nikdy nehromadí nad povrchem jako ... Ah! “ Liscia zalapala po dechu a zavrtěla hlavou, jako by se snažila zbavit myšlenky, která ji právě napadla. „Vydrž! Svět démonů se poprvé objevil před deseti lety!“

„Jinými slovy to znamená, že ještě předtím byla doba, kdy se po povrchu potulovaly příšery,“ řekl jsem. „Pokud o tom přemýšlíš, na celém kontinentu jsou žaláře, v nichž žijí příšery." Z nějakého důvodu příšery, které žily na tomto kontinentu před tisíci lety, zmizely a malá část z nich přežila tím, že se oddělila v žalářích. To je myšlenka, s níž vědci přišli.“

Bylo to jako zjistit, že v některých neprozkoumaných oblastech světa ještě žijí dinosauři. Nebo jako vidět pandemii viru, který je považován za vymýcený. Zda však byla tato hypotéza správná, či nikoli, se teprve uvidí.

„Tak co tedy?! Monstra a démoni, kteří zničili Severní země, sem nepřišli, ale vrátily se, je to tak?!”

„To nevím," řekl jsem. „V této fázi je nebezpečné dospět k tomuto závěru."

Proti čemu jsme se snažili bojovat? Co byli naši nepřátelé? Byla to otázka, kde to výběr snadné odpovědi neřeší.

„Trápí mě ještě jedna věc ..." pokračoval jsem

„Je toho víc ?!"

„I když jsem odložil problém kostí, potřeboval jsem udělat sedimentační rybník." Takže jsem nechal učence vést archeologické záznamy o kostech, které byly vykopány. Jde o to, že zmizela úplná kostra největších a nejzachovalejších dračích kostí. I když vím, že byla rozebrána pro vystavení a poslána, aby byla uložena v Královském muzeu Parnam ...”

„Takže to bylo ukradeno?" zeptala se Liscia.

„To by byla dobrá zpráva ... No, ne, dobrá zpráva, ale přesto." S celou, 20 metrů vysokou dračí kostrou, i když ji rozložíte, nebude přeprava snadná. Navzdory tomu nic nenasvědčuje tomu, že by byla odvezena z Parnamu. A teď kosti stále chybí. Je to, jako by se celá souprava najednou začala hýbat, vzala křídla a odletěla.“

„Ah! Ne, to není možné! Lebkový drak?!“ zvolala.

„Na to mají učenci podezření.”

Lebkový drak. Zjevně existovaly takové příšery.

Říká se, že zuřící drak dokáže srovnat království se zemí. Draci mají v těle obrovské zásoby magických sil a tyto zásoby zůstávají v jejich tělech i po smrti. Za normálních okolností magická síla postupně vyprchá, ale když drak zemře s lítostí (nebo spíš když je jeho tělo ponecháno příliš dlouho ve špatném prostředí), může se ve vzácných případech proměnit v lebkového draka.

Tito lebkoví draci jsou zemí označeni jako škodlivá stvoření třídy A. Okřídlení mohou létat, i když mezi křídly nemají membrány, a šíří miasmu, které přináší smrt všem živým věcem. Mohou také použít techniku dračího dechu z doby, kdy byli naživu, takže když se jeden objeví, je to živá (neživá?) katastrofa, která vyžaduje k porážce plnou mobilizaci armády země. To samo o sobě byl důvod, aby se menší země vydaly do pohoří Hvězdná Dračí Hora, kde draci žijí, hledat pomoc.

Tentokrát to však bylo jinak.

„Kdyby to bylo ono, Parnam by už byl zahalen miasmou," řekl jsem. „Učenci provedli magický test, aby se ujistili, že nakonec nehrozí, že se to stane. V té fosilii neměla zůstat žádná magie.“

„Chápu ... to je dobře."

„Přesto to nechápu. Kam zmizely ty dračí kosti? “

Už to bylo skoro měsíc, co dračí kosti zmizely. Navzdory tomu po nich stále nebylo ani stopy, takže to znamenalo, že byly koneckonců nějak přeneseny za zdi? Pokud ano, jaký byl účel? Jakmile je magie opustila, bylo pro kosti zjevně málo využití. Jako magický katalyzátor ztratily svoji hodnotu. Nejlepší, co se s nimi dalo udělat, bylo umístit je do muzea (samozřejmě k tomu potřebuji povolení od pohoří Hvězdná Dračí Hora) a použít je jako turistickou atrakci.

Nechápu to. Proto mi to vadilo.

Lehl jsem si na bok. Liscia se na mě zamračila, ale bylo mi to jedno.

„Zašpiníš si oblečení, víš?" poznamenala.

„Mohou se umýt. Kromě toho, vzhledem k mé pozici, můžu přimět někoho jiného, aby mi je umyl.“

„Král se nemůže nechat ušpinit," řekla.

„Ano, jsem si jistý, že důstojnost je důležitá a tak, ale ... je to bolest v zadku."

„Jako jeden z lidí, kteří ti to vnutili, mi nepřísluší to říkat, ale vzdej to a přijmi to.

„Dobrá, dobrá. Páni, mít čas, kdy jsem si naprosto jistý, že je to fajn. Doširoka jsem si protáhl ruce a nohy. Jak uklidňující bylo nemít jedinou část svého ducha pracující.

Teď, když jsem o tom přemýšlel, jsem od příchodu na tento svět neustále pracoval. Byly věci, které mám dělat, co bych měl dělat, co jsem neměl jinou možnost než dělat, hromady a hromady z nich, a tak jsem celou dobu používal hlavu. Mít takovou dobu, kdy jsem na nic nepotřeboval myslet ... to bylo nejlepší.

„Ach ... přál bych si, abych se mohl jen tak rozplynout a vrátit se do půdy,“ zamumlal jsem.

Liscia mlčela. Poté, co mě takhle viděla, chvíli vypadala, že přemýšlí, pak váhavě řekla: „Chceš ... si dát hlavu do klína?"

 


Seděla jsem s pokrčenými koleny a opírala Somovu hlavu o stehna.

Když vám někdo opře hlavu do klína, může to udělat buď s tělem ležícím vodorovně nebo svisle z vaší perspektivy. Tohle byl vertikální způsob.

Když jsem na něj nakoukla, můj obličej se v jeho očích odrážel vzhůru nohama. Soumova hlava ležela mezi mými dvěma stehny a trochu je lechtala.

...Byla jsem si jistá, že moje taky.

„Pro koho je to podle tebe nejtrapnější?" zeptala jsem se ho. „Osoba, která dává klín jako polštář, nebo osoba, která jej používá?"

„Nevím ... Možná je to pro lidi, kteří se dívají, nemyslíš?" řekl.

„Ha ha ha! Můžeš mít pravdu.“

Kdyby Aisha nespala, jaký výraz by udělala?

Když nás viděla vypadat jako zasnoubený pár, zrudla by jí tvář? Nebo by řekla, „Princezno, to ti nedovolím! Jestli má být někdo jeho polštářem, budu to já!” nebo něco takového?

Když jsem viděla laskavost, kterou dívka Soumovi projevila, někdy jsem cítila, že tam je něco víc než jen loajalita ...

Nějak jsem měla podezření, že z těchto dvou možností by to byla ta druhá.

„... Myslíš si, že vypadáme, že jsme zasnoubení?" zeptala jsem se.

„No, jen podle jména," řekl.

„Pouze jménem ..."

Kdykoli to přišlo, Souma svým blízkým vždy řekl, že naše zasnoubení bylo jen dočasné a koruny se držel jen chvíli. Jakmile by bylo království přiměřeně stabilní, pravděpodobně měl v plánu abdikovat na trůn. Cítila jsem, že to byl důvod, proč mi vždy pečlivě vysvětlil reformy, které provedl. Myslím, že jsem dostatečně pochopila, kdo je Souma jako člověk, abych tam zjistila jeho záměry.

Souma netoužil po nadměrném bohatství nebo slávě. Chtěl jen žít v klidu a pohodě. Pro Soumu bylo být „králem“ spoutaným „šlechtickou ctí“ přesným opakem jeho povolání v životě. Přestože se můj otec rozhodl, cítila jsem se hrozně, že jsme na něj natlačili toto břemeno.

...Ale právě teď se toto království měnilo na centrum kolem Soumy.

Tato země, kterou okolní národy považovaly za plesnivé staré království, které se nikdy nezměnilo, se nyní měnila. Díky Soumovi jsme se dokázali vyrovnat s prohlubující se potravinovou krizí. Pokud jde o Hakuyu, Poncha a ostatní, ti se přihlásili do služby jen proto, že tam byl Souma. I kdyby trůn abdikovali na mě, mohla bych je tady všechny držet přivázané?

Ale kromě toho, víc než cokoliv jiného, já sama jsem chtěla, aby Souma zůstal v království. A tak...

„Soumo... Vadí ti, že jsem tvoje snoubenka?“ Tato slova se mi přirozeně vynořila na rtech.

Souma vytřeštil oči a odvrátil svou jasně rudou tvář na stranu. „...Není to od tebe fér, když to říkáš takhle.”

„O-Oh, jo?“ Koktala jsem.

„Tak ti to nevadí, Liscio? Mít mě za snoubence?”

„Mně to nevadí.“ Sama jsem byla trochu překvapená, že jsem to dokázala říct tak jasně. I když potom, co jsem to udělala, jsem se cítila trochu trapně. „Víš, myslím, že jsi vhodnější vládnout této zemi než já, Soumo.”

„I když se na to hodím... zasnoubíš se s někým, koho nemiluješ?”

„Není to to, co znamená být královskou rodinou?“ zeptala jsem se.

„Nejsem z královské rodiny. Kromě toho... Radši bych se ženil z lásky.”

„Tak... nenávidíš mě, Soumo? Můžeš s jistotou říct, že se do mě nikdy nezamiluješ?“ zeptala jsem se.

„Urgh... Říkal jsem ti, že není fér, když říkáš takové věci. U mužů jde o to, že když dívka projeví sebemenší náznak, že se jí líbí, zamilují se do ní. Taková stvoření mi jsme. Když mi to řekne kráska jako ty, Liscio... není možné, abych si tě nezačal uvědomovat.”

Souma řekl něco, co znělo jako výmluva. Byl překvapivě klidný a realistický ve svých povinnostech, takže bylo legrační vidět ho v takové situaci rozrušeného.

Zahihňala jsem se. „Můžeš rozhýbat zemi, ale když přijde na tohle, jsi beznadějný případ.”

„...Chybí mi zkušenosti. V mnoha ohledech.”

„Celý čas trávím studiem a vojenskými povinnostmi, takže ani já nemám moc zkušeností, víš?“ řekla jsem.

„Nechovej se, jako by to bylo stejné pro chlapce i dívky. Naše základní specifikace, pokud jde o lásku, jsou úplně jiné.”

Když jsme o tom mluvili, ozval se váhavý hlas. „Um...”

Když jsem se otočila, Aisha se v jistém okamžiku probudila a dívala se na nás s kyselým úsměvem, který vypadal, jako by byl soustředěný na trojnásobek obvyklé intenzity.

„Jak dlouho ještě musím předstírat, že spím?“ zeptala se.

““...””

Oba jsme vyskočili do vzduchu.

 

3 komentáře: