IwS 2 - Kapitola 1: Každodenní život 5/7

... Nějak jsem dostal dům ...

Než jsem to věděl, tak jsem přijal nemovitost a to bylo asi tak. Možná by vás zajímalo, kdo se zdravým rozumem mi dal dům. No, byl to král.

V den mého šlechtického obřadu šlo všechno přesně podle plánu.

„Ach, velký dobrodruhu, jenž jsi mi zachránil život, dovol, abych ti udělil šlechtický titul.“

„Nejsem hoden, Vaše Veličenstvo. Dělal jsem jen to, co by dobrodruh měl.“

„Dobře, nebudu vás do toho nutit, pokud si opravdu přejete odmítnout." Až do té chvíle všechno probíhalo podle plánu.

„To znamená, že dovolit tomu, kdo mi zachránil život, aby se vrátil s prázdnýma rukama, by byla velká nezdvořilost. Proto místo toho, abychom vás zařadili mezi šlechtice, připravil jsem si odměnu navíc k sídlu, které, jak doufám, bude sloužit jako vaše operační základna uprostřed vašich mnoha dobrodružství.“

„Cože.“ Zatímco král mluvil, předstoupil postarší muž. V ruce držel stříbrný podnos s pytlem peněz a sadou klíčů. Rozptýlen královými slovy, jsem bezmyšlenkovitě přijal předměty, aniž bych o tom přemýšlel.

Vzpamatoval jsem se, když jsem ucítil tíhu pytle v rukou, ale postarší chlapík už ustoupil! K čertu!... propásl jsem svou šanci je vrátit.

„Tohle byla jen ukázka, která měla udržet zdání. S nedočkavým očekáváním čekám, co dokážete v následujících dnech.“ Nemohl jsem si pomoci, ale v této chvíli jsem to vzdal...

„Západní oblast... Palaran Avenue, 2A... Dokonce i vnější okruh okresu je křiklavý...“ zamumlala Yumina, když si prohlížela dokumentaci.

Hlavní město bylo rozděleno na dva kruhy, jeden vnější a jeden vnitřní, oba obepínaly hrad. Královská rodina, aristokraté, významní kupci a lidé s vysokým postavením obvykle žili v nejužším kruhu kolem hradu a pak byl vnější kruh za řekou.

Ve vnějším kruhu žilo mnoho lidí z různých vrstev života a ten byl dále rozdělen na východní, západní a jižní. Nebylo tam žádné severní oddělení, protože jezero Palette zabíralo prostor v této oblasti. Zdálo se, že západní sektor vnějšího okrsku je místem, kde žije mnoho zámožných lidí. Právě v tomto západním sektoru na mě čekal můj nový majetek.

„Tak co teď?" Po omytí potu, který vypracovala od denního tréninku s generálem, se mě Elze zeptala se zjevnou zvědavostí v očích. Upřímně, na někoho mého postavení to bylo trochu moc.

„Myslím, že vrátit to ani nepřipadá v úvahu.“

„Vrátit něco, co jsi už přijal, je velmi, velmi neslušné. Bolí to čest toho, kdo ti to dal.“ To je pravda. Žádný slušný člověk by nikdy nevzal dárek a pak by řekl „Nah, nelíbí se mi to, nechte si to“. Linze měla naprostou pravdu. Neměl jsem jinou možnost než to přijmout.

Uložil jsem se do trávy v rohu cvičiště hradu. Jasnou modrou oblohou jemně protékaly bílé mraky. Připomínalo to oblohu, kterou jsem viděl, když jsem poprvé přišel na tento svět.

„Nejde jen o majetek. Taky mám spoustu peněz... Vlastně nemám ponětí, co s tím vším dělat.“

„Kolik jsi dostal, Touya-dono?" Yae se na mě podívala, zatímco jsem se uvolnil.

„... Dvacet královských mincí."

„Dvacet královských mincí?!“ Hlasy Elze, Linze a Yae velkolepě zazněly a rezonovaly. Jejich překvapení bylo naprosto rozumné.

Královské mince byly měnou s větší hodnotou než platina. Přesněji řečeno desetkrát víc. Slyšel jsem, že jsou příliš velké na to, aby se daly použít na standardních tržištích.

Podle měřítek světa, který jsem kdysi obýval, by královská mince činila přibližně deset milionů jenů. Takže částka, kterou jsem dostal, byla asi dvě stě milionů. Tyto peníze a dům byly v podstatě hodnotou králova života. Ani jsem nepoznal, jestli to bylo hodně. Zřejmě to byly jen královo kapesné. Měl jsem se zeptat, proč to šetří ...

Počkej, co kdyby to byly jen zásnubní peníze? Co když to všechno znamenalo, že jsem si vzal Yuminu? I když, neměly by zásnubní peníze jít od ženicha k nevěstě, a ne naopak? Možná to bylo věno a ... Člověče, bylo těžké na to myslet.

Ať je to jak chce, nechat peníze na mé osobě bylo děsivé, tak jsem nechal vévodu, ať si je podrží.

„Mimochodem, teď mám dům, takže možná bych měl jen odejít do důchodu?"

„Tím by se z tebe rychle stala chyba člověka ..." Elze si povzdechla a místo odpovědi jsem zvedl horní část těla. Mít peníze znamenalo, že nemusíte pracovat? Na tom bylo něco mimo. Ne že mít peníze byl někdy problém, i když ...

„Co kdybychom se na to šli podívat? Je to jen asi třicet minut cesty.“ Neměli jsme důvod Yuminin návrh odmítnout, tak jsme se sebrali a šli se na to místo podívat.


„Hm? Je to tady...?“ Nemohl jsem se ubránit tomu, abych to neřekl.

Rezidence stála na vyvýšené půdě v západní části vnějšího okrsku a vypadala, jako by měla skvělý výhled na obzor. Zdi natřené na bílo a červená střecha... Vytříbená třípatrová budova západního stylu. To bylo všechno fajn. Neměl jsem k návrhu nic negativního a docela se mi líbilo, že je na klidném místě, daleko od obytných oblastí. Ještě pořád...

„Je to příliš velké ..." No, bylo to menší než domy vévody Ortlinde nebo vikomta Swordricka. Stále to však bylo dost velké, aby to vyhovovalo lidem s tak vysokým postavením.

Použil jsem klíč k otevření brány a vstoupil na pozemek. To, co se mi objevilo před očima, byl velký trávník, květinový záhon se všemi druhy živé flóry a jezírko s malou fontánou uvnitř. V dálce jsem dokonce viděl stáj.

Otevřeli jsme dvojité dveře a vešli do vstupní haly. Přivítal nás karmínový koberec a schodiště vedoucí do druhého patra.

„Tohle je docela pěkný dům. Líbí se mi to.“ S Kohaku v náručí, Yumina – jediná z nás, která byla na takové prostředí zvyklá – klidně vešla do haly. Poté, co jsem ji dohonil, nemohl jsem si pomoci, ale mé upřímné myšlenky se změnily v hlas.

„Takhle velký dům bude otrava uklízet... i když tu bude žít nás pět.“

„Cože?!“ Elze, Linze a Yae se na mě podívaly, úplně ohromené. Netušil jsem proč.

„Uhm ... Touya-dono. Pět? Máme tu také žít? Máme?“

„Hm? Proč by ses vůbec musela ptát? Je to přirozené, že?“ Proč jsme o tom vůbec museli mluvit? S tak velkým domem bylo přijetí co největšího počtu spolehlivých lidí přirozené. Jak mi ta myšlenka běžela hlavou, Elze nesměle promluvila.

„A – ale tenhle dům ti dal král. Není na tobě, aby ses podělil s Yuminou?“ No, Najednou jsem všechno pochopil. Tento dům byl královým způsobem, jak pomoci Yumině v jejím snažení. Zdá se, že jsem přijal docela nepříjemný dar...

Nebylo to že bych nenáviděl Yuminu nebo tak něco, ale nemohl jsem ji vidět jako někoho, koho bych si vzal. Zatím mi připadala spíš jako malá sestra než cokoliv jiného.

Linze ke mně znovu mlčky promluvila.

„J–Jestli je to dům určený pro dva lidi, kteří se mají rádi, nemyslím si, že bychom tu měly žít...“

„Jeden druhého? Mám rád každého z vás stejně jako toho druhého. Jste pro mě celá rodina, takže na tom není absolutně nic špatného, hm?“ Linzenin obličej byl tak trochu rudý. Proč? Elze a Yae vypadaly také trochu růžově.

„Já – já se rozhlédnu po druhém patře!“

„J-já taky! Podívám se na půdu!“

„Já-já-já se zajímám o kuchyň!“ Všechny tři se rozprchly do všech stran. Proč?

„Vidím... Takže ty nás čtyři máš rád zhruba stejně a vidíš nás jako rodinu. Řekla bych, že jsem se dostala o krok blíž.“ Když je Yumina viděla, usmála se.

„Chci se stát tvou ženou a strávit s tebou svůj život, Touyo. Nicméně nemám v úmyslu si tě monopolizovat, takže mi tato dohoda vůbec nevadí. Jdu si s nimi promluvit. Jen počkej v obýváku.“ Huh? Co? Promiň? Yumina mě nechala s Kohaku a vykročila po schodech.

Moc jsem to nechápal, ale rozhodl jsem se, že udělám, co mi bylo řečeno, a šel jsem k obýváku. Cestou, jsem se podíval na koupelnu, salon, sýpku a vinný sklep a všechno bylo úplně prázdné. Ani jedna police...

Otevřel jsem druhé až poslední dveře v prvním patře a konečně jsem našel obývací pokoj. Jakkoliv to mohlo být zřejmé – bylo to obrovské. I když jsem to asi cítil větší, než to bylo, protože neměl nic než krb a závěsy. Budu muset koupit spoustu nábytku a dalších věcí. Král o tom pravděpodobně uvažoval, když mi dával peníze.

Okno na jedné ze zdí mělo vchod na terasu, z níž byl skvělý výhled na území usedlosti a zbytek západního okresu.

Vyšel jsem do zahrady, kde mě přivítal příjemný vítr.

„Je to pěkná zahrada. Šlofík by se tu cítil skvěle.“ Kohaku se rozprostřel na trávě.

„Líbí se ti?“

„Ano. Velmi.“ O důvod víc uvažovat o tom, že tu budeme žít, došlo mi. Usadit se by bylo dost obtížné, ale...

„Touyo." Když jsem slyšel, jak se ozvalo moje jméno, otočil jsem se a uviděl, jak tam stojí Yumina se všemi ostatními. Ostatní tři se však vyhýbaly mému pohledu. Co je s nimi? Jejich tváře jsou pořád trochu červené ...

„U-Uhm, Touyo... opravdu tu s tebou můžeme žít?“ zamumlala Linze.

„Hm? Jasně že můžete.“

„... Neřekneš nám, abychom později šly, že?" řekla Elze, očividně plná pochybností.

„Nebuď hloupá!"

„Budeš... s námi jednat přesně tak, jako bys jednal s Yuminou-dono, že?“

„Jistě!“ Proč se mě na to vůbec ptala? Neměl jsem na světě žádnou rodinu, takže mi byly nejblíž. To bylo zřejmé.

...Proč všechny vypadaly tak nervózně? Jistě, žít v takovém sídle by mohlo být ohromující, ale už bylo moje, takže neměly důvod držet se zpátky.

Ah, mám to. Styděly se za to, že žijí bez placení výdajů, v podstatě se stali vyžírky. To mi vůbec nevadilo, opravdu.

„No, tady to máte. Od teď tu budeme žít všichni. Není kam spěchat. Klidně se rozhodněte, kdy máte své pocity v pořádku,“ oznámila Yumina červenající se trojici.

„Dobře..."

„A-ano ..."

„Chápu, že ano." V reakci na Yuminina slova ostatní tři přikývly a jejich tváře byly stále červené. Pocity v pořádku? Opravdu jsem to nechápal.

„O čem to mluvíte?“

„To je tajemství. A znovu tu byla jednota .... Tak dobře. Počkat, byl jsem to já, kdo měl nejnižší pozici v domácnosti?!

„Dobře, půjdeme si vybrat naše pokoje?" Navrhla Yumina.

„Chci ten na rohu druhého patra."

„Byla bych ráda, kdybych si vzala ten vedle knihovny ve třetím patře," řekla nervózně Linze.

„Chtěla bych pokoj v prvním patře, který má výhled do zahrady, chtěla bych. Holky se rozveselily a začaly si mezi sebou povídat. Páni, cítil jsem se jako outsider. No, se všemi pokoji, které jsme měli, jsem byl v pořádku, když si vybraly ty, které chtěly. Koneckonců, pořád bychom jich měli spoustu prázdných bez ohledu na to...

„Hmm, nejsem si úplně jistý, jestli nás pět bude schopno se o to místo postarat.“

„To je nemožné."

„No, ty jsi přímočará...“ Yuminina v odpovědi nijak nezaváhala. I úklid by pro nás byl příliš. Měli jsme svou cechovní práci, takže nebylo možné, abychom někdy dělali něco jako zahradničení.

„Budeme muset najmout pomoc. Naštěstí už mám na mysli několik lidí.“ Vypadalo to, že bych to všechno mohl nechat na ní, pak ... Opravdu jsme potřebovali další pomoc kolem, to byla pravda. Královští jako Yumina, pravděpodobně měli nějaké dobré metody k získávání kvalitních lidských zdrojů.

Každopádně byl čas připravit se na přesun. I když to obnášelo jen to, že jsme sem přenosili naše věci přes [bránu]. Pak už nám zbýval jen nábytek a podobné věci. V domě nakonec nebylo vůbec nic.

Také bychom měli pozdravit naše přátele v Refletu.

S hledáním služebnictva a dalších věcí, které jsme měli, jsme se rozhodli nastěhovat za tři dny. Měl jsem pocit, že se situace změní v hektickou.


  

3 komentáře: