HRH 2 - Kapitola 3: Ultimátum 1/3

Kapitola 3: Ultimátum

       

Stalo se to v místnosti hlasového klenotů, hradu Parnam.

V této místnosti, kde se vznášel drahokam o průměru dva metry používaný ve vysílání hlasového klenotu, bylo také vybavení pro příjem hlasového vysílání klenotu. Přijímače v každém městě používaly zařízení instalované ve fontánách k tvorbě mlhy, pak používaly vodní magii k reprodukci nahraného videa a větrnou magii k reprodukci nahraného zvuku. Systém v této místnosti však promítal obraz na kus zařízení, které bylo jako tenká široká nádrž naplněná vodou.

Abych ty dva odlišil, tomuhle jsem říkal “jednoduchý přijímač“.

Pokud byl přijímač fontány jako divadlo, dalo by se říct, že tento jednoduchý přijímač byl jako televize. Jednoduchý přijímač také vytvářel jasnější obraz. Šperky byly vzácnou položkou, která se nacházela v kobkách, takže se zdálo, že nebude možné je sériově vyrábět, ale možná bychom mohli sériově vyrábět tyto jednoduché přijímače. Kdyby se to podařilo zařídit, možná by se jednou rodiny mohly dívat na vysílání hlasového klenotu ve svých domovech.

No nic, vraťme se k příběhu. V této místnosti byly nastaveny tři jednoduché přijímače.

Tři přijímače ukazovaly tváře armádního generála George Carmina, který byl lví zvíře, generála letectva Castora Vargase, který byl dragoewt, a námořní admirál Excel Walter, která byla mořský had. Byl jsem si jistý, že na jejich konci měli také projekci, kde já a Liscia stojíme spolu.

„...Takhle tváří v tvář se setkáváme poprvé, co?“ řekl jsem. „Já jsem ten, komu bývalý král Elfriedenu, sir Albert, pověřil trůn, prozatímní král, Souma Kazuya.”

„Ty jsi...” Poté, co mě slyšel se představit, Castor překvapeně otevřel oči.

„Děje se něco?“ zeptal jsem se.

„Ne, slyšel jsem, že jsi hrdina povolaný z jiného světa, takže jsem očekával někoho tvrdšího a drsnějšího…”

„Vévodo Vargasi!“ Excel se vmísila, jako by mu vynadal. „Pokud se nazýváš válečníkem, musíš vždy projevit patřičnou úctu těm, s nimiž jednáš.”

Po výtce Excel, Castor pokorně sdělil své jméno.

„...Správně. Jsem generál letectva Castor Vargas.”

Podle mých informací, byl Castor Excelin zeť. Důvod, proč se choval pokorněji než osobnost, kterou jsem o něm slyšel (svalovec), byl možná ten, že mezi nimi panovala mocenská dynamika.

„...Omlouvám se, že jsem právě zvýšil hlas,“ Excel a doprovodila svá slova elegantní úklonou. „Těší mě, že vás poznávám, Vaše Veličenstvo. Jsem Excel Walter, k vašim službám.”

„Jsem armádní generál Georg Carmine,“ řekl zvířecí muž krátce.

Tím se představování uzavřelo.

...Tenhle zvířecí muž se lví tváří je Georg Carmine, co? pomyslel jsem si.

Měl dobře stavěnou postavu, se kterou se obyčejný člověk jako já nemohl srovnávat, hřívu, která zdůrazňovala jeho mužnost, a nakonec zářivé, ohnivé oči lva. I když jsem viděl jen jeho videozáznam, připadalo mi, jako by tam byl se mnou.

Pochopil jsem, proč ho Liscia obdivovala. Vypadal jako zkušený válečník.

„Vévodo Carmine...“ začala Liscia.

Vévoda mlčel.

Liscia vyslovila jeho jméno, aniž to měla v úmyslu, ale Georg se na ni ani nepodíval.

„Nyní dám třem vévodům ultimátum.” Abych se ubránil Georgově přítomnosti, vydal jsem toto prohlášení jasným tónem. „Za tu dobu, co jsem usedl na trůn, jste všichni nereagovali na opakované žádosti o spolupráci. I když to mohl být nápad sira Alberta, jsem si jistý, že náhlost, s jakou trůn změnil majitele, tomu musela nahrávat. Jako takový, nebudu vás činit zodpovědnými za to, že jste až dosud neuposlechli mých rozkazů. Nicméně, pokud budete nadále nerespektovat mé rozkazy, nezbude mi nic jiného, než vás prohlásit za zrádce. Rád bych slyšel vaše názory na tuto otázku.”

„Musím se vás na něco zeptat, pane.“ První, kdo otevřel ústa, byla Excel.

„...Co by to mohlo být?“ zeptal jsem se.

„Co hodláte udělat se třemi vévodstvími?”

Podíval jsem se Excel do očí. Jak se dalo čekat od ženy, která zdědila krev mořských hadů, její oči byly nekonečně studené, jako by hleděly do hlubin mého srdce.

„Když mě poslechnete.... Nemám v úmyslu vztáhnout ruku na samotná tři vévodství,“ řekl jsem.

Okamžitě se vrátila s další otázkou. „A co ty tři vévodské armády?”

Její schopnost přesně zasáhnout do jádra věci na mě zapůsobila.

„...Tři vévodské armády budou složeny do Zakázané armády, aby vytvořily novou jednotnou armádu,“ řekl jsem. „Navíc bude ušlechtilým lénům zakázáno udržovat si osobní síly nad rámec toho, co je zapotřebí pro pořádkovou práci. Tyto přebytečné jednotky budou také začleněny do Zakázané armády. V souladu s tím budou zrušena zvláštní práva udělená třem vévodstvím na udržování armády. Od nynějška s nimi bude zacházeno stejně jako s každým jiným šlechtickým lénem.”

„Tak to je koneckonců všechno...“ zamumlala Excel.

„...Chápeš, o co se tu snažíš, že?“ Castor se na mě zamračil.

„Castore...“ Zdálo se, že se ho Excel snaží pokárat za jeho postoj, ale Castor zvedl ruku, aby ji zastavil.

„Tohle je důležité, vévodkyně Walterová.”

Když odpověděl tím vážným tónem hlasu, Excel neochotně zavřela ústa.

Bral to jako znamení souhlasu, Castor se mi podíval zpříma do očí a promluvil. „Tři vévodské armády jsou systémem, který má zabránit vzestupu tyrana. Tohle je multirasový stát, ale královská rodina je lidská. Kdyby se tyran stal králem a zavedl politiku upřednostňující lidi, mohly by ostatní rasy čelit útlaku. Abychom tomu zabránili, přišli naši předchůdci se třemi vévodskými armádami. My tři vévodové různých ras podporujeme královskou rodinu, ale také ji monitorujeme, abychom mohli zakročit a sesadit tyrana, když na to přijde. Chceš říct, že chceš ten systém zničit?”

Byla to přímá otázka, tak jsem se podíval Castorovi do očí a odpověděl. „V dobách míru by ten systém byl v pořádku, tím jsem si jistý. Nicméně svět je nyní plný nestability. Expanze panství Pána démonů na severu se sice zastavila, ale nedá se říci, kdy by se to mohlo náhle a drasticky změnit. Záměry velmoci na západě, Říše Gran Chaos, také zůstávají nejasné. Knížectví Amidonia, které touží po pomstě na této zemi, a Republika Turgis se svou politikou „jít na sever“ aktivně hledají jakýkoliv prostor pro obsazení našeho území. Spory s unií Devítihlavého         Dračího Souostroví na našem východě ohledně rybolovných práv jsou nekonečné. “

Mluvil jsem o situaci, ve které se tato země v současné době nacházela. Situace této země byla neuvěřitelně nestabilní. Obyčejně jsme na takové drobné hašteření neměli mít čas.

„Podívejte se na situaci ve světě, vévodo Vargasi,“ pokračoval jsem. „V této nestabilní situaci nebude armáda s mnoha velitelskými strukturami vystupovat ani zdaleka tak dobře. Je čas centralizovat moc.”

„A co když je střed prohnilý?“ dožadoval se. „Jak můžeš s jistotou tvrdit, že se z tebe nestane tyran? Když necháme celou armádu ve tvých rukou, kdo by tě mohl hnát k zodpovědnosti?”

„Jestli se to stane, tak si pro mou hlavu přijď sám!“ Praštil jsem rukama o stůl, protože jsem věděl, že tady budu muset bojovat.

Koutkem oka, jsem viděl Georgův obraz, oči zavřené a ruce zkřížené na prsou. Ten muž... Teď se nehodlal zastavit. Nicméně o to důležitější bylo, abych tu získal Castora a Excel na svou stranu.

„Jsem jenom člověk,“ řekl jsem. „Nemohu zaručit, že se neproměním v tyrana. Samozřejmě, že jsem řekl, že nikdy nemám v úmyslu dělat něco, co by Liscii a ostatní zarmoutilo. “

„Soumo...“ řekla Liscia lítostivě, ale já pokračoval.

„Rozeberu tři vévodské armády, ale slíbím vám pozice v rámci národních obranných sil. Takže pokud se stanu tyranem, tak veďte armády a uspořádejte revoluci, nebo cokoli jiného.“

„Mluvit je snadné,“ řekl Castor. „Jestli ten čas přijde, nepohnul by ses, aby ses ochránil?”

„Je tu jeden politický myslitel z mého světa, Machiavelli, který k tomu měl co říct. „Nejlepší možnou pevnost nesmí lidé nenávidět. Pokud jsou lidé na vaší straně, každý, kdo plánuje vzpouru, bude rychle odhalen. Na druhou stranu, pokud vás lidé opustí, možná přečkáte vzpouru nebo dvě tím, že se schováte na svém hradě, ale nikdy nebude nedostatek cizinců ochotných pomáhat lidem, kteří proti vám pozvedli zbraně.“ Kdybych se stal tyranem, který by způsobil, že by mě lidé opustili, vzpoura by snadno uspěla.”

Castor tiše poslouchal, jak mluvím.

Dostala se k němu má slova...? V tuto chvíli, jsem si nemohl být jistý tím či oním způsobem.

Tehdy promluvila Excel.

„Ráda bych se zeptala ještě na jednu věc. Slyšela jsem, že stavíte nové pobřežní město. Až bude město dokončeno, zajímalo by mě, co se stane s Lagunovým Městem?”

Lagunové Město bylo centrálním městem vévodství Walter.

Slyšel jsem, že pro Excel a její rasu, mořské hady, Lagunové Město bylo vždycky na prvním místě. Mořští hadi byli zřejmě vyhnáni ze svého bývalého domova, Devítihlavého Dračího Souostroví, a Lagunové Město bylo místo, kde po mnoha letech bloudění našli pokojný život nebo něco podobného.

Protože jsem nechtěl vyvolat hněv mořských hadích lidí, dal jsem si záležet na tom, abych to pečlivě vysvětlil. „Nové město se plánuje jako turistická destinace a obchodní přístav. Protože z hlediska utajení se turistický průmysl a vojenský přístav mísí neuvěřitelně špatně, nemám v úmyslu, aby nové město fungovalo jako vojenský přístav. Takže v této funkci bude Lagunové Město pravděpodobně sloužit i nadále. Stavbu válečných lodí většinou nechám také na Lagunovém Městě.”

Kdyby bylo Lagunové Město vojenským přístavem a nové město obchodním přístavem, každé by mělo svou vlastní roli. Mělo by být možné, aby tak společně žily a prosperovaly. Když jsem to takhle vysvětlil, Excel spokojeně přikývla.

„Slyšení, které mě uklidnilo. Pane, od této chvíle, já, Excel Walter a Elfriedenské námořnictvo, jsme pod vaším velením. Čekáme na vaše rozkazy.”

S těmito slovy, vévodkyně Walterová poklekla a přísahala mi věrnost jako vazal. To znamenalo, že deset tisíc pod velením Excel v námořnictvu bylo nyní na mé straně.

„Jsem vděčný za vaše moudré rozhodnutí, vévodkyně Walterová,“ řekl jsem. „Prosím, pokračujte v práci pro tento národ.”

„Budu.”

2 komentáře: