HRH 2 - Bonus: Jak mě Liscia obléká

Jak mě Liscia obléká

 

— Pozdě v 9. měsíci, roku 1 546., kontinentálního kalendáře — královské hlavní město Parnam —

V tento den, v Lisciině pokoji na hradě Parnam, já, prozatímní král této země, jsem byl vybaven uniformou. Dělo se to v Lisciině pokoji, protože jsem stále neměl vlastní pokoj a protože oblečení, které mi bylo určeno, byla vojenská uniforma.

Boj proti armádnímu generálovi Georgi Carminovi, stejně jako proti jednotkám Amidonie, které byly shromážděny podél hranic, se blížil, takže jsem byl vybaven uniformou, kterou si vezmu na bojiště. Nemohl jsem samozřejmě stát na bojišti ve svém obvyklém neformálním oděvu. Proto jsem si nechal připravit vojenskou uniformu, ale byla to složitá uniforma se všemi možnými druhy výkvětu a neměl jsem ponětí, jak si ji obléct.

Původně mě chtěly obléct služky, ale Liscia se nabídla, „Nech mě to udělat. Chci říct, jsem... tvá snoubenka.”

Tak jsem se rozhodl požádat Liscii, aby to udělala. I kdyby to byla jejich práce, cítil jsem se mnohem pohodlněji, když to pro mě dělala Liscia, kterou jsem dobře znal než parta služek.

„...To nevypadá jako já,“ stěžoval jsem si.

Zatímco mi Liscia pomáhala s oblékáním, viděl jsem svůj odraz v zrcadle a ta slova mi vyklouzla z úst.

Uniforma, kterou mi připravili, měla podobný design jako Lisciina, ale barva byla většinou černá se zlatými knoflíky, výšivkami a pásky.

Vypadalo to tak... sebemrskačsky.

„Připadám si, jako bych se teď stal králem,“ řekl jsem.

„O čem to mluvíš? Už nějakou dobu jsi králem,“ zarazila se Liscia. Nevím proč, ale připadalo mi, že už je to nějaká doba, co jsme měli takovou výměnu. Liscia se vrátila přede mě, pozorně si mě prohlédla a pak spokojeně přikývla.

„Ale je pravda, že díky tomu vypadáš jako král.”

„Nemyslíš, že je trochu kruté to takhle vyjádřit?” zeptal jsem se

„No, problém je v tom, jak se obvykle oblékáš. Vůbec to není královské.”

„Jestli to chceš říct, Liscio, pak ani vzdáleně nevypadáš jako princezna.”

Už od chvíle, kdy jsme se poprvé setkali v úřadu pro vládní záležitosti, Liscia nosila téměř vždy vojenskou uniformu. Ani jednou jsem ji neviděl v nabíraných šatech, jak by se od princezny čekalo. Když jsem jí to řekl, Liscia trochu zrudla, zkřížila ruce na prsou a odvrátila zrak.

„N-Nevadí. Tohle oblečení mi sluší nejvíc.”

Znělo to trochu, jako by se vymlouvala, ale... byla to pravda. Pro Liscii s jejími vyváženými proporcemi jí přiléhavá vojenská uniforma slušela.

A co já? Natáhl jsem ruku před sebe, jako bych dával nějaký rozkaz. Zlatá výšivka na manžetách dodávala mým pohybům vibrace, kterou obvykle neměly.

„...Jo, Opravdu si nemyslím, že mi to vyhovuje,“ řekl jsem. „Připadá mi, že se snažím vypadat důležitější, než jsem.

„Říkám ti, že jsi důležitý,“ řekla Liscia. „Nemůžeš vést armádu, když na to nevypadáš. Přemýšlej, jak by to ovlivnilo morálku tvých podřízených a vojáků.”

„Ludwin a jeho lidé jsou ale ti, kdo budou ve skutečnosti dávat rozkazy,“ řekl jsem.

Povinností krále bylo primárně rozhodovat o cílech před válkou a pak se zabývat tím, jak dát věci do pořádku po válce. Princ Gaius z Amidonie by pravděpodobně vedl své oddíly sám, ale novotvar jako já nemohl doufat, že by to napodobil. Když začaly boje, velení armády bych pravděpodobně přenechal Ludwinovi a ostatním.

„Mým jediným úkolem je být figurkou v hlavním táboře,“ řekl jsem.

„Pokud jsi figurka, pak je to o důvod víc, proč musíš být řádně oblečen pro tuto příležitost,“ řekla Liscia. „Musíš být takový velkolepý král, kterého budou chtít všichni nosit na ramenou, ne?”

„Předpokládám, že to dává smysl...”

„To ano. Kromě toho, tahle uniforma je tu taky, aby tě chránila.“ Liscia se pohybovala za mnou s volitelným pláštěm pro mně.

V tomto světě existovalo to, čemu se říkalo připojitelná kouzla. Abychom to rychle vysvětlili, i oblečení z látky by vás mohlo bránit proti magii a šípům, pokud by bylo vylepšeno magií.

Nicméně, i kdybyste připojili stejné kouzlo ke dvěma různým předmětům, brnění, které bylo těžší, by z něj vidělo větší efekt. Na druhou stranu, brnění bylo těžké a snižovalo pohyblivost, takže ti, kterým se to nelíbilo, stáli na bojišti v uniformě. Osobní preference jednotlivce a toho, do jaké části armády patřili (rytíři na koních by si zvolili brnění, zatímco ti v nepřímé palbě jako lučištníci a mágové by používali uniformy) by toto rozhodnutí ovlivnily.

Na plášti této uniformy bylo připevnitelné kouzlo.

„Ale nemůžeš být neopatrný,“ vrazila mi Liscia prst do obličeje a podívala se na plášť, který mi nasadila. „Tahle uniforma tě možná ochrání před zbloudilým šípem, ale nedokáže zablokovat magii, která je příliš silná, ani přímý útok schopného vojáka. Ať tě ani nenapadne jít do první linie.”

Liscia se zatvářila znepokojeně. Položil jsem jí ruku na temeno hlavy. „Nepůjdu. Znám své slabiny lépe než kdokoliv jiný.”

Pohladil jsem Liscii jemně po hlavě. Nicméně, Liscia se stále tvářila nejistě.

„Ale někdy na sebe moc tlačíš.... hej, Soumo?”

„Co?" zeptal jsem se.

„Opravdu musíš jít na bojiště?“ Liscia se zeptala a tvář se jí zkřivila úzkostí. „Jsi loutka, jak už jsi sám řekl. Ve skutečnosti není tolik králů, kteří se vydávají na bitevní pole, víš? Jsou králové jako Gaius, kteří chtějí vést své jednotky na expedici, ale král obvykle nechá lidi sloužící pod ním jít jeho jménem. Nemůžeš to nechat na Ludwinovi a ostatních?”

„...Musíš vědět, že to nemůžu udělat, že?“ zeptal jsem se.

Když jsem odpověděl, Liscia nemohla nic říct.

„Pořád je to jen krátká doba, co jsem dostal trůn,“ řekl jsem. „K tomu všemu, pořád jsem ještě dítě. Když nepůjdu na bitevní pole, i kdybych byl jen figurka, vojáci se na mě budou dívat svrchu. Pokud chci, aby Ludwin mohl velet jednotkám na mém místě bez výčitek, musím tam být.”

„To vím!“ vykřikla Liscia a pak mi zabořila obličej do hrudi. „To vím, ale... stejně, mám strach! Když přemýšlím, co bychom dělali, kdybychom tě ztratili.... Já... ne, všichni...!”

Objal jsem Liscii kolem ramen, jak se snažila najít slova, jemně jsem si ji přitáhl blíž k sobě. „Děkuji za tvůj zájem.”

„...Soumo.“ Když Liscia vzhlédla, měla vlhké oči.

Snažil jsem se na ni usmát. „Ale myslím, že bychom si měli dělat starosti oba, víš? Plánuješ jít taky na bitevní pole, že? A na rozdíl ode mě máš v plánu dávat rozkazy v první linii.”

„To je samozřejmé,“ přikývla Liscia, jako by to bylo přirozené. Trochu mě z toho bolela hlava.

„Za sebe... Kéž bys jen seděla v hlavním táboře,“ řekl jsem. „Když pomyslím na to, co bych dělal, kdyby se ti něco stalo, jsem bez sebe strachy.”

„Ne. Tato země čelí krizi. Nech mě udělat mou část,“ prosadila se Liscia.

Upřímně... to je ale princezna.

„...Rozhodně s tebou pošlu Aishu, rozumíš?“ řekl jsem.

„Neoslabí to obranu hlavního tábora?“ zeptala se.

„Kdybych měl Aishu, naši nejsilnější individuální bojovnici nechat zůstat vzadu, plýtval bych jejím talentem. Jsem si jistý, že Aisha chce být také v první linii. Takže, prosím, ujistěte se, že se obě... vrátíte v pořádku domů.”

Když jsem to řekl, Liscia se usmála a objala mě. „Ty taky, Soumo. Nechci se vrátit domů a zjistit, že se nemám ke komu vrátit.”

„Aha... Tenhle rozhovor začíná znít jako vlajka smrti,“ řekl jsem.

„Vlajka smrti?”

„Linky jako „Když se vrátím z války, budu se vdávat“, „Až se vrátíme z bojiště, jsi na řadě ty, abys mě ošetřoval,“ víš?”

„...Měly by to být úplně obyčejné řeči, ale zní to podivně zlověstně. Hee hee.”

Podívali jsme se na sebe a zasmáli se. Abychom mohli zahnat naše starosti.

2 komentáře: