HRH 3 - Kapitola 1: Projekt Lorelei 3/6

Hlavní město knížectví, Van, postrádalo fontánu s vysílacím zařízením pro vysílací hlasový klenot, jak je to v královském hlavním městě Parnamu.

Přijímač stál na okraji Van, na otevřeném poli, které bylo náměstím jen jménem. To proto, že v této zemi bylo vysílání hlasového klenotu použito jen jednou na začátku každého roku, když princ řekl: „Nikdy nesmíme zapomenout na zášť vůči Elfriedenu. Znovuzabrání našich ukradených území je národní prioritou,“ nebo tak nějak, s uvedením obecného směřování země.

Protože ti, kteří se nezúčastnili vysílání na začátku roku, mohli být obviněni z trestného činu nerespektování státu, i když byli nemocní, i když byli staří a upoutaní na lůžko, každý potřeboval toto vysílání vidět, i kdyby to znamenalo, že musí být připoutáni k židli a odneseni tam. A tak dnes, když mladý král Elfriedenu, který zajal Van, řekl, že použije vysílání hlasového klenotu.

Většina lidí, kteří prošli desetiletími indoktrinace, neměla z království příznivý dojem. Nyní se však v terénu shromáždilo mnoho stejných lidí, aby se podívali na vysílání. Pravděpodobně věřili, že když se nebudou dívat, budou obviněni ze zločinu, jak jim nařizovaly roky zvyků. Dokonce se našli i tací, kteří se pokoušeli své nemocné odnést, ale stráže jim řekly: „Netlačte na sebe tak silně, “a byli otočeni zpět.

Ve večerním světle, se sluncem nízko nad obzorem, měli shromáždění lidé z Van na tváři výraz napůl plný obav a napůl rozhořčení. Protože rytíři a šlechta se všichni stáhli z Van, zůstala jen obecná populace, která neměla kam jít.

Tu a tam bylo v davu slyšet, jak si masy mezi sebou šeptají o svých starostech s tím, co přijde.

„Zatracený král Elfriedenu.... Co má v plánu, nechat nás tu všechny shromáždit?”

„Zahlédl jsem ho, když vcházel do hradu, ale nevypadal moc silně...”

„Nenechte se oklamat vzhledem. To je muž, který přiměl prince Gaiuse tančit na dlani.”

„Používá vysílání hlasového klenotu, že? Co nám to sakra chce říct?”

Protože neměli k dispozici žádné pořádné informace, jejich spekulace nabíraly stále divočejší obrysy.

„Ne... Neříkejte mi, že plánuje dobýt celou Amidonii, takže my všichni muži budeme odvedeni a posláni do předních linií...”

„Ne! Co bude dělat moje rodina, když tu nebudu živitel rodiny?!”

„Jsme obsazený národ. Nemůžeme se divit, když se to stane.”

„Ne, to není to nejhorší, co by se mohlo stát. Mohl by požadovat, abychom vydali naše ženy a děti jako otroky. Nebo že předáme každou krásnou ženu v této oblasti.”

„Slyšel jsem, že silní chlapi mají taková silná nutkání, koneckonců.”

„Vážně? Měl jsem schovat svou ženu, než jsem sem přišel.”

„Ty hňupe. Nikdo nebude chtít tvou ženu.”

„Cos to řekl?! ...Ah! Hej, už to začíná.”

Náhle přijímač uprostřed pole začal zobrazovat obraz.

Lidé si mysleli, že uvidí do uniformy oděný obraz toho mladého krále, ale oproti svým očekáváním spatřili krásnou ženu s tmavě hnědými vlasy a elfími rysy sedící v křesle. Položila zkřížené ruce na dlouhý stůl před sebe a z nějakého důvodu ji vysílání neukázalo přímo, ale z úhlu doleva. Přirozeně to znamenalo, že měla hlavu otočenou do určitého úhlu.

Její póza, která byla podobná póze Mony Lisy, probouzela její svůdnou krásu a byla zvláště účinná při zachycování srdcí mužů Van. Připadalo jim, jako by seděli v baru a ta žena, která seděla vedle nich, se k nim obrátila, aby si promluvili. Teď promluvila.

„Dobrý večer všem. Jsem Chris Tachyon.”



„Tady Nový Elfrieden. V tomto informačním programu vám, lidem, budeme přinášet nejnovější zprávy z Elfriedenu a jeho okolních zemí. A teď k našemu prvnímu příběhu…“

Chris začala číst svůj scénář v improvizovaném zpravodajském studiu, které bylo zřízeno v hradu Van v kanceláři pro vládní záležitosti. Říkám tomu zpravodajské studio, ale právě jsme sehnali dlouhý stůl a židli. I když ostatní vybavení už bylo na místě, vypadalo to tak.

Aisha a já jsme Chris pozorovali z rohu místnosti, kde nás drahokam nemohl zachytit.

Aisha mě zatahala za rukáv. „Hm... Proč je Chris vysílaná pod úhlem?”

„Uhh... Stylistická krása?“ řekl jsem.

Vzpomněl jsem si na jednu reportérku z mého světa, která tyto zprávy přinesla v této pozici, a tak jsem se ji pokusil zahrnout. Nicméně, během zkoušky, si mi Chris stěžovala a říkala, „Mám pocit, že se mi zkřiví krk,” takže to bude pravděpodobně poprvé a naposledy, co budeme natáčet program z úhlu.

Zprávy, které teď Chris četla, byly zprávou o událostech války až do této chvíle.

Neutrálně vysvětlila, že jako trestnou akci proti Gaiusovi VIII. a jeho synu Juliusovi, kteří využili nestability v království k invazi, král Souma z Elfriedenu zahájil protiinvazi a srazil Gaiuse VIII.

Aisha zmateně naklonila hlavu na stranu. „Nebylo by lepší přednést tuto informaci ve své vlastní řeči, sire? Možná by jste byl schopný se zviditelnit v této zemi, jako s tím programem o shromažďování personálu.”

„Tentokrát je situace jiná,“ řekl jsem. „Nevysíláme jen na okupovaná území kolem Van, vysíláme i do zbytku Amidonie. Bez ohledu na to, co říká král nepřátelského státu, lidé z knížectví nebudou poslouchat ani slovo. Je lepší, když to slyší od třetí strany.”

Když jsem však s Hakuyou diskutoval o scénáři této zprávy, měl nápad použít, „Pro nás všechny, Jeho Veličenstvo, náš drahý král ...“ a přehánění detailů, ale díky tomu jsem zněl jako nějaký plechový diktátor, tak jsem to zamítl.

No, každopádně, jak jsme se bavili, Chris pokračovala ve čtení zpráv s těmi jejími hladkými schopnostmi čtení a příjemným hlasem, které přišly s Juniným souhlasem. „Vojska království právě okupují hlavní město knížectví, Van, ale nepřátelství prozatím ustalo. Pokud jde o tento stav věcí, Jeho Veličenstvo, král Souma z Elfriedenu, vydal následující prohlášení:

„Tohle byla válka porobení proti Gaiusovi VIII., který napadl mou zemi. Není mým přáním dále šířit válečné ohně nebo škodit občanům knížectví. Poskytneme podporu lidem žijícím v oblasti kolem Van, abychom jim umožnili žít dál. Navíc, jelikož Van byl anektován jako území království, slibuji, že stejná potravinová pomoc a výdaje na infrastrukturu jako v království budou prováděny i zde.“

„S tím ministr zemědělství a lesnictví, pan Poncho Ishizuka Panacotta, bude od zítřka distribuovat potraviny ve Van. Žádá, aby každý ve Van pozval svou rodinu a sousedy, aby šli s nimi.”



„Jak se opovažují tohle dělat?!”

Ve městě blízko Van, korunní princ z Amidonie, Julius Amidonia, vztekle vykřikl.

Po útěku z předchozí bitvy, byl Julius ve městě poblíž Van a čekal se zbytky vojsk knížectví, až dorazí vojska Říše Gran Chaos. Julius rozbil přijímač máchnutím meče a okamžitě vydal rozkaz svým podřízeným.

„Vyšlete zprávy do každého města s rozkazem nedívat se na tohle směšné vysílání.”

„Ano, pane!”

Všichni jeho podřízení se rozběhli, aby okamžitě vyslali posly. Jakmile viděl, že všichni odešli, Julius se otočil a podíval se směrem k Van. Doufá, že svými medovými slovy získá nejen lid Van, ale celou Amidonii, že? Nesmím ho nechat!

Julius stvrdil své odhodlání.

Přesto, i když vyslal posly, nebylo to tak, že by se okamžitě dostali do všech měst. Navíc, s jeho porážkou v bitvě, Julius ztratil velkou část svého vlivu, a tak jeho rozkazy byly plněny pouze ve městě, ve kterém se právě nacházel, a v těch, které mu byly velmi blízko.

Jinými slovy, většina měst v Amidonii sledovala Soumovo vysílání.

Reakce amidonských občanů, kteří to viděli, se daly rozdělit do dvou kategorií.

Za prvé to byli lidé ve Van, kterým se ulevilo, když slyšeli, že nebudou odvedeni a posláni bojovat na frontové linie, nebo že po nich nebude požadováno, aby odevzdali svůj majetek, manželky nebo dcery.

Ve městech a zemědělských vesnicích mimo Van neupoutala pozornost lidí smrt Gaiuse VIII. ani Soumova spravedlivá věc, ale skutečnost, že oblasti, které se staly územím království Elfrieden, získají stejnou podporu jako města v království.

Lidé v Amidonii těmto slovům samozřejmě sotva uvěřili. Koneckonců, byla to slova nepřátelského krále. Všichni si mysleli, že si jen chce koupit jejich loajalitu.

...Nicméně byla také pravda, že Soumova slova se hluboce zakousla do srdcí Amidonského lidu, který právě zápasil s ještě hlubší potravinovou krizí, než byla ta v království. Čím drsnější byla jejich současná situace, tím hlouběji se do nich slova zakousla.



„...A tak je v současné době medicína v naší zemi...”

Od začátku Chrisina informačního programu uplynulo asi deset minut.

Ta část, kterou teď četla, byla poslední informací, která byla šířena. Jakmile tento informační program skončí, hudební program konečně začne.

Jak stála po mém boku, viditelně úzkostlivá Aisha mě popadla za ruku. Dnes Aisha nebyla oblečená ve svém obvyklém lehkém brnění, místo toho měla na sobě koktejlové šaty. Já sám jsem měl smoking.

Aisha se ke mně otočila s pohledem v očích jako opuštěné štěně. „C-co mám dělat, pane? Nemůžu se přestat třást.”

„Jen se uklidni, ano?“ řekl jsem. „Jsi ve vysílání podruhé, že?”

„Naposledy, jsem byla v pořádku, protože jsem prostě musela jíst...”

Bylo rozhodnuto, že budu moderátor hudebního programu s Aishou jako mou asistentkou.

Samozřejmě jsem neměl v plánu stát se hostitelem hudebního programu, ale Poncho, na kterého jsem měl v úmyslu tu práci odsunout, byl zaneprázdněn distribucí jídla a Hakuya to odmítl, protože se mu to nehodilo.

Bylo to také poprvé, takže pokud měla být moje partnerka Aisha zkamenělá trémou, byl to problém.

„Kam zmizelo to chvástání, které jsi předvedla na bojišti?“ zeptal jsem se.

Když jsem to řekl podrážděným tónem, Aisha pateticky zasténala a ramena se jí sevřela. „Jsem přesvědčena, že v bojových uměních se mi nikdo nevyrovná. Nicméně, na takovéhle výstavní akci, takovou důvěru nemám. Je spousta lidí, kteří jsou hezčí než já. Princezna a madam Juna jsou štíhlé a světlé pleti, jako půvabné mladé panny. Zatím já mám tmavou pleť a taky mám na sobě nějaké svaly...”

„Vážně?“ zeptal jsem se. „Myslím, že máš hezký zdravý vzhled.”

I kdyby nějaké svaly měla, nebyla rozervaná jako stavitelka těl. Ve skutečnosti měla tak tvarované tělo, že jsem se musel divit, jak se jí podařilo točit tím obrovským mečem s tak malými svaly. Navíc byla dost vysoká na to, aby byla modelkou, a i když bylo těžké poznat, když měla na sobě brnění, její nadprůměrná postava byla dost dobrá na to, aby Liscia byla ta, která by spíš žárlila.

„Jo,“ řekl jsem. „Jsi hezká, Aisho.”

„J-Jsem?!”

Ten kompliment Aishu nadchl. Nicméně se rychle vzpamatovala.

„A-ale, opravdu, madam Juna nebo princezna by byl lepší hostitelé...”

„Juna je jedna ze zpěvaček, takže by musela běhat všude možně, kdybychom z ní udělali taky hostitelku,“ řekl jsem. „Pokud jde o to, udělat z Liscie svou asistentku... myslel jsem, že bude nejlepší to tentokrát nedělat.”

„Hm? Proč?“ zeptala se.

„Ah. Teď, když jsem skončil jako hostitel, mám strach o jednu maličkost.“ řekl jsem. „Abych byl brutálně upřímný, vybral jsem si tě méně, protože si myslím, že budeš dobrá asistentka a více, protože spoléhám na tvoji schopnosti jako moji bodyguardku. Jestli se něco stane, tak mě ochráníš, když budeš po mém boku, že?”

„Samozřejmě, že budu, ale... huh? Stane se něco nebezpečného?!“ zeptala se.

Aisha vypadala ustaraně, tak jsem jí položil ruku na čelo a zasmál se.

„Bude to v pořádku, se vší pravděpodobností. Ale I když je pro mě ubohé, že se na to musím ptát jako muž, ochráníš mě, když se něco stane?”

„Vaše Veličenstvo.... ano! I kdyby mě to mělo stát život, mmmph.”

Rychle jsem Aishe zakryl ústa. „Mluvíš moc nahlas. Právě vysíláme.”

„Mmph... Omlouvám se.”

...V takovýchto chvílích mohla být opravdu zklamaným temným elfem.

„...je to, co říkali. To je pro Nový Elfrieden vše. Nyní, po tomto programu, budeme vysílat Elfriedenský první zábavný pořad. Pokud nemáte žádné předchozí závazky nebo jinak nespěcháte, doufám, že budete pokračovat ve sledování tohoto vysílání.”

Páni, vypadá to, že Chrisin program skončil, myslel jsem. Dobře, teď je řada na nás.

Místo pro hudební program tu nebylo, bylo to atrium, které s největší pravděpodobností sloužilo k pořádání plesů. Seřadili jsme tam stoly, přivedli jsme pár vojáků, aby si k nim sedli a poslouchali, ve stylu udílení cen Japan Cable. To proto, že mít publikum je obrovský rozdíl oproti úrovni vzrušení.

Vzal jsem svou asistentku za ruku. „No tak, jdeme, Aisho.”

„Pane, budu tě následovat kamkoliv!”


1 komentář: