HRH 3 - Kapitola 1: Projekt Lorelei 2/6

Začala s tou, která stála nejvíc napravo, světlou elfí dívkou, s dlouhými vlasy.

V tomto světě se elfové se světlou pletí jako ona nazývali světlí elfové, zatímco hnědí elfové jako Aisha byli nazýváni temní elfové. V zemi, ze které jsem pocházel, si elfy obvykle představovali jako blonďaté, ale teď, když jsem o tom přemýšlel, Elfy s vlasy podobnými jejím jsem viděl v zahraničních filmech. Měla bledou pleť a oranžové oči. Soudě podle jejího vzhledu vypadala na něco přes dvacet. Držela se určité důstojnosti, jako kariéristka.

„Tady Chris Tachyon,“ řekla Juna. „Jak vidíte, je to světlá elfka.”

„Dobrý den, Vaše Veličenstvo. Jsem Chris Tachyon.”

Chris si položila ruku před břicho a uklonila se mi pod úhlem pětačtyřiceti stupňů. To gesto a vyzrálá atmosféra, kterou vyzařovala, mi připomnělo letušku z mého starého světa.

Juna pokračovala ve vysvětlování Chrisinina talentu. „Je to bývalá pěvkyně a má krásný pěvecký hlas, ale její recitování poezie je obzvlášť úžasné. Má příjemný hlas a je schopná číst plynule, takže její básně jsou tak živé, jako by vystřihla kus scenérie. Podle mého osobního názoru, spíše než aby debutovala jako zpěvačka, by byla vhodnější pro program šíření informací, jako je ten, který jsme vysílali předtím.”

„Chápu,“ řekl jsem. „Chceš ji jako hlasatelku, ne jako zpěvačku.”

Byla pravda, že podle toho, co jsem slyšel, měla jasný hlas a mluvila plynule. Ženská hlasatelka mohla být ve zpravodajském pořadu idol a s tím, jak vypadala, nebyl žádný problém. Nechal jsem Hakuyu připravit pero a papír, pak jsem ho nechal napsat určité krátké prohlášení a předat ho Chris.

„Mohla byste mi to zkusit přečíst?“ zeptal jsem se.

„Tohle? Podívejme se ... „Tento příběh je dílem fikce. Zobrazení lidé, organizace, místa a události nemají žádnou spojitost s ničím ve skutečnosti.“

„Ano, zní to dobře,“ řekl jsem. „Pojďme pracovat na zpravodajském programu, jak navrhla Juna. “

„Mockrát děkuji,“ usmála se Chris a znovu se uklonila.

Liscia se mě šeptem zeptala: „Co to bylo za prohlášení, které právě přečetla?“

„Nějaká kouzelná slůvka z mého starého světa,“ řekl jsem. „Když je řekneš, projde ti prakticky všechno.”

Když jsem jí to řekl, Liscia naklonila hlavu na stranu a vypadala, že to vůbec nechápe.

Když jsme o tom mluvili, Juna se přesunula k představování dalšího člověka. Tentokrát to byla rozkošná dívka, která nevypadala o moc starší než Tomoe. To nabírané oblečení ve stylu lolity jí slušelo.

„Jmenuje se Pamille Carol,“ odpověděla mi Juna. „Je to kobito.”

„Já jsem Pamille. Těší mě.“ Pamille pokývala hlavou. Bylo to roztomilé gesto, ale...

„Co je to kobito?“ zeptal jsem se. „Malý člověk?”

„Ne, ona není hobit, ona je jedna z těch stále mladých,“ odpověděla mi Juna. „Málokterá rasa přestane stárnout jako elfové, ale tento rys je zvláště výrazný u kobitů. I když dosáhnou plné dospělosti, vypadají jen jako dvanáctileté děti. Pamille na to možná nevypadá, ale je mnohem starší než já.”

„Vážně?!“ zvolal jsem. „Když si pomyslím, že na tomhle světě je taková rasa...”

Je to jako ultimátní rasa lolit a shootaků, myslel jsem. Nevím... Cítím velkou starost o celou jejich rasu. Možná bych pro ně měl vytvořit chráněnou čtvrť, dát tam ceduli s nápisem „Ano, loli-shota. Ne, dotýkat se,” mimo ně, aby je ochránil před určitým typem gentlemanů a dam tam venku.

Málem mi to uniklo, ale myslím, že na světě jsou i hobiti, myslel jsem. Tady je naděje, že tam nejsou žádné podivné kruhy...

Když jsem o tom přemýšlel, Juna pokračovala ve vysvětlování. „Má hlas jasný jako zvon. Obzvlášť dobře zpívá roztomilé písničky tak, aby byly ještě roztomilejší. ...Lidé mě vždycky vidí starší, než jsem, takže se na zpívání takových písniček sama nehodím. Trochu jí ten její dar závidím.”

„No, taky ti závidím, Juno,“ řekla Pamille. „Když jsem slyšela, že dnes předstoupíme před Jeho Veličenstvo, chtěla jsem si vzít šaty bez rukávů, ale nemám se čeho chytit, tak mi řekli, že nemůžu.”

Juna i Pamille jako by se dívaly do dálky.

Dává smysl, aby se tak Pamille cítila, ale trápí Junu fakt, že vypadá starší, než ve skutečnosti je? Když necháme její zevnějšek stranou, vzhledem k tomu, jak se chová dospěle, je přece jen těžké uvěřit, že je jí devatenáct let.

Teď, když jsem o tom přemýšlel, vzpomněl jsem si na větu ve filmu, který jsem kdysi dávno viděl, která říkala: „Zacházej se starší ženou, jako by byla mladší než ty, a s mladší ženou, jako by byla starší než ty.”

Juna je o rok starší než já, takže než aby mi pořád dopřávala, musím najít způsob, jak ji nechat, aby se na mě jednou za čas spoléhala, pomyslel jsem si.

Juna si odkašlala, aby nás dostala zpátky na správnou cestu, a pak pokračovala v představování. „A teď, v neposlední řadě, tohle je Nanna Kamizuki. Jak vidíte, je to zvířecí dívka.”

„Heeeej! Já jsem Nanna! ♪“ vykřikla dívka s kočičíma ušima se zubatým úsměvem.

Vypadala na patnáct nebo šestnáct let. Ve srovnání s ostatními dvěma se oblékla méně, měla na sobě jednoduchý tube-like úbor. Na tváři měla barvu na obličej, jako fotbalový fanoušek. Pokud bych měl soudit pouze podle jejího vzhledu, vypadala jako dívka z kmene, který se živí rybařením.

Glaive se jí chystal vynadat za to, jak jednoduše a nevinně se chovala před králem, ale já jsem mu pokynul, aby přestal. To proto, že jsem zaznamenal zvláštní přízvuk.

„Není snad zvyklá mluvit jazykem tohoto kontinentu?“ zeptal jsem se.

Juna přispěchala, aby ji kryla. „To je přesně ono. Zdá se, že emigrovala do Elfriedenu z Devítihlavého Dračího Souostroví a od té doby žije se skupinou odolných rybářů v přímořské vesnici. Takže, pokud se občas chová trochu hrubě, prosím odpusťte jí.”

Aha... Takže je to imigrantka z Devítihlavého Dračího Souostroví, co?

Mnoho zemí na tomto kontinentu používalo kromě svých národních jazyků také společný jazyk, ale existovaly i izolacionistické země, jako ty v Devítihlavém Dračím Souostroví, které používaly pouze svůj národní jazyk.

„Chápu její situaci, ale... umí takhle zpívat?“ zeptal jsem se.

„Z toho si nic nedělejte,“ ujistila mě Juna. „Při rybaření zpívala mořské šantány, takže má mocný hlas, ženský i mužský, a když jí dáte k zazpívání super písničku, snadno mě překoná. Věřím, že se hodí k těm anisongům, které jste mě naučil, pane.”

„Aha... Může něco zazpívat?“ zeptal jsem se toužebně.

„Ano,“ odpověděla mi Juna. „Jako test, jsem ji jednu naučila. Nanno, mohla bys nám zazpívat?”

„Jasně! Nech to na Nanně.”

Na Juninu žádost, Nanna nadšeně vybuchla zpěvem. Píseň byla předskokanem mecha anime, kterou zpívala vokalistka. Ponecháme-li stranou výběr písně, strhující melodie se hodila k Nannině hlasu.

„Mimochodem, Liscio, chápeš, co ten text znamená?“ zeptal jsem se.

„Ne,“ řekla. „Je to jako poslouchat písničku v jazyce, kterému nerozumím. Ale můžu říct, že je to super písnička.”

„No, dokud na to přijde, je to v pořádku.... asi?“ řekl jsem.

Juna pro to může později přijít s textem v jazyce tohoto světa, asi.

Když dokončila píseň, Nanna se na mě podívala se širokým úsměvem. „Vaše Veličenstvo! Jaká jsem byla?”

„...Jo,“ řekl jsem. „Byla jsi úžasná.”

„To ráda slyším!

Nanna mávla rukou, jako by chtěla říct: „Teď je řada na mně, ne?“ a pak se rychle vrátila na své místo.

Je to jedinečná dívka... Není bázlivá, nepodobá se ničemu, co by viděli, a způsob, jakým se pohybuje v širokých pohybech, musí na plátně vypadat působivě. Možná se nejvíc hodí k tomu, aby byla modlou všech přítomných.

Seznámení je nyní ukončeno,“ poděkoval jsem Juně. „Přivedla jsi dobrou skupinu lidí. Děkuji.”

„Jste příliš laskav,“ řekla.

„Dobrá, všichni herci se teď shromáždili,“ pokračoval jsem. „S těmito třemi, stejně jako s Junou, která zvládne měkké, dospělé písně, vytvoříme Elfriedenský první zábavný program. Nebudeme ale vysílat jen do Elfriedenu, budeme vysílat i do knížectví Amidonia.”

„Taky do Amidonie?“zeptala se Liscia.

V odpovědi na tázavý výraz v Lisciině tváři, jsem přikývl. „Jo. Přece jen se nám podařilo dostat se k Amidonskému klenotu.”

Ze všech věcí, které nám padly do rukou, když jsme se zmocnili Van, ta která mě nejvíc potěšila, byl klenot pro vysílání hlasu. Tohle byl jediný vysílací klenot, který Amidonie měla, a mohl být použit k doručení signálu do všech přijímačů v této zemi.

Vysílací klenoty byly zřejmě artefakty z dávné civilizace. I když je stále nebylo možné vyrobit, bylo jich docela dost. S výjimkou malých zemí, jako jsou ty, které tvořily Unii Východních Národů, a samosprávného území moudrých draků v pohoří Hvězdná Dračí Hora, je měla většina zemí.

V zásadě jste však nemohli přijímat přenosy z jiné země. To samozřejmě dávalo smysl, jinak by informace určené domácímu publiku unikly za hranice země. I když technicky, pokud jste změnili nastavení vlnové délky na přijímači nebo drahokamu, bylo to možné, takže to v tomto směru možná bylo trochu jako rádiová frekvence.

Jinými slovy, když jsme nyní získali jediný Amidonský klenot, znamenalo to, že máme monopol na vysílací práva na všechny přijímače v Amidonii.

Kdybychom použili i šperk přivezený z Elfriedenu, mohli bychom vysílat první Elfriedenský zábavní program ve dvou zemích. Jaké změny přinese toto vysílání do Amidonie? Nebo by to nemělo žádný účinek?

Museli bychom počkat do skutečného vysílání, abychom to zjistili.


2 komentáře: