HRH 3 - Kapitola 2: Setkání na rohu ulice ve Van 1/5

Kapitola 2: Setkání na rohu ulice ve Van

       

Pozdě v 10. měsíci, roku 1 546., kontinentálního kalendáře — knížecí hlavní město Van.

Uplynuly něco málo přes tři týdny od chvíle, kdy armáda Elfriedenského království přišla obsadit Van, hlavní město knížectví Amidonia.

Lidé z Van se na své dobyvatele dívali drsně, když sem poprvé dorazili. Nicméně, když Souma držel své vojáky pevně na uzdě, zlepšil se veřejný pořádek a s distribuovanými liliovými kořenovými knedlíky už lidem nehrozilo vyhladovění. Jejich nedůvěra k vojákům se v důsledku toho postupně vytrácela. Skutečnost, že šlechtici a rytíři, kteří by za normálních okolností pracovali na rozdmýchání vzpoury, všichni uprchli z města, pravděpodobně také pomohla.

Ve městě se začínal projevovat klid.

I když, to znamená... I když by bylo hezké, kdyby to bylo čistě klidné, zdálo se, že hudební program, který Souma vysílal, pálil lidi z Van vášní pro umění. Na každém rohu ulice byli pěvci, pouliční hudebníci a pouliční umělci všeho druhu, kteří provozovali svá řemesla.

Navrch byli tací, kteří chtěli přemalovat své domovy tak, aby byly barevnější, a dokonce i tací, kteří chtěli vytvořit nástěnné malby s nádhernými rysy Juny a loreleis, hlasatelky Chris a Aishy, která byla známá svou rolí v moderování pořadu. Věci se začínaly vymykat z rukou.

Kdo by věřil, že to bylo ještě před měsícem hlavní město militaristického státu?

Náhlé změny byly vždy plné zmatků a ve Van byly každodenní konflikty o nejlepší místa pro pouliční představení. Vojáci Zakázané armády, kteří byli odkázáni obsadit město, byli vysláni jako prostředníci a vojáci armády a letectva, kteří tábořili za městem, na ně hleděli s lítostí. Přesto takové neshody nikdy nevedly k velkým nepokojům a Van byl víceméně mírumilovný.

Tento den však začal hlučným křikem Aishy. „P-princezno!”

„Eek!“ zaječela Liscia.

Bylo ráno. Liscia se právě oblékala v pokoji, který používala jako svůj vlastní, když dovnitř vtrhla Aisha a ani nezaklepala na dveře. Bylo to tak náhlé, že Liscia strnula překvapením, ale když si vzpomněla, že se právě obléká, pokračovala v oblékání uniformy a zeptala se, „C-co je, Aisho? Proč jsi tak nervózní?”

„T-to je.... Jeho Veličenstvo... Jeho Veličenstvo je...“ Aisha zaprskala. Možná proto, že jí došel dech, měla co dělat, aby to ze sebe dostala.

„Uklidni se,“ řekla Liscia. „Zhluboka se nadechni.”

„Správně.“ Aisha se podle instrukcí zhluboka nadechla. Máchala rukama nahoru a dolů v čase s každým vydechnutím.

Jakmile si byla jistá, že se Aisha uklidnila, Liscia se pokusila zeptat znovu. „Tak co se děje se Soumou?”

„Správně,“ řekla Aisha. „Dnes ráno jsem šla do úřadu pro vládní záležitosti pozdravit Jeho Veličenstvo jako obvykle, ale nebyl tam. Místo toho jsem našla vzkaz, co tam nechal.“ Aisha podala Liscii kus papíru.

Liscia vzala kus papíru a přečetla si ho. Stálo tam: „Vydávám se na cestu. Prosím, nehledejte mě. Souma Kazuya.”

Liscia si přitiskla ruku na spánek a povzdechla si, zatímco Aisha začala znovu šílet.

„Co – co budeme dělat? Musíme po něm okamžitě pátrat!”

„Říkám ti, uklidni se,“ řekla Liscia. „Souma si bere den volna.”

„Cože? Den volna?“ Aisha na ni nechápavě zírala.

„Správně,“ přikývla Liscia. „Je s Tomoe. Vypadalo to, že se v poslední době svým pracovním vytížením dostává docela blízko bodu zlomu, tak jsem mu navrhla, aby si vzal volno. Dokonce jsem si to vyjasnila s Hakuyou. Když jsem to udělala, Souma řekl, „No, možná se budu povalovat v nějaké místnosti a dělat panenky“. Neznělo to zrovna zdravě, tak jsem požádala Tomoe, aby ho vytáhla ven.”

„Nic jsem o tom neslyšela!“ zvolala Aisha. „Jsem tělesná stráž Jeho Veličenstva, uvědomujete si?! Proč mě nevzal s sebou?!”

Když uviděla Aishu se slzami v očích, Liscia pokrčila rameny. „Příliš vyčníváš. Tohle byla především lidská země, takže temní elfové vyčnívají a s tvojí nedávnou slávou z vysílání se nebudeš moct držet při zemi.

„Ještě nedávno to bylo nepřátelské území, víte?!“ stěžovala si Aisha. „Kdyby se něco stalo Jeho Veličenstvu a Tomoe ...”

„Neměj obavy,“ ujistila ji Liscia. „Jsou v přestrojení a Juna a řada elitních mariňáků je tentokrát budou hlídat ze stínu.”

„Doprovází je i madam Juna? V tom případě by měl být v bezpečí.“ Aisha se dostala tak daleko, než jí hlavou prolétl Junin zralý úsměv.

Pro Aishu byla Juna ideální žena. Nádherná, půvabná, něžná.... Dala by cokoliv, aby byla jako ona. Nicméně... když to nechala stranou, když si představila Junin úsměv, všechny instinkty, které Aisha jako žena měla, začaly spouštět poplašné zvonky.

Když zklameme na stráži, uteče se všemi nejlepšími částmi, pomyslela si.

„Bude v bezpečí... nebo ne?“ zeptala se.

„...”

Popravdě, Liscia si myslela totéž, takže neměla co říct.



„Dneska je ale pěkné počasí, co, velký bratře?” zeptala se Tomoe

„Určitě je, Tomoe,“ souhlasil jsem.

Na nákupní ulici Van jsem se procházel ruku v ruce se svou čestnou sestrou, mystickou vlčí dívkou Tomoe. Poslední dobou mě čekalo skoro smrtelné množství administrativní práce, takže Liscia, která se už nemohla dívat, jak se mučím, mi navrhla, abych si vzal první den volna od té doby, co jsem hlídkoval v královském hlavním městě.

Došlo mi, že když budu mít volno, raději bych ho použil k lenošení, jako otec na dovolené, ale Liscia řekla, že je to nezdravé, a nařídila malé Tomoe, aby mě zatáhla do hradního města.

Bylo to místo, které bylo ještě donedávna nepřátelským územím, takže jsme dnes byli lehce maskováni. Moje rysy v obličeji se údajně podobaly rysům lidí ze Souostroví Devítihlavého Draka, takže jsem byl oblečený jako poutník odtamtud. Měl jsem cestovní plášť a kuželovitý slamák, takže jsem vypadal jako Kitakaze Kozou. Tomoe měla zatím na sobě bílé roucho s kapucí, jako bílý mág z nějaké hry. Opravdu, říkal jsem si, jestli to stojí za tu námahu se přestrojit a jít ven, ale....

„Wowwie, je tu tolik různých obchodů, velký bratře!”

...Když jsem viděl Tomoe tak vzrušenou, na ničem jiném už nezáleželo.

„Když uvidíš nějaký, který tě zaujme, proč nejít dovnitř?“ zeptal jsem se.

„Dobře! “ zazpívala

Když Tomoe energicky odpověděla, poplácal jsem ji po hlavě. Vlasy mezi jejíma dvěma vlčíma ušima byly na dotek nadýchané a měkké. Byl to úžasný pocit. Ahh... Tak uklidňující.

Snažil jsem se mluvit s osobou, která byla na opačné straně mě, než byla Tomoe. „Juno, nevadí ti to?”

„Ano,“ usmála se na mě jemně Juna. „Jestli tě to potěší, pane Kazuyo.”

Na tuhle tajnou dovolenou, jsem měl místo Aishy Junu a asi deset jejích mariňáků, kteří na mě dohlíželi ze stínu.

...Ano, ze stínů.

„Hm, Juno? Proč se mi omotáváš kolem ruky?“ zeptal jsem se.

Juna se obtočila kolem paže, kterou jsem nepoužil k poplácání Tomoe po hlavě. Byla neuvěřitelně blízko. Právě teď, Juna měla na zádech dlouhý meč s pancířem přes šaty. Když je oblečená jako typická dobrodružka, necítil jsem, jak se ke mně ty smyslné věci tisknou. Přesto jsem cítil Junino teplo přímo na mé paži.

Juna jako by viděla, jak jsem rozrušený, a vrhla na mě poťouchlý úsměv. „Ach, je špatné, že to dělám?”

„Není to otázka dobře nebo zle... Neměla jsi mě náhodou chránit ze stínů?” zeptal jsem se.

„Chráníme tě, jak máme,“ řekla Juna. „Moji elitní mariňáci nás právě teď chrání ze stínu. Krouží před námi, aby vyhlédli případná slepá místa.”

„Ne, ale ... není tam tvá tvář taky?“ protestoval jsem.

Lidé v Amidonii by měli znát Juninu tvář z hudebního programu. I kdyby nebyla tak rozeznatelná jako temná elfka Aisha, Juna teď vůbec neskrývala svou tvář. To si jí nikdo nevšimne?

Když jsem se jí na to zeptal, Juna se zahihňala. „Mělo by to být v pořádku. Tehdy jsem byla nalíčená. Měla jsem ze sebe vydat úplně jiný dojem.”

Teď, když se o tom zmínila.... Juna měla dnes na sobě jen to nejnutnější z make-upu. Kdykoliv stála na jevišti nebo před drahokamem jako lorelei, musela používat okouzlující make-up, který by se dal poznat z dálky. Juna, kterou jsem teď viděl, měla přirozenou krásu, ale jen když se nalíčila, vypadala mladší než obvykle. Právě teď vypadala na svůj věk.

„Přesně tak,“ řekla Juna, jako by mi četla myšlenky. „...Důvod, proč vypadám jako dospělá, je ten make-up, chápeš?”

„Ne, jsem si jistý, že to, jak se chováš, je toho taky součástí,“ řekl jsem. „Takže ti to nevadilo?”

„Koneckonců, jsem dívka,“ řekla. „Vadí vám, že jste si se mnou spojil ruce, pane?”

Juna měla výraz, který vypadal poněkud nejistě. Ta tvář ... nehrála fér.

„Ne že by mi to vadilo,“ řekl jsem. „Tak do toho.”

„Hee hee,“ zahihňala se. „Děkuji.”

„Uf... Jsi opravdu úžasná Juno,“ řekla Tomoe. „Kéž bych mohla být jako ty.”

„...Nemyslíš si, že jsi v pořádku taková, jaká jsi, Tomoe?“ řekla Juna významně dívce, která k ní vzhlížela s velkou úctou. Tomoe byla roztomilá a mohla by se z ní během dospívání vyvinout kráska jako Juna. Jakmile dospěje a naučí se hrát hry s muži, může to být zrození neuvěřitelného malého škádlení.

Zatímco jsem o tom přemýšlel, nakonec jsem šel s rukou Tomoe ve své a Juna se mi omotala kolem druhé paže. Nikdo si neuvědomil naši pravou identitu, ale žárlivé pohledy procházejících mužů a šeptání žen z domácností, které se snažily uhodnout vztah mezi námi třemi, mě začaly bolet v žaludku.

Abych se od toho rozptýlil, zkoušel jsem mluvit s Junou. „No.... Kam? Na rozdíl od Parnamu, Van toho v sobě moc nemá, takže není moc míst, kam bych chtěl jít hlídkovat.”

„Když jste ve svém volnu ve městě, nevím, jestli byste to měl brát jako hlídkování.“ Juna se trpce zasmála mému workoholickému myšlenkovému pochodu.

Omlouvám se, že jsem tak posedlý prací, myslel jsem.

Tehdy Juna nakoukla na Tomoe, než mi zašeptala do ucha, „Co takhle dát Tomoe nějaké nové šaty jako dárek? Protože je to vaše čestná sestřička, můžete to nazvat darem mezi rodinou.”

„Ohh, to je nápad.”

Teď, když se o tom zmínila, od té doby, co jsem přijal Tomoe jako svou malou sestřičku (i když technicky vzato to byla Lisciina adoptivní mladší sestra a moje budoucí švagrová), měl jsem hodně práce s administrativou a nedokázal jsem se chovat jako správný velký bratr. Tomoe usilovně vyjednávala s nosorožci a shoujou, takže by bylo hezké ji dnes rozmazlit.

„Juno, znáš pro to vhodné místo?“ zeptal jsem se.

„Udělala jsem si průzkum,“ řekla. „Nechte to na mně.“ Položila si ruku na hruď a lehce se uklonila.

2 komentáře: