HRH 3 - Kapitola 2: Setkání na rohu ulice ve Van 2/5

Juna mi doporučila obchod s oblečením na rohu ulice.

Na malé cedulce před vchodem byla stylovým písmem napsána slova „Stříbrný Jelen“. Podle toho, co bylo vystaveno ve výkladní skříni, to vypadalo, že se to netýká jen oblečení, ale i bot a oděvů. Bylo těžké to posoudit mýma netrénovanýma očima, ale všechny vystavené výrobky se zdály být velmi kvalitní. Byl to hodně prvotřídní obchod. Na takové místo, kam člověk jako já, který si vždycky kupoval oblečení ve výprodeji u velkých prodejců, nikdy nepřijde.

Mimochodem, od té doby, co jsem přišel do této země, jsem měl na sobě všechno, co jsem si mohl obstarat sám, nebo co už jsme měli po ruce. V poslední době práce, kterou jsem udělal při tvorbě a údržbě panenek Malého Musashiba, se zlepšily mé šicí schopnosti, takže jsem si kromě spodního prádla vyráběl všechno sám. Technicky vzato jsem měl místo, které by se dalo považovat za dobře placené, takže jsem si mohl dovolit dělat objednávky na zakázku, ale teď jsem neměl zájem dopřávat si přepych. Košili a kalhoty, které jsem měl na sobě pod touhle cestovní pláštěnkou, stejně jako roucho s kapucí, které měla na sobě Tomoe – obojí jsem vyrobil já.

„Dokonce můžeš dělat i takovéhle věci. Jsi úžasný, velký bratře,“ řekla Tomoe.

Když mě Tomoe zasypala tím výrazem úcty, cítil jsem, jak mi hlava natéká pýchou. „Přece jen si tady nemůžu koupit oblečení, na které jsem byl zvyklý ve svém vlastním světě. I když to dělám napůl jako koníček,“ řekl jsem, abych skryl rozpaky, a pak jsem se podíval na Stříbrného Jelena. „Přesto je to překvapení. Stylový obchod, jako je tento v Amidonii, ze všech míst.”

„Slyšela jsem, že se původně obchodovalo s pánským oblečením a oděvy,“ odpověděla mi Juna. „Po tom vysílání, když se ženy začaly oblékat, začal zásobovat oblečení a doplňky i pro ženy.”

Zdálo se, že jejich výběr se změnil v reakci na poptávku zákazníků.

„Přesto je to docela výběr, nemyslíš?“ zeptal jsem se. „Odkud myslíš, že to všechno objednávají?”

„Existují obchodní cechy,“ odpověděla mi Juna. „Zatímco s potravinami, kterých je nedostatek, toho možná moc nenadělají, cech jim může zařídit nákup jakéhokoli jiného zboží. Pro obchodníky, Elfrieden a Amidonia jsou jak zdrojem zboží, tak i váženými zákazníky.”

Samozřejmě, byli to ti mazaní obchodníci, kteří udržovali rovnováhu mezi nabídkou a poptávkou... ale to nebylo ani tady, ani tam, a já jsem si říkal, že bychom neměli lenošit venku věčně.

„Tak co kdybychom šli dovnitř?“ zeptal jsem se.

Když jsem vešel dovnitř a pokynul oběma, aby šly za mnou, muž s popelavě šedými vlasy, oblečený jako barman, právě aranžoval výrobky do regálů. Vypadal jako gentleman středního věku, kterému by vůně černého čaje slušela. Když si nás všiml, postavil se s nohama k sobě, položil si ruku na prsa a pak se uklonil. „Vítejte. Jste snad cestovatelé?”

„Aha... Erm...“ Trochu jsem zakoktal. Zatímco odhalení mé pravé identity nepřicházelo v úvahu, jak mám vysvětlit kombinaci muže v kuželovitém slamáku, krásnou dobrodružku a vlčí dívku v bílé kápi? Zatímco jsem si lámal hlavu, abych na něco přišel, Juna postoupila kupředu.

„Ano. Tyto dvě postavy pocházejí z království v Devítihlavém Dračím Souostroví. Jsou to Kazuya, dědic obchodníka s crêpe látkami v království Echigo, a jeho mladší sestra Tomoe. Jsem jejich pokorná služebnice, Silvie. Mistr Kazuya jednoho dne zdědí rodinný podnik, a tak cestujeme napříč mnoha zeměmi, abychom mu rozšířili obzory.”

Byla velmi výmluvná.

Dobrá práce, Juno, myslel jsem. A, počkej, jsem ohromen, že sis vzpomněla na můj nesmyslný příběh o tom, že jsem dědic obchodníka s crêpe látkami v království Echigo. Dokonce i já jsem na ten příběh úplně zapomněl. A kdo má být Silvie.

Muž středního věku neprojevil žádný zvláštní zájem. „Chápu,“ řekl s jemným pokývnutím. „Omlouvám se, že mi trvalo tak dlouho, než jsem se představil. Jsem Sebastian, majitel tohoto podniku.”

Se svým jménem, jste si jistý, že nejste komorník, spíše než majitel? Chvilku jsem přemýšlel, ale připomněl jsem si, že ne všichni Sebastiani musí být komorníky.

Usměvavý Sebastian se zeptal, „A s čím vám dnes mohu pomoci?”

„No... nemáte něco, co by tady mé sestřičce slušelo?” zeptal jsem se.

„Cože?!“ reagovala překvapeně Tomoe.

Položil jsem jí ruku na hlavu a poplácal ji přes kapuci. „No, tak to prostě je, takže když uvidíš něco, co se ti bude líbit, dej mi vědět, ano?”

„Um ... ale.”

„To je v pořádku. Nech mě, abych se jednou za čas choval jako pořádný velký bratr.”

S těmito slovy, jsem odstrčil Tomoe směrem k Juně.

Juna na mě kývla, vzala Tomoe za ruku a šly se podívat na vystavené zboží. Tomoe byla nejdřív ztuhlá, ale byla to dívka. Když si prohlížela různé předměty s Junou, cítil jsem, jak se postupně dostává k nakupování.

Teď už mi zbývalo jen málo práce. Chvíli jsem rád pozoroval krásnou ženu a malou holčičku, jak si užívají nákupy, ale už mě nebavilo jen čekat a sám jsem se potuloval po obchodě.

Měli oblečení, boty, doplňky, a dokonce i make-up. Byl tu opravdu široký výběr položek. Opravdu, bylo to 109 z Amidonie... No, ne že bych někdy byl na 109, nebo dokonce v Shibuya, když na to přijde. Možná proto, že se ženy z Van začaly probouzet do módy, bylo více než osmdesát procent prodejní plochy věnováno dámským výrobkům. Tento obchod se dříve údajně staral jen o muže, ale teď pro ně měl jen kabáty, a to bylo asi tak všechno.

Jak jsem se tak rozhlížel, našel jsem řadu produktů, které mě zajímaly.

První byla rtěnka. Byla světlejší než světle růžová.

Druhý byl vlasový doplněk. Byl vyroben ze zlata a malých kamínků, takže vypadal jako kvalitní kousek, ale měl motiv berušky, takže vypadal nepatřičně dětinsky.

Třetí byl “obojek“. Byl vyroben z modré kůže se stříbrnou fólií roztroušenou kolem jako hvězdy. Spona byla vyrobena ze zlata se vzorem ptáka, který roztahuje křídla.

Všechny vypadaly dobře.

Pak konečně... poslední, co mě zaujalo, byly malé mokasíny určené pro mladou dívku. Měly klipy s motivem stuhy a byly naprosto rozkošné.

Tyhle mokasíni... Myslím, že by na Tomoe mohly vypadat perfektně, myslel jsem.

„Hej, Tomo—”

„Pane Kazuyo.”

Zrovna když jsem na ně chtěl zavolat, Sebastian mě zastavil. Otočil jsem se, myslel jsem si, že je to podezřelé, a Sebastian řekl, „Promiňte mi to náhlé přerušení,” s úklonou. „Chtěl jsem se tě na něco zeptat, pane Kazuyo. Bylo by to přijatelné?”

„...Co je to?“ zeptal jsem se.

„Předpokládejme, že na bojišti se generálové shromáždili k válečné radě.”

...Cože? Bojiště? Válečná rada? Proč s tím tak najednou vyrukoval? myslel jsem.

„Předpokládejme také, že první nápad, který se objevil na té válečné radě, byl dobrý. Kdybyste byl vrchním velitelem té armády, okamžitě byste přijal tuto myšlenku?”

„...Neudělal bych to,“ řekl jsem. „Řekl bych, že by mohly být lepší nápady.”

„Přesně tak,“ řekl. „Proto, pokud by jste byl jedním z generálů a přál jste si, aby byl váš nápad přijat, a ne abyste ho předložil hned, měl byste počkat, až se rada dostane do slepé uličky.”

„Aha... Aha...”

„Chci říct, že hry, které se hrají mezi muži a ženami, jsou také bitvou.”

„...Aha,“ řekl jsem. „Chápu vás.”

Konečně jsem pochopil, co se Sebastian snažil říct. Říkal, že bych měl ještě chvíli počkat, než zatlačím na mokasíny, o kterých jsem si myslel, že budou Tomoe slušet.

To bylo docela fér, protože Juna a Tomoe si užívaly prohlížení ostatních produktů. Kdybych jim teď přinesl něco dobrého, bylo by to jako vylít na ně vědro studené vody, když se dobře baví. Kdyby se rozhodly jít s tím, jejich zábava by skončila, a kdyby se rozhodli nejít, bylo by to pro mě nepříjemné. Ani jedno z toho nechtěly.

Byl jsem hluboce vděčný za Sebastianovu ohleduplnost. „Vy, pane, jste skvělý taktik.”

„Jsem poctěn vaší chválou.“ Sebastian si položil pravou ruku na břicho a uctivě se mi uklonil. Bylo to teatrální gesto, ale proběhlo hladce, takže mě neurazilo.

Pak mě něco napadlo.

„Mimochodem, právě jste použil analogii s válečnou radou…“ Mohl by si být vědom naší pravé identity? Vytáhl jsem to, protože jsem si myslel, že by to tak mohl být, ale Sebastian spěšně zavrtěl hlavou.

„Ach, můj.... Promiňte mi to. Až do této doby, víte, jednal jsem jen se šlechtou. Nemůžu se toho zlozvyku zbavit. Jestli jsem vás nějak urazil, omlouvám se. Mám stálého zákazníka, který má rád takové škádlení.”

„...Ne, o nic nejde,“ řekl jsem. „Je ten váš stálý zákazník voják?”

„Ne, ne, spíš takový rozkošný malý tanuki,“ řekl Sebastián.

Malý tanuki, co? Majitele jsem nemohl dobře přečíst, a tento člověk kterému říkal malý tanuki... zaujalo mě to. Ale když to teď necháme stranou, v tichosti jsem si koupil pár věcí, aby si toho ty dvě nevšimly. Potom jsem počkal, až si to ty dvě prohlédnou, a pak jsem Tomoe doporučil ty roztomilé mokasíny. Tomoe váhala s přijetím, jak jsem očekával, ale zdálo se, že se jí líbí, tak jsem jí je napůl vnutil jako dárek.

Tomoe držela krabici s mokasíny pevně u hrudi. „D-Děkuji ti... velký bratře... Budu si jich vážit...”

Když to říkala, v očích se jí objevily slzy, tak jsem ji jemně poplácal po hlavě. Možná jsme se teď dokázali chovat trochu jako bratr a sestra. Kdybych o tom přemýšlel, jediný, komu jsem předtím mohl říkat rodina, byli moji prarodiče. Ale teď tu byla Liscia, Tomoe, Aisha a Juna.

...Jo, je hezké mít pocit, že jste s lidmi spojeni. Když jsem poplácal sestřičku po hlavě, ta myšlenka mi začala docházet.

Juna stála vedle nás a dívala se s úsměvem.

 

„Ah, Juno,“ řekl jsem. „Počkej chvilku.”

Bylo krátce po poledni, když jsme odcházeli ze Sebastianova obchodu. Zatímco jsme byli v pohybu a hledali nějaké místo, kde bychom se mohli naobědvat, nechal jsem Junu na chvíli zastavit.

„Děje se něco?“ zeptala se.

Podal jsem Juně malý sáček a ona se na mě tázavě podívala. „Chtěl jsem ti dát tohle.”

„Mně?”

Juna ho přijala, otevřela a uvnitř byl ten beruškovitě tvarovaný doplněk. Byl to jeden z těch, které jsem si předtím tajně koupil.

„Huh?!“ zvolala. „Ehm, co je...”

„Vždycky pro mě tolik děláš,“ řekl jsem. „Je to můj způsob, jak ti poděkovat.”

„Ne, nemohla bych něco takového přijmout. Nemám na to právo...”

„Podej to sem.“ Vzal jsem berušku od Juny a zafixoval jí ji ve vlasech.

Jo, vypadalo to přesně tak, jak jsem si představoval. Pro obvyklou zralou Junu to byl až příliš dětinský návrh, ale když ho měla na sobě dnešní mladší Juna, vypadala jako mladá dívka, která se až příliš snaží být zralá. Bylo to roztomilé.

„Opravdu ti sluší, Juno,“ řekl jsem.

„Ohh...”

Když jsem se choval, jako bych byl ten dospělejší, Juna nezvykle zrudla. Měl jsem pocit, že jsem nad ní konečně vyhrál malé vítězství, nad tou, která mi vždycky připadala dospělejší. Juna švihla hlavou na stranu a odvrátila zrak.

„Sire. Pokud budete dávat dárky ženám, ujistěte se, že je dáte princezně a komukoli jinému současně. Ve své pozici pravděpodobně skončíte s tím, že budete mít více manželek. Pokud se to stane, nemůžete hrát s favority. Buď je musíte milovat všechny stejně, nebo přijmout, že manželství je jen další politický nástroj a nemilovat nikoho z nich. Každopádně, nevyvolávat ve svém životě neshody mezi ženami je další z vašich povinností, dobře?”

Juna mluvila rychle a snažila se mě rozptýlit. To, že tolik mluvila, bylo důkazem jejích rozpaků.

„To je v pořádku,“ řekl jsem. „Mám taky něco pro Liscii a Aishu.”

Když přišlo na doplňky, Liscia dávala přednost těm, které mohla nosit v bitvě, před těmi, které byly prostě hezké. Vybral jsem pro ni modrý kožený náhrdelník, protože byl stylový, ale nepřekážel. Aishe, která mi, stejně jako Juna, vždycky pomáhala, jsem chtěl dát tu rtěnku, kterou jsem našel a která by se hodila k té její zdravé hnědé kůži. Při moderování hudebního programu to vypadalo, jako by si dělala starosti s tím, jak je ženská.

„Takže s tím si nemusíš dělat starosti,“ vysvětlil jsem.

„Já – je to opravdu...?“ zeptala se.

„To je. A mimochodem, Juno?”

„...Co je to?“ zeptala se.

„Není to, sire, je to pane Kazuyo, pamatuješ?”

„Ah...”

Na malou chvíli mi Juna říkala sire místo pane Kazuyo. Vypadalo to, že když na mě začala rychle mluvit, opravdu se snažila skrýt rozpaky.

Juna měla v rudé tváři mrzutý výraz. „Pan Kazuya... je překvapivě velký tyran.”

„Opravdu?“ zeptal jsem se.

„Ano. A docela dámský muž,“ řekla a znovu se mi ovinula kolem paže. Ještě těsněji než minule.

Přes rameno jsem viděl Junin rozpačitý úsměv, nad nímž svítil ten kousek vlasů.

1 komentář: