HRH 3 - Kapitola 2: Setkání na rohu ulice ve Van 4/5

Přede mnou stála zády ke mně dívka oblečená jako dobrodruh. Stála s rovnými zády a její vzdušný zlatý culík se za ní kymácel. Na chvíli mi připadala hodně podobná Liscii, ale tahle dívka měla vlasy svázané dozadu do vyšší polohy a Lisciiny vlasy byly teď středně krátké. Dívka se otočila, aby mi z profilu ukázala svou hezkou tvář.

„Určitě musíme tento systém zavést v naší zemi,“ řekla. „Až se vrátím, vypracuji pro něj návrh. Přesto, jak bys přišel na tak pokročilý nápad?“

Na to se mě zeptala s vážnou tváří.

Co je to, z ničeho nic? přemýšlel jsem, když se Juna postavila vedle mě. Pak se postavila mezi dívku a mě.

„Juno?“ zeptal jsem se.

„Buďte opatrný,“ varovala mě Juna, když tam stála, aby mě chránila. Měla ponurý výraz ve tváři a z tónu jejího hlasu bylo zřejmé, že má obavy. „Tahle dívka je dokonalá bojovnice. Je politováníhodné, že tu není Aisha. I kdybych byla připravena zemřít a sundat ji, nevím, jestli bych ji mohla zastavit...“

„Je tak silná?“ zeptal jsem se.

Když dívka s culíkem viděla opatrnou reakci Juny, usmála se. „Nemusíš se bát, nemám žádné nepřátelské úmysly, Lorelei Juna Domo.”

Juna se prudce nadechla. „Znáš mě...“

„Samozřejmě,“ řekla. „Oslovila jsem tě, protože vím, kdo jsi. Koneckonců, máme své vlastní agenty.”

To znamená, že taky ví, kdo jsem, co? myslel jsem.

Musela plánovat tady navázat kontakt s vědomím, že přijdu v přestrojení. Stalo se tak proto, že zřízení zpravodajského sboru pro království bylo zpožděno mými pochybnostmi v personálu, který jsem musel řídit.

Ale, když říká, že nemá žádné nepřátelské úmysly...

„Ty patříš k Říši?“ zeptal jsem se.

„Ano.“ Dívka si položila ruku na prsa a sklonila hlavu. „Ráda vás poznávám, sire Soumo Kazuyo. Jsem mladší sestra císařovny Marie Euforie z Říše Gran Chaos a ta, která se místo ní stará o vojenské záležitosti, Jeanne Euphoria.”

Šeptal jsem Juně, „Co se stalo s našimi strážemi?”

„Zdá se, že má vlastní stráže, takže se nemohou pohnout,” odpověděla Juna.

„Proto přišla sama, co,“ řekl jsem. „... postarej se mi o Tomoe.”

Nechal jsem Tomoe, která byla omámená z náhlého procitnutí, s Junou a postavil se čelem k Jeanne Euforii. Byla ve zprávách, které jsem dostal. Byla tam princezna, která se starala o vojenské záležitosti pod Svatou Říše, Císařovnou Marii Euforii, a protože Maria byla v současné době neprovdaná, také byla první v nástupnické linii. To musí být její sestra, zdůvodnil jsem to.

„Mladší sestra madam Marie má v naší zemi nějakou práci?“ zeptal jsem se.

Dal jsem si záležet, abych s ní mluvil shora. Protože naše země nepodepsalaDeklaraci lidstva, nemusel jsem vzdávat hold císařovně Marii jako svému vůdci. Jinými slovy, jelikož jsme oba byli vůdci nezávislých národů, moje hodnost se rovnala Mariině. A jelikož byla Jeanne mladší sestrou císařovny, měla hodnost vazala, a tak jsem byl nad ní. Netoužil jsem se tak chovat k vlastním vazalům, ale když jsem jednal s cizinci, bylo důležité, aby naše postoje byly jasné.

Jeanne odpověděla, jako by to bylo naprosto přirozené. „Žádné zvláštní záležitosti. Jen jsem sama chtěla vidět, jaká je osoba, s níž budu vyjednávat, ale moji agenti dostali informaci, že jste se dnes vplížili do hradního města, tak jsem si řekla, že bych se mohla přijít představit.”

Takže původně neměla v plánu se se mnou setkat. Náhodou se dozvěděla, že si beru den volna, když tu byla, tak se pokusila navázat kontakt.

„Přesto to od vás bylo docela odvážné, že jste přišla do Van, když ho okupujeme,“ řekl jsem.

„Jsem ten typ, co věří jen tomu, co jsem viděla na vlastní oči,“ odpověděla Jeanne. „Pověsti o vás se dostaly až do Říše, mnohé z nich nepodložené, tak jsem to chtěla zjistit sama.”

Pověsti? Říká se o mně v říši? myslel jsem.

„Co by to mělo být za fámy?“ zeptal jsem se.

„Říkají věci jako: jste geniální vládce, který zachránil ekonomiku na pokraji kolapsu, nebo že jste vynalezl způsoby přípravy potravin, které dříve nebylo zvykem jíst, a zachránil zemi před potravinovou krizí, nebo že jste předvedl nebývalou sílu v boji, když jste kosil hejna nepřátel jednoho za druhým ... a ještě víc.”

„Cestou se toho hodně přikrášlovalo co,“ komentoval jsem to.

Ani jednu z těch věcí jsem nedokázal jen svou silou. Hospodářská restrukturalizace byla tvrdou prací byrokratů a sbírání ingrediencí a učení, jak je připravit, bylo Ponchovým úspěchem. Pokud jde o válku, jen jsem uvedl armády do pohybu a pak nechal boj na silnějších lidech. Nakonec, kdybych měl jmenovat jednu věc, kterou jsem udělal, „Přenesl jsem úkoly na lidi, kteří je zvládají,“ to by bylo ono.

„A proslýchalo se, že jsi nenasytný sexuální ďábel,“ přidala Jeanne.

„Počkej, vydrž!”

Komu říkáš sexuální ďábel?!

„Odkud se ty fámy vzaly?!“ zvolal jsem.

„Říká se: I když byl zasnouben s krásnou dcerou bývalého krále, shromažďoval krásky z celého království, aby si vybral konkubínu, nebo tak nějak. Není tady madam Juna ta, která byla vybrána za vaši konkubínu?”

To je hrozné nedorozumění! Museli mluvit o Velké ceně nejkrásnější dívky Elfriedenu, kterou jsem jel v rámci hledání talentovaného personálu. Když jsem řekl, že hledám lidi s jakýmkoliv darem, objevilo se mnoho uplatnění v oblasti bojových umění, krásy a umění. Všechno, co jsem udělal, bylo, že jsem vytvořil formát turnaje, ve kterém by mohli soutěžit.

V té chvíli jsem ani nepřišel s plánem na projekt Lorelei. Když o tom tak přemýšlím, v té době kolovaly zvěsti, že „královský turnaj by mohlo být, aby si král našel milenky“, a všichni šlechtici se pokusili vyslat své příbuzné, aby se zúčastnily. Viděly to ostatní země stejně?

„J-Já jsem konkubína...? No, ano, věděla jsem, že se o tom povídá,“ řekla Juna a tvář jí zrudla.

Myslela to vážně?

Nevěděl jsem, že existují takové fámy... a bylo docela těžké se s tím smířit. Od té doby, co jsem usedl na trůn, jsem bojoval pod tak vražedným pracovním zatížením, že i mé vztahy s Liscií zůstaly naprosto cudné. Vlastně už na to bylo trochu pozdě, ale můj vztah s Liscií přeskočil spoustu důležitých kroků, že? Byli jsme zasnoubeni, že se vezmeme, a přesto jsme neměli ani pořádné rande, natož polibek.

Zatímco jsem o tom všem přemýšlel, Jeanne se na mě zamyšleně podívala. „Hm... Jestli ta fáma byla falešná, předpokládám, že tuto metodu nemohu použít.”

„Jakou metodu?“ zeptal jsem se.

„No, kdybys byl chlípný král, myslela jsem, že když tě moje nádherná sestra přivítá a hezky poprosí, tak bys mohl naše požadavky docela snadno přijmout.”

„Co jsi chtěla donutit Svatou Říše, aby udělala?!“ vyjekl jsem.

„Zdá se, že moje sestra nemá ten titul svatá příliš v oblibě, ale... možná ji muži považují jako svatou docela přitažlivou?“ zeptala se.

„No.... Tak nějak to vidím,“ řekl jsem. „Svatá Říše, Maria“. Samotná slova měla neuvěřitelný dopad. Za prvé, pokud je žena nazývána svatou, nutí vás ji to vidět. Vzbuzuje to očekávání, že je krásná a ušlechtilá.

...Počkat, měl jsem taky titul hrdiny, když jsem o tom teď přemýšlel. I když jsem byl povolán jako hrdina z jiného světa, neudělal jsem nic zvlášť hrdinského, takže jsem úplně zapomněl.

„Tituly, hm?" zeptala se Juna. „Myslíte si, že se jim také líbí lorelei?"

„Proč do toho vstupuješ, Juno?!" Brečel jsem.

„Ale ne... Jen mě to zajímalo ...”

Jeanne se zahihňala. „Hee hee! Je s vámi větší sranda, než jsem si myslela.”

Jeanne se na nás dívala s úsměvem.

„Neděláme to ale proto, že bychom tě chtěli pobavit,” řekl jsem

„Ne, ne, blízkost mezi vámi a vašimi vazaly je známkou stability ve vaší zemi, tím jsem si jistá,“ řekla. „To by nám doma neprošlo.”

„...V Říši je to jiné?“ zeptal jsem se.

„Naše území je zbytečně velké a moc císařovny je veliká,“ řekla Jeanne. „Říkají jí svatá a napůl ji uctívají, takže kolem ní jsou všichni velmi zdrženliví. Asi jediní lidé, se kterými si může nenuceně povídat, je naše rodina. Navíc moje sestra bere roli císařovny až příliš vážně, takže se snaží se všemi jednat stejně, což ji staví do pozice, kdy se nemůže nikomu otevřít.”

Jeanne pokrčila rameny a podívala se na dav na náměstí.

„S tímhle to bylo stejné. I když pro nás není přínosem pomáhat Amidonii poté, co ignorovali Deklaraci lidstva...”

„Pro mladší sestru madam Marie, se všemi jejími ideály, které se snaží prosazovat, máš strašně realistický pohled na věc,“ řekl jsem.

„Pokud je starší sestra snílek, mladší musí být pevně uzemněna," řekla Jeanne s ironickým úsměvem.

Hm… Připadalo mi, že Jeanne je mému způsobu myšlení bližší než Maria. Místo toho, aby přijala vznešené ideály, byla tím typem, který dokáže přijít s pragmatickými řešeními.

Když držíte ideály, lidé se shromažďují kolem vás. Pokud však tyto ideály držíte příliš dlouho, dříve nebo později svou cestu ztratíte. Někdo tam musí být, aby dohlédl na zem před vámi. Mít po boku realističtější Jeanne muselo být to, co Marii dovolovalo držet se svých ideálů.

Říše měla největší populaci na kontinentu. Nevěděl jsem, kolik tam mají mimořádně talentovaných lidí, ale co se týče relativního počtu, museli jich mít mnohem víc než v mojí zemi.

Jeanne ukázala na obraz Chris promítaný do vzduchu nad námi. „Mimochodem, to je neuvěřitelný způsob, jak použít vysílací hlasový klenot. Pravidelným zveřejňováním informací ho využíváte ke zmírnění obav svého lidu. Nebude vám vadit, když to udělám i doma?”

„...Dělej si, co chceš,“ řekl jsem.

Nebylo to tak, že by bylo těžké to napodobit. Nebylo to nic, co bych jí mohl zakázat.

„Děkuji,“ řekla Jeanne. „Jak přicházíš na tak pokročilé nápady?”

„Tohle je pokročilé?“ zeptal jsem se. „Ve světě, odkud pocházím, to bylo docela normální.”

„Svět, ze kterého pocházíš... ovšem.“ Jeannin úsměv náhle zmizel.


------------------------------------------------------------------------------------------

Vím, že tu hodně přeskakuji mezi oslovováním jednotlivých postav, což je dáno rozdělením na formální a osobní rovinu vět. Je to takový charakter Jeane a v následujících kapitolách s ní to bude velmi časté.😑

2 komentáře: