HRH 3 - Kapitola 2: Setkání na rohu ulice ve Van 5/5

Když jsem přemýšlel, co se děje, Jeanne se narovnala a hluboce se uklonila. Předklonila se, až se její boky dostaly do pravého úhlu. Byla to dost hluboká úklona, že kdyby tento zvyk na tomto světě existoval, mohla by místo toho udělat formální úklonu.

Byl jsem zmatený jejím náhle nižším profilem. „C-co se děje? Je to tak náhlé.”

„Měl jsi kvůli nám strašné nepříjemnosti,“ řekla Jeanne. „Na místo mé nepřítomné sestry, omlouvám se.”

„Omlouváš se?“ zeptal jsem se překvapeně.

Když Jeanne zvedla tvář, měla bolestný výraz. „Tady jde o přivolání hrdiny. Byla to naše žádost, která způsobila, že tě království Elfrieden povolalo na tento svět. Má sestra Maria hluboce lituje, že jsi ty, který jsi nám nic neudělal, byl odříznut od své vlasti a povolán do tohoto světa. Prosím, odpusť nám.”

S těmito slovy, Jeanne znovu sklonila hlavu.

...Oh, to je všechno? myslel jsem.

„Zvedni hlavu. Je to všechno minulost.”

„Ale...“ řekla.

„Jo, nejdřív jsem byl naštvaný a ze všech sil jsem se snažil, aby mě nevydali Říši,“ řekl jsem. „Ale teď... když o tom přemýšlím klidněji, Říše nemá důvod chtít hrdinu.”

Nejdřív jsem myslel, že chtěli hrdinu, který by bojoval proti hrozbě panství Pána démonů, ale čím víc jsem chápal tento svět, tím víc jsem si uvědomoval, že to pravděpodobně nebylo ono.

Právě teď se panství Pána démonů přestalo rozšiřovat. Rozšíření hranice znamenalo, že se monstra, která přišla na jih, rozložila široce a různé země si s nimi dokázaly poradit. Byla to patová situace, protože se žádná ze stran nemohla tlačit dopředu, byla situace víceméně stabilní.

Jinými slovy, Říše nebyla v situaci, kdy by chtěla hrdinu. Supervelmoc jako Říše neměla potřebu lpět na vyvolávacím rituálu, u kterého by si samotné království nebylo jisto, že se jim to vůbec podaří.

Kromě toho, když povolali hrdinu, dostali mě.

Zatímco člověk, který by dokázal použít neuvěřitelnou magii s mocí srovnatelnou se zbraní hromadného ničení, by byl jedna věc, nebo člověk, který by dokázal vybavit nepřemožitelný meč a brnění, člověk z jiného světa s mocí, která by náhodou administrativní úkony o něco usnadnila, by Říše s její masivní populací a velkým počtem personálu, který v důsledku toho má, vůbec nezajímal.

Nicméně v tomto případě Říše požádala království, aby provedlo povolání hrdiny. Po delším zvažování záležitosti s Hakuyou jsme dospěli k jistému závěru. Bylo to...

„Byl to pokus o ohleduplnost, že?“ zeptal jsem se. „Směrem ke království, které nemohlo platit válečné dotace.”

Jeanne reagovala překvapeně. „...Ano,“ řekla rezignovaně.

...Já to věděl.

V Deklaraci lidstva, kterou Říše navrhla, stálo: „Země, které jsou vzdálené od panství Pána démonů, poskytnou podporu těm národům, které s ním sousedí a fungují jako obranná zeď.”

Říše si přála, aby Elfriedenské království jako země vzdálená od panství Pána démonů poskytovalo podporu zemím, které s ním sousedily. Kdyby tomu tak nebylo, ostatní signatáři Deklarace lidstva by si stěžovali.

Avšak v té době, kdy potravinová krize a finanční krize pomalu doháněly království až ke kolapsu, by bylo téměř nemožné najít peníze na válečné dotace.

„Proto Říše nechala království provést povolání hrdiny, aby to vypadalo, že jim poskytlo podporu,“ řekl jsem. „Aby se zabránilo stížnostem ostatních signatářů.”

„...To je přesně ono,“ řekla Jeanne.

„Vydrž,“ protestovala Juna. „Tato země nikdy nepodepsala Deklaraci lidstva. Byli jsme někdy povinni poskytnout podporu?”

Zavrtěl jsem hlavou. „Je fakt, že tato země těžila z obranné zdi, kterou Říše vybudovala s Deklarací lidstva. Protože máme Unii Východních Národů na sever od nás, nemuseli jsme sdílet hranici s panstvím Pána démonů.” Byla to také skutečnost, že Unie Východních Národů byla podporována válečnými dotacemi podle Deklarace lidstva. „Pokud z ní budeme mít prospěch, ale odmítneme plnit povinnosti stanovené v jejím rámci, protože jsme nesignatáři, tak to v signatářských zemích vyvolá odpor. S tím jako záminkou, mohla být Amidonie schopna vytvořit alianci několika národů, které by napadly království. S Říší v čele.”

„Ne ...“ řekla Juna se ztrátou slov, ale byla to pravda.

V nedávné válce, protože jediným národem, který plánoval invazi, bylo knížectví Amidonia, jsme byli schopni je k tomu přimět za podmínek, které pro nás byly příznivé, a porazit je.

Z pohledu Amidonie jsem si byl jistý, že chtěli celou zemi, kterou okupovali, udělat svou vlastní, ale kdyby byli spojeni s Žoldnéřským státem Zem, republikou Turgis a nějakou části Svazu Východních Národů spolu s Říšskou armádou, nemohlo by království udělat nic, aby se vyhnulo totálnímu zhroucení.

Podíval jsem se Jeanne zpříma do očí a řekl, „S vaším cílem sjednotit celé lidstvo, aby se připravilo na hrozbu panství Pána démonů, se tomu chtěla Říše vyhnout. Proto jste požadovali válečné dotace od nesignatářů a pro ty, kteří nemohli zaplatit, jste se snažili najít funkční náhradu, která by signatáře uklidnila, že? V případě království to byl hrdina.”

„...Nemám slov,“ řekla Jeanne.

„Abych byl brutálně upřímný, Říše ani nečekala, že by byl hrdina povolán, že?“ zeptal jsem se. „Fajn, protože tohle je svět s magií, mohli si myslet, že něco přivolají, ale nemohli jste mít velká očekávání od něčeho, o čem si samotné království nemyslelo, že bude fungovat. I kdyby se předvolání nezdařilo, uspokojilo by vás, že bylo provedeno.”

„Přesně tak. Ale v důsledku toho jsi byl povolán,“ zatvářila se Jeanne ustaraně.“ A co víc, od chvíle, kdy jsi sem byl povolán a dostal trůn od sira Alberta, jsi aktivně pracoval na obnově této země, dokonce jsi našel peníze na poskytnutí válečných dotací. I když byla moje sestra vděčná, také litovala, že ti vnutila tak těžké břemeno, když tě sem zavolali, jak se nám to hodilo. Je nám to opravdu líto.”

Jeanne se znovu uklonila.

Povzdechl jsem si a řekl, „Už jsem ti říkal, že je to minulost. Teď, když jsem se dostal do situace, nemám vám to za zlé. Není to tak, že bych neměl přetrvávající vztah ke svému starému světu, ale... ale...”

Podíval jsem se z Juny s napjatým výrazem ve tváři na Tomoe.

Nezbyl nikdo, kdo by čekal, až se vrátím domů v mém starém světě. Od příchodu na tento svět, jsem tu našel lidi, kteří ano. Kdykoliv jsem se vrátil na hrad, Liscia, Aisha, Juna, a Tomoe tam byly, aby řekly, „Vítej doma“. Když jsem pocítil osamělost samoty, bylo to něco, co jsem už nikdy nechtěl ztratit.

„Našel jsem tady lidi, které chci chránit,“ řekl jsem prostě. „Proto na tom nejsem tak upnutý. Uvědomte si, že pokud se kvůli tomu cítíte tak špatně, že uznáte mou svrchovanost nad Van, nebudu si stěžovat.”

Když jsem to vtipně řekl, Jeanne zvedla tvář a tiše zavrtěla hlavou. „...Bohužel, i já musím chránit svou rodinu.”

Ani jeden z nás neodvrátil pohled. Podívali jsme se jeden druhému přímo do očí.

„Chápu... no, budeme muset vyjednávat,“ řekl jsem.

„Ano,“ řekla Jeanne. „Prosím, buď na mě hodný, až přijde čas.”

„S tím se rozloučím,“ Jeanne se otočila zády a zmizela v davu. Zmizela stejně rychle, jako se objevila.

„Přítomnosti, které jsem cítila, že nás obklopují, také zmizely,“ okomentovala to Juna. „Vypadá to, že se Jeannini osobní strážci stáhli.”

„Opravdu přišla jen pozdravit, co...“ Podíval jsem se směrem, kterým Jeanne odešla. „Jeanne Euphoria... pragmatická mladší sestra, která podporuje idealistickou světici.”

Kdyby to byl jen korunní princ Amidonie, Julius, s kým bych se musel potýkat, cítil jsem, že jsem při vyjednávání nemohl prohrát. Ale se zapojením Jeanne, bych se nemohl příliš spoléhat na jeho slabosti. Kdybych se snažil být příliš mazaný a oni by to prokoukli, hrozilo by, že by mohli obrátit věci v jeho prospěch tím, že by ho na to upozornili.

Budu muset dát Hakuyovi vědět, že na jednáních bude muset dát také všechno…

Plácl jsem se po tvářích a snažil se pro to zvednout psychiku.

 

Ten večer...

„Liscio, Aisho,“ řekl jsem. „Přinesl jsem pro vás dvě suvenýry.”

Poté, co jsem se vrátil do hradu jsem dal Liscii a Aishe dárky, které jsem jim koupil. Liscia dostala ten náhrdelník z modré kůže se stříbrnou fólií rozházenou jako hvězdy, zatímco Aisha dostala bledou rtěnku.

Liscia si okamžitě dala náhrdelník kolem krku a se spokojeným úsměvem se dotkla ptačí spony. „Díky, Soumo. Budu si toho vážit.”

Trochu stydlivý úsměv se Liscii nepodobal a já jsem se neubránil tomu, abych na ni okouzleně nezíral.

Tý jo! Ulevilo se mi, že se jí to líbí. Slušelo jí to a já byl rád, že jsem ho koupil.

Mezitím, Aisha ...

„Ohhhh, Vaše Veličenstvo! Když si pomyslím, že bys dal dar i takové, jako jsem já, jsem ohromena a potěšena! Když jsi mě tu nechal, cítila jsem se na dně, ale tohle mi zvedlo náladu až na nebesa!”

„No, to se máš... Aisho...“ řekla Juna.

„Ano, Madam Juno! S touhle rtěnkou, přísahám, že vyleštím svou ženskost! Pak mě Jeho Veličenstvo nikdy nenechá opustit jeho stranu... heh heh heh.”

„H-Hodně štěstí s tím...”

Aisha byla až příliš nadšená. Zdálo se, že šťastná aura vyzařující z celého jejího těla stačí k tomu, aby Junu vážně podivila. Mimochodem, Juna měla na sobě také ten vlasový kousek, který jsem jí dal.

Pane! Pane!“ zvolala Aisha. „Jaké to je? Vypadá to na mně dobře?”

Aisha si nanesla rtěnku a hned začala flirtovat. Kdyby Aisha nebyla temný elf a místo toho byla mystický vlk jako Tomoe, vrtěla by ocasem jako blázen.

Když viděla, jak je Aisha přepjatá, Liscia jedním prstem přejížděla obrys svého náhrdelnáku a dívala se na mě. „Nemyslíš, že by ten obojek byl pro Aishu lepší partie?”

„...Nechte mě k tomu říct, bez komentáře,“ řekl jsem.

2 komentáře: