HRH 3 - Kapitola 2: Setkání na rohu ulice ve Van 3/5

„Páni... venku je spousta malých obchůdků, velký bratře!“ Tomoe radostně vykřikla, když viděla všechny pouliční stánky seřazené na náměstí.

V našem hledání místa na oběd, nás Juna zavedla na náměstí s přijímačem vysílacího hlasového klenotu. Tohle místo bylo ještě před měsícem otevřeným polem, ale teď bylo plné stánků, kde se prodávalo jídlo a různé zboží. Právě jsme vkročili na náměstí, ale už jsme slyšeli, jak majitelé stánků přivolávají zákazníky a jak se zákazníci dohadují o lepší nabídku.

I tváře v davu byly rozmanité. Hospodyňky tu byly, aby nakoupily ingredience na večeři. Na oběd tu byla skupina řemeslníků. Dokonce i vojáci mimo službu z královských jednotek si sem chodili kupovat občerstvení.

Musí být z armády, pomyslel jsem si. Vojáci armády a letectva, kteří tábořili venku, mohli vstoupit do města, když nebyli ve službě.

Také jsem viděl velké množství ne-lidí, kteří vypadali jako cestovatelé nebo dobrodruzi. Rasa, práce, národnost... tady na ničem z toho nezáleželo. Byla to jedna velká skupina lidí všech věkových kategorií a pohlaví.

„...Jak to, že to dopadlo takhle?“ uvažoval jsem.

„Díky siru Ponchovi, potravinová krize Van byla značně zmírněna, ale jen málo lidí dokáže produkovat potraviny tak dobré, aby uživily restauraci,“ vysvětlila mi Juna. „Nicméně lidé, kteří si myslí, že zvládnou stánek s jídlem, se shromažďují zde. Tohle je teď největší tržiště v celém Van.”

„Na zapadlém místě, jako je tohle?“ zeptal jsem se. „Nebylo by jim lépe na hlavní ulici?”

„Je to proto, že je tu přijímač pro vysílání hlasového klenotu.”

„Aha, chápu to...”

Od té doby, co se tento hudební program vysílal jako test, jsme vysílali zpravodajský pořad Chris Tachyon ve dne a pěvecký program v noci. Zákazníci se neshromáždili, protože tady byly stánky, stánky se shromáždily, protože tu byli lidé, kteří čekali, aby se podívali na hlasový přenos klenotu.

Je to něco jako černý trh v poválečném Japonsku, myslel jsem. Možná jednou skončí jako Ameyoko.

Juna a loreleis se v hudebním programu objevovaly jen o víkendech. Každý druhý den v týdnu jsme vedli program, kde soutěžící, kteří doufali, že se stanou loreleis, soutěžili. Vysílání hlasového klenotu bylo vždy živé, takže kdyby se na programu objevily jen loreleis, bylo by to pro ně příliš stresující.

Pokud by se mělo za to, že každý, kdo se v tomto soutěžním programu objeví, má nadání zpívat, mohl by být nově uveden jako zpěvačka jako Margarita, nebo, pokud by byl atraktivní, jako lorelei. Kdyby byli muži, mohli by debutovat jako jeden z nové třídy mužských idolů, zpívající rytíři, orpheusi.

Program byl simultánně vysílán ve dvou zemích, Elfriedenu a Amidonii, a bylo to vidět v každém městě, kde byl přijímač. V Amidonii může být reakce odlišná nebo města v Elfriedenu na to mohou reagovat podobně.

Ekonomický dopad toho budu muset odhadnout později, pomyslel jsem si s úsměvem. Tehdy mi Tomoe natáhla kabát.

„Velký bratře, mám hlad,“ řekla.

„No jasně,“ řekla Juna. „No, co kdybychom něco sehnali v jednom ze stánků?”

„Jo! ♪“ zpívala Tomoe.

„Tak to uděláme,“ odpověděla Juna.

Všichni tři jsme se rozhlédli po různých stáncích. Čtyřicet procent stánků prodávalo jídlo, dvacet procent různé příslušenství, dvacet procent prodávalo vybavení, zatímco zbytek se zabýval jinými věcmi.

Vypadalo to, že spousta stánků s jídlem prodávala špejle. Van byl daleko od moře, takže se mohli dostat jen k říčním rybám, a s potravinovou krizí se jim nedostávalo obilí a zeleniny. Naproti tomu pro maso stačilo lovit divoká zvířata.

Pravděpodobně prodávali maso, které bylo uloveno za městskými hradbami. Kvůli tomu žádný ze stánků otevřeně neuvedl, jaký druh masa prodává. Tohle bylo horší, než když si špatně označovali maso, aby ho prodali za vyšší cenu, bylo naprostou záhadou, z jakých tvorů vůbec pochází.

„Připadá mi to jako hazardní hra, když si kupujete špejle…“ zamumlal jsem.

Maso rohatého králíka, bych asi zvládl, ale obří krysí a ještěrčí maso, no... Myslím, že moje duševní zdraví by utrpělo vážnou ztrátu z toho, že bych to snědl. Kromě toho, kdyby lovili všechno, co jim přišlo pod ruku, z okolních polí, nedalo by se říct, jaké choroby nebo paraziti to mohlo mít. Na světě neexistovaly žádné zákony o hygieně potravin a žádný z kuchařů neměl licenci.

I to všechno budu muset nakonec zavést... myslel jsem.

„To je v pořádku,“ řekla Juna s velmi milým úsměvem. „Řekla jsem mariňákům, aby sem přišli před námi a sloužili jako ochutnávači jedů. Dovolte mi, abych vás zavedla k bezpečnému stánku.”

„Ochutnávači jedů?! Ne degustátoři?!”

„Kdyby se vám něco stalo, byla by to národní krize,“ řekla. „Je přirozené, že testujeme cokoliv z trhu na jed. Vaše tělo už není jen vaše, víte?”

Co, jsem teď těhotný? Chtěl jsem zavtipkovat, ale pochopil jsem, co se mi snažila říct. Nevěděl jsem, jestli budu schopný použít živé poltergeisty, když budu nemocný z otravy jídlem. Pokud bych to nedokázal, znamenalo by to, že státní správě by chybělo několik případů mé osoby.

...Jo, vypadalo to, že ochutnávači jedů budou pro dobro mých lidí nutností. Musel bych se s tím smířit.

„A? Jaký byl výsledek ochutnávky jedu?“ zeptal jsem se.

„Jeden člověk si stěžoval na bolest břicha a vypadl.”

„Vyšlete do hradu posla!“ řekl jsem. „Vždy, když se prodává jídlo včetně masa nebo ryb, musí být ingredience v obchodě uvedeny! Informujte je, že pokud tak neučiní, nebo pokud dojde k chybě v zobrazených ingrediencích, jejich podnikání bude ukončeno!”

„Rozumím.“ Juna poslala jednoho z mariňáků, kteří nás hlídali, aby odběhl s tou zprávou do hradu.

To byl okamžik, kdy Elfriedenské království spatřilo počátky svého prvního zákona o bezpečnosti potravin.

Měl jsem v úmyslu rozšířit škálu věcí, které vyžadovaly, aby jejich ingredience byly zveřejněny v pravý čas, ale předtím, jsem chtěl potlačit podvody s masem. Kdyby tam byly bakterie nebo paraziti, mohla by to být otázka života a smrti

„Ó, padlý mariňáku,“ truchlil jsem. „Nedovolím, aby tvá smrt byla zbytečná.”

„Ne, není mrtvý. Je to jen otrava jídlem,“ obrátila Juna oči v sloup.

Ne, ne, i otrava jídlem může být otázkou života a smrti, abys věděla, myslel jsem. Jednou můj dědeček snědl pár syrových vajec, která byla po datu spotřeby. Dostal salmonelu a byl několik dní hospitalizován. Naštěstí to nebylo příliš vážné, ale to, že odmítl vyhodit pár vajec po deseti jenech, ho stálo desítky tisíc jenů na nemocničních poplatcích. Babička si z něj kvůli tomu dlouho utahovala.

No, když to teď necháme stranou, koupili jsme si špejle z místa, které Juna navrhla, spolu s trochou míchaného džusu od prodavače ovoce a posadili se na jednoduchou lavičku k jídlu.

Tomoe skočila přímo na svůj špíz. „Ano, to je vynikající, velký bratře.”

„Jo. To maso je docela dobré,“ souhlasil jsem.

„Ta šťáva je taky výborná, pane Kazuyo,“ odpověděla mi Juna.

Maso bylo pěkné a šťavnaté. Nebylo to tak daleko od hovězích špejlí, které se prodávaly na festivalech, tak jsem se zeptal, co je to za maso. Ukázalo se, že je z bigbulla, velkého zvířete podobného buvolovi.

Šťáva nebyla vychlazená, ale už začínal podzim, takže nebylo příliš teplo. Bylo to trochu kyselé, ale bylo to po snědení mastného masové špízu osvěžující. S plnými žaludky jsme si oddechli a trochu se uvolnili.

Tomoe začala vedle mě přikyvovat, tak jsem se rozhodl, že ji nechám si zdřímnout. Tomoe mi položila hlavu do klína, stočila se do klubíčka a mělce dýchala. Když jsem jí hladil hlavu, byla hedvábně hladká, jako pravá psí srst.

„Hee hee, není ta nejroztomilejší?“ Juna se podívala na spící tvář Tomoe. Pak se přiblížila natolik, že se naše ramena dotkla, a tiše zašeptala se smutným výrazem ve tváři, „Doufám, že tyto poklidné dny budou trvat věčně...”

„Prosím tě, neříkej věci, které takhle vyvěšují vlajky událostí,“ řekl jsem. „Víš, že se to nemůže stát, že?”

Juna přikývla. „Říšská armáda už je skoro tady. Je jich skoro 50 000.“

„50 tisíc? To je méně, než jsem si myslel,“ řekl jsem.

Ve Van se teď shromáždilo 45 000 vojáků Elfriedenské královské armády, takže naše síly byly víceméně rovnocenné. Samozřejmě, jakmile se do rovnice zařadí Amidonské jednotky, budou mít nepochybně vyšší sílu, ale čekal jsem, že přijdou s trojnásobkem našeho počtu.

Pro Říši Gran Chaos, která vyzvala lidstvo, aby se spojilo proti hrozbě panství Pána démonů, jsem silně pochyboval, že by proti nám chtěli otevřít novou frontu, ale kdyby přivedli dost vojáků, aby jim to umožnilo dobýt Van, zabralo by to a zastrašilo by nás to.

A přesto, Juna zavrtěla hlavou. „S největší pravděpodobností s tím Amidoniané váhali. Museli se obávat, že kdyby Říše přišla s obrovskou armádou, hrozilo by, že si vezmou tuto zemi pro sebe.”

„Jako země, která vydala Deklaraci lidstva, nějak pochybuju, že by to Říše udělala, víš?“ řekl jsem.

Kdyby řekli, že na jedné straně neuznají žádné změny hranic, a na druhé straně zahájili válečnou invazi, Deklarace lidstva by neměla cenu papíru, na kterém byla napsána. Kdyby k tomu došlo, ztratili by důvěru zemí ve své spojenectví a Říšská strategie sjednocení lidstva tváří v tvář panství Pána démonů by se zhroutila.

„Chci říct, že přesně proto se Říše nabídla jako prostředník,“ dodal jsem.

„Amidonie už obešla Deklaraci lidstva,“ odpověděla mi Juna. „Když zradili důvěru samotné Říše, mohou být nervózní z toho, že budou zrazeni na oplátku.”

„...Jako by byli chyceni ve vlastní síti lží, co?”

Chytili se do vlastní pasti. Knížectví jednalo proti vůli Říše, ale teď, když se ocitli v krizi, se museli držet její autority. Museli se kvůli tomu cítit poněkud provinile.

Navíc nikdo nerespektuje oportunisty, takže ztratili důvěru ostatních zemí. Museli se třást strachem, že je Říše opustí.

„Chce se ti z toho trochu otočit oči v sloup... ale nám se to hodí,“ řekl jsem. „Pokud dojde k roztržce mezi knížectvím a Říší, můžeme začít jednat.”

„Hee hee hee, je čas, aby náš král předvedl své schopnosti,“ odpověděla mi Juna.

„...Kéž bys na mě nevyvíjela takový tlak, víš?“ zeptal jsem se.

„No teda, a to jsem si myslela, že jste teď pan Kazuya?“ odpověděla hravě.

Asi se mi chtěla pomstít za to předtím. To byla Juna pro tebe – zrovna když sis myslel, že nad ní máš převahu, obrátila věci zpátky.

 

„Dobrý den všem. Je čas na Nový Elfrieden.”

 

Pak jsme najednou uslyšeli hlas Chris Tachyon

Vypadalo to, že je čas na odpolední vysílání zpráv. Když jsem vzhlédl, na mlze ve vzduchu se objevil obraz Chris, jak čte zprávy.

Páni. Tak takhle vypadá naše vysílání pro lidi ve městě, myslel jsem. Tohle bylo poprvé, co jsem to viděl na jednom z přijímačů fontány. Vzhledem k tomu, že plátno bylo velké jako kino, to mělo docela velký dopad.

 

„Teď náš první příběh dne. Nové pobřežní město ve výstavbě ve východním Elfriedenu, Venetinova, se v současné době blíží dokončení. S Venetinovou na místě, lodní doprava po zemi a po moři bude efektivnější, umožní rychlejší dodávky komodit do...”


Tyto zprávy se shromažďovaly z celého Elfriedenského království (včetně Van) a používaly posla Kui, jako je ten, kterého používala Aisha, aby zůstala v kontaktu s Bohem Chráněným Lesem. (Posel Kui byli ptáci, jako poštovní holubi. Pomocí svého naváděcího instinktu a schopnosti detekovat vlny vydávané jejich pánem na velké vzdálenosti, umožnili konkrétnímu jedinci a místu se vzájemně kontaktovat. Jejich síla spočívala v tom, že i horské vesnice, které nepřijímaly vysílání hlasového klenotu, mohly stále dostávat informace. Avšak na rozdíl od vysílacího hlasového klenotu, který by mohl sdělovat informace v reálném čase, by tyto informace přicházely o den nebo dva později.

Kdyby se například stal incident v Lagunovém Městě na severovýchodě Elfriedenu, informace by nebyly přímo doručeny do Van. Místo toho bude čekat na kui, kteří v pravidelných intervalech přinášejí zprávy do každého města. Pak, když kui přenesl zprávy do jiného města, jiní kui opustili toto město, aby přinesli zprávy do jiných měst. Kuiové museli létat na dlouhé vzdálenosti, takže to bylo na ochranu před přerušením komunikace, kdyby byl kui napaden predátorem na cestě. Mimochodem, naléhavé zprávy nebudou doručovány poslem kui, ale wyvernskými jezdci.

Kvůli tomu nebylo možné doručit všechny zprávy, které se v ten samý den staly.

 

„A teď k dalšímu příběhu. Včera v časných ranních hodinách ve Van vypukl menší požár ...”


Odtud Chris hlásila různé nehody a incidenty, které se staly v království, následované informacemi o tom, jak vařit liliové kořenové knedlíky a další užitečné informace pro každodenní život lidí.

Pokud jde o mě, myslel jsem, že by bylo vhodné, kdybychom do programu začlenili předpověď počasí, ale zdálo se, že to bude dost obtížné. Na tomto světě existovalo určité množství povětrnostních tradic a byli lidé, kteří dokázali předpovědět počasí tím, že četli oblaka na základě mnohaletých zkušeností. Jak jsem však právě zmínil, bez vysokorychlostního komunikačního prostředku bychom tuto informaci nemohli předat v reálném čase.

Zprávy o tajfunech mohou být otázkou života a smrti, takže bych rád na něco přišel... myslel jsem.

Když jsem o tom přemýšlel, zaslechl jsem náhlý povzdech.

„Myslet si, že by takto používali vysílací hlasový klenot ..."

1 komentář: