HRH 3 - Kapitola 4: Pakt 1/4

Kapitola 4: Pakt       

 

Schůze tančila závratným tempem

„Jak se letos dařilo vaší úrodě v Říši?” zeptal jsem se

„Naštěstí si letos většina našich plodin vedla dobře,“ řekla Jeanne. „Zejména naše úroda pšenice byla docela plodná. Jak to šlo v Elfriedenu? Slyšela jsem, že čelíte potravinové krizi.“

„Naše výnosy se neustále zlepšují,“ řekl jsem. „Částečně díky úsilí o opětovnou výsadbu, které začalo včas, myslím, že už nemáme žádné obavy z potravinové krize. To znamená, mám určité pochybnosti o úrovni našich obchodů s potravinami. I kdyby byla sklizeň letos dobrá, pokud bychom měli mít příští rok nebo rok poté neúrodu, mohlo by dojít k opakování potravinové krize.”

„Je to problém, který sdílí každá země, jsem si jistá,“ řekla Jeanne. „Nedá se dělat nic jiného, než se modlit za dobrou úrodu.”

Zatímco jsme s Jeanne hovořili, úředníci z království i Říše se věnovali svým záležitostem, tiše, ale přesto pilně.

Někteří horečně vedli záznamy z jednání. Jakmile se slovně dohodli na papíře, byl stejně dobrý jako smlouva. Napjatě naslouchali, aby neuniklo jediné slovo.

Jiní potvrzovali, že existuje vzájemné porozumění tomu, co tato slova znamenají, aby se zajistilo, že nedojde k nesprávnému výkladu. Našli se i tací, kteří k sobě tlačili dokumenty, které si předem připravili, a porovnávali zboží a materiály, jichž měl každý národ nadbytek nebo nedostatek. Protože jsme nesdíleli žádnou pozemní hranici, bylo by obtížné zapojit se do přímého obchodu, ale pokud by obě strany sdílely tyto informace, pak by se mohlo něco vyřešit prostřednictvím třetí strany.

Scéna byla skutečně bojištěm.

Hakuya zkoumal dokumenty, které mu byly předloženy, zatímco Liscia jednala jako moje pobočnice.

Jen moje bodyguardka, Aisha stála vzpřímeně a nehybně, ale pravděpodobně se nechtěla zabývat čísly. S velkým počtem přítomných lidí věnovala velkou pozornost svým povinnostem mého osobního strážce, ale vypadala, že toho všeho má plné zuby.

...Takhle to už nějakou dobu nebylo, myslel jsem.

To, jak se věci vyvíjely tak oslnivě rychle, mi připomnělo dny, kdy jsem usedl na trůn.

Za normálních okolností, i když se hlavy států sejdou jen na deset minut, v zákulisí vyjednávají byrokraté z každé země týdny, možná měsíce.

Věci byly tak rušné, protože od doby, kdy se objevilo panství Pána démonů, nebylo možné, aby království a Říše vedly rozhovory. Mimochodem, první věc, na které jsme se s Jeanne dohodli, bylo obnovení kyvadlové diplomacie mezi Říší Gran Chaos a Elfriedenským královstvím.

„Když už mluvíme o potravinách, ty liliové kořenové knedlíky mi přišly nejchutnější,“ řekla Jeanne. „Myslím, že hlavní přísadou byl kořenový stonek okouzlující lilie. Ráda bych slyšela, jak je sklízíte.”

„Rád vám to řeknu,“ řekl jsem. „Podle toho, co mi Poncho říkal, se tu metodu naučil od horského kmene uvnitř Říše. Pokud získáte jejich pomoc, mělo by to být jednoduché.”

„No teda. Uvnitř Říše byl takový kmen?“ zeptala se Jeanne. „I když je to moje vlastní země, musím zahanbeně přiznat, že jsem to nevěděla.”

„Tak to prostě chodí,“ řekl jsem. „Pro každého může být těžké vidět, co mu leží u nohou.”

Totéž platilo pro naši zemi. Chci říct, když jsem vyslal ten hovor, „Je mi jedno, co to je, jestli máš zvláštní talent, přijď a ukaž mi ho,“ už se mi objevilo docela dost lidí. Kdybych pátral dál, asi by se našlo víc takových lidí.

V zájmu rozvoje této země, je budu muset najít, pomyslel jsem si.

Zatímco jsem pil kávu, kterou mi Serina připravila, podíval jsem se na Jeanne. „Když už jsem vám dal informace o liliových kořenových knedlících, chtěl bych na oplátku nějaké informace.”

Jeanne, která pila černý čaj, položila šálek čaje na talířek a tázavě naklonila hlavu na stranu. „Jaké informace by to mohly být?”

„Myslím, že jídlo za jídlo je férový obchod,“ řekl jsem. „Existují v Říši nějaké ingredience, které se jinde běžně nejí?”

„... V tom případě vím přesně," řekla Jeanne se zlomyslným úsměvem na rtech. Nevím, vypadala, jako by měla v rukávu neuvěřitelné eso.

Tehdy Jeanne sebevědomě řekla, „Maso příšer.”

„...Řekni co?“ zeptal jsem se.

„Je možné jíst maso příšer.”

Maso ... příšer? Počkej, vážně? myslel jsem.

„Ty příšery, co myslíš.... To jsou ty z panství Pána démonů? Ne z kobek?“ zeptal jsem se.

„Ano,“ řekla Jeanne. „Chutnaly překvapivě normálně.”

„Tys je sama jedla?!”

To je divočejší, než bych čekal od jejího úhledného, hezkého vzhledu, myslel jsem. Ale stejně snědla příšery z panství Pána démonů... Když jsem slyšel o koboldech, kteří ušetřili Tomoe a mystické vlky, myslel jsem, že vyjednávání s panstvím Pána démonů by mohla být možnost, v závislosti na situaci... Ale, jsou tu jak „monstra“, tak „démoni,” že? Pokud si vzpomínám, koboldi spadají do kategorie démonů.

Váhavě jsem se zeptal Jeanne, „Nesnědla jsi náhodou... kobolda, že ne?”

Když jsem to udělal, Jeanne reagovala šokovaně, rychle zavrtěla hlavou, „Zahub tu myšlenku! Jedla jsem jen zvířecí příšery! Nechodila bych kolem a nejedla démony, s jejich lidskými těly.”

„Ne, já jen nejsem obeznámen s tím rozdílem,“ řekl jsem.

„...Aha,“ řekla Jeanne. „Elfriedenské království koneckonců nesdílí hranici s panstvím Pána démonů.”

Jeanne spokojeně přikývla. „Dobrá. To je jen vedlejší poznámka, ale dovolte mi, abych vám poskytla informace, které má naše země o panství Pána démonů, stejně jako o démonech a příšerách.”

Začala mi to všechno pomalu vysvětlovat.

 

„Za prvé, ani v naší zemi nemáme žádné informace o tom, proč se panství Pána démonů objevilo,“ řekla Jeanne. „Upřímně, jediné, co můžeme říct, je, že jednoho dne se to z ničeho nic stalo.

„Takže ani Říše to neví...?“ zeptal jsem se.

„Ano,“ řekla Jeanne. „Takže v panství Pána démonů jsou neobvyklá stvoření, která tvoří roje, ale neprokazují žádnou inteligenci, násilně požírají veškerý život na který narazí, stejně jako ti koboldi, kteří se skoro chovají jako dobře uspořádané armády a mají jen málo rozdílů od ras lidstva. Abychom je odlišili, nazýváme bývalé příšery a pozdější démony.”

Tolik jsem slyšel od bývalého krále, Alberta.

V nejsevernějších končinách kontinentu se objevila dimenze zvaná „Démonický svět“ a vyrojily se příšery mnoha velikostí a tvarů, které uvrhly severní země do chaosu. Jednotky lidstva vytvořily alianci a zorganizovaly represivní síly, které vyslaly, ale pokus skončil nezdarem.

Ve světě démonů byla monstra, která měla minimální (nebo, někdo by teoretizoval, žádnou) inteligenci, stejně jako démoni, kteří byli inteligentní a také mocní bojovníci. Tuto ztrátu jim způsobili démoni. Po této bitvě lidstvo ztratilo prostředky, aby se ubránilo příšerám, které se objevily ze světa démonů. Severní země byly pustošeny jedna za druhou a nestvůry rozšiřovaly svůj dosah, až pokryly vše, čemu se dnes říkalo Panství Pána démonů.

Když jsem jí vysvětlil, co jsem od Alberta slyšel, Jeanne přikývla a ve tváři měla zasmušilý výraz. „To je pravda. A Říše Gran Chaos byla ta, která vedla tuto trestnou sílu. Ten, kdo tomu velel, byl bývalý císař, náš otec.”

Říše vedla represivní síly, co? myslel jsem. No, vzhledem k tomu, že jsou nejsilnější mezi národy lidstva, myslím, že to mělo být dané.

„Znamená to tedy, že Říše navázala kontakt s démony?“ zeptal jsem se.

„Jestli myslíš vést válku proti nim... pak ano,“ řekla Jeanne. „I když nám se sestrou bylo tehdy devět a sedm, samy jsme je neviděly. Nicméně s postupem času, a jak jsme analyzovaly prohlášení těch, jichž se dotkla hrozba panství Pána démonů, se nám tehdejší situace vyjasnila.”

„Co je to za situaci?“ zeptal jsem se.

„Na samém počátku, když mnoho zemí zahynulo, bylo ztraceno nespočet životů a ještě větší počet byl vysídlen, aby se stal uprchlíky,“ řekla Jeanne, „Všechny ty útoky provedly příšery.”

Řekla jsi, příšery? Takže to nebyli žádní démoni?”

„Ano. Alespoň v tom okamžiku.“ Jeanne se odmlčela, aby se napila čaje, a pokračovala pohledem do šálku. „Poprvé byli démoni spatřeni, když se v bitvě setkali s represivní silou. Trestná síla byla vyhlazena rukou těchto démonů. Poté, když se naše schopnost vést válku zmenšila, lidstvo nebylo schopno odrazit útoky příšer a byli jsme nuceni stáhnout se ze značného kusu území.”

„Takže, stručně řečeno, vytvoření panství Pána démonů byl dvoufázový proces?“ zeptal jsem se.

Prvním stupněm byly útoky příšer, které se náhle objevily. Druhá fáze nastala, když démoni zničili trestnou sílu a oslabené síly lidstva byly napadeny monstry. Pravděpodobně to přišlo o něco později, ale útok, který dohnal Tomoe a mystické vlky k tomu, aby se stali uprchlíky, byl pravděpodobně součástí druhé etapy.

Jeanne přikývla a pokračovala. „Zdá se, že způsobené škody se mezi monstry a démony značně lišily. Během útoků monster v první fázi, jsem slyšela, že to byl hrozný pohled. Příšery chrlily oheň, vypalovaly města do základů, požíraly vojáky i civilisty bez ohledu na jejich věk nebo pohlaví. Slyšela jsem, že ve městech a vesnicích, do kterých udeřili, nezbylo nic než nepořádné zbytky jejich hodování.”

Takže to byla doslova monstra, co? pomyslel jsem si. Tyto nestvůrné bytosti se hemžily zemí jako kobylky a ani lidstvo pro ně nebylo víc než kořistí.

„Pak byla druhá fáze, útok démonů, totální válka,“ řekla Jeanne. „Slyšela jsem, že jednali organizovaně a svou drtivou silou zbraní rozdrtili represivní síly. I když je jich málo, máme prohlášení těch, kteří tvrdí, že jejich vesnice byly napadeny démony. Tyto situace se liší a v některých případech, pokud se stáhli, nebyli dále napadáni, zatímco v jiných démoni znásilňovali a drancovali a prováděli masakry.”

„...Skoro jako jedna z ras lidstva, co,“ řekl jsem.

Způsob, jakým se škody lišily místo od místa, byl jedním z bodů, v nichž byla tato podobnost obzvláště silná. Dokonce i v rámci jedné armády, kde jsou jak disciplinované, tak nedisciplinované jednotky, bude situace po okupaci pro každou z nich jiná. Když jsme okupovali Van, udělal jsem příklad z některých vojáků ve snaze udržet celou svou armádu na uzdě, ale neudělat to, mohu s jistotou říci, že by se našli lidé, kteří by zneužívali civilní obyvatelstvo.

Monstra... a démoni, co... myslel jsem.

„Odkud si myslíte, že ten rozdíl pochází?“ zeptal jsem se. „Vyvinuli se démoni z příšer?

„Získali vnímavost tím, že jedli lidské mozky!́ ...je to, o čem skupina náboženských týpků chvíli křičela... ale to je nesmysl,“ řekla Jeanne. „Kdyby tomu tak bylo, bylo by tam mnohem víc démonů. Od té doby, co se bojové linie dostaly do patové situace, nás napadly jen příšery. I když, dalo by se říct, že to je důvod, proč jsme byli schopni udržet status quo.”

...Jinými slovy, prostě nevíme, co jsou démoni a monstra ve skutečnosti? myslel jsem.

Řekl jsem, „Když o tom tak přemýšlím, když jsme u Parnamu kopali sedimentační rybník, našli jsme spoustu fosilií příšer. Zjevně pocházely z vrstvy, která by byla povrchem před více než několika tisíci lety.”

„Co je tahle... „fosilie“?“ zeptala se Jeanne.

Oh, to ještě není v tomto světě všeobecně známo? myslel jsem.

„Jednoduše řečeno, jsou to kosti zanechané v zemi živými tvory, kteří zemřeli,“ řekl jsem. „Existuje spousta věcí, které mají na proces vliv, ale kosti v podzemí zkameněly po dlouhou, dlouhou dobu. Nicméně, i když jsou kosti v podzemí jen několik tisíc let, stále je lze nazvat zkamenělinami.”

„Aha... Takže to znamená, že na povrchu mohla být monstra před několika tisíci lety?“ Jeanne měla zamyšlený pohled.

Nečekal jsem její klidnou reakci. Když jsem Liscii řekl totéž, byla nakonec docela v šoku.

„...Myslel jsem, že budeš překvapenější,“ řekl jsem.

„Když se nad tím zamyslíte, ještě než se objevilo panství Pána démonů, žila v kobkách monstra,“ řekla Jeanne. „Nemohlo to být tím, že tam byla kobka?”

„Zdá se, že naše země o tom nemá žádné záznamy, historické ani legendární,“ řekl jsem. „I když vzhledem k tomu, že to bylo před tisíci lety, nemůžu popřít, že je možné, že to bylo dost daleko dozadu, aby tam nebyly ani legendy.”

„Hmm... možná bychom se tím měli zabývat i na našem území,“ řekla Jeanne.

Jestli by to udělali, nemohl jsem si přát lepší výsledek.

„Byl bych moc rád, kdybyste to udělali,“ řekl jsem. „Království plánuje provést vykopávky po celé zemi, aby celou záležitost prošetřilo.”

„Prosím, řekněte nám, jestli se něco dozvíte,“ řekla Jeanne. „Samozřejmě uděláme to samé.”

„Dobře,“ přikývl jsem.

Říše měla mnohem větší území než království. Pokud by byli ochotni záležitost vyšetřit, mohl bych očekávat další objevy. Ovšem, stále jsem měl v úmyslu pokračovat v našem výzkumu v království.

Tím byla uzavřena formální dohoda mezi královstvím a Říší o výměně informací o vykopávkách a výzkumu.

 

2 komentáře: