IwS 2 - Kapitola 3: Každodenní život II 3/5

Teď, když si sama trochu té špíny umyla, je Renne ve skutečnosti docela roztomilé dítě ...

„Oi, brácho. Tak čím mě nakrmíš?“ Způsob, jakým mluví, je mnohem méně sladký, i když ...

Napadlo mě, že těžké jídlo by bylo příliš pro žaludek tak prázdný, jako je ten její, tak jsem si koupil rybí polévku ze stánku s jídlem vedle cechu. Pak jsem ji dal do hrnku a dal jí ho.

Renne ji ustrašeně vzala do rukou a pomalu ji začala pít. Vypadalo to, že nezvládne horké věci. Ale to mi vyhovovalo. Kdyby to nebrala pomalu, přemohla by si žaludek.

„Počkej chvíli tady.“ Nechal jsem ji tam a šel do cechu. Dal jsem jim svou cechovní kartu a vybral část svých peněz. Ale celkem nic moc. Jakmile jsem opustil cech, vzal jsem Renne s sebou. Uvažoval jsem o vstupu do pořádné restaurace, ale vzhledem k jejímu vzhledu ji museli vykopnout.

Takže jsem se rozhodl jít do jiného stánku, získat nějaké pečené maso a najíst se na lavičce na náměstí.

„Není třeba spěchat, jen pomalu.“

„Nngh.“ Renne, zdánlivě kvůli svému hladu, dychtivě hryzala maso. Moc mi nevěnovala pozornost. Skoro se vyrovná Yae...

„Tak, uh, kde bydlíš?“

„Různá místa. Někdy park. Někdy uličky. Předtím jsem bydlela s tátou v hostinci.“

„Kde je teď tvůj táta?"

„Byl to dobrodruh. Odešel zabít monstrum asi před rokem. Nikdy se nevrátil domů.“

Oh ... Oh ne. Její otec byl zabit monstrem. Pro dobrodruhy nebylo vzácné být zabit při loveckých úkolech. Pokud se to stalo, když šli samostatně, obvykle se s nimi zacházelo jako s pohřešovanými osobami.

„A co tvoje máma? Máš ještě nějaké příbuzné?“

„Mrtvá. Hned po mém narození, řekl starý táta. Nevím o žádné jiné rodině. Nikdy mi toho moc neřekl.“

Když skončila se svým masem, Renne si otřela špinavé ruce o kalhoty a vyprávěla mi svůj příběh.

Takže její otec zmizel a ona zůstala jako sirotek? Jen jsem ohromen, že přežila celý rok sama ...

„Potom, co můj táta zmizel, městem projela laskavá stará dáma a naučila mě, jak sebrat lidem věci. Věděla jsem, že to není správné, ale holka musí jíst...“

No, ta stará dáma určitě udělala něco, co neměla... Přesto to byla krádež, která umožnila Renne přežít tak dlouho. Člověče, ta holka je složitý případ. Nevím, co bych tu měl dělat. Nemá žádné rodiče, ani žádnou jinou rodinu... Mohl bych ji zkusit vzít do sirotčince, ale ona už je zločinec, takže... Říká, že krade, jen když potřebuje, ale nevím, jestli to nechají plavat, protože je chudé dítě. Děti jako ona tu nejsou neobvyklé, to chápu. Když přestanou krást, tak prostě umřou. Dělají jen to nejlepší, aby přežili s rukou, kterou dostali. Vedou nespravedlivé životy, jistě. Ale to neznamená, že krádež je správná věc... Možná bych jí mohl sehnat práci? Ne, to se nestane. Ale když ji tu nechám, tak se zase vrátí ke krádežím. A to by mohlo vést k tomu, že ji chytí...

Lidé by mě pravděpodobně nazvali obrovským měkotou za mé činy. Ale v té době mi to bylo úplně jedno. Nakonec jsem jí opravdu chtěl pomoci.

„Renne... nechtěla bys jít pracovat ke mně domů?“

„Co, kamaráde?“

„Budeš mít kde spát a jídlo taky nebude problém. Budeš ale muset pořádně pracovat. Za práci, kterou odvedeš, dostaneš i zaplaceno, o to se neboj. Co ty na to?“

„Počkej, počkej.... Ty mě najmeš?! Směješ se nebo co?!“ Renne se na mě podívala se zjevným překvapením a podezřením ve tváři. I když byla zjevně zmatena mou náhlou nabídkou, oči se jí leskly nadějí.

„Ale nabízím ti tuhle práci pod podmínkou, že už nikdy nebudeš pracovat se svými zlodějskými schopnostmi. Pokud ano, nedovolím ti, abys pro mě dál pracovala. Myslíš, že to zvládneš?“

„A-Ano, pane! Už je nikdy nepoužiju, dokud budu žít! Na mou duši!“ Jak Renne vzrušeně přikyvovala, lehce jsem ji poplácal po hlavě.

Asi jsem měl počkat a nechat Yuminu, aby se na to dítě podívala svýma mystickýma očima, ale nemyslím si, že Renne je špatný člověk. No, teď je to vyřešené... pojďme domů.

Mohl jsem použít [bránu], abych nás tam okamžitě dostal, ale rozhodl jsem se ji vést pěšky, jen aby věděla kudy.

„Počkej chvilku. Není to tady?“

„Ne, můj domov je támhle. Bydlím v západní čtvrti.“

„Západ?!“ Renne, která směřovala na východ, se najednou otočila. Z nějakého důvodu vypadala ještě více překvapená.

Je to opravdu tak velký problém...? Opustili jsme jižní čtvrť a vstoupili západní branou. Prošli jsme postupně se rozšiřující obytnou čtvrtí a nakonec jsme narazili na mírný kopec, na kterém stál náš domov. Nesnáším tenhle kopec... Bylo by mnohem snazší, kdybychom ho neměli.

„Zadrž, brácho... Uh, Touyo... ty jsi nějaký šlechtic?“

„No, to opravdu nemůžu říct. Přesto jsem se téměř jedním stal. “ Pravděpodobně se cítila extrémně nejistá a nepatřičně. Většina šlechticů se rozhodla žít spíše ve vnitřní čtvrti než na okraji. Ale šlechtici s menším vlivem nebo hanbou se často stěhovali do této oblasti. Tento okres měl také řadu bohatých obchodníků.

Jakmile jsme vyšli na kopec, uviděli jsme červenou střechu mého vlastního domu. Renne zůstala stát jako omráčená, než se ke mně pomalu otočila.

„Tohle místo? Ty se nesměješ?“

„Jo, to je ono. Oh, hej, Tome.“

„Ale? Dobrý den, pane! Je vzácné, abyste se vrátil domů předním vchodem.“ Strážný promluvil se širokým úsměvem na tváři. Dobře, vždycky jsem používal [bránu] k cestě do a ze sídla, takže bylo přirozené, že to komentoval.

Vstoupili jsme na mé území vchodem pro pěší vedle hlavní brány. Prošli jsme zahradou a došli k hlavním dveřím, které jsem otevřel a zjistil, že Lapis a Cecile uklízejí vstupní halu.

„To je ale vítané překvapení, pane! Je vzácné, abyste použil přední dveře.“

„Ohhh? Kdo je to?“ Cecile se podívala na Renne a její pohled se do holčičky téměř zavrtal. Renne se za mnou schovala, pravděpodobně z rozpaků.

„Jmenuje se Renne. Od teď tu bude pracovat, tak se s ní snaž vycházet. Pokračuj, Renne. Představ se jim, nekoušou.“

„Errm ... Já-já jsem Renne. Je pro mě velkým potěšením vás potkat!“

Páni, byla tak pokorná a formální. Asi je nervózní. Není to nepřiměřené, vzhledem k tomu křiklavému místu, kam jsem ji přivedl.

„Kde je Laim?"

„Šel do obývacího pokoje dát slečně Yumině čaj.“ Lapis mi ukázala cestu, tak jsem vzal Renne s sebou. Nechal jsem holčičku sedět na pohodlné židli, zatímco jsem Laimovi vysvětlil situaci.

Yumina tiše poslouchala, co říkám, a celou dobu zírala na Renne. Nebylo třeba génia, abych poznal, že používá své mystické oči. Brzy se Yumina lehce usmála. No tak, já to věděl! Renne není zlá holka!

Laim si to s bočním pohledem sám potvrdil.

„Velmi dobře, pane. Chápu okolnosti. Nicméně, musím si být jistý, že to s prací tady myslí vážně. Nemůžu dopustit, aby naši výkonnost jako týmu někdo brzdil. Ty tam, jmenuješ se Renne?“

„Y-Yup...”

„Opravdu tu chceš pracovat? Nebude nám vadit, když zpočátku selžeš nebo způsobíš trochu potíže našim zaměstnancům. Musíš však slíbit, že se poučíš ze svých chyb a neutečeš před svými povinnostmi.“ Laim se na Renne zamračil s nejpřísnějším výrazem, jaký jsem ho kdy viděl použít. Myslel jsem si, že je to trochu drsná věc udělat to dítěti ne staršímu než deset let, ale nezdálo se mi, že bych měl nějak zasahoval, a tak jsem držel jazyk za zuby.

„Jo. Chci tu pracovat. Chci být tam, kde je Touya.“ Renne se Laimovi zadívala přímo do přísných očí. Sluha se na ni chvíli díval, zmírnil výraz a s úsměvem vstal.

„Cecile. Vezmi mladou Renne do koupele. Chci, abys jí vydrhla, dokud nebude čistá.“

„Dobřeeee. Pojď se mnou, malá Renne. Je čas na koupání, eeheheh.”

„Uh ?! Co?!" A tak byla Renne odvedena do koupelny. Ačkoli by mohlo být vhodnější říci, že Renne byla odvlečena do koupelny.

„Lapis, běž jí koupit nějaké vhodné oblečení. A objednej jí uniformu na míru.“

„Rozumím, pane. Pokud vám to nevadí, použiju bicykl.“ Lapis spěšně vyšla ven. S Cecile se naučily jezdit na kole za pár hodin. Nepřekvapilo mě to, vzhledem k tomu, že se na tomto světě rovnají ninjům.

Yumina náhle promluvila, když nás slyšela mluvit.

„Až se vykoupe, může nosit moje šaty, alespoň prozatím. Nejspíš pro ni budou příliš velké, ale bude to jen do té doby, než se vrátí Lapis.“ Yumina vstala ze židle. Nejspíš měla namířeno pro nějaké oblečení do šatny. Jakmile odešla, rozložil jsem se na židli a na chvíli se utopil v myšlenkách. Brzy ke mně přistoupil Laim a položil přede mě na stůl čaj.

„...Měl jsem ji prostě předat do sirotčince? Udělal jsem něco nemístného?“

„O tom rozhodne Renne, pane. Prozatím, pokud dovolíte, abych řekl... měl byste přijmout jen pravdu. Pravdou je, že jste zachránil mladou dívku před chudobou.“

V tom máš asi pravdu, Laime... Neměl bych nad tím moc přemýšlet. Stejně jsem udělal přesně to, co jsem chtěl. Nic víc v tom není. Člověče, už chápu, proč Laim pracoval přímo pod králem. Umí to se slovy. Ale když to všechno odložíme stranou, Renne je pořád zločinec. Budu ji muset donutit odčinit to, co udělala. Možná bych se o tom měl s někým poradit? No, cokoliv. Promluvím si s králem nebo tak něco.

...Hm? Slyšel jsem, jak někdo běží chodbou. Náhle se dveře obývacího pokoje rozletěly a dovnitř vběhla Renne, oblečená jen do ručníku. V náručí držela mého drahého bílého tygra.

„T-Touyo! Bruv! Je tady malý tygr!“ Kohaku se na mě podíval s otráveným výrazem ve tváři. Naprosto jsem chápal proč.

„Pane... kdo je to dítě?“

„Ty jo?! Umí dokonce mluvit!“

...Je hlučná, a ten způsob mluvení se taky rychle vrátil. Opravdu by si měla obléct nějaké šaty, upřímně. Nevypadá to moc dobře. Když jsem začal přemýšlet o tom, jak živý bude můj domov s ní, všiml jsem si něčeho zvláštního. Na krku jí něco viselo. Vypadalo to jako nějaký přívěsek.

„Renne, co to máš s tou věcí kolem krku?“

„Tohle? Dal mi ho táta. Říkal, že je to památka na mou mámy. Je to jediná věc, kterou jsem kdy měla pro sebe.“

„Můžu se na to podívat?“ Renne si to sundala a dal mi to. O chvíli později, přišla Cecile s vyhrnutými rukávy a odtáhla ji zpátky do koupelny. Věci se staly příliš chaotické, příliš rychlé...

Přenesl jsem pohled na přívěsek v ruce. Podle toho, co jsem poznal, ta věc byla zlatá... Na trhu by to zjevně přineslo značnou cenu. Protože si ho Renne nechávala, přestože se mohla uživit jeho prodejem, musel jí být přívěsek velmi drahý.

Konstrukci tvořila dvojice roztažených křídel, uprostřed nichž byl drahokam ve tvaru trojúhelníku směrem dolů. Je to... smaragd? Ne, je to kámen větrného kouzla.

Na zádní straně měl erb.

„Laime, poznáš ten erb?"

„Griffin, štít, dva meče a vavříny ... Nemůžu říct, že ano."

„Pokud je to opravdu memento, mohlo by to znamenat, že Renne má v sobě nějakou modrou krev?"

„Nebyl bych si tak jistý. Mohlo by to být něco, na co její rodiče nebo prarodiče jen narazili.“

A šlo to z generace na generaci, až to skončilo v rukou Renne, co? To je rozhodně možné. Ale obvykle by se něco tak křiklavého vrátilo nebo prodalo, že? Když je otec Renne pryč, není žádný způsob, jak to zjistit ...

„Pokud vím, mezi těmi, které používají belfastští šlechtici, neexistuje žádný takový erb. I když vím, že Griffinové erby jsou docela populární v Říši …“ Říše ... což je znovu ...? Oh, Říše Reguluss? Myslím, že to bylo na východě? Ta, která s Belfastem nevychází zrovna nejlíp. Byl Rennin otec padlý šlechtic, který z toho místa utekl? Ať je to jak chce, nepřipadá mi to jako něco, o čem bych měl mluvit víc, než je nutné.

V duchu jsem si poznamenal, že se mám zeptat na erb, jestli bych někdy potkal někoho z říše Regulus.

 

  

3 komentáře: