HRH 3 - Kapitola 7: Slib 1/2

Kapitola 7: Slib

       

Ráno, týden (8 dní) poté, co jsme se vrátili do Parnamu.

V kanceláři pro vládní záležitosti hradu bylo slyšet jen škrábání pera a šustění papíru, když mi Liscia předávala dokumenty. Pracoval jsem už ve Van, ale nejenže se pracovní zátěž po návratu do Parnamu nesnížila, pokud vůbec něco narostla.

Teď, když se systém tří vévodů zhroutil, potřeboval jsem ve spěchu reorganizovat armádu.

Aby byl vybudován rovnocenný vztah s Říší, potřeboval jsem zvýšit vojenské výdaje, abych čelil hrozbě panství Pána démonů. Jinými slovy, posílit armádu. O tomto plánu na posílení armády jsem hovořil během ultimáta pro tři vévody, sjednocení ozbrojených sil.

Když jsem se podíval na dějiny jiného světa, síla či slabost armády silně závisely na její pohyblivosti. Jinými slovy, jak rychle se dokáže dostat tam, kam potřebuje, a zda dokáže nasadit potřebnou palebnou sílu.

Důvod, proč jsme nedávno nad Amidonskými silami zdrcujícím způsobem zvítězili, byl ten, že jsme byli schopni dosáhnout bojiště dřív než naši protivníci. Protože jsme dorazili den před nepřítelem, byli jsme schopni bojovat s vyčerpanými silami knížectví s dobře odpočatou královskou armádou. Kdybychom dorazili současně, naše vyčerpání by bylo zhruba stejné, a i když by vojska knížectví byla stále převyšována počty, byla by se zakopala a bojovala tvrději. Kdyby se to stalo, boj by pro nás byl mnohem těžší.

Abychom dosáhli mobility, kterou jsme potřebovali, bylo by nutné rozvinout dopravní síť a zároveň odstranit rozpory mezi naší armádou, námořnictvem a letectvem, vytvořit systém, který by fungoval pod jedinou velitelskou strukturou, aby okamžitě přesunul všechny naše síly. Tím systémem by byly jednotné ozbrojené síly.

Zakázaná armáda, armáda, námořnictvo, letectvo a konečně jednotky, které byly formálně součástí Zakázané armády, ale byly osobními jednotkami šlechty, budou všechny rozebrány a reorganizovány jako jedna síla, která se bude nazývat Elfriedenské obrané síly (EDF).

Při organizování EDF, jsem si musel dávat pozor na odpor všech složek armády, ale s nedávným povstáním, armáda a letectvo ztratily svůj vliv. Dočasné hlavy každé jednotky, Glaive a Tolman spolupracovali, takže nepředstavovali žádný problém.

Námořnictvo se navíc postavilo na naši stranu, a proto neztratilo svůj vliv, takže jmenováním svého admirála Excel, jako nejvyšším velitelm EDF jsme mohli očekávat jen velmi malý odpor. Excel se moc netěšila na to, aby byla ustanovena nejvyšší velitelkou, ale přiměl jsem ji, aby to místo přijala pod podmínkou, že to bude jen do doby, než Ludwin získá dostatek zkušeností, aby tu roli zvládl.

To stačilo na armádu, námořnictvo a letectvo, ale skutečným bolehlavem budou síly šlechty.

Byly součástí Zakázané armády, ale skutečnost, že nad nimi vládli různí šlechtici, jim ztěžovala jednání.

V tomto světě s divokými šelmami a monstry (ačkoli před objevením se panství Pána démonů existovaly jen v žalářích), zloději, piráty a bandity, bylo třeba mít v každé oblasti určitou policejní sílu.

Proto urozená šlechta cvičila osobní jednotky, které byla povinna použít k udržení stability uvnitř svých lén.

Nicméně v této zemi byl jejich počet nadměrný. Byl to účinek expanzionistické politiky předposledního krále.

V té době byly úspěchy na bojišti nejkratší cestou ke slávě a postupu, takže šlechta vybírala prosté lidi z jejich léna, aby posílila řady jejich osobních sil. Navzdory tomu, že amatéři by sice mohli zvýšit počet svých lidí, ale pokud by to vedlo k poklesu produktivity, bylo by to zbytečné. Nakonec, když bývalý král, král Albert, zastavil expanzionistické politiky svého předchůdce, šlechta stále udržovala své rozšířené síly.

To byl důvod, proč jsem uvízl v úkolu rozebrat jejich síly na minimum potřebné pro policejní práci. Ti, kteří měli primární živnost mimo vojenství, by dostali odstupné a byli by propuštěni ze služby, zatímco ti, kteří by chtěli vstoupit do EDF, by mohli podstoupit testy, aby mohli narukovat.

Zatímco o organizaci by rozhodovala Excel, Glaive, Ludwin a ostatní vojenští činitelé si prohlédli můj návrh a zjistili, že nemají jinou možnost než mu dát své razítko souhlasu.

Zatímco jsme pracovali, Liscia a já jsme mlčeli. Bylo to mezi námi trapné.

... Ne, byl jsem pravděpodobně jediný, kdo se cítil trapně. Liscia jednala stejně jako vždy.

Ten den, když jsem jí řekl, že Georg Carmine spáchal ve své cele sebevraždu, Lisciin výraz se ani v nejmenším nezměnil. Její tvář byla bez emocí a moje zpráva vyvolala jen tiché „Aha...”

Ne že bych si myslel, že ztratí klid. Nemyslel jsem si, že by mě z toho mohla vinit. Liscia taková nebyla a já si toho byl dobře vědom.

Ale sotva jsem čekal, že takhle bude moct pokračovat ve své každodenní rutině, jako by všechno bylo normální. Myslel jsem, že bude vypadat alespoň trochu rozrušeně.

Nebylo možné, aby to pro ni nebylo bolestivé, aby to nebylo srdcervoucí, ale když jsem viděl, jak se Liscia chová, jako by se nic nezměnilo, nemohl jsem najít slova, která bych jí řekl.

Bylo by jednodušší, kdyby se po mně trochu ohnala…

„Proč jsi neušetřil vévodu Carmine?!”

...Jo. Ne, to by nebylo o nic lepší.

Jen představa, že mě Liscia uráží a ponižuje, mě dost deprimovala.

Kdyby jen bouchla, a pak bychom na to mohli zapomenout... Ale ne, jediný, kdo by se cítil lépe, jsem byl já. Upřímně, co jsem si myslel? Když jsem si takhle pouštěl pusu na špacír Georgovi, nemohl jsem ani ochránit srdce nejbližší dívky?

„Soumo,“ řekla.

„Huh? Co?“ Zvedl jsem hlavu a viděl, jak se na mě Liscia dívá s hlavou tázavě nakloněnou do strany.

„Zastavilo se ti pero, víš?“ zeptala se.

„...Ach, promiň.”

To není dobré, myslel jsem. Musím to udržet pohromadě.

Vrátil jsem se do práce. Právě teď se musím soustředit na všechny ty malé úkoly, které mám před sebou.

Zatímco jsem s tou myšlenkou pracoval, ozvalo se zaklepání na dveře. „Pojďte dál,“ řekl jsem a vstoupila hlavní služebná Serina.

„Promiňte,“ řekla. „Přípravy jsou dokončeny a žádáme vaši přítomnost.”

„Správně.”

Přestali jsme pracovat, já si oblékl královský plášť a zamířil k audienční síni. Dnešek byl dnem pro odměňování těch, kteří se vyznamenali ve válce s Amidonií.



„Glaive Magna,“ řekl jsem. „Vaše loajalita byla skutečně pozoruhodná. Jako uznání této loajality, vám zaručuji vládnout Randelu a jeho okolí.”

„Ano, pane,“ řekl Glaive. „Bude mi potěšením.”

„Výborně. Navíc, i když je to pouze prozatímní, také vám svěřuji některé pravomoci, které měl Georg jako generál armády. Dokud nebudou složeny do EDF, udržujte je v pořádku.”

„Ano, pane,“ řekl. „Přísahám, že udělám vše, co bude v mých silách, abych splnil očekávání Vašeho Veličenstva.”

Když jsem vstával z trůnu a grandiózním tónem uděloval pochvaly, Halův otec, Glaive Magna se hluboce uklonil. Nevysílali jsme to, takže jsem nestíhal strnulé formality, ale v rohu byla sekretářka, která poslušně zapisovala každé mé slovo, takže jsem se musel chovat královsky. To proto, aby se budoucí generace, které budou číst záznamy, na mě nedívaly svrchu, alespoň tak mi to můj komoří Marx rozpačitě řekl, ale... upřímně, bylo mi úplně jedno, co si o mně lidé po smrti budou myslet.

Ve válce s Amidonským knížectvím nemuselo Elfriedenské království získat žádné území, ale zajistili jsme si tučné válečné reparace. Navíc se nám podařilo od Zemu získat výkupné za navrácení jejich žoldnéřů a mně se podařilo zkonfiskovat půdu a majetek zkorumpovaných šlechticů. O likvidaci Carmineho a Vargasova vévodství bylo také rozhodnuto.

Za všechny tyto zisky nebylo třeba vojáky odměňovat. Většina mobilizovaných vojáků patřila k armádě a letectvu. Byli podezřelí ze zrady a tohle byla bitva, aby se toho podezření zbavili, takže nebylo třeba vyplácet žádné odměny.

Navíc pro ty, kteří zvolili vyčkávací přístup ke konfliktu, šlechta, jejíž síly byly součástí Zakázané armády, nepotřeboval jsem jim platit žádnou odměnu, protože se neúčastnili. Znamenalo to, že propásli dobrou příležitost, ale to byl jejich problém, ne můj.

Jediní, kdo měli získat odměnu, bylo námořnictvo a mé přímo kontrolované síly v Zakázané armádě. Ti ze šlechty nebo rytířské třídy v obou silách dostanou půdu, ale ta bude pocházet z bývalých lén zkorumpovaných šlechticů a rozebraného Carmineho a Vargasova vévodství. Ti, kteří by měli nižší status, by dostali bonus v hotovosti.

A tak, dnes, jsem měl dát osobní odměnu těm, kteří přispěli nejvíce. Bylo standardní udělovat tituly šlechtického stavu a půdu, ale pokud chtěli něco jiného, mohli o to klidně požádat. Kdyby to bylo v mé moci krále a byla by to vhodná odměna za jejich úsilí, byla by udělena. Pokud chtěli hotovost nebo vzácné věci v držení královské rodiny, bylo to v pořádku.

Kdysi dávno žil rytíř, který použil tento systém, aby požádal o právo oženit se s princeznou, do které byl zamilovaný. Taky se našel jeden, který toho využil k žádosti, aby byl zkorumpovaný šlechtic postaven před soud. Tohle byla situace, kdy člověk nikdy nevěděl, jaké bláznivé žádosti mohou přiletět, tak jsem se rozhodl nevysílat to přes vysílací hlasový klenot.

Tentokrát měli být odměněni lidé tito:

Přeběhlík z armády, který je vedl v bitvě s Amidonií, Glaive Magna.

Vládce Altomury, který zastavil a na čas zdržel Amidonské síly, Weist Garreau.

Velitelka námořní pěchoty, který také zdržela Amidonské jednotky v údolí Goldoa, Juna Doma.

Stejně jako ten, který poslal posily během bitvy u Randelu, náčelník temných elfů, kteří žili v Bohem Chráněném Lese, Wodan Udgard. Sir Wodan byl Aishin otec.

Normálně, admirál námořnictva, Excel Walter, by byla první jak v hodnosti, tak z hlediska jejích příspěvků. Předcházela však jakémukoliv uznání svých úspěchů pro sebe, aby mohla požádat o milost pro oba Vargase, takže by nedostávala odměnu.

Také předtím, než jsem dal výše uvedeným pěti jejich odměny, formálně jsem dal Aishe, která mě bránila jako má samozvaná tělesná stráž, nově vytvořené místo kochiji.

Kdybych měl vysvětlit, co se tím změnilo, bylo to, že předtím, než se stala žoldákem, platil jsem ji z vlastní kapsy, ale teď byla řádným rytířem s platem.

Mimochodem, její název, kochiji, pochází z trochy slovní hříčky na přezdívku Cchao Cchaova osobního strážce Sü Čchu, čti Koči v japonštině. Původní jméno bylo napsáno „Tygří blázen“ a znamenalo „blázen, který je silný jako tygr,” tak jsem se místo toho rozhodl napsat její se znakem pro “Východní vítr”.

...Ne že by mělo smysl, abych byl posedlý tím, jak se to bude psát s kanji na tomto světě.

Kromě tohoto jmenování jsem dal Aishe rukavice z pokladnice na hradě, které byly okouzleny kouzlem, které snižovalo fyzické a magické poškození (nazývaly se zřejmě Železné nástěnné rukavice). Abych byl upřímný, chtěl jsem jí dát štít, protože to lépe vyhovovalo představě její pozice, ale Aisha používala obouruční velký meč, a tak jsem se raději rozhodl pro tohle.

Aisha si přidržela rukavice pevně k hrudi, koktala a drmolila slova skrz slzy. „Ohh... Vaše Veličenstvo... Moc děkuji!”

...Jsem rád, že je šťastná a tak, ale není to trochu přehnaná reakce?

Všichni ji pozorovali s rozpačitými úsměvy.

 

„Weiste,“ řekl jsem. „Dobře jste mi posloužil při rozptýlení Amidonianů. Prosím, udržujte stabilitu ve svých zemích jako pán Altomury. Kromě toho, až bude město Venetinova kompletní, jsem si jistý, že vás pověřím jeho řízením.”

„Ano, pane,“ řekl. „I když jsem nedostatečný, budu vám maximálně sloužit.”

Po Glaivovi jsem dokončil prezentaci Weista s jeho odměnou. Bylo rozhodnuto, že Weist převezme další post lorda z Venetinovy, pobřežního města, které bylo v současné době ve výstavbě. Zatímco jeho původní léno bylo na venkově, protože se nacházelo v pěstitelské oblasti s úrodnou půdou, rychle získal vliv. V nedávné operaci sehrál důležitou roli, když se před Gaiusem a Juliusem vylíčil jako zbabělec. Tohle byla jeho odměna.

Teď nastal čas odměnit Wodana Udgarda, Aishina otce, který poslal posily, aby nám pomohly v bitvě u Randelu.

To byly posily, které jsme ani Hakuya, ani já nepředpokládali. Věděli jsme, jak mocní jsou temní elfové, ale předpokládali jsme, že po sesuvu mají plné ruce práce s rekonstrukcí a že je vůbec nezajímají záležitosti mimo jejich les, takže jsme si mysleli, že by bylo zbytečné posílat žádost. Nicméně oproti našim očekáváním, Wodan a jeho lidé vyslali vojáky, aby nám pomohli.

Očividně, když Aisha pobývala v Bohem Chráněném Lese, podala nezávisle žádost mým jménem. Podle toho, co mi Hal vyprávěl o bitvě u Randelu, zkorumpovaní šlechtici vytáhli děla a zahájili bezohledný útok. Bez těchto posil by naše ztráty byly mnohem větší. Byl to opravdu šťastný omyl.

Přešel jsem k Wodanovi a vzal ho za ruku, když jsem mu děkoval. „Máte můj vděk. Děkuji vám, že jste poslali posily, když sami čelíte tak těžkým časům.”

„Nemyslete na to,“ řekl Wodan. „Jen jsme splatili náš vděčný dluh. Když došlo ke katastrofě, pomocná síla, kterou Vaše Veličenstvo vedlo, nám připomněla, že máme vazby na okolní svět.”

„To rád slyším,“ řekl jsem. „Nově mi to ukazuje, že tato země byla postavena s mnoha různými rasami, které se spojují. Pokud máte přání, stačí ho říct.”

Wodan zavrtěl hlavou. „Už teď vám dlužíme víc, než kdy dokážeme splatit.

Díky stálým zásobám, které posíláte, byli naši válečníci již bohatě odměněni. Nic dalšího od vás nehledáme.”

„Prosím, nebuďte tak skromný,“ řekl jsem. „Ty posily by bez vašeho rozhodnutí nepřišly. Pokud chcete, můžeme vysadit stromy kolem Bohem Chráněného Lesa, abychom rozšířili vaše území.”

„Jsem vděčný za nabídku, ale les je v pořádku,“ řekl.

Hmm... To mě nechává v hlavolamu, myslel jsem. Chtěl jsem nějak ukázat svou vděčnost Wodanovi. Nicméně, bez ohledu na to, co jsem nabídl jako odměnu, Wodan to tvrdošíjně odmítal přijmout.

„Opravdu nemáte nic, co byste chtěl?“ zapochyboval jsem.

Když jsem se ho na to zeptal, Wodan se zamyšleně podíval. „...V tom případě, nám na vás jednu prosbu, pane.”

„Řekněte si. Pokud je to v mé moci, bude to vaše.”

„Tak... vezmete si mou dceru?”

1 komentář: