HRH 3 - Kapitola 7: Slib 2/2

„Otče?!“ vyjekla Aisha. Stála za trůnem a její hlas zněl překvapeně.

Jeho dceru... Myslí Aishu, že?

Wodan s úsměvem pokračoval, „Vidím svou holčičku, která se nikdy nezajímala o nic jiného než o rvačky a jídlo, a vyrostla ve skvělou ženu. Ta změna pramenila z jejích citů k vám, pane. Můžu vás požádat, abyste si ji vzal za ženu?”

„Sir Wodan je ve vesnici v Bohem Chráněném Lese nazýván náčelníkem, ale ve skutečnosti je šlechtou s Bohem Chráněným Lesem jako svou doménou,” pospíšil si dodat můj komoří Marx. „Mohl byste si vzít jeho dceru Aishu jako svou druhou primární královnu.”

Marx tu dnes vyřizoval věci jménem premiéra Hakuyi, který byl indisponován.

Zmínil jsem se o tom již v minulosti, ale v tomto království byly královny široce roztříděny do primárních a sekundárních a bylo možné jich mít od každé více.

Původně existovala pouze jedna hlavní královna a zbytek byly buď sekundární královny nebo konkubíny (paní) bez moci, ale jeden král před řadou generací řekl: „Nechci ty ženy, které miluju, nazývat konkubínami.”

...Musel to být vášnivý muž.

Výsledkem bylo, že všechny jeho sekundární královny se staly královnami primárními. (Původní hlavní královna byla jmenována první královnou, ostatní se nazývaly druhá primární, třetí primární a tak dále, aby je odlišili. A jeho konkubíny byly povýšeny na sekundární královny, konvence, která pokračovala dodnes.

Když už jsem u toho, dovolte mi vysvětlit rozdíl mezi primární a sekundární královnou.

Aby se stala primární královnou, musela být dotyčná dáma rytířské třídy, šlechty nebo vyšší. Aby se žena s nižším postavením stala hlavní královnou, musela by být nejprve adoptována do takové rodiny. Tento proces nebyl nutný pro sekundární královnu.

Děti narozené primární královně měly dědické právo. Linie nástupnictví nebyla určena podle pořadí narození, ale podle dětí narozených první královně, druhé a tak dále. V případech, kdy byl velký věkový rozdíl, mohlo být číslování královen změněno.

Naopak, zatímco žena jakékoli třídy (dokonce i otrokyně nebo prostitutka) se mohla stát sekundární královnou, jejich děti neměly právo na nástupnictví. Nicméně byly stále královskou rodinou a šlechtické a rytířské rody, které chtěly navázat pokrevní spojení s korunou, se pokusily provdat své syny a dcery za královy děti z těchto královen. Byl to rozhodně jeden ze způsobů, jak se provdat za peníze.

Pozice sice nepřicházela s žádnou mocí, ale zároveň na sebe brala menší zodpovědnost než být primární královnou a bylo jim dovoleno jednat svobodně, v mezích možností. Pro ženy běžného původu, které neměly zájem o moc, to byla často pozice, o které snily.

Ale... dělat z Aishy svou druhou hlavní ženu...

„Považoval byste to za odměnu?“ zeptal jsem se.

„Jako otec mám složité pocity... ale zdá se, že ona v to doufá a otec chce vždy splnit přání své holčičky,“ řekl Wodan. „Kromě toho, když lidé z Bohem Chráněného Lesa začínají hledět k vnějšímu světu, myslím, že by pro ně bylo cenné vidět dceru svého náčelníka vdát se do královského domu. Nevytvořilo by to jen pouto mezi královským rodem a Bohem Chráněným Lesem, stalo by se to také symbolem pouta mezi lidmi a temnými elfy.”

Pak to nebylo jen kvůli jeho dceři. Byly zde i politické ohledy.

Když se na to dívám ze své pozice, kdybych posílil své vazby s Bohem Chráněným Lesem, pravděpodobně bych měl k dispozici elitní lučištníky, kteří ukázali svou moc v bitvě u Randelu.

Ne, i kdybych dal tento druh pragmatického zisku stranou.... Aisha byla roztomilá. Kdybych se měl sám sebe zeptat, jestli bych ji chtěl za manželku nebo ne... Já ano.

Možná je ke mně až příliš loajální, ale její náklonnost ke mně se tím mohla projevit přímočařeji. I když mi připadalo, že jsem ji zkrotil jídlem.

Jako politický činitel jsem od ní nemohl mnoho očekávat, ale Aisha měla víc než dostatečnou bojovou zdatnost, aby to kompenzovala. Byla to žena, kterou by uklidňovalo, kdyby byla po mém boku.

...Ale je to opravdu v pořádku? Vrátil jsem se na trůn a díval se na Liscii vedle sebe.

Řekl jsem Liscii, že jsme zasnoubeni jen dočasně, abych se z toho mohl dostat. Ale teď, když byla válka s Amidonií za námi, se mé uvažování v této věci změnilo.

Kvůli mým rozkazům umírali lidé. Nesl jsem v sobě tíhu karmy příliš velkou na to, abych se kdy vrátil do běžného života. Už jsem nemohl přestat být králem, ani opustit tuto zemi.

To samé jsem cítil ohledně mého vztahu s Liscií. Ode dne, kdy jsme se poprvé setkali, jsme společně překonali tolik bolesti a strádání. Nemohl jsem přerušit naše zasnoubení a ani jsem po tom netoužil. Kdyby Liscia byla moje královna, mohl bych se smířit s tím, že budu králem.

...Ale to je něco úplně jiného.

Zatímco jsem se rozhodl být králem, pořád jsem měl výhrady, že si vezmu víc než jednu královnu. Liscia, Marx, a dokonce i Juna mi opakovaně říkali, že je to normální, ale jako někdo, kdo s sebou táhne morální názory moderního Japonska, jsem váhal.

...Jo, nebylo to tak, že bych si myslel, že je neupřímné milovat víc než jednu ženu. Nebyl jsem tak plný sebe. Ale myslel jsem, že dát okamžitou odpověď tady a teď by nebylo fér k Liscii.

Měl bych pocit, že ji podvádím…

Zatímco jsem přemýšlel, Liscia se na mě podívala. Když viděla, že jsem ztratil řeč, Liscia podrážděně řekla, „Soumo, vezmi si Aishu, jak bys měl.”

„Jak bych měl...? Tobě to nevadí, Liscio?”

„Nemám právo odmítnout, ale Aisha a její otec ti už řekli, že je to v pořádku, ne?“ řekla. „Vlastně, když si ji nevezmeš, bude to asi větší bolest hlavy.”

„Jak to?“ zeptal jsem se.

Liscia zdůraznila praktické aspekty. „Jsi král, Soumo. Mohou nastat situace, kdy jsi v rámci své vnitřní nebo vnější diplomacie nucen oženit se s dcerami významných šlechticů nebo princezen z jiných zemí. V přípravě toho, chci, aby byly výše postavené královny plné lidí, kterým můžu věřit.”

„Ne... ale. Chci říct...”

Vidět mě stále váhat, Liscia si povzdechla. „Soumo, jsi schopný se rozhodovat, když země visí na vlásku, ale když přijde na ženy ve tvém životě, jsi tak nerozhodný.”

„Urkh...”

„Upřímně... Aisho!“ zavolala Liscia.

„A-ano!“ Temný elf vyskočil překvapením. Aisha stála na místě mého osobního strážce a úzkostlivě čekala, jak se věci vyvinou.

Liscia na ni namířila prst. „Nevzdám se pozice první královny, slyšíš? Ty jsi druhá královna, jasné? Jestli ti to nevadí, mně to nevadí. Ve skutečnosti to vítám.”

„A-ano! Pokud mi to dovolí být po boku Jeho Veličenstva!“ vykřikla Aisha.

Liscia přikývla a podívala se mi zpříma do očí, když říkala, „Všechno jsem ti připravila. Teď... se k ní chovej slušně.”

„...Dobře,“ řekl jsem pomalu.

Nevím. Měl jsem pocit, jako by se budoucí rovnováha sil mezi těma dvěma, rozhodla právě teď.

Liscia ukázala tolik elánu. Už jsem se nemohl dál pateticky vrtět.

Došel jsem k Aishe. Aisha, nebojácný válečník z bojiště, měla oči, které se třásly nejistotou.

Oh, bože, takhle se na mě nedívej, prosil jsem mlčky.

„Aisho,“ řekl jsem.

„A-ano!”

„Takže... vezmeš si mě?”

Prudce se nadechla. „Ano! Bude mi potěšením!”

Zdržel jsem se jakýchkoliv vtipných poznámek o tom, jak její odpověď zněla jako server reagující na objednávky v japonské hospodě. Obličej mi hořel rozpaky.

Mezi všemi těmi úsměvy, jsem viděl, jak z tváře sira Wodana odkapávají všechny ty složité pocity otce.

Řekl jsem mu, ne tónem, který bych obvykle použil jako král, ale tónem, který bych použil vůči těm nad sebou, „...Takhle to dopadlo. Později vás přijdu formálně pozdravit, otče.”

„Ano,“ řekl s úsměvem. „Budu čekat. Synu.”

Tak se Aisha stala mou druhou snoubenkou.

Se zvolenou druhou primární královnou ...

„Konečně je o jedno břemeno méně pro mou mysl,“ řekl Marx s výrazem úlevy. Marx pocítil krizi kvůli nedostatku královských potomků, kterou přinesla krize nástupnictví po panování krále před tím posledním. Proto, když se moje formální manželství s Liscií ještě nekonalo, mě neustále otravoval, „Sežeňte si víc žen, udělejte víc dětí“. Zdálo se, že mu ani nezáleží na tom, jestli jsou počata mimo manželství.

Kromě toho... co jsem měl dělat s titulem kochiji, se kterým jsem teď přišel? Nemohl jsem dost dobře přinutit jednu z mých královen, aby se chovala jako osobní strážce.

Ale když jsem to řekl Aishe....

„Nechte to na mně! I kdybych se stala vaší ženou, vždycky vás budu chránit, pane!“ prohlásila Aisha se širokým úsměvem, tak jsem jí ho nakonec nechal.

Pro mě, věděl jsem, že Aisha je tvrdá, tak jsem si řekl, že je to všechno v pořádku, ale dříve povznesený Marx okamžitě držel hlavu v dlaních. Chtěl jsem dostat druhou královnu, kterou se mu konečně podařilo dostat do pozice, která byla synonymem nebezpečí. Musel jsem se pro něj cítit špatně, jen s novými věcmi k obavám.

Juna to všechno sledovala s poněkud osamělým úsměvem na tváři, ale nikdo z nás si to tehdy neuvědomoval.

...Juno. Ty...

S výjimkou Excel.

 

 

Když byla velmi rušná odměna pro Wodana z cesty, byla konečně na řadě Juně.

Nabídl jsem jí několik pochvalných slov a pak se zeptal, „Chceš po mně něco?”

Samozřejmě, věděl jsem, jaká bude Junina odpověď. Pravděpodobně by požádala, aby všechny její úspěchy byly počítány jako její babičky, Excel. Pokud chce Excel zachránit Castora a Carlu, musí mít co nejvíce zásluh na svém jménu. Tohle byla něžná Juna. Byl jsem si jistý, že to udělá z ohleduplnosti k Excel.

Juna se mi podívala přímo do očí a otevřela pusu, „Vaše Veličenstvo, žádám, aby všechny mé ...”

„Mohu promluvit,“ přerušila ji Excel dřív, než stačila domluvit. „Promiňte mi to náhlé přerušení. Chtěla bych povolení mluvit.”

„Hm?“ ... Samozřejmě, “řekl jsem.

„Děkuji.“ Excel se uklonila a začal pomalu mluvit. „Jak jistě víte, Vaše Výsosti, Juna Doma je moje vnučka. Nicméně, Junin otec, můj syn, se přiženil do rodiny kupců Doma v Lagunovém Městě. Jinými slovy, Juna je prostý občan.”

Slyšel jsem to, když mi Juna prozradila své vazby na Excel. Ale proč teď vytahovala Junino nízké postavení?

Excel pokračovala. „Dala jsem jí hodnost v armádě, protože je to moje vnučka, ale to nic nemění na tom, že Juna je dítě z obyčejné rodiny. Nemá nic společného s konáním žádného šlechtického rodu.”

„...Na co narážíte, vévodkyně?“ zeptal jsem se.

Excel se neobrátila na mě, ale na Junu. „Jsem si jistá, že chceš své úspěchy využít v můj prospěch, ale to nebude nutné.”

„Ale, babičko.”

Excel mlčky zavrtěla hlavou. „To je v pořádku. Nemáš nic společného s rodem Vargasů. Nesmíš používat své úspěchy pro lidi, které jsi nikdy nepotkala. Použij je pro své vlastní dobro.”

„Babičko...”

„Nemohu obětovat štěstí své vnučky kvůli svému zeti a své druhé vnučce,“ řekla Excel. „Nemusíš se o nás bát. Měla bys mít své vlastní přání.”

Když na ni Excel obrátila jemný pohled, Juna sklopila oči a zdálo se, že se na okamžik vnitřně zmítá. Když konečně zvedla oči, postoupila kupředu a poklekla.

„Vaše Veličenstvo. Mám prosbu.”

„...Co by to mohlo být?“ zeptal jsem se.

„Jestli je to vůbec možné, tak jako Aisha... Přeji si pokračovat ve zpěvu po vašem boku.”

Mohla tím myslet ... Ne, o tom nebylo pochyb, Juna chtěla, abych si ji vzal za nevěstu.

„Pane,” řekl Marx radostně, „Jestli si vezmete Juna Domu, bude jako sekundární královna. Pokud si ji chcete vzít jako primární královnu, musíte ji nejprve adoptovat do šlechtické nebo rytířské rodiny.”

Musel být víc než šťastný, že se objevila další kandidátka na pozici královny. Když jsem se podíval na Liscii, přikývla a přijala to.

Ale...

„Je mi líto, to není možné.“ Jasně jsem to odmítl.

Liscia vytřeštila oči a Excel se zeptala, „Proč...?“ Prosebně se na mě dívala. Juna se dál dívala na podlahu, takže jsem jí neviděl do tváře.

Vzduch v místnosti ztěžkl, ale... Doufal jsem, že počkají, až uslyší všechno, co jim řeknu.

„To teď nemůžu,“ řekl jsem. „Jsi ústředním pilířem projektu Lorelei, projektu na vytvoření hudebního programu pomocí vysílacího hlasového klenotu. Ty jsi Prima Lorelei. U lidí jsi taky oblíbená. Co myslíš, že by se stalo, kdybych oznámil, že se zasnoubíme? Došlo by k nepokojům.”

Když jsem to řekl takhle, všichni vypadali spokojeni s tímto vysvětlením. V čerstvé paměti měli, že Kongres lidu poslal petice, které říkaly: „Ukažte víc Juny ve vysílání hlasového klenotu.”

Bylo běžné v mém starém světě, že na blogu idolu propukly plamenné války, pokud se zjistilo, že má milence, ale v současné situaci, bál jsem se, že by Parnam mohl být podpálen. Království by hořelo žárlivostí ... Jo, to nebyl vtip.

Proto jsem řekl, „Mohla bys chvíli počkat?”

Juna zalapala po dechu.

Když Juna zvedla tvář, říkal jsem si, no, tohle je trapné, jak jsem jí řekl, „Potřebuji tvoji sílu jako Prima Lorelei pro výrobu našich vysílacích programů. Proto, prozatím, žádám tě, abys zůstala lidovou zpěvačkou. Až se shromáždí více zpěvaček a vyškolíme dostatek lidí, kteří udrží program v kurzu, přísahám, že si tě vezmu.”

Když jsem to řekl, Juna si setřela slzy z očí. „Budu na ten den toužebně čekat, sire.”

Když ta slova vyslovila, měla na tváři úsměv čisté, nevinné mladé dívky.


--------------------------------------------------------------------------------------------------

Tak a je sestaven základ harému. 😁 Je tu někdo kdo to nečekal?😁

2 komentáře: