IwS 2 - Mezipříběh I: Den volna v Mismede 1/2

Mezipříběh I: Den volna v Mismede


„Tak tohle je Mismede. To je ale rušné místo!“ Pár dní poté, co jsem vyrobil bicykly, jsem splnil svůj slib, že použiji [bránu], abych vzal Sue do Berge, hlavního města bestií.

Nebyli jsme samozřejmě sami. Yumina, Kohaku, doprovázel nás Leim - komorník rodiny Ortlinde a Laimův mladší bratr - a řada doprovodných rytířů obou pohlaví.

To bylo přirozené, vzhledem ke královskému postavení Yuminy a Sue. Dobře, nemyslel jsem si, že stráže jsou opravdu nutné, uvážíme-li, že tohle naše kradmé dobrodružství nebude trvat déle než dvě nebo tři hodiny, ale nikdy neuškodí být opatrný.

Rytíři a Leim měli na sobě šaty, které jim umožňovaly splynout s okolím, ale byli stále ozbrojeni.

„Prodávají tolik podivných věcí! Musím koupit něco pro matku a otce! Touyo, pojďme tam!“

„Jo, jo. Jak si přeješ.“ Sue mě nevinně zatáhla za ruku a vedla mě ulicemi Berge.

Ve srovnání s Belfastem, Mismede není zrovna bezpečné místo. No, obojí je na stejné úrovni ve srovnání s bezpečností světa, ve kterém jsem žil. Nemyslím tím kriminalitu nebo tak něco. Spíš obecná hrubost obyvatelstva. Obzvlášť běžné bylo najít mezi bestiemi brutální lidi, a to i ve srovnání s jinými pololidskými druhy.

Mnozí by mohli předpokládat, že s tím má něco společného králova povaha, ale já nesouhlasím. Je pravděpodobnější, že bestie – zejména ty s predátorskými vlastnostmi – jsou od narození náchylné k agresi.

Oh, podívej. Právě teď začíná pouliční rvačka. Nevypadá to jako boj na život a na smrt, jen pěstní souboj. Lidé, kteří procházeli kolem, nezasáhli a chovali se k tomu jako k dennímu jevu, který není hoden druhého pohledu.

Nejen to, samotní bojovníci si navzájem nepřipadali jako cizinci. Připadalo mi to jako hádka mezi dvěma velkými přáteli.

Začal jsem si uvědomovat, že to, co vypadalo jako boje s cizími lidmi, bylo u bestií jen pohrávání. Ale opět to byla pravděpodobně jejich povaha.

V každém případě to nebylo nic, do čeho bych se chtěl zaplést. Když jsme se Sue procházeli ulicemi Berge, dal jsem víc síly do ruky, která držela tu její.

Vedla mě přímo do nóbl obchodu s doplňky. Díky nonšalantnímu způsobu, jakým si vybrala tak luxusní místo, jsem si uvědomil, jak modrá krev je.

„Otci by se ta dýmka měla líbit. Díky vyřezávání tygra to vypadá skvěle! Co bych ale měla vzít pro matku?“ Sue vzala dýmku se stříbrnou tygří ozdobou a podala ji Leimovi. Pak se postavila před kufřík plný dalších doplňků a začala přemýšlet. Zatím co to dělala, Leim zaplatil za dýmku a nechal ji zabalit.

Když jsem se rozhlížel po obchodě a snažil se najít cokoliv, co by se líbilo dívkám, Yumina mě zatahala za rukáv.

„Touyo, není to Arma?“

„Hm?“ Sledoval jsem její pohled a podíval se oknem na dívku, která procházela ulicemi úplně sama. Pár škubajících liščích uší a nadýchaný ocas... Nebylo pochyb. Byla to Arma, mladší sestra Olgy, bývalé velvyslankyně v Belfastu.

Lehce jsem zaklepal na okno. Arma to zaslechla, zastavila se, všimla si nás a přiběhla, zatímco vrtěla ocasem. Došla ke vchodu a vběhla do obchodu.

„Heja Armo. Nečekal jsem, že tě tu uvidím.“

„Já taky! Ani jsem nevěděla, že jste v Mismede!“ Nenuceně jsem Armu pozdravil a ona odpověděla stejně s veselým úsměvem na tváři. Yumina a Arma se držely za ruce, zdánlivě nadšené. Zdálo se, že liščí dívce je jedno, že Yumina je princezna.

„Taky nakupuješ, Armo?“

„To jo! Co kupujete, Yumino?“ Yumina představila Sue a všechny tři si začaly poklidně vyměňovat názory.

Váhavě jsem se zúčastnil jejich dívčího rozhovoru a vrátil jsem se hledat příslušenství. Získat něco pro dívky vypadalo jako dobrý nápad.

« Pane, není to Olga a Lyon? »

„Huh?“ Kohaku mi náhle vyslal do hlavy telepatický vzkaz.

Podíval jsem se oknem a opravdu, viděl jsem muže a ženu, jak procházejí ulicí s širokými úsměvy na tvářích.

Vskutku, liška byla rozhodně Olga a doprovázel ji Lyon, neochvějný belfastský rytíř.

Lyon je pořád v Mismede? Je oblečený dost nenuceně a má hloupý výraz ve tváři, takže je asi mimo službu.

„Co se děje, Touyo?“

„Podívejte se na to.“ Ukázal jsem ven a přiměl Yuminu i Armu, aby se zaměřily na okno a podívaly se na ty dva.

„Myslíš, že jsou na rande?“

„Nejspíš ano.“

„Počkej, velká ségra je na rande?!“ Arma otevřela oči dokořán, jako by to vůbec nečekala. Proč jsi tak překvapená, dítě? Olga vypadá jako kráska, která by byla u chlapců velmi oblíbená.

Na druhou stranu, nemůžete popřít fakt, že její vážné vibrace lidi odrazují. V kombinaci s její krásou to vytváří ovzduší chladu a nepřístupnosti. Ale ta představa se rozplyne, jakmile se s ní setkáte. Ta holka je sladká jako bonbón.

„Musíme jít za nimi!“ Arma spěšně opustila obchod. Co?! Teď je sledujeme?

„To zní zajímavě. Také si pospíším!“

„Hej, Sue! Ne, no tak teď!“ Sue a Yumina se hnaly za Armou. A jako hodinky, Leim a rytíři odpovědní za jejich bezpečnost se také rozběhli za nimi.

Zůstat tam sám mi nepřipadalo jako dobrý způsob, jak trávit čas, tak jsem vzal Kohaku s sebou a šel za nimi. Dobrý bože...

Sledovali jsme duo ulicemi a udržovali jsme za nimi správnou vzdálenost. S Lyonem jsem si nedělal příliš velké starosti, ale Olga – protože byla bestie – si nás mohla snadno všimnout. Arma odvedla dobrou práci, když nás udržovala mimo dosah vnímání své sestry.

„Vypadají tak nevinně.“ Špehovali jsme ty dva zpoza rohu budovy, Yumina cítila potřebu se k tomu vyjádřit.

Když kráčel po jejím boku, Lyon opakovaně sáhl Olze po ruce. I když do toho očividně chtěl jít, opakovaně se mu nepodařilo dosáhnout svého cíle. Myslím, že nevinné je to slovo, které to popisuje.

„Člověče, to je tak dráždivé!“

„Vzpamatuj se, sire Lyone! Chováš se uboze!“

„To je moc dobré...“ Ze všech nás se zdálo, že ti, kterým na tom záleží nejvíc, byla skupina rytířů, kteří nás doprovázeli. Hádám, že setkání se spolupracovníkem na rande zvýšilo jejich zvědavost na maximum.

„Co to dělá?“

„Chce ji držet za ruku, Sue. Ale nemůže přijít na to, jestli by měl.“

„Není to nic než ruka. Měl by ji držet, jestli chce!“ Měla naprostou pravdu, ale láska byla emoce, která takové věci zbytečně komplikovala… Ne že bych měl právo to říkat.

Nicméně ti dva – přestože byli docela dospělí – vypadali v takových věcech opravdu trapně. Pokud vím, Lyonovi bylo jedenadvacet, zatímco Olze devatenáct. V tomto světě bylo manželství mladých normální. Asi polovina normálních občanů měla manžele a manželky před dvacítkou. Nic takového jako obřady nastupujícího věku neexistovalo (i když některé kmeny měly rituály nastupujícího věku), a pokud byly obě strany nezávislé a stabilní, nepotřebovaly ani svolení rodičů.

I když u šlechticů se to úplně změnilo. Lyon měl baronskou krev, zatímco Olga pocházela z mocné mismedské kupecké rodiny. Nemohli se vzít jen proto, že se jim to líbilo.

Byly dokonce rodiny, které dávaly snoubence svým novorozeným dětem. Naštěstí se to netýkalo ani jednoho z těch dvou.

Ať tak či onak, dřív než cokoliv jiného se budou muset držet za ruce.

„Ah, jdou do obchodu!“ Ti dva vstoupili do nedaleké kavárny. Snadno by si nás všimli, kdybychom šli po nich. Nikdo z nás jim nebyl cizí, takže bychom potřebovali převleky.

„Touyo, můžeš s tím něco udělat?“

„No, nemůžu říct, že nemůžu, ale...“ Nesouhlasil jsem s tím, co ode mě Sue chtěla. Musel jsem přece jen zvážit jejich soukromí.

„Tahle událost by mohla změnit život velké ségry! Jako její sestra, o tom musím vědět!“ I Olgina rodina trvala na tom, abych to udělal…

Všichni kromě Leima na mě tlačili, abych si pospíšil a pustil se do toho, tak jsem ustoupil, vytáhl svůj smartphone a spustil aplikaci fotoaparátu naplněnou [dlouhým smyslem].

Obrazovka začala zobrazovat vnitřek obchodu. Představovala přesně to, co jsem mohl vnímat prostřednictvím [dlouhého smyslu]. Dokonce i zvuk procházel docela dobře.

„Nikdy předtím jsem tu nebyla, takže nevím, jestli vám bude zdejší jídlo chutnat …“

„Ne, ne, ne! Nebojte se o mě! Tohle je skvělé místo, opravdu!“ Slyšel jsem, jak se rytíři za mnou snaží potlačit smích. Lyon byl napjatý, ale to bylo přirozené, opravdu.

„Brzy se vracíte do Belfastu, že?“

„Aha, ano.... Ale s aliancí mezi našimi dvěma zeměmi, jsem si jistý, že budu mít mnohem víc šancí sem přijít! Přemýšlím, že to udělám, až budu mít příště dost dlouhou dovolenou!“

„Heheh, nezapomeňte mi říct, když budete na návštěvě ... Vezmu vás do lepší restaurace.“

Heh, nevedou si vůbec špatně. Zdá se, že Olga je se situací spokojená.

„Ach, p-pravda! Tyhle věci mám s sebou.“

„To je... zrcadlo? Vypadá to poněkud divně...“ Lyon strčil ruku do kapsy a vytáhl dvě zrcadla, která měla podivně dlouhé rámy. To jsou ta zrcadla brány co jsem mu dal. Ještě jí ho nedal?

„Tohle je sada magických předmětů. S-Sir Touya mi je dal... prosím, podívejte se. Když dáte něco do jednoho...“

„Ah, vyšlo to druhým ...!"

„Umožňují okamžitou výměnu dopisů na velké vzdálenosti. Já-přemýšlel jsem, že vám tohle dnes dám ... “

„...Děkuji mnohokrát. Budu si toho vážit.“ Olga si přitiskla zrcadlo brány k hrudi a široce se usmála.

Hohoh, tak to přijala. Jo, určitě ho má ráda. Podívejte se, jak šťastně se vrtí její ocas, je to příliš zřejmé.

„Sestra vypadá tak šťastně...“

„Zdá se, že u ní má opravdu šanci.“

Arma a Yumina pronesly své poznámky a ani na okamžik neodvrátily oči od obrazovky. 

Řekl bych, že potřebují ještě jedno velké zatlačení, aby se ta vzdálenost mezi nimi uzavřela.

Po lehkém jídle v kavárně oba opustili budovu. Zeptal jsem se Army, která byla o Berge očividně nejinformovanější, na cestu.

„Centrální náměstí je tímto směrem. Existuje mnoho stánků prodávajících vzácné dovážené zboží nebo výhodné příslušenství. Tam asi šli.“ Nejdřív jídlo, teď nákupy? Docela základní postup na rande.

„Měl by jí prostě koupit prsten.“

„Ne, to rozhodně není čas na prsteny. Příliš těžké.“

„Kdyby ho měla ráda, neudělalo by jí to radost?“

„Jde o to, že pořád nevíme, jestli ho má opravdu ráda. Pokazit načasování takových věcí může vést k tragickým výsledkům, víte...“ Rytíři za námi nonšalantně vyjadřovali své názory. Nemohl jsem si pomoci, ale cítil jsem, že je ta situace pobavila. Pak znovu, lhal bych, kdybych řekl, že sám nejsem zvědavý.

Jakmile dorazili na centrální náměstí, začali se dívat na stánky. Jak řekla Arma, viděl jsem, jak se tam prodávají divné věci.

Upřímně, chtěl jsem se dobře rozhlédnout kolem sebe, ale nemohl jsem opustit Armu, pokud jsme sledovali šťastný pár.

„Leime! Kupme si ty masky! Suvenýry pro otce a matku!“

„Velmi dobře.“ Sue si šla koupit liščí a kočičí masky, hned vedle seznamovacího dua. Míra svobody, kterou projevovala, ve mně vzbudila žárlivost.

Na frontě jsem viděl, jak Lyon kupuje suvenýry pro svou rodinu, zatímco Olga mu je pomáhala vybrat.

Se všemi lidmi, kteří se tlačili kolem těchto stánků, jsme je málem ztratili z dohledu.

I kdybych je ztratil, mohl bych je pomocí vyhledávací funkce svého smartphonu znovu najít, takže nebylo třeba se znepokojovat.

Nicméně, Arma si toho nebyla vědoma, a tak se trochu rozběhla a narazila na osobu před sebou.

„Owie...” Arma upadla na zadek, protože narazila do velké postavy v kápi.

„Ach, moje chyba. Jsi v pořádku, dítě?“

„Ah, ano. Promiňte. Zapomněla jsem se dívat, kam jdu ... “ Muž s kapucí vzal Armu za ruku a pomohl jí.

„Armo, jsi v pořádku?"

„Ah ano. Jsem v pořádku..."

„Omlouvám se, máme naspěch, takže...“ Když jsem se začal omlouvat za Armu, podíval jsem se přímo do tváře pod kapucí, ale to, co jsem uviděl, mi otevřelo oči překvapením. Ztuhl jsem. Druhá strana reagovala úplně stejně.

1 komentář: