HRH 3 - Kapitola 8: Zločin a trest 4/4

 Když Souma tiše zašeptal rozkaz, pochybovala jsem o vlastních uších.

„Jestli na to dojde, zabij mě.”

Když viděl, jak se mé oči rozšířily překvapením, Souma mi řekl s vážným výrazem ve tváři. „Teď samozřejmě ne. Pokud se stanu tyranem, chci, abys to byla ty, kdo mě zastaví. S tvou bojovou schopností bys mě mohla snadno zabít, že?”

Zabít ho, když se stane tyranem...?! Proč by mi to najednou říkal?!

Mluvila jsem potichu a zeptala se ho, „Proč to říkáš? A proč zrovna mně?!”

„Protože Liscia a ostatní by toho nebyli schopni,“ zašeptal Souma s ustaraným úsměvem na tváři. „V určitém okamžiku, jsem zjistil, že jsem obklopen mnoha lidmi, na kterých mi záleží. Zrovna nedávno, jsem se zasnoubil s jinou osobou než Liscii. To je Aisha, támhle.”

Zasnoubil se s tím temným elfem, aniž bych o tom slyšela? Pomyslela jsem si ohromeně. Přijala to Liscia? No, jak znám její osobnost, asi to bere pragmaticky...

„No.... Blahopřeji!“ zašeptala jsem.

„Díky,“ zašeptal také. „Tak vidíš, mám víc a víc lidí, na kterých mi záleží. Samo o sobě je to dobře, ale když pomyslím na to, co by se stalo, kdybych se jednoho dne opil mocí a stal se tyranem... začíná mě to děsit. Kdyby se to stalo, bojím se, jestli by mě Liscia a ostatní mohli zastavit, jak by měli, víš?”

„Liscie by tě zastavila,“ zašeptala jsem. „Znáš její přímočarou osobnost.”

„Udělala by to?“ odsekl a stále šeptal. „Jistě, kdybych se začal oddávat přílišné zhýralosti nebo masakrovat obyvatele města, napomenula by mě za to, ale co kdybych měl dobré ospravedlnění, jako tentokrát? Individuální čistky nejsou samy o sobě až takový problém. Ale když se dějí opakovaně, nakonec dosáhnete bodu, odkud není návratu. Když na to přijde, budou Liscia a ostatní schopni mě opustit?”

To... Ne, asi ne, uvědomila jsem si.

„Nepřísluší mi to říkat, ale.... Liscia je do tebe až po uši zamilovaná,“ šeptala jsem. „Jestli spadneš do pekla, jsem si jistá, že bude hned vedle tebe.”

Liscia byla příliš vážná a příliš oddaná dívka. Pravděpodobně, ať se stane cokoliv, bude Soumu věrně následovat až do hořkého konce.

Souma přikývl. „Já vím, že? Aisha je na tom podobně. Myslíš, že by to Juna udělala? Každopádně je spousta lidí, kteří by se pokusili trpět po mém boku. To nechci. Kdyby byla revoluce v reakci na mou tyranskou vládu, nebyl bych to jen já, kdo by byl popraven, byla by to Liscia a ostatní také. Nechci, aby Liscia a ostatní dopadli jako Marie Antoinetta.”

Marie... kdo?

Dokud mi nad hlavou visel otazník, Souma zašeptal s vážným pohledem, „Proto, Carlo, než ti, na kterých mi záleží, budou trpět se mnou, chci, aby ses ujala role a skoncoval se mnou.”

„...Teď jsem otrok,“ šeptala jsem. „Jestli zabiju svého pána, obojek mě zabije, víš?”

„Jo,“ zašeptal také. „Tak to, prosím, udělej jen tehdy, když budeš připravená zemřít taky. A pokud se mi podaří předat korunu další generaci, tak tě osvobodím.”

Tenhle muž... říká ty nejneuvěřitelnější věci, jako by to nic nebylo. Byla jsem ohromená.

Souma mi řekl, jestli se stane tyranem, ať se stanu čepelí, která ho zasáhne. Potom, když bych ho zabila, bych sama zemřela. Když mě držel po svém boku jako svého otroka, doufal, že mě využije jako osobní odstrašující prostředek proti tomu, aby se stal tyranem.

„Ty opravdu... nemáš slitování,“ zašeptala jsem.

„Držím se zpátky jen pro ty, na kterých mi záleží,“ zašeptal také.

„Myslela jsem k sobě,“ zašeptala jsem. „I když předpokládám, že ten význam stále pronikl.”

To samé jsem si myslela v bitvě s Amidonií, ale tento muž se k sobě choval příliš špatně. Pokud se o sebe lépe nepostará, nezpůsobí lidem kolem sebe konec starostí.

Liscio, zamilovala ses do opravdu problematického chlapa… pomyslela jsem si.

Přesně tak. Abych uchránila milostný život své nejlepší přítelkyně před smutnou budoucností, rozhodla jsem se jednat jako jeho odstrašující prostředek.

Seděla jsem rovně a hluboce jsem se uklonila. „Dostala jsem váš rozkaz. Dokud nepřijde den, kdy se podle něj budu muset zachovat, budu pro vás pracovat ze všech sil a modlit se, aby ten den nikdy nepřišel.”

Souma spokojeně přikývl nad mou odpovědí. „V tuto chvíli nemáme žádnou práci určenou výhradně pro otroka. Prozatím se přidáš k služkám... Ale... Dobře… Uh, zjisti podrobnosti od hlavní služebné sama.

Když mi dal ten rozkaz, zněl ke konci trochu váhavě. Přemýšlela jsem, co se děje, tak jsem sledovala Soumův pohled a uviděla krásnou služku, které bylo asi dvacet a šťastně se usmívala.

Když jsem přemýšlela, co to s ní je, uvědomila jsem si, že se Liscia dívá mým směrem, ve tváři měla výraz naprosté lítosti.

...Huh?



Soud s Castorem a mou kamarádkou Carlou skončil, Souma, Aisha a já jsme se vraceli do úřadu pro vládní záležitosti, když tu najednou, Souma před námi klopýtl.

„Soumo!“ zakřičela jsem.

„Pane!“ vykřikla Aisha.

Když jsme se ho s Aishou snažili podepřít, Souma položil ruku na zeď. „Jsem v pořádku. Jen jsem trochu klopýtl,“ řekl a pokynul nám volnou rukou, abychom se zastavily.

„Ale...“ řekla jsem.

„To je v pořádku,“ řekl. „...Chtěl bych být chvíli sám.”

Pak šel sám do kanceláře pro vládní záležitosti.

Podle toho, jak jsem zahlédla jeho tvář z profilu, byl bledý a nezdravý. Zůstaly jsme samy na chodbě. Navázala jsem rozhovor s Aishou, která tam také zůstala a stála tam jako omámená.

„Ještě před chvílí byl jako obvykle,“ řekla jsem. „Co myslíš, že se mu najednou stalo?”

„Sama si nejsem úplně jistá,“ řekla Aisha. „Nicméně...”

„Nicméně?”

„Vypadal jako voják vracející se z první bitvy,“ zatvářila se ustaraně. „Jako jeden... který právě poprvé zabíjel.”

„Chceš říct, že se cítí špatně kvůli tomu, jak zabil dvanáct šlechticů?“ zeptala jsem se.

Ale Souma to udělal, protože věřil, že je to nutné, ne? Pokud ano, neměl čeho litovat. Kromě toho Souma zažil svou první bitvu ve válce s Amidonským knížectvím. Srazil prince Gaiuse VIII. z Amidonie a zkorumpované šlechtice pak nechal popravit. Tohle pro něj nebylo poprvé.

Když jsem na to upozornila, Aisha zavrtěla hlavou. „Z mé strany je to pouhá spekulace, ale čas strávený s Gaiusem byl případ, zabij, nebo budeš zabit'. Zkorumpovaní šlechtici jasně projevili svůj úmysl vzbouřit se proti němu. V případě těchto dvanácti šlechticů se však bezprostředně nepokoušeli Jeho Veličenstvu ublížit. I když ví, že by bylo škodlivé nechat je naživu, ptá se, jestli bylo správné je zabít, nebo ne. Ve svém srdci se s tím možná nedokáže úplně smířit.”

Aisha ustaraně pohlédla na dveře úřadu pro vládní záležitosti.

Nedokáže se s tím vyrovnat... huh.

...Jo. Považovala jsem Aishin výklad za správný. Slyšela jsem, že Souma přišel z mírumilovného světa. Už nějakou dobu tam nebyla žádná válka.

Protože přišel z takového světa, Souma naprosto nesnášel, když umírali lidé. Ale nebyl tak přehnaně optimistický, aby si myslel, že se o všechno dá postarat bez obětí. Proto se Souma vždy zaměřoval na minimalizaci obětí a maximalizaci odměny.

Pro vládce národa to bylo přirozené rozpoložení. Souma v srdci však nebyl tak necitlivý, aby dokázal přijmout i ty minimalizované oběti.

„Hej, Aisho,“ řekla jsem. „Co uděláš pro podporu takového vojáka?"

„No.... Nikdy jsem nebyla součástí armády, takže na tyhle věci nejsem expert... ale často slýchám, že je nejlepší, aby na to zapomněli.

„Aby na to zapomněli?“ opakovala jsem.

„Slyšela jsem, že jejich nadřízení důstojníci a starší vojáci je pozvou na víno a ženy, aby jim pomohli vyvětrat,“ řekla Aisha. „Je to věc, kterou může zahojit jen čas, takže jim brání, aby o tom moc přemýšleli a zhroutili se.”

Víno, nebo něco jiného... co, pomyslela jsem si. V tom případě...



Soud začal v poledne. Teď byla rozhodně noc.

Ležel jsem sám ve své posteli, kancelář pro vládní záležitosti byla úplně tmavá, všechna světla zhasnutá.

Měl jsem před sebou spoustu práce. Ale, jen pro dnešek, jsem požádal Hakuyu, aby mě nechal vyhnout se povinnostem. Prostě jsem neměl vůli něco udělat. Hakuya to chápal. Přál jsem si jít spát. Ale na rozdíl od této naděje, jsem byl úplně vzhůru.

Kdybych jen trochu použil hlavu, možná by to pomohlo, tak jsem se rozhodl promyslet, jestli je poprava oprávněná nebo ne.

Domníval jsem se, že poprava dvanácti šlechticů byla správná, když jsem ji zkoumal z dlouhodobého hlediska. Kdybych je nechal naživu a kdyby někomu ublížilo sémě pohromy, byl jsem si jistý, že bych toho litoval. Ale teď jsem se zoufale držel za hruď a snažil se nelitovat, že jsem je zabil.

„Všechny krutosti by měly být provedeny jedním tahem.”

„Vladař si nemusí dělat starosti s pověstí krutosti.”

„Aby se zabránilo zničení, je lepší se rozhodnout bojovat.”

„Když přijde čas tvého skonu, je příliš pozdě na lítost.”


Znovu a znovu jsem si v hlavě procházel Machiavelliho rady. Ale všechno, co jsem dělal, bylo, že jsem hledal výmluvu.

Kdybych měl něčeho litovat, raději jsem si vybral cestu, která neublížila těm, na kterých mi nejvíc záleželo. Myslela jsem, že jsem se o tom přesvědčil, než jsem se rozhodl, a nenáviděl jsem své vlastní srdce, že i přes to stále váhalo.

Zatímco jsem přemýšlel, dveře se náhle otevřely. Pohnul jsem hlavou, abych to zkontroloval, a tam stály Liscia a Aisha.

V poněkud provokativním oděvu.

„Huh?!“ Reagoval jsem šokovaně.

Obě měly na sobě něco, co vypadalo jako tenké župany, které sahaly jen kousek nad kolena.

Možná pod rouchem nic neměly, protože výstřih, který vykukoval z místa, kde se límec stýkal, stejně jako holá stehna, která trčela zespodu, byla úchvatná. Ve světle, které přicházelo z chodby za otevřenými dveřmi, byly jejich siluety provokativně zvýrazněny. O to víc vynikla Aishina výška a její tvarovaná postava, zatímco Lisciino dobře vyvážené tělo bylo také krásné.

Bylo toho na mě trochu moc, než abych to najednou přijal, a chvíli jsem na ně ohromeně zíral.

...Upřímně, kdybych se v té době necítil tak sklesle, veškerý rozum by nejspíš okamžitě vyletěl z okna. Nicméně v mém současném rozpoložení to všechno vypadalo spíš jako špatný vtip.

„...Co si myslíte, že děláte?“ dožadoval jsem se.

Můj tón byl tak děsivý, že jsem se polekal. Ne, to jsem neměl říkat a věděl jsem to. Bylo to, jako bych si na nich vyléval svou frustraci.

Zachoval jsem klidný tón, jak jen to šlo, a opravil jsem se. „Myslím, že jsem vás dvě požádal, abyste mi dali trochu času pro sebe.”

„Nemůžeme tě přece nechat samotného, když jsi takový, ne?“ Liscia nevěnovala mým námitkám pozornost, když přišla a sedla si na kraj postele, kde jsem ležel.

Aisha také řekla, „P-promiňte, že ruším,“ a obešla Liscii na opačnou stranu, než se zdvořile posadila.

Ať jsem otočil hlavu doleva nebo doprava, byl tam krásný dívčí zadek. Mohl jsem si zakrýt oči jen jednou rukou a dívat se přímo nahoru. „Co je to...? Co vy dvě chcete...?”

„To je, no... chceme ti pomoct zapomenout, dalo by se říct...“ řekla Liscia.

„Ještě jednou?“ zeptal jsem se nevěřícně.

„Každopádně! Můžeš si s námi dělat, co chceš!“ vybuchla Liscia.

„T-Takovou věc dělám poprvé, takže na vás spoléhám, Vaše Výsosti!“ vykřikla Aisha.

„Můžeš si s námi dělat, co chceš“... „Spoléhám na tebe“... co ty dvě říkají?!

„Poslouchejte... Teď na to nemám náladu,“ řekl jsem.

„Kéž bychom tu s sebou měli madam Junu,“ řekla Aisha zklamaně.

Ne, Juna je teď zaneprázdněná procedurou, aby sem mohla přestoupit z námořnictva, dobře? Povzdechl jsem si... To je fuk. Jsem si jistý, že to dělají, protože mají obavy.

Zatímco jsem přemýšlel, Liscia se začala ošívat. „Um, Soumo...”

„Co?“ zeptal jsem se.

„Je trochu chladno, můžeme se k tobě zatím připojit pod peřinou?”

Třásla se, co... No, koneckonců je skoro zima. Musí jim být v těch šatech zima.

Než jsem stačil říct, Nebyl by to problém, kdybyste se pro začátek pořádně oblékly, spěchali ty dvě pod peřinu. Byla to jediná postel, takže se nehodila pro tři lidi. Ty dvě nevyhnutelně skončily přitisknutí ke mně. Skoro jsem cítil, jak jim tluče srdce.

„Whew,“ řekla Liscia. „Tohle je pěkné a teplé, co?”

„Vskutku,“ řekla Aisha. „Mohla bych usnout přesně takhle.”

„Ale tohle je můj pokoj a kancelář, víte...“ V reakci na jejich poznámky jsem se mohl jen trpce usmát. Ale, no... opravdu bylo teplo.

Zdálo se, že se moje obavy z dřívějška rozplývají. Tak velké bylo teplo ostatních. Už jen tím, že jsem měl někoho vedle sebe, se mi rozjasnilo srdce.

Mohl jsem si připomenout, že je chráním. Že je chci chránit.

„Vy dvě,“ řekl jsem.

„Hm?“ řekla Liscia.

„Co je to?“ zeptala se Aisha.

„Díky.”

Když jsem to řekl, obě se usmály, každá z jedné strany.

Pak, možná proto, že jsme byli unavení, jsme všichni tři brzy usnuli.

3 komentáře: