HRH 3 - Kapitola 8: Zločin a trest 3/4

Za dvanácti sťatými šlechtici stálo více než deset mužů oděných v černém. Obličeje měli pokryté černou látkou a na sobě měli černé oblečení, které připomínalo oblečení ninjů. V rukou drželi zakrvácené meče, takže bylo jasné, že to jsou oni, kdo šlechticům usekl hlavy.

Náhlé vniknutí a vražda donutilo všechny přítomné polknout. Můj výraz zůstal nezměněn. Ani Hakuyova se nezměnil. Byli jsme jediní.

„Cože?! Soumo!” zvolala Liscia.

„Pane! Vy lotři, kdo jste?!“ vykřikla Aisha.

Liscia i Aisha tasily čepele a vykročily, aby mě ochránily, ale já jsem jim jen položil ruku na rameno.

„To je v pořádku. To jsou moji podřízení.”

Liscia klopýtla, „Tvoji podřízení ... Huh ...?“

Zatímco se Liscia stále tvářila zmateně, přistoupil k ní jeden z mužů v černém. Zatímco ostatní muži měli na sobě nevýrazné černé oblečení, tento jediný měl na sobě černě lakovanou zbroj. Stál skoro dva metry vysoký, svalnaté postavy, která byla patrná i přes jeho brnění. Od krku dolů vypadal jako nějaký temný rytíř, ale tvář měl pokrytou černou tygří maskou. Muž v masce černého tygra přede mnou poklekl a sklonil hlavu. „Pane. Mise je u konce.”

Muž v masce černého tygra měl tichý hlas, který vyhovoval jeho vzhledu.

Liscia se překvapeně nadechla. „Ten hla ... au”

Liscia chtěla něco říct, ale já ji pevněji chytil za rameno. Liscia se na mě překvapeně podívala, ale když jsem zavrtěl hlavou... zdálo se, že jí došlo, co se děje. Tiše vrátila meč do pochvy.

Když jsem se podíval na Excel, zdálo se, že pochopila celkovou situaci. V jejím úsměvu se objevil mírný hněv.

„Budu trvat... na řádném vysvětlení toho všeho později,“ zdálo se, že mlčky říká. Když se kráska jako ona naštvala, byl to neuvěřitelný pohled.

Po zádech mi přeběhl mráz, když jsem poklepal na rameno Aishe, která stále ještě nepolevila ve své ostražitosti. „Aisho, ty taky schovej svůj meč.”

„A-Ale...”

„Jmenuje se Kagetora – stínový tygr. Je to vůdce zpravodajské služby Černé Kočky, která podává zprávy přímo mně.”

 Když jsem to řekl, agenti Černých Koček před sebe jednohlasně pozvedli meče.

Tajná služba Říše mě chytila ve Van, hlavním městě Amidonie, takže jsem nedávno zorganizoval tuto jednotku pod svým přímým velením, aby se zaměřila na zpravodajské operace.

Abych byl přesnější, značně jsem zvýšil počet agentů, které už Hakuya měl, zdokonalil jejich schopnosti, přivedl Kagetoru s jeho vynikajícími schopnostmi velitele, aby je vedl, a pak jsem je přeorganizoval na jednotku pod mým přímým velením.

Byla to jednotka s mnoha záhadami. Totožnost členů nebyla známa. Nebylo také jasné, proč, třebaže jednotka byla formálně organizována nedávno, mohla jednat tak jednotně.

Největší záhadou byla Kagetorova totožnost. Způsob, jakým velel své jednotce, jako by to byly jeho vlastní ruce a nohy... bylo to skoro, jako by to byl nějaký veteránský generál, ale byl někdo takový v této zemi?

Kdo by to mohl být? Nikdo neznal jeho pravou identitu.

„...Hej, Soumo,“ řekla Liscia pomalu. „Je Kagetora ...”

„Nikdo nezná jeho pravou totožnost. Chápeš?”

„Ah, jasně...”

Liscia vypadala, jako by nevěděla, co říct, ale přikývla. Okamžitě jsem dal rozkaz Kagetorovi a Černým Kočkám.

„Jakmile budou těla šlechticů zlikvidována, spojte se s jednotkami ze Zakázané armády, které čekají kolem jejich sídel. Mají obvinit a zajistit důkazy. Pokud se objeví nějaký odpor, potlačte ho.”

„Z vaší vůle,“ řekl Kagetora.

Černé Kočky začaly uklízet těla a okamžitě odcházely.

Kagetora se naposledy podíval na Liscii a pak opustil velkou síň. Jakmile odešli, Liscia na mě vrhla trochu drsný pohled.

„...Vysvětlíš mi to všechno, že?“ dožadovala se.

„Já vím,“ řekl jsem. „Ale nevím, kde začít...”

„Možná chceš začít tím, proč jsi zabil šlechtice.”

„No, jo, to by byla tvoje první otázka...“ řekl jsem.

Začal jsem pomalu vysvětlovat důvody jejich vraždy.

„A teď, pokud jde o důvod, proč těch dvanáct muselo zemřít, byli také spojeni s Amidonií,“ řekl jsem. „To je něco, co Hakuya i Georg potvrdili svým nezávislým vyšetřováním.

„Myslíš, že to byli špioni pro Amidonii?“ zeptala se Liscia.

Zavrtěl jsem hlavou. „To není úplně přesné. Řekl jsem “také“ nebo ne? Byli napojeni na Amidonii, na zkorumpované šlechtice a také na naši stranu.”

„Cože? Co myslíš tím ...”

„Byli to oportunisté,“ řekl jsem. „Stojí na straně toho, kdo vyhrává.”

Ti šlechtici vždycky spolupracovali s tím, kdo byl na vítězné straně, aby se vyhnuli problémům.

Když bylo království v úpadku, měli podzemní spojení s Amidonským knížectvím. Když vypukla občanská válka, podporovali zkorumpované šlechtice ze stínů, aniž by se sami zapojili. Vždycky rozdmýchávali nespokojenost, když si takto zajišťovali vlastní bezpečí. Jen myslí na vlastní zisk a pud sebezáchovy.

„Vydělaly na tom, že poskytly zásoby a personál odbojovým skupinám, a kdyby se vítězná strana posunula, rozdrtily by své současné spojence, aby si získaly uznání pro sebe,“ řekl jsem. „Kdyby se na ně obrátilo podezření, rozdmýchali by vzpouru jinde, aby je vyšetřování nedohnalo. Zdá se, že to dělali znovu a znovu za vlády tvého otce.”

Když se dozvěděla, co se dělo v zákulisí za vlády jejího otce, Liscia byla na rozpacích. „Ne ...”

„Nebezpečné to byly proto, že se nikdy přímo nevzbouřily,“ řekl jsem. „Když byla výhoda na naší straně, chovali se skoro jako loajální vazalové, takže bylo těžké je postavit před soud. To proto, že když se věci vyvíjely podle našich představ, skutečně dělali svou práci.

„Čím je vládce sebevědomější ve své schopnosti udržet si moc, čím více shovívavosti má, čím více chce věřit svým vazalům, tím více se dostane do takové pasti. Pokud se mi podaří vybudovat stabilní administrativu, mělo by to být v pořádku. Není třeba snižovat počet spojenců, které mám, pomyslel by si.”

„Ale... ty jsi je nechal zabít, že?“ zeptala se Liscia.

„To proto, že nevidím, že by moje vláda byla někdy stabilní,“ řekl jsem. „Vlastně, myslím, že jednoho dne budu nucen stát na křižovatce osudu. Až ten čas přijde, garantuji vám, že ti prospěcháři by mi ublížili. Nechci, abys ty nebo Aisha, nebo Juna, nebo někdo z lidí, na kterých mi záleží, přišli k úrazu a pak bych si pomyslel, „Kéž bych se jich tenkrát zbavil“. Kdyby se to někdy stalo, asi bych se zbláznil. Proto, tady a teď, jsem se to rozhodl utnout hned v zárodku.”

V Machiavelliho Vladaři řekl toto: „Považuji za pravdu, že štěstěna je arbitrem jedné poloviny našich činů, ale že nás stále nechává, abychom řídili druhou polovinu, nebo možná o něco méně.”

V tomto světě se o vzestupu či pádu člověka rozhodne podle toho, zda jeho činy vyhovují době, v níž žije. To však mohou posoudit pouze ti, kteří přijdou později. Nobunaga Oda, Napoleon. I když jsou ve své době géniové, jakmile jim doba přestane vyhovovat, budou zničeni.

Machiavelli přirovnával štěstí k rozbouřené řece.

Řekl, že náhlou změnu štěstěny sice nelze zastavit, ale pokud se člověk na tuto změnu předem připraví, její tok může být méně neomezený a nebezpečný.

Důležité bylo nebýt ve své situaci optimistou, ale být rozhodný a dělat, co je třeba, když je třeba.

Pokud jde o toto, Machiavelli řekl: „Štěstí je žena, a pokud ji chcete udržet pod vodou, je nutné ji bít a zneužívat,” způsob, jak to vyjádřil, by naštval každou feministku, která to slyšela. Když necháme stranou volbu slov, abychom se ujistili, že kořeny pohromy nezůstanou, dal jsem rozkaz srazit těchto dvanáct šlechticů.

Když Liscia slyšela mé vysvětlení, pomalu přikývla. „Chápu tvé úvahy, Soumo. Co uděláš s rody Saracén a Jabana, ty, které jsi nechal?”

„Dovolte mi to vysvětlit,“ vykročil kupředu Hakuya. „Domy Saracén a Jabana pracovaly pod svými bývalými hlavami po boku zbývajících dvanácti, ale toto spojení mezi nimi bylo přerušeno jejich smrtí. Současná hlava rodu Saracén, sir Piltory, je skvělý mladý muž, který vyniká jak perem, tak mečem, zatímco hlava rodu Jabana, sir Owen, je střízlivý a čestný horkokrevný muž. Lze se spolehnout, že budou sloužit Jeho Veličenstvu bez okolků. Myslím, že to bylo vidět z toho, jak se chovali, když je vyváděli z velké síně.”

„...Takže jsi projevil jistou diskrétnost ohledně toho, kdo má být popraven,“ řekla Liscia.

„To je pravda,“ přikývl Hakuya. „Všichni popravení měli něco za lubem – nebo něco jiného. Nyní vyšetřujeme jejich sídla v hlavním městě, sbíráme důkazy o tom, co to pro každého z nich bylo. Trest za zločin a nalezení důkazů jsou ve špatném pořadí, což je stěží chvályhodné, ale žádám vás, abyste to pochopili.”

S tím, Hakuya sklonil hlavu.

Asi se mě snažil podpořit. Tím, že jí řekl, že jsem nezavraždil dvanáct lidí jen kvůli svému podezření, se snažil zabránit tomu, aby to nějak podivně ovlivnilo můj vztah s Liscií.

Zdálo se, že i to Liscia pochopila, a tak na tuto otázku dál nenaléhala. „Dobře, chápu těch dvanáct, ale co kdyby s tebou ti druzí dva souhlasili, Soumo? Zabil bys je taky?”

Hakuya zavrtěl hlavou. „V tom případě jsem měl v plánu je vyprovokovat. I když, kdyby se pokusili získat přízeň Jeho Veličenstva jako ostatních dvanáct domů, po tomhle by nám byli k ničemu.”

„Tak daleko jsi to promyslel...“ Liscia se na mě pohoršeně podívala.

Ne, takový plán, který zahrnoval čtení vrtochů lidských srdcí, je Hakuyovo oddělení, myslel jsem. Nemám tak hnusnou osobnost... Myslím.

Když mě Liscia viděla odvrátit oči, rezignovaně si povzdechla. „Co se teď stane s Carlou a jejím otcem?”

„...Už se k tomu dostávám.“ Přešel jsem a postavil se před svázaného Castora.

Když viděl všechno, co se právě odehrálo, vypadal ohromeně. Čepel, kterou očekával, že dopadne na jeho krk, spadla na krk jiného. Nebylo divu, že byl tak zmatený.

„Castore Vargasi,“ řekl jsem. „Protože jsi odmítl uposlechnout mého ultimáta, jsi vinen z velezrady.”

Castor sklonil hlavu. „...Rozumím.”

Pak sklonil hlavu ještě níž než předtím a čelo tentokrát zaskřípalo o podlahu. „Proto, tě prosím. Zločin je jen můj. Takže, prosím, ušetři Carlu.”

„Ty nejsi ten, kdo o tom rozhoduje,“ řekl jsem chladně. „Toto je tvůj úsudek. Tvůj zločin zrady je jasně vidět. ...Nicméně, jak Piltory a Owen již dříve řekli, uznám tvůj přínos této zemi za více než sto let, co ji chráníš. Už jsem ti vzal postavení, pozemky, majetek, a dokonce i příjmení. Proto ušetřím tvůj život, a to samo o sobě.“

Obrátil jsem se k Excel, která mlčky sledovala, jak se věci vyvíjejí.

„Castor zůstane ve vaší vazbě. Je mu však zakázán vstup do bývalého vévodství Vargas, a také zakázáno kontaktovat svého syna Carla, nebo chlapcovu matku, Accelu. Excel, tohle všechno udělal váš zeť, takže ho musíte pořádně hlídat.”

„Ah! ...Ano. Stane se, jak přikážete.“ Když se mi Excel náležitě uklonila, v očích se jí objevily slzy.

Když zvedla tvář, viděl jsem v jejích ústech slova „děkuji“. Neprojevil jsem žádnou reakci a přesunul jsem se k Carle.

I když byl její otec ušetřen, Carla měla stále tichý výraz.

„Carlo,” řekl jsem, „Jsi vina stejným zločinem. A co víc, nemáš Castorův význačný záznam o tom, že chránil zemi sto let. Je mi líto, že to říkám, ale nevidím žádný způsob, jak bych mohl snížit tvůj trest.”

„...Chápu,“ řekla tiše.

„Počkej! Tak zabij mě!“ zvolal Castor a zoufale udeřil obličej o podlahu. „Carla obrátila svůj meč proti tobě na můj rozkaz! Nechť je můj záznam použit pro Carlu...”

„Odveďte ho.”

Moji pomocníci ho vytáhli z pokoje. Pořád křičel, „Zaujmu její místo!“ dokud nevyšel z pokoje, neměl jsem však povinnost ho poslouchat.

Jakmile se situace uklidnila, pokračoval jsem. „Jasně jsi se dopustila zločinu velezrady. Nicméně, když nechám strůjce, Castora žít, špatně by se na mě odráželo, kdybych zabil jeho dceru. Proto ušetřím tvůj život, ale budeš žít jako otrok. Tvými majiteli budou královská rodina – to znamená, Liscia a já.”

Druhým nejtvrdším trestem na světě byla nucená práce jako trestaný otrok. Nic takového jako doživotí neexistovalo. Ti, kteří se stanou trestanými otroky, pokud jim nebude udělena amnestie, budou nuceni vykonávat nekonečnou těžkou práci v uhelných dolech. I když v případě Carly, protože jsem se rozhodl předat její vlastnictví královské rodině, bude ušetřena uhelných dolů a ponechána v královském domě jako služka, která musí být absolutně poslušná.

„...Dobře.“ Carla přijala můj rozkaz a chabě přikývla.

Excel se chystala něco říct, ale držela to v sobě. Musela se rozhodnout, že je to lepší, než kdyby byla zabita. Hakuya mlčky zavřel oči, zatímco Aishu zneklidňovala atmosféra v místnosti. A nakonec, Liscia mlčky sledovala, co budu dělat, a tvářila se neměnně.

„Další pokyny ti dám později, ale prozatím mám pro tebe rozkaz,“ řekl jsem.

„...Jak si přejete.”

Došel jsem k Carle, která svěsila hlavu, přikrčil jsem se a tiše zašeptal určitý rozkaz, aby ho slyšela jen ona. Carla vytřeštila oči.

 


-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kagetora …………………………. ?😏

Copak to asi bylo za rozkaz....

3 komentáře: