HRH 4 - Kapitola 2: Příběh o používání krevet jako návnady k chycení mořské pražmy, ale místo toho chytit žraloka 3/5

Ti, kteří se pohybovali, byly lunární ortodoxní papežský stát na severu a republika Turgis na jihu. Žoldnéřský stát Zem na západě měl svou politiku věčné neutrality, takže nevykazoval žádné známky invaze, ale pravděpodobně prodával své žoldáky oběma útočníkům.

Lunární pravoslavný papežský stát byl centrem lunárního pravoslaví, které uctívalo bohyni měsíce Lunarii. Byla to teokracie s papežem sloužícím jako náboženským a politickým vládcem. Lunární pravoslaví stálo vedle uctívání Matky Drak jako jedno ze dvou největších vyznání na tomto kontinentu. To druhé ctilo Matku Drak, která žila v pohoří Hvězdná Dračí Hora.

Lunární pravoslaví hlásalo lásku k celému lidstvu, vzájemnou spolupráci a toleranci, ale někteří horliví věřící zastávali ideologie, které byly nepřátelské k jiným náboženstvím. V tomto směru to bylo podobné judaismu, křesťanství, nebo islámu na Zemi.

Mimochodem, Elfriedenské království jako multirasový stát nestanovilo žádné zákony o tom, jakou víru by měl jeho lid vyznávat, a každý vyznával jakákoli náboženství, která se mu líbila. Postavilo se do pozice polyteistického státu.

Vraťme se k tématu.

V reakci na nepokoje rozmístil lunární ortodoxní papežský stát svá vojska podél hranic a ospravedlnil je ve jménu ochrany svých věřících v rámci knížectví Amidonia.

Poskytli útočiště věřícím, kteří uprchli z Amidonie, a ukázali, že jsou připraveni postoupit na Amidonské území, pokud to bude nutné. Nicméně postupovali pomalu.

Pravděpodobně si byli vědomi sil království rozmístěných poblíž Van a přistupovali „počkej a uvidíš“, aby se vyhnuli střetu s námi.

Ti, kdo skutečně překročili hranice, byla republika Turgis na jihu.

Tento kontinent se ochlazoval tím více, čím jižněji jste šli. Jako nejjižnější národ, byla Turgis zemí mrazivé zimy. Zejména jejich jižní poloostrov byl po většinu roku uzamčen ve sněhu a ledu a vzdušné proudy byly dost divoké na to, aby ze vzduchu padaly létající wyverny. Tváří v tvář té drsnosti přírody se říká, že ani Říše na vrcholu své moci nebyla schopna se této země dotknout.

Vojáci této země jeli na obrovských tvorech podobných jakům, kteří žili jen v jejich zemi, a když došlo na bitvy v chladném terénu, byli prý nepřemožitelní.

Zpráva o vpádu vojsk republiky Turgis se rychle rozšířila po celém knížectví. Jak to tak vypadalo, knížectví bylo neorganizované a dalo by se snadno rozparcelovat. Pokud Turgis napadal z jihu, Lunaria by bezpochyby vtrhla ze severu dřív, než by se zmocnila veškeré kořisti. Kdyby se to stalo, Amidonie by se zhroutila a vládly by jí dvě samostatné mocnosti.

Naštěstí vojskům republiky Turgis zbrzdil jejich postup zuřivý odpor, který kladl pán pevnostního města Nelva, bojem zocelený starý velitel Herman. Kdyby se měli rozdělit a vládnout odděleně, nebylo by lepší, kdyby místo toho měli jediného člověka, kterému by mohli svěřit vládnout nad celou jejich zemí? Když si to lidé knížectví mysleli, vybavila se jim veselá tvář krále sousední země, kterou viděli ve vysílání hlasového klenotu. Ten mladý král, který vládl knížecímu hlavnímu městu Van bez problémů a který si dokonce najal generálku Wonder, ženu, která se snažila demonstrovat svou věrnost knížectví.

...V podstatě jsem to byl já.

Pak už jen vím, že se v Amidonii stal hlavním proudem názor, že by měli usilovat o anexi Elfriedenským královstvím a odolat tak Turgisu a Lunarii.

Anektátoři přitom zlikvidovali každého, kdo lpěl na udržení nezávislosti Amidonie (což byli v podstatě všichni lidé, kteří zahájili vzpoury s cílem získat Juliusovo postavení).

Herman Neumann, starý generál, který zastavil postup Turgis v Nelvě, spolu s bývalým ministrem financí, Gatsby Colbertem, který s ním pobýval, oba propůjčili svá jména na podporu anexistické frakce, což byl hlavní faktor. Zdá se, že lidé Colbertovi důvěřovali kvůli jeho pověsti velkého ministra, který podporoval zemi ve finančních potížích.

A tak mi byla doručena žádost o anexi celého knížectví.

...

...Jo. Nutí tě to jít říct, Jak se to vůbec stalo?

Pokud zvážím pro a proti připojení celého Amidonského knížectví, bylo tam víc negativ než pozitiv. Pozitivní bylo, že by to zvýšilo naši populaci, což by zvýšilo moc našeho národa v dlouhodobém horizontu.

Amidonské knížectví bylo navíc bohaté na vzácné nerostné zdroje, jako je zlato, a to by zajistilo stálý přísun těchto nerostných zdrojů, které bychom nemohli těžit uvnitř království.

Negativa naopak spočívala v tom, že i když jsme konečně vyřešili otázku potravinové krize uvnitř království, budeme se nyní muset vypořádat i s nedostatkem potravin v Amidonii.

Navíc to byl národ, který byl ještě před pouhými dny naším nepřítelem, takže by bylo pravděpodobně obtížné vládnout.

Také naše země až dosud sdílela hranice pouze s Unií Východních Národů, knížectvím Amidonia a částí republiky Turgis. Se změnou hranic, výměnou za zmizení Amidonie, bychom nyní hraničili se žoldnéřským státem Zem a lunárním ortodoxním papežským státem, což byla další nevýhoda. S čím více států bychom hraničili, tím obtížnější bude naše diplomacie.

Další věc byla, že ačkoliv jsem s nimi nikdy nepočítal, válečné reparace se také přestanou platit. Protože občané Amidonie by se stali součástí naší země, hranice mezi těmi, kdo platí reparace, a těmi, kdo je dostávají, by byla pryč.

Když jsem se na to díval takhle, vypadalo to, že anexe Amidonie má víc negativ než pozitiv.

Neměli jsme však možnost odmítnout. Bylo to proto, že negativa rozhodnutí anektovat Amidonii byla ještě větší.

Za prvé, otřáslo by to naší spravedlivou věcí, když bychom tvrdili, „Začlenili jsme Van do království na žádost obyvatel.” Pokud jsme vzali jen Van, ale ne zbytek, pak by lidé poukázali, „Aha, takže nakonec království prostě napadlo zemi, kterou chtěli.”

Kromě toho, pokud bychom nechali Turgis a Lunarii napadnout zemi, nakonec bychom stejně skončili na hranicích s více zeměmi.

Také vládnout Amidonii v době, kdy se potýkala s nedostatkem potravin, by bylo obtížné. Pokud by se oběma zemím nepodařilo řádně vládnout a na bývalém území Amidonie by vypukl hladomor a občanská válka, byli bychom svědky nového přílivu uprchlíků. V tomto případě by bylo lepší, kdybychom převzali zodpovědnost za péči o to všechno od samého začátku. Teď by to bylo obtížné, ale z dlouhodobého hlediska by se naše investice vyplatila.

Nakonec jsem přijal integraci celé Amidonie s královstvím a uvědomil různé cizí země. Když jsem to dělal, také jsem přesunul námořní jednotku pod velením Excel, která byla připravena na jihozápadě Elfriedenského království k hranicím s Turgis, abych se dostal do pozice, ze které mohu kdykoli vtrhnout.

Z pohledu republiky by nechtěli útok na svou pevninu, zatímco jejich primární síly obléhaly Nelvu. Okamžitě se stáhli z Nelvy a síly republiky se stáhly z Amidonie jako ustupující příliv.

Vzhledem k tomu, že chaos v Amidonii utichl, vojska lunárního pravoslavného papežského státu, která byla rozmístěna podél hranic, se také přestala připravovat na válku.

Na rozdíl od Turgis neudělali žádné větší kroky. Proto bylo těžké odhadnout, co si mysleli, a připadalo mi to děsivé.

Každopádně to byl sled událostí, které vedly k mé anexi Amidonie.

 

Někdy poté, co se Republika Turgis stáhla…

Byl jsem zpátky na hradě ve Van, abych vyřídil papíry po anexi, a v tento den, jsem seděl na trůně v audienční síni, abych předal ocenění těm, kteří přispěli k obraně proti republice Turgis. Objevilo se to náhle, takže jsem s sebou nepřivedl mnoho svých následovníků, ale jako obvykle, Liscia a Aisha stály po obou stranách, zatímco Hakuya prováděl obřad.

Při této příležitosti byli dva lidé, kteří obdrželi vyznamenání. Starý generál, který bránil Nelvu, a tím pádem i Amidonii, Herman Neumann, a bývalý ministr financí Gatsby Colbert (jeho křestní jméno bylo Gatsby, ale protože to byl bývalý ministr, měl jsem pocit, že bych mu měl říkat Colbert), který s ním pracoval na sjednocení zlomené Amidonie. Herman byl starý generál zocelený bojem, jako Georg nebo Owen, zatímco Colbert byl citlivější intelektuální typ kolem pětadvaceti.

Za nimi byly dvě hromádky čehosi, ale nedokázal jsem přesně říct čeho, protože byly zakryté. Ať to bylo cokoliv, byl to zřejmě dar naší zemi.

Když se přede mnou na koberci uklonili, řekl jsem jim, „Zvedněte hlavy.”

Jakmile to udělali, prvně jsem oslovil Colberta.

„Pane Colberte. Děkuji vám, že jste svedl lid Amidonie dohromady. Bez vaší tvrdé práce by se chaos protáhl a lidé v Amidonii by kvůli tomu trpěli bídou.”

„Jste příliš laskav.“ Colbert hluboce sklonil hlavu.

Snažila jsem se mluvit o lidech z Amidonie, jako by to byli moji vlastní lidé, ale neprojevil žádnou skutečnou odezvu. No... plánoval, že všechnu zodpovědnost shodí na mě, takže to bylo přirozené, asi jo.

Colbert zvedl hlavu a řekl, „V každém případě, Vaše Veličenstvo, mám tu něco, co bych vám rád dal.”

„Co je to?“ zeptal jsem se.

Colbert sundal kryt z jedné ze dvou hromádek. Zpod ní se vynořila hora dokumentů. Hakuya, který stál vedle něj, řekl, „Vidím,“ s napjatým úsměvem.

Nebyl jsem si jistý, co viděl, ale zeptala jsem se Colberta, „Co je to?”

„Tyto dokumenty jsou výkazy příjmů a výdajů, jakož i materiály týkající se práv a vlastnictví v rámci Amidonského knížectví,“ vysvětlil Colbert. „Původně byly uloženy v archivech ve Van, ale odnesli jsme je ještě před vypuknutím nepřátelství, abychom zabránili jejich ztrátám ve válečných požárech. Válka už skončila, tak jsme je přinesli zpátky do Van, kam patří.”

Teď, když se o tom zmínil, když jsme vzali do péče archivy Van jako zástavu proti válečným reparacím, mohl jsem dostat zprávu, že tam žádný z těch dokumentů nebyl. To musel být důvod Hakuyova napjatého úsměvu. Protože pro Hakuyu nevyšlo všechno tak, jak si tam naplánoval.

„Chápu,“ řekl jsem. „To je báječný dar. Usnadní to vládnutí. “

„Je mi ctí, že to říkáte.”

„Nicméně, myslím, že bude nejlepší, když je tam vrátíte vlastníma rukama,“ řekl jsem a odmítl jsem je přijmout.

„Co?“ Colbert vypadal ohromeně.

Hm, myslím, že to vyrovná skóre.

Zazubil jsem se, když jsem řekl, „Bývalý Amidonský ministře financí, Colberte! Chcete mi sloužit?!”

„A-Ano, pane!“ Colbert odpověděl téměř reflexivně. Dobře, měl jsem teď od něj závazek.

„Dobrá,“ řekl jsem. „V tom případě pro vás připravím pozici rovnocennou té, kterou jste zastával v Amidonii. Od nynějška, jako ministr financí jak Elfriedenského království, tak knížectví Amidonia, vás žádám, abyste podpořil finance tohoto nového národa.”

„Já – já jsem Amidonian, uvědomujete si.... Je to v pořádku?” zakoktal.

„To na mě nezáleží. Využiji každého, o kom si myslím, že ho můžu použít. Pokud jsem posedlý rasou a národností, tuhle zemi nikdy nepřestavím.”

„A-Ano, pane...”

Ne, vážně, chtěl jsem někoho, jako byl on. Studoval jsem humanitní vědy, takže matematické výpočty a rozhodnutí zahrnující ekonomiku byly pro mě vždy obtížné. Kdyby ten chlap měl schopnosti, jak zabránit tomu, aby tahle málo prosperující země zbankrotovala, když armáda hltala její rozpočet, chtěl jsem, aby pro mě pracoval, ať se děje cokoliv. Kdyby existoval schopný ministr financí, který by ořezával nepotřebné výdaje, možná se mi podaří najít v rozpočtu místo pro jednu nebo dvě politiky, které jsem předtím nebyl schopen.

Heh heh heh... oh, možnosti

„Pane ministře financí Colberte,“ řekl jsem. „Ty dokumenty budou jistě nástrojem vašeho řemesla. Vezměte je zpět a pracujte na obnově regionu Amidonia.”

„A... Ano, pane! Rozumím!“ Colbert se přede mnou zase poklonil.

Přikývl jsem a pohlédl na generála Hermana. „Sire Hermane, udělal jste dobře, že jste se ubránil silám republiky Turgis. Bez toho urputného boje, který jste podstoupil, jsem si jist, že by se republika dostala přes Nelvu až do srdce Amidonie. Kdyby k tomu došlo, naše pomoc by nepřišla včas a situace by byla ještě chaotičtější než teď.”

Poděkoval jsem mu, ale Hermanův přísný výraz nezměkl.

„Válečníci jsou obránci lidu,“ řekl. „I bez pána to zůstává stejné. Dělal jsem jen to, co bylo mou povinností.”

Je dost přísný a formální, co... myslel jsem. Byl to pravděpodobně ten typ, který se věnoval své profesi. Jestli byl Owen smějící se stařec, tak tenhle chlap byl tvrdohlavý stařec.

Jo, byl jako starej Tsundere z Japonska a to se mi líbilo. Jeho předchozí slova byla ekvivalentem, „Já – není to tak, že bych to dělal pro tebe, jasný? Neměl jsem po ztrátě svého vládce na výběr, tak jsem je prostě bránil!” nebo tak nějak, asi.

Herman vstal a přešel před druhou přikrytou hromadu. „I já jsem přišel s dary, Vaše Veličenstvo. Doufám, že mě nepřinutíte, abych si je po obdržení vzal zpátky.”

S těmito slovy, Herman stáhl kryt. Pod ním byla hromada mnoha barevných textilií, srolovaných jako koláče.

„Jih Amidonie má úspěšný průmysl, který vyrábí vysoce kvalitní vlnu,“ řekl. „Tyhle textilie byly vyrobeny z té vlny. Prosím, přijměte je.”

„Hm... Mohu se přijít podívat zblízka?“ zeptal jsem se.

„Jak si přejete.”

Vstal jsem ze sedadla, přistoupil k hromadě textilií a položila na jednu ruku.

Jo, bylo to fajn. To byl koberec? Nevěděl jsem, jak posoudit kvalitu těchto věcí, ale přesto jsem nějak poznal, že je dobrá.

„Hm? Koberec?” zamumlal jsem.


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hmm, co asi bude s kobercem?  Ještě dneska odpoledne přidám abych vás nenapínal😂😂


Tak tu máme první rok od prvního příspěvku. Za tu dobu se tu už něco k přečtení nashromáždilo a jsem rád, že to nebyla jen marná snaha a skutečně si to někdo přečetl. Zvláště bych chtěl poděkovat Tadomi za pomoc s vytvořením ale pak i stálým čtenářům elleran a Pilot za pravidelnou podporu během roku a pak samozřejmě i ostatním, kteří mě upozornili na chyby nebo našli informace, které jsem nevěděl. Doufám, že jste měli příjemné čtení a že Vás moje překlady budou zajímat i nadále a že i třeba někdo další také začne s překládáním.

A na závěr ještě jednou

Šťastný nový rok 2022



1 komentář: