HRH 4 - Kapitola 2: Příběh o používání krevet jako návnady k chycení mořské pražmy, ale místo toho chytit žraloka 4/5

Koberec jako dárek... huh. Nevím... Mám pocit, jako bych o tom scénáři už někde slyšel. Pokud si vzpomínám, v dějinách Země se odehrála podobná scéna… že?

„...Sire Hermane,” řekl jsem.

„Co je to?”

„Nebyla by v tom koberci náhodou schovaná žena, že ne?”

Ve chvíli, kdy jsem to řekl, Hermanova tvář ztuhla.

Počkej, vážně?!

Jedna z textilií na hromadě se začala kroutit. Vklouzl tam vrah? Vojáci a Aisha byli na pozoru, když...

 

„Nefér, nefér! Mělo to být životní překvapení! Proč jsi na to musel přijít?!“ zvolal dívčí hlas.

 

Pohyblivá textilie se pomalu rozvinula a vyskočila dívka, která byla někde mezi střední a vysokou školou. Dlouhé vlasy měla svázané na zátylku do copu ve stylu culíku a měla krásné, pravidelné rysy a korálkové oči. Taková to byla dívka.

Mladá dívka si položila pravou ruku na zátylek a levou ruku na bok, trochu se třásla, zatímco pózovala jako modelka. „Vítej nebo ne, tady je, dun-da-da-dun! Je tu Roroa!“ Pak se koketně zahihňala a snažila se chovat sexy.

Byla o něco menší než Liscia a její tělo mělo zřetelný nedostatek křivek, takže prostě vypadala jako malá holčička, která se příliš snaží vypadat jako dospělá. Ale, no, bylo to svým způsobem roztomilé, jako malé zvířátko, a... Počkat, nejmenovala se Roroa Juliusova mladší sestra?!

Zatímco jsem zíral s prázdným úžasem na náhlost toho všeho, Roroa se rozzlobila. „S tebou není žádná sranda, pane Soumo.”

„Pan Souma?!“ Brečel jsem. Nikdy předtím jsem nebyl nazýván panem Soumou ... Počkej, to je ne to! Co? Co?

Gaius i Julius byli děsiví lidé, kteří vyvolali vážnou touhu po krvi, tak proč byla ta dívka tak přátelská? Neměla snad knížecí rodina z Amidonie nenávidět královskou rodinu z Elfriedenu?

Dokud jsem ještě nebyl ve své kůži, Roroa mě začala mlátit do ramene. „Přesto, nemůžu říct, že bych schvalovala, abys kazil překvapení. Byla jsem tady srolovaná něco pod hodinu, víš? ...Jo, bylo větší horko, než jsem čekala.”

No, jo, kdybys byla zabalená ve vlně, bylo by to....

„Tak jak jsi na to přišel?“ dožadovala se. „Byla jsem si docela jistá, že to neodhalíš, víš?”

„No, na světě, odkud pocházím, byla žena, která udělala něco podobného, víš.”

„Urkh, můj trik se překrýval s trikem někoho jiného, co?“ zvolala. „To je ale omyl.”

„I když ta osoba byla zřejmě nahá, když to udělala,“ řekl jsem. (Názory na to se různí)

„Co je s tou ženskou?“ vykřikla Roroa. „Byla to nějaká úchylačka?”

Pokrčil jsem rameny. „Říká se, že byla tak skvělá, že kdyby měla kratší nos, změnil by se celý svět...” (Názory se zde také různí)

Podíval jsem se na Rorou, která objímala svou poněkud skrovnou hruď, jako by ji chtěla skrýt. Vydechla.

Mimochodem, Roroa byla oblečená. Kdyby byla nahá, nemohli bychom si takhle bezstarostně povídat. Moje dvě snoubenky nakonec byly hned za mnou a dívaly se.

„Ehm... Můžu ti říkat Roroo?“ zeptal jsem se. „Ty jsi princezna z Amidonie?”

„Zatraceně tootin“, řekla. „Tyto čistě řezané rysy, tento šarm a vtip, ach ano, dechberoucí krása Amidonie, Roroa, to jsem já.”

„Ach, bože, ani nevím, kde do toho začít dělat díry...”

„“Šťouchání děr“, jo?“ dožadovala se. „Kterou z mejch děr plánuješ šťouchat? ...Ruměnec.“

„Neříká se ruměnec! A taky vyndej hlavu z kanálu!”

„Ani náhodou! Ty a já jsme se právě potkali, že? Začneme jako manželé, ano?“ řekla.

„Už jste se dostali ke konečnému cíli!" zakřičel jsem. „Měli bychom začít jako přátelé!"

„Vy dva.... Proč spolu tak dobře vycházíte, i když se scházíte poprvé?“ naléhala Liscia.

Zatímco jsem pilně hrál přímého muže v Roroině komediální sestavě, Liscia se na mě chladně podívala.

Whoa! Teď, když se o tom zmínila, měla pravdu!

Roroa se zachechtala. „Jsi v tom dobrý, pane Soumo. Jsi dobrý přímý muž.“

„Proč jsi tak pohodová?“ zeptal jsem se. „Opravdu jsi Amidonská princezna?”

„Jistě. Jestli chcete, můžu udělat formální pozdrav a všechno ostatní.” S tím, Roroa upustila hloupý úsměv a udělala uctivé pukrle. „Jsem Roroa Amidonia, dcera Gaiuse VIII. z bývalého knížectví Amidonia.”

Když se tak chovala, záhadně začala vypadat jako princezna.

„...A co přesně tady dělá princezna Roroa?“ zeptal jsem se.

„Ohh. Mám pro to dobrý důvod.”

„Už zase mluvíš ledabyle?!”

„Není to nic, kvůli čemu by ses měl tak rozčilovat. Myslím, po tom všem...”

Se svým nejlepším úsměvem na tváři upustila největší bombu dne.

„Koneckonců, přišla jsem sem, abychom mohli být spojeni."

 

„Vydrž!“ křičela Liscia.

Zatímco můj mozek byl ještě zmrzlý a zpracovával Roroino náhlé prohlášení, že se stane mou nevěstou, rozrušená Liscia přiběhla k Roroe.

„Ty jsi princezna z Amidonie, že jo?! O čem to mluvíš?!”

„Dělám jen to, co ty, ségra,“ řekla Roroa.

„Ségra?!”

Roroa byla tváří v tvář Liscii klidná. „Ségra, ty jsi princezna z Elfriedenu, že jo? Když jsi poprvé souhlasila, že si vezmeš pana Soumo, všechno to bylo proto, aby měl spravedlivou příčinu k vládnutí království, že?”

„Jak to víš?!“ vybuchla Liscia.

Pro Lisciu bylo přirozené, že byla překvapená. Roroa přesně věděla, jaká je naše situace.

„Nikdy nepodceňujte obchodníkovu informační síť,“ řekla Roroa. „No, pro mě je to stejně. Jestli se vdám do království a vezmu svou zemi s sebou, pan Souma získá knížectví Amidonia a bude to spravedlivá věc. Sloučením s královstvím budou vymazány reparace, které knížectví mělo zaplatit, a tím, že budeme začleněni do království, můžeme odtamtud získat i potravinovou podporu. Nemyslíš, že je to manželství, které prospívá nám oběma?”

Roroa zdůrazňovala, jak je to prospěšné pro obě strany v jejích úvahách, ale Liscia vypadala jen neochotněji. „To je.... Chci říct, ano, naše zasnoubení bylo zpočátku dohodou ve prospěch země. Ale, teď, upřímně chci podpořit Soumu. Dokonce k němu cítím náklonnost. Aisha, Juna a já, všechny jsme se rozhodly být po Soumově boku ze své vlastní vůle!“ Na konci prakticky vykřikla vyznání své lásky.

Byl jsem vyděšený. Byla tu dívka, která to se mnou tak silně cítila. Když jsem ji slyšel tak vášnivě, cítil jsem, jak mi pálí tváře.

Roroa při Lisciině prohlášení také trochu zrudla, ale okamžitě se zahihňala. „Aha, tak to není žádný problém. Docela osobně mám pana Soumu ráda.”

Když to řekla tak jasně, byla na řadě Liscia, aby se nechala ohromit. „Máš ho ráda...? Ale tohle je poprvé, co jste se setkali, že?”

„Už jsem jeho tvář viděla,“ řekla Roroa. „Když jsem se schovávala, byl v hudebním programu. To byl určitě nový revoluční způsob, jak to využít. Taky mě napadají další využití. Podle toho, jak se používá, by se z toho dal udělat opravdový zlatý důl.“ Roroa radostně luskla prsty. „Já vím! Královské a knížecí rodiny mají systém královských jmenovacích listin, že? Je to systém, kde vysoce kvalitní dary, které dostáváme, dostávají naše oficiální schválení. Je to záruka kvality produktu, ale je to také reklama, že je na něm něco tak dobrého, že stojí za to to zaručit. Takže, co kdyby se udělal alespoň malý čas na vysílací hlasový klenot, kde by se za určitou cenu ukazovaly reklamy na produkty lidí? Pokud je tu velký podnik, který hledá reklamu pro sebe a svůj produkt, nemyslíte, že by za to dobře zaplatil?”

„Chápu,“ řekl jsem. „Dělat reklamy, co. Přehlédl jsem, že ...”

Vzhledem k tomu, že vysílání hlasového klenotu bylo v současné době využíváno jako veřejnoprávní stanice, vůbec jsem neuvažoval o tom, že bych měl dělat reklamy. Stejně by mě nikdy nenapadlo, že někoho ve světě bez televize napadne sponzorovat na něm reklamy. Ale jak říkala Roroa, byli kupci, kteří se propagovali jako dodavatelé královské rodiny. Když jim připravíme místo na reklamu, financování by se mohlo začít sypat. Pokud bychom tak pokryli náklady na výrobu programů, znamenalo by to mnohem více místa ve státním rozpočtu.

Zatímco jsem přemýšlel, Roroa si položila ruku na bok a usmála se. „Myslím, že dokážeš spojit království a knížectví a dovést nás do úspěšnější éry, víš. Kromě toho, když jsem s tebou, počítám, že asi uvidím zábavnější věci, jako je tahle, a vždycky jsem si říkala, že jestli si mám někoho vzít, ať je to někdo zajímavý.”

„...Chápu tvé myšlení, ale... Nevadí ti to, Roroo?“ Podíval jsem se Roroe přímo do očí, když jsem se jí na to ptal. „Jsem... muž, který zabil tvého otce, Gaiuse VIII, víš.”

V okamžiku, kdy jsem to řekl, projela lidmi ze strany království vlna napětí.

Roroim otec Gaius VIII. padl v bitvě s královstvím a já byl ten, kdo vedl tuto sílu. Jinými slovy, pro tuto dívku, jsem byl vrah jejího otce.

Roroa pokrčila rameny, zdánlivě bez zájmu. „Jestli to chceš říct, no, šla jsem a vyhnala vlastního bratra ze země. Využila jsem svých kontaktů s obchodníky k vytvoření souběžných povstání a všeho ostatního.”

„Cože?! Tos byla ty?!“  vybuchl jsem.

Jediné nepokoje, které království vyvolalo, byly ty kolem Van. Vůbec jsme se nepodíleli na povstáních vazalů ani na lidových povstáních, která vypukla jinde, ale kdo by si pomyslel, že za tím vším stojí ona…

Jaká dívka.

Když jsem se to ještě snažil zpracovat, Roroa mávla rukou. „Nemusíš se cítit špatně kvůli tomu, co se stalo s mým tátou. Nebo bys byl radši, kdybych ti dala pomstychtivou „Jak se opovažuješ zabít mého otce!?“ Pak mě chceš donutit, abych se ti podřídila, a donutit mě říct, „Nemůžu uvěřit, že jsem musela porodit dítě vraha mého otce...“?”

„Takový sadistický fetiš nemám!“ křičel jsem.

„Soumo,“ zamumlala Liscia a vypadala rozrušeně. „To je trochu moc...”

„Proč se chováš trochu strašidelně, Liscio?! To je jen něco, s čím Roroa přišla sama, jasný?!”

Ahh, nevěděl jsem, co říct. Možná proto, že jsem zvyšoval hlas mnohem víc, než jsem byl zvyklý se mi začínala točit hlava. Tato falešná dívka s Kansai přízvukem mě úplně přiměla tančit na její melodii.

Povzdechl jsem si. „Poslouchej, Roroo ...“

„Co?“

„Opravdu mi to nemáš za zlé? Ani v nejmenším?”

„...No, když to říkáš takhle, není to tak, že bych z toho necítila absolutně nic.“ Roroa si založila ruce na prsou a zavřela oči. „I když byl takový, jaký byl, pořád to byl můj otec. Ale snažil se zabít i tebe, ne? Na bitevním poli je to zabít nebo být zabit. S tím se nedá nic dělat. Zní to, jako bys vrátil jeho ostatky dobře a řádně, takže ode mě žádné stížnosti neuslyšíte.”

Mlčel jsem

„No... jenom to znamená, že my dva jsme spolu jako otec a dcera vycházeli tak špatně, že jsem schopna to tak nechat.“ Roroa vypadala trochu osaměle. „Můj otec a můj bratr byli tak posedlí pomstou království, že nic jiného neviděli. Amidonie je chudá země. Máme cenné nerostné zdroje... ale to je všechno. Míra naší potravinové soběstačnosti je nízká. Není to královský rod Elfrieden ani lid království, kvůli kterému teď náš lid trpí. Je to hlad a chudoba. Co jsme opravdu potřebovali, byla práce a jídlo. Na to jsme s Colbertem, byrokraty, všichni mysleli, když jsme se zoufale snažili dát dohromady peníze. Ale můj otec a jeho banda to okamžitě dali všechno do armády.”

Když o tom Roroa mluvila, v očích jí zamrzl led. Hravost z dřívějška byla pryč a její hlas byl plný zklamání v rodině a pocitu odevzdanosti.

„Kdyby to použili správně, hladovějící lidi, dívky, děti se museli prodat, aby bylo míň hladových krků, mohli jsme to všechno omezit,“ řekla. „Posilovat nenávist proti království a používat ji k udržování potlačení nesouhlasu, to není zdravé. Je jisté, že se nakonec rozpadne. Ale stejně... můj otec mě neposlouchal, když jsem se ho snažila uvést na pravou míru. Zajímalo by mě, kdy to bylo, opravdu... že jsem je přestala vnímat jako rodinu...”

„Roroo…“ řekl jsem tiše.

Roroa zavrtěla hlavou, sebrala se a usmála. „Pro mě jsou jedinými členy mé rodiny děda Herman, pan Colbert, který je pro mě jako velký bratr, a všichni ti milí muži a ženy, kteří žijí na trzích knížectví. Není to rodina, která je se mnou spřízněná jen krví, kterou chci chránit. Je to rodina, na které mi záleží.”

Rodina, na které jí záleželo a která s ní nebyla spojena krví, co...

Během poválečných rozhovorů se Julius Roroi vzdal, protože se mohla stát jeho politickým nepřítelem. A teď, se Roroa k Juliusovi také otočila zády.

I když si byli rovni, proč jsem se cítil víc spřízněn s Roroou? Pravděpodobně proto, že na rozdíl od Juliuse, Roroa chápala důležitost rodiny.

„Chci se zeptat ještě na jednu věc,“ řekl jsem. „Nedávno došlo na severu země k nepokojům, které potlačil Julius, že? To bylo taky něco, co jsi podnítila?”

„To bych nikdy neudělala!” Tady se Roroa poprvé rozhořčila. „Vlastně, zařídila jsem, aby k těm povstáním došlo ve stejnou dobu, abych zabránila takové situaci! Bráchu by to svázalo, aby nemohl potlačit lidi! Nikdy bych nedovolila povstání, které by určitě potkal tak hrozný osud!”

Navzdory její vehemenci byl její hlas plný smutku. Nevypadalo to, že by lhala.

„No, byla tedy ta vzpoura na severu přirozená?“ zeptal jsem se.

„To taky není ono,“ řekla a zavrtěla hlavou. „Podívej se na polohu. Co je blízko severu, kde vypukly nepokoje? Nebyli tam nějací lidé, co se chovali šibalsky?”

„Ach...! Ortodoxní papežský stát Lunaria!”

Amidonia hraničila s pravoslavným papežským státem Lunaria na severu. A co víc, pravoslavný papežský stát Lunaria shromáždil své síly podél hranic ve jménu obrany svých věřících.

Roroa přikývla s frustrovaným výrazem ve tváři. „Když přijde na náboženství, nejsou tu žádné hranice. Jakkoliv je tato oblast blízko pravoslavnému papežskému státu, je zde mnoho stoupenců lunárního pravoslaví. Ortodoxní papežský stát tam pravděpodobně vyburcoval věřící, řekl jim, že je to přímý papežův rozkaz, nebo něco takového. Jsem si jistá, že plánovali vyslat vojáky na ochranu těch věřících.”

„Ale sever je stěží úrodná země,“ řekl jsem. „Chci říct, že je dost zlé, že se kvůli tomu bouřili. Byl nějaký důvod, proč by to ortodoxní papežský stát chtěl?”

„Není to země, kterou chtějí,“ řekla. „Jsou to lidé. Věřící. Pokud ano, horliví věřící, bez ohledu na to, jak těžké životy vedou, nikdy se neodtrhnou od středu víry. Potíže a útrapy, kterým čelí, jsou všechno zkoušky, které jim dal jejich bůh, řekli by. Proto tato země nemusí myslet na každodenní život svých obyvatel. Dokud budou provádět správné rituály, budou je podporovat. Proto ta země chce všechny věřící, které může získat.”

„To je problematické...“ zamumlal jsem. „A vydrž, Roroo, vypadá to, že lunární pravoslaví nemáš moc v lásce.”

„Na samotné lunární pravoslaví mi vůbec nezáleží,“ odsekla. „Nenávidím lidi, kteří využívají náboženství, aby se politicky obohatili, pak dělají radikální věci a ubližují lidem kolem sebe, kteří s tím nemají nic společného.”

„Jo,“ řekl jsem. „V tomto bodě s tebou mohu souhlasit.”

Zdálo se, že směšování politiky a náboženství je problém, bez ohledu na to, v jakém světě žijete. Normálně bylo náboženství něco, co existovalo k uklidnění srdcí lidí, ale někteří lidé ho používali jako ospravedlnění a omluvu pro své činy. Výklady doktríny se měnily s těmi, kdo byli v té době u moci, a ti, kdo se nedrželi jejich doktríny, byli označeni za kacíře a potrestáni ve jménu boha. Upřímně, nebylo nic horšího než tohle.

„Kdyby to byla možné, po zbytek života bych s nimi neměl nic společného.“ řekl jsem.

„Škoda, že není,“ řekla Roroa bez obalu. „Ta země se s tebou určitě pokusí navázat kontakt.”

„Proč? Nejsem vůbec věřící, víš?“ řekl jsem.

„Protože ta země nenávidí pohoří Hvězdná Dračí Hora a říši Gran Chaos, proto.”

„Docela chápu, proč by nenáviděli pohoří Hvězdná Dračí Hora, ale proč Říši?“ zeptal jsem se překvapeně.

Pohoří Hvězdné Dračí Horské bylo v podstatě národem pro vnímající draky.

Víra, která uctívala Matku Drak, která tam žila, byla jednou ze dvou největších na tomto kontinentu, spjatou pouze s lunárním pravoslavím. (I když jsem nevěděl, jaký druh víry se praktikuje v panství Pána démonů). Takže jsem mohl pochopit, že pravoslavný papežský stát nenáviděl pohoří Hvězdná Dračí Hora, které bylo centrem uctívání Matky Drak. Ale proč by nenáviděli i Říši Gran Chaos?

„Víš, jak se císařovně Marii z Říše říká světice, že?“ řekla Roroa. „To je prostě něco, co jí obyčejní lidé zachránění její politikou začali říkat sami, ale v lunárním pravoslaví je papež jediný, kdo může někoho uznat za svatého. V lunárním pravoslaví je žena, které se říká světice. Proto ortodoxní papežský stát Lunaria vidí madam Marii jako neodpustitelného padoucha, který se jako jeden zkresluje.”

„Kdyby jí tak lidé začali říkat sami od sebe, nechápu, jak to může být chyba madam Marie,“ řekl jsem.

„To je nezajímá,“ pokrčila rameny. „V teokracii lidé hledají víc než cokoliv jiného charismatické vedení. Kdyby poznali světce, který se objevil přirozeně, ovlivnilo by to jejich důvěryhodnost. Proto tě teď, když se Elfrieden zvětšil vstřebáním Amidonie, pravoslavný papežský stát nenechá samotného. Někde se nějak pokusí navázat kontakt. Možná ti nabídnou nějaký vymyšlený titul jako „Svatý král“ a pokusí se tě zatáhnout do konfliktu s Říší.”

Urgh... To znělo jako nežádoucí.

Protože moje tajné spojenectví s Říší bylo tajemstvím, o kterém se ostatní země nemohly dozvědět. Vlastně by byl problém, kdyby na to přišli, takže zpravodajské složky v obou našich zemích se to usilovně snažily utajit. To znamenalo, že jsem nemohl otevřeně přiznat, že jsem jejich spojencem.

Církev nabízející těm, kdo jsou u moci, náboženské pozice, aby se jejich vlastní vliv stal neotřesitelným, to bylo něco, co bylo vidět i v dějinách Země. Mohli by se pokusit proměnit nás ve Svaté království Elfrieden a nechat nás vést útok proti Říši za ně.

To znamená, chtěl jsem se co nejvíce vyhnout konfliktu s pravoslavným papežským státem. Na náboženství bylo nepříjemné, že i kdybyste rozdrtili centrum a jeho vůdce, věřící by zůstali pozadu. Když byli věřící utlačováni, vytvořilo to mezi nimi silnější pouta, a když byli jejich vůdci zabiti, stali se jen uctívanějšími mučedníky. Ještě horší bylo, že naprostá většina věřících byli obyčejní lidé, kteří nebyli spojeni s žádnými intrikami uvnitř organizace. Kdybych se pokusil odstranit všechny ty věřící, udělalo by to ze mě hlavního viníka genocidy.

Pravoslavný papežský stát Lunaria... Jednalo se o skutečně problematickou skupinu, se kterou bych raději nespolupracoval ani se jí nebránil.

Zatímco jsem se začínal cítit otrávený ze všech svých nepříjemných představ, Roroa zatleskala, jako by chtěla dát najevo, že je čas na změnu nálady. „Tak to už by o pravoslavném papežském státě stačilo! To, o čem bys měl nejdřív rozhodnout, je tvoje manželství se mnou.”

Roroa se na mě podívala těma svýma korálkovýma očkama.

„Pane Soumo... Chceš mě? Nebo ne?”

„Urkh...”

Nenacházel jsem slov. Když se zeptala takhle, mohla existovat jen jedna odpověď.


-------------------------------------------------------------------------------------------------

Dun-da-da-dun! Je tu Roroa!😂
Jaká bude dpověď?
Odkaz na scénu s kobercem na Zemi je na Kleopatru, která se tak nechala donést k Juliusu Caesarovi a zabránila tím útoku na Egypt – tedy podle legendy. Zdali to tak bylo tak na to se názory různí i zde.

2 komentáře: