IwS 2 - Bonus: Příběh jisté malé služky

 Krátký příběh: Příběh jisté malé služky

 

„Skončila jsem s úklidem!“ Vrchní služka přejela prstem po parapetu. To mě vždycky tak znervózňovalo.

„...Vynikající práce. Zkus to příště dokončit o něco rychleji. Teď jdi do kuchyně a pomoz Cree. Až s tím skončíš, klidně si dej oběd.“

„Děkuju!"

Poté, co mě Lapis, vrchní služka, nechala na pokoji, postarala jsem se o čisticí nářadí a šla do kuchyně. Mým úkolem teď bylo pomáhat šéfkuchařce, Cree.

Uplynuly dva týdny od doby, kdy jsem poprvé přišla do sídla, a už jsem dělala spoustu práce. Byly chvíle, kdy jsem se musela naučit příliš mnoho věcí najednou, ale byl to dobrý život ve srovnání s tím, kde jsem byla předtím...

Byla jsem zloděj žijící ve slumech hlavního města. Věděla jsem, že zlodějina je špatná věc, ale musela jsem jíst. Moje máma zemřela při porodu, takže jsem ji nikdy nepoznala, a táta zemřel při dobrodružství, takže okrádání lidí naslepo bylo to jediné, co mi zbývalo.

Ale pak přišel Touya a zachránil mě před tím životem, jaký kluk.

Potom jsem dostala tři pořádná jídla denně, mohla jsem se koupat kdy jsem chtěla, a spala jsem v útulné posteli. Nejen to, dokonce jsem dostala týdenní plat.

Moc jsem toho nechtěla, tak jsem většinu peněz nechala u komorníka, Laima. Koneckonců, už jen život v Touyově sídle mi dal všechno, co jsem potřebovala k životu.

Došla jsem do kuchyně a začala loupat brambory. Předtím jsem musela použít malý nůž, ale Touya vytvořil škrabku a tou to bylo mnohem snazší. Jakmile jsme skončily s přípravou Touyova, ehm, pánova jídla, začali jsme připravovat jídlo pro služebnictvo.

Creiny pokrmy byly vždy chutné. Nejlepší na práci v kuchyni bylo, že mě taky učila vařit. Nedávno jsem dokázala uvařit pár smažených vajec, aniž bych je spálila nebo tak něco!

Po obědě, jsem musela jít pomoct Juliovi, manželovi Crei, který měl na starosti zahradničení. Moje práce spočívala v tom, že jsem vytrhávala plevel a zalévala květiny. Ráda jsem se starala o květiny. Byly hezké a já se díky nim cítila uvolněně.

Potom, jsem musela jít nakupovat s druhou služkou, Cecile a jakmile jsme se vrátily, pomohla jsem jí připravit večeři. Po večeři, kolem sedmé hodiny, jsem pro dnešek skončila s prací. Teď byla koupel! Vana byla opravdu teplá, líbilo se mi to. Když jsem skončila, byl čas vrátit se do svého pokoje a studovat, jak číst a psát. Pořád jsem nemohla uvěřit, že mám svůj vlastní pokoj. Ostatní dívky mě dokonce přišly navštívit a občas mi pomohly naučit se nová slova!

Každý den je plný zábavy, že se mi nikdy nechce odejít...

Mami, tati... teď jste v nebi, ale doufám, že mě slyšíte. Já, Renne, jsem teď moc šťastná, tak na mě prosím dávejte pozor a usmívejte se, ano?

Oh, je čas jít spát... Dobrou.

Ujistím se, že zítra udělám, co bude v mých silách.

Žádné komentáře:

Okomentovat