HRH 4 - Kapitola 4: Muzeum v Královském hlavním městě 1/3

Kapitola 4: Muzeum v Královském hlavním městě

       

Bylo krátce po poledni toho dne, kdy jsem nečekaně objevila Gingera Camuse.

Poté, co jsme dokončili jeho nábor a opustili jeho obchod, Aisha, Roroa a já jsme se rozhodli toulat se po hradním městě Parnam. Roroa tomu říkala rande. Procházel jsem ulicemi s pěknou holkou na každé ruce.

„Ačkoli, i když je to rande, nejsme na tu příležitost moc dobře oblečeni,“ řekla Roroa nespokojeně.

Byl jsem oblečen ve svém obvyklém oblečení, když jsem šel tajně ven, cestovatelská móda Unie Devítihlavého Dračího Souostroví (ve stylu Kitakaze Kozou) a dnes měly obě na sobě hábit s kapucí, který přesahoval jejich běžné oblečení. Všechny naše tváře byly veřejnosti dobře známy, takže jsme byli takto oblečeni, abychom nedělali scény.

„Zdálo by se to nevyhnutelné,“ řekla Aisha. „Kdyby nás odhalili, nemohli bychom mít naše rande.”

Roroa vyplázla jazyk. „To je pravda. Vzhledem k mé pozici, opravdu se nemůžu ukázat. Jsem si jistá, že někteří zdejší lidé nemají Amidonii příliš v lásce.”

Roroa to řekla žertem, ale byl jsem si jistý, že má pravdu. Zatímco naše dvě země byly pokojně sjednoceny způsobem, který sloužil zájmům obou, Elfriedenské království a knížectví Amidonia byly po dlouhou dobu nepřáteli. Tento fakt jen tak nezmizel.

Přemohl mě pocit, který jsem nedokázal přesně popsat, ale Roroa se odvážně usmála. „No, jsem opravdu roztomilá dívka, je jen otázkou času, než popadnu lid království za srdce. Víc se bojím o tebe, drahoušku. Pokud se nenaučíš být společenštější, lidé z knížectví tě budou nenávidět.”

„...Asi máš pravdu,“ zamumlal jsem. Považoval jsem Roroinu schopnost takhle odstřelit negativitu za úžasnou. „Nemůžu se chovat jako ty, Roroo, takže budu pomalu, ale jistě chránit životy a majetek knížectví a pak je přiměju, aby mě uznali za svého krále.”

„Hee hee,“ zahihňala se Roroa a objala mě. „Taky, když tě uvidí, jak si hraješ se mnou jako s milou, nemyslíš, že by to lidi z knížectví taky uklidnilo?”

Aisha ji ze mě stáhla. „J-jsme uprostřed veřejné ulice. To, co děláte, je záviděníhodně skandální!”

„Hmm, co je s tím? Jsme přece na rande, ne?“ dožadovala se Roroa. „Co kdybys s ním taky flirtovala, velká sestra Ai?”

„Nic bych si nepřála víc, než to udělat, ale... z ohledu na první primární královnu, Liscii, která nám dovolila jít na toto rande, možná bychom se neměli nechat příliš unést?“ poukázala na to Aisha.

Aisha byla druhou hlavní královnou, zatímco Roroa třetí hlavní královnou. V této zemi, kde polygamii běžně praktikovala šlechta, rytířská třída a bohatí kupci (polyandry, ač méně běžní, existovali také), se zdálo, že respektování tohoto druhu klování mezi královnami nebo manželkami je klíčem k zabránění pozdějším problémům v domácnosti.

Roroa vypadala nespokojeně. „Říkáš to, ale miláček a velká sestra Liscia jsou už asi půl roku zasnoubení, ne? Možná se ještě nedostali k tomu, aby dělali děti, ale aspoň se museli políbit, ne?”

Roroa se podívala mým směrem a přinutila mě bezostyšně odvrátit pohled. Kdybych měl vyjmenovat romantické věci, které jsem udělal s Liscií, ležela by moje hlava na jejím klíně, polibek na tvář, spaní vedle sebe, a to bylo všechno.

Když to poznala z mého chování, Roroa se na mě chladně podívala. „...Miláčku. Nechceš mi říct, že jsi neudělal ani to, že ne?”

„Ne, víš... Byl jsem velmi zaneprázdněn, a ...”

„Není ti líto velké sestry Cii, žes jí to udělal?“ vyštěkla Roroa.

„Takže ty si to taky myslíš, Roroo!“ Dokonce i Aisha přispěchala, aby souhlasila. „Vím, že jste zpočátku váhal, sire, protože o zasnoubení bylo rozhodnuto bez svolení vašeho i lady Liscie. Nicméně teď je všem jasné, že se milujete. Vzhledem k našemu postavení nemůžeme přijmout vaši lásku a náklonnost dříve než lady Liscia, takže s ní, prosím, více flirtujte.”

Na to jsem nemohl nic říct. Aisha koneckonců sledovala, jak se můj vztah s Liscií vyvíjí od poměrně raného stadia.

Roroa měla zkřížené ruce a souhlasně přikyvovala a souhlasně zamručela. „Jo, jo. Pak nám můžeš dát stejně tolik své lásky, až skončíš.”

„...Chápu,“ řekl jsem. „Až přijde čas, postarám se o to s vámi řádně.“

„Ano, to je příslib. Lepší.“ řekla Roroa povýšeně.

Tady mě peskovala za mé chování dívka o tři roky mladší... Cítil jsem se trochu pateticky, ale Roroa se zasmála a mávla rukou.

„Ale, no, už jsme tady, na rande, takže se musíme bavit.”

„Vskutku,“ řekla Aisha a přikývla. „Lady Liscia přece jen říkala, abychom si dnešek užili.”

Měly pravdu.

„No, je to vzácný den volna,“ řekl jsem. „Bylo nějaké místo, kam jste vy dvě chtěly jít?”

Aisha řekla, „V tom případě, já bych ...”

„Také žádné jídlo, až později.”

„Sestřelit mě dřív, než jsem stačila promluvit?! A to proč?“ Aisha plakala očima jako čivava, která musela čekat na pohoštění.

„Když s tebou jím, než skončíme, jsem vždycky nacpaný, a proto je těžké se hýbat,“ řekl jsem. „Slibuju, že se později někde zastavíme na jídlo, takže nejdřív půjdeme někam jinam.”

„Aha, dobře. Pokud je to důvod ...”

„To znamená, že to není tak dlouho, co jsem poprvé přijela do hlavního města,“ Roroa zamyšleně naklonila hlavu. „Ještě nevím, co tu je. Je nějaké místo, které bys doporučil jako místo na rande, miláčku?”

„Místo na rande, co...“ zamumlal jsem.

V mém bývalém světě by divadlo, zábavní park, zoo, akvárium, karaoke a herna byly všechno možnosti, ale ne v tomto světě. Právě nedostatek zařízení pro volný čas způsobil, že zábavní programy vysílané ve vysílacím hlasovém klenotu byly takovým hitem.

No, kdybych hledal jiné místo na rande než místo pro zábavu... Ah.

„To místo by mohlo být dobré,“ řekl jsem.

„Co, co? Přišel jsi na něco dobrýho?“ zeptala se dychtivě Roroa.

„Je to vlastně zařízení, které jsme nedávno otevřeli, a myslím, že by tam měla být spousta zajímavých věcí, abychom zjistili, jestli tam půjdeme,“ řekl jsem. „I když je to spíš vzdělávací instituce než zařízení pro volný čas.”

„Vzdělávání“, i když jsme na rande? Co je to za místo?“ zeptala se Roroa a naklonila hlavu na stranu.

„Královské muzeum Parnam,“ řekl jsem. „Ne že by to jméno bylo strašně vynalézavé.”

 

„Tak obrovské?!“ Roroa překvapeně vykřikla, když jsme došli ke vchodu do Královského muzea Parnam a uviděla, co je tam vystaveno. Kdybychom mluvili o masivní expozici před Národním muzeem přírody a vědy v Uenu, byl by to plejtvák obrovský, ale Královské muzeum Parnam mělo před sebou mohutný kosterní exemplář o délce více než 10 metrů.

„Od čeho jsou ty kosti? Vypadá to jako ještěrka nebo tak něco...”

„To je ten obrovský mlok, který číhal v oblasti pod královským hlavním městem,“ vysvětlil jsem.

„To jsou mloci tak velcí? Ti, co žili v Amidonii, rostli maximálně do dvou metrů, ale... Počkej, ta věc byla pod královským hlavním městem?!”

„Jo. To je překvapení, co?” řekl jsem

Tento mlok byl objeven, když jsem pověřil cech dobrodruhů, aby vyhubil divoká stvoření žijící v labyrintu únikových tunelů pod hlavním městem, aby mohl být znovu použit jako kanalizace. Nebo spíš ti, kteří to zjistili, byli Dece, Juno a jejich parta. Dokonce jsem tam byl, abych to viděl, i když přes mou panenku Musashiba.

Ani země, ani cech nepředpokládaly nic tak velkého, co by žilo pod hlavním městem, takže jsem nedostal dostatečné varování a nakonec jsem Juno a její skupinu vystavil nebezpečí. Bylo dobře, že se jim podařilo nějak ustoupit, ale když jsem přemýšlel o tom, jak se věci mohly obrátit k nejhoršímu, bylo toho hodně, nad čím jsem se musel zamyslet.

A teď k tomu mlokovi: jakmile jsem dostal zprávu od Juno a její skupiny, vyslal jsem jednotku ze Zakázané armády, aby ho zabila. Juno a její družina bojovaly proti mlokovi, ale protože neměli čaroděje, který by dokázal použít magii ledového elementárního vodního typu, proti které byl slabý, stáhli se. Když jsme rozmístili skupinu soustředěnou ztěžka kolem těch, kteří dokázali použít takovou magii, věc se snadno vyřešila. Zabitý mlok byl poté rozpitván a přeměněn na kosterní vzorek.

„No, tohle je jen replika podle původních kostí,“ přidal jsem, když jsem se dotkl kosterního vzorku po celém těle. Museli bychom se obávat, že s ním zloději utečou, když venku ukážeme to pravé. Vedle byla cedule s nápisem: „Jedná se o repliku v měřítku 1/1, zkuste se jí dotknout, abyste si sami vyzkoušeli velikost.”

„Takové věci... Jak to mám říct? Lechtá to můj smysl pro dobrodružství,“ řekla Aisha a v očích jí zajiskřilo. „Myslím, že mladí chlapci by to rádi viděli.”

„Hrm...“ řekl jsem. „Myslel jsem si, že by to mohla být dobrá vzdělávací zkušenost, která by pomohla stimulovat jejich kreativitu, a tak jsem se snažil ukázat skutečné kosti, které máme na hradě, Rouovi (Tomoein skutečný mladší bratr) a ostatním dětem ve školce, ale ty si vyplakaly oči... Po tomhle mě Liscia pěkně sežrala.”

„Co jsi to vůbec dělal?“ Roroa se zatvářila zděšeně.

Jo, nejdřív by bylo důležité zvážit jejich věk, co?

„To znamená, že zatímco jsme se zabývali kosterním exemplářem, samotná stavba je také poměrně velká a působivá. Skoro jako šlechtické panství,“ Aisha se podívala na budovu.

To byl ostrý postřeh. „Ne, ne, skoro jako,“ řekl jsem. „Vlastně jsme přestavěli šlechtické panství.”

„Je to tak?“ zeptala se Aisha.

„Jo. Popravil jsem ty vlivné šlechtice, kteří kolaborovali s Amidonií a manipulovali zkorumpovanými šlechtici ve válce, pamatuješ? Tahle budova patřila jednomu z nich.”

Opravdu to byl... jeden masivní dům.

Hlavní budova byla velká jako školní budova univerzity, za níž byla spousta historie, a pak tam byly dvě přístavby, které byly také dost velké samy o sobě. Byla tam i dobře udržovaná zahrada a musel jsem být ohromen bohatstvím, které se tomuto šlechtici podařilo nashromáždit, když bylo království ve finančních potížích. Podle Hakuyova vyšetřování si bral část peněz, které zkorumpovaní šlechtici zpronevěřili.

Nehledě na to, že když se toto sídlo po popravě šlechtice, který ho vlastnil, uvolnilo, bylo přestavěno na Královské muzeum Parnam. Vzhledem k tomu, že to byla tak velká a působivá budova, nechat v ní bydlet některého z mých družiníků by vyvolalo zbytečnou žárlivost a její demontáž by také stála spoustu peněz. Vyšlo to jako dokonalé řešení.

„Ach, když to říkáš takhle, zní to, jako by to bylo naplněno záští šlechticů a mně se to nelíbí...“ řekla Roroa s cukajícím koutkem úst.

„Ah... ah ha ha...“ zasmál jsem se. „Jo, no, vypadá to, že už se o tom povídá. Jako když vystavená zbroj vstane a v noci se sama prochází.”

„Samozřejmě,“ řekla Roroa.

„Ale víš, využívat kohokoli a cokoliv, co můžeme, je koneckonců jedna z věcí, která naše země dělá.”

„Tady je naděje, že ho jednou nebudeš muset používat jako strašidelný dům...”

Uh, yeah, myslel jsem. Raději bych to nedělal.

„No nic, jdeme dovnitř. Uvnitř je to taky úžasné,“ navrhl jsem a vešli jsme dovnitř.


--------------------------------------------------------------------------------------------------

Národní muzeum přírody a vědy, Národní muzeum přírody a vědy, Tokio (kahaku.go.jp)


2 komentáře: