HRH 5 - Kapitola 2: Tajná zbraň království 5/7

Zatímco jsme mluvili, dorazili jsme na nejnižší úroveň. Dveře výtahu se otevřely do širokého otevřeného prostoru s vysokým stropem.

Bylo tam velké množství strojů, bizarních kusů experimentálních přístrojů a něčeho, co vypadalo, že je právě ve výstavbě. Bylo to jako scéna, které jsem byl svědkem v Geniině laboratoři.

Jestli byl nějaký rozdíl, tak to byl počet lidí. Tu a tam byli lidé v bílých laboratorních pláštích, takže vypadali jako výzkumníci, stejně jako stavební dělníci, kteří cestovali sem a tam.

Vysvětlil jsem tohle místo třem návštěvníkům se mnou. „Tady teď sídlí oddělení vojenského výzkumu a vývoje. Ten kus wyvernského leteckého vybavení, malý Susumu Mark V Light, se vyvíjí i tady.”

„Vy je vyrábíte na ostrově? Řekl bych, že by to bylo nevhodné místo pro zřízení dílny...“ Castor představil téma, které viděl. Měl samozřejmě pravdu, ale byl k tomu důvod.

„Pokud jde o vojenskou technologii, musíme se obávat úniku informací do jiných zemí,“ vysvětlil jsem mu. „Na místě, jako je tohle, obklopeném mořem, jsme schopni stanovit omezení, kdo přichází a co je odnášeno. To se hodí. No, je tu ale těsno, takže si myslím, že se nakonec přestěhujeme na větší místo.”

Popošli jsme o kousek dál a na dohled se objevila malá prosklená místnost. Uvnitř prováděli výzkumníci operační test Malého Susumu Mark V Light.

Technicky vzato bylo sklo vyztuženým sklem (ne z hlediska použitých materiálů – bylo to sklo vyztužené magií), takže kdyby se mělo stát něco strašného, třeba že by zařízení explodovalo, nebo že by měl být vtažen a vyfouknut výzkumný pracovník, nemělo by to vliv na nic mimo místnost. Přesto to nezabrání poškození a ztrátám uvnitř místnosti, a tak jsem doufal, že výzkumníci budou ve své práci opatrní.

„Tohle je arzenál i výzkumný ústav,“ řekl jsem. „To znamená, že většina toho, co právě teď dělají, je testování vynálezů Genii Maxwell.”

Nadvědkyne a vynálezkyně, Genia, byla stereotypní génius. Jakmile postavila jeden ze svých výtvorů, stačilo jí to k uspokojení. Očividně už na toto téma nic moc nezkoumala, ani ho potom neupřesňovala. Raději by věnovala čas a energii tomu, aby vytvořila něco jiného, co by chtěla vytvořit.

„To je... strašné plýtvání,“ naklonila Excel hlavu na stranu.

Jo, cítil jsem to stejně. Podařilo se nám přece jen využít její Malý Susumu Mark V k vytvoření odlehčené verze. Ale…

„Myslím, že to je pro Geniu nejefektivnější způsob práce. Je přirozené, že lidé mají své silné a slabé stránky. Existují geniální typy jako Genia, které mají bláznivé nápady a roznášejí je jeden po druhém, ale jsou tu také řemeslníci jako zdejší výzkumníci, kteří se zaměřují na studium jedné věci a dosahují tak výsledků. Chci pochválit oba typy stejně.”

„Hee hee,“ zahihňala se Excel. „Myslím, že je to obdivuhodný způsob myšlení, pane.”

Když se mi dostalo tak bezvýhradného komplimentu od důležité vazalky, která navzdory svému vzhledu kolem pětadvaceti let podporovala tuto zemi téměř pět set let, trochu mě to polechtalo.

„No, není to tak, že bychom viděli hodnotné výsledky toho všeho,“ přiznal jsem.

„Hm? Proč to říkáte?“ zeptala se.

„Vysvětlit ... Uh, bylo to tady, možná?”

„Proč zníte tak nejistě?”

„Viděl jsem plány tohohle místa, ale je to poprvé, co jsem sem vlastně přišel,“ řekl jsem. „Bylo snadné vidět, kde je všechno na horním podlaží, takže to byla jedna věc, ale uvnitř je takový spletitý nepořádek.”

Po mé mlhavé vzpomínce na plány jsme se brzy dostali na místo určení. Byla to střelnice obklopená zdmi a sítěmi. O stěnu byly opřeny luky a z nějakého důvodu byly jako terče připraveny dva obleky z koženého brnění. Vzdálenost byla jen asi deset metrů.

„Máte dokonce střelnici?“ zeptal se Castor. „Ale když jsou cíle tak blízko, nebude to moc k užitku pro výcvik,“ zvedl jeden z luků, které se opíraly o zeď.

„To proto, že to není na trénink, víš,“ řekl jsem. „Jestli chtějí trénovat, můžou to dělat v terénu na horním podlaží.”

„Myslím, že to dává smysl...”

„Spíše je tohle místo určeno k testování luků a šípů nebo k testování trvanlivosti pancíře.” vysvětluje, podal jsem Castorovi šíp. „Castore. Jak jsi na tom s lukem?”

„Nedělejte si ze mě srandu. Možná už jím nejsem, ale generál musí znát všechna bojová umění.”

„Tak dobře,“ řekl jsem. „Zkus si jen obyčejně vystřelit na brnění napravo.”

„Prostě to musím trefit, ne? Dobře.”

Castor si připravil luk, přitáhl tětivu... a uvolnil. Šíp s cvaknutím letěl přímo k brnění a zabodl se do koženého obleku. Zabodla se do něj však jen hlava šípu a zbytek neprorazil.

Castor tázavě naklonil hlavu na stranu. „To kožené brnění.... Udělali s ním něco?”

„Jo,“ řekl jsem. „Za ním je tenká železná deska. Dobře, další. Tentokrát pal jako v boji a naplň šíp magií.”

„...Dobře.”

Castor znovu vystřelil. V tom, co udělal, nebyl žádný vizuální rozdíl, ale tentokrát šíp probodl koženou zbroj. Bylo to nepochybně díky kouzlu, které do toho vložil. To dokazovalo, že kdyby byl očarován nějakým prvkem, šíp by mohl projít brněním s kovem.

„Dobrá, příště zastřel brnění vlevo pomocí dalšího kouzelného šípu,“ řekl jsem.

„Rozumím.”

Castor znovu vystřelil. Když to udělal, ozvalo se zařinčení a šíp se odrazil. Kožené brnění bylo nepoškrábané.

„To je oblek Říšského Magického obrněného sboru... nebo jeho bledá napodobenina,“ řekl jsem.

„Bledá napodobenina?"

„Nemáme technologii, která by to plně zreplikovala, slyšel jsem. Ale toto brnění je také posíleno obrannou magií. Viděl jsi, jak to potlačuje magii a šíp byl odražen, že? Tyto šípy byly jedním z našich neúspěšných pokusů přijít na způsob, jak čelit brnění, jako je toto.“ Podal jsem Castorovi šíp s černou hlavou.

„Co je to za šíp?“ zeptal se.

„Říkám tomu antimagický šíp. Hlava je vyrobena z prokleté rudy.”

„Prokletá ruda?!“Castor se pozorně zadíval na hrot šípu.

Prokletá ruda byla ruda, která absorbovala magickou energii. Možná si pamatujete, že Genia použila tuto rudu jako zdroj energie pro svůj Malý Susumu Mark V. Protože se nedala použít magie, když byla poblíž (nebo spíš energie z magie byla absorbována) a magie byla chápána jako požehnání bohů nebo duchů na tomto světě, byla nazývána prokletou rudou.

„Dozvěděli jsme se, že ruda prokletí neruší magii, funguje pouze tak, že absorbuje její energii,“ vysvětlil jsem mu. „V tom případě jsem myslel, že by to mohlo absorbovat magickou sílu umístěnou v kousku zařízení pomocí magie. Tak jsme to otestovali a.... Měl jsem pravdu.”

„To je neuvěřitelné, že?!“ řekl Castor vzrušeně. „Jestli je to pravda, nemáme se od Magického obrněného sboru čeho obávat!”

Ale zavrtěl jsem hlavou. „Neříkal jsem ti to už? Byl to neúspěšný pokus. Prokletá ruda absorbuje víc než jen nepřátelskou magii. Nemůžeme věci okouzlit elementární magií, nebo posílit naše šípy.”

„Aha! Takže to znamená ...”

„Zkus si to sám a uvidíš.”

„Ehm, jistě.“ Castor vypustil jeden z antimagických šípů. Když to udělal, antimagický šíp trochu poškrábal povrch kouzelně začarovaného brnění, ale hlava šípu se při dopadu roztříštila na malé kousíčky.

Zatímco Castor a ostatní byli stále zaskočeni, pokrčil jsem rameny. „Je to, jako bychom se vrátili tam, kde jsme začali, a zasáhli obyčejnou zbroj obyčejným šípem. Prokletá ruda je dost křehká, takže sama o sobě není užitečná jako hrot šípu. A když ji roztavíme a dáme do hrotu železného šípu, snížené množství prokleté rudy účinek oslabí. Mezitím, pokud zvýšíme množství, hrot šipky se příliš zvětší, a už to není vůbec funkční jako šipka. Abych byl upřímný, dostali jsme se do slepé uličky.”

„...Proto je to selhání, co?”

„Přesně tak.”

Přesto, i kdyby z toho pokusu nebylo téměř nic, nebylo to úplné selhání. To kouzelné brnění jsme lehce promáčkli. To brnění pokryté úlomky prokleté rudy ztratilo své kouzlo. Kdyby byl zasažen kulkou nebo něčím jiným, co má vysokou úroveň pronikavé síly i bez magie, bylo by možné tím pancířem proniknout.

Ano, při vývoji antimagického šípu, jsem přemýšlel o zavedení zbraně, která nebyla vyvinuta v tomto světě, protože neposkytovala velkou výhodu.

Když jsem se dozvěděl o existenci prokleté rudy, myslel jsem si, že by bylo možné prostřelit Magický obrněný sbor. Nicméně výsledek byl takový, jak jsem ukázal.

Obyčejná kulka by byla kouzlem odražena. Kdybychom se pokusili použít prokletou rudu v kulce, stala by se příliš křehkou na to, aby byla použitelná. Kromě toho, i když bylo v království běžné razit prokletou rudu, měla mnoho využití, jako Malý Susumu Mark, takže jsme neměli takový přebytek, abychom si mohli dovolit s ní plýtvat.

Při použití v kulce by navíc prokletá ruda mohla později způsobit problémy. Kdyby se země zaneřádila kulkami, které minuly cíl, na chvíli by se tam nedala použít magie. V tomto světě, kde magie byla součástí každodenního života lidí, by se země stala neobyvatelnou.

I když to nebylo tak smrtící, co se týče toho, že zůstane po válce a negativně ovlivní životy civilistů, byla prokletá ruda stejně špatná jako kazetové bomby nebo kulky z ochuzeného uranu. Proto bylo nutné být opatrný v tom, jak ji používáme, a pokračovat ve výzkumu.

„...Takže takhle tady tráví své dny s opakovanými úspěchy a neúspěchy,“ uzavřel jsem to. „A i když je to jen krok za krokem, vedou nás k nové éře.”

„...Zabýváte se tu docela širokým spektrem věcí, co,“ poznamenal Castor a vypadal napůl ohromeně a napůl podrážděně.

„Nu, i když některé naše výzkumy budou bezvýsledné, jako král musím přijmout veškerá možná opatření,“ řekl jsem.

„Jako král... Přesně tak. Teď ses opravdu stal králem...“ zamumlal Castor.

„No, jo. Tak co, půjdeme teď nahoru?”

„Je toho ještě víc?”

Viděl toho tolik, Castor vypadal, že už toho má po krk, tak jsem mu řekl, „Další je hlavní událostí dneška.”

„Nahoru, říkáte? To teď lezeme na horu?“

Zakoktal jsem a ukázal prstem na Castora. (Bylo to příliš staromódní?) „Ještě dále nahoru.”

 

Když jsme se vrátili na povrch, dostali jsme se na wyvernskou gondolu.

Gondola se zvedala a nechávala hladinu stále za sebou.

Nebýt tentokrát se zavázanýma očima, Castor se na mě podezíravě podíval, jako by chtěl říct: „Co mi ukazuješ teď?“ Ale jakmile jsme vystoupali do výšky a on viděl, co je pod námi, vykřikl šokem.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Z čeho asi byl Castor v šoku? Že by Souma zase něco provedl?

3 komentáře: