HRH 5 - Kapitola 2: Tajná zbraň království 6/7

„Cože?! Co je to?!”

Pod námi byla jediná, mohutná loď plující uprostřed otevřeného moře. Povrch lodi byl napěchovaný hlínou a byla tam skalnatá hora, les, travnatá pláň, červené hliněné pole a další. Shora to vypadalo jen jako osamělý ostrůvek ve vzdálených mořích. Ale pod zemí to byl kus kovu. Při bližším pohledu byla skalnatá hora tam, kde bude lodní můstek.

Přesně tak. Až dosud jsme na žádném ostrově vůbec nebyli. Byli jsme na té lodi.



„Wyverny se bojí moře,“ řekl jsem Castorovi, který se při tom neuvěřitelném pohledu zdál být na rozpacích. „To proto, že wyvernové, kterým chybí dolet draků, nedokážou přeletět moře, že? Abych byl přesnější, wyvernové nenávidí být tak daleko na moři, protože nevidí pevninu. Proto byl zdravý rozum, že nemůžete používat wyverny v námořních bitvách, že?”

„Správně...“ přikývl Castor.

Protože draci dokázali létat nepřetržitě přes neuvěřitelné vzdálenosti, dokázali přeletět moře jediným letem, a to znamenalo, že neměli důvod se toho bát. Nicméně wyvernům s menším doletem letu by v polovině cesty došly síly, kdyby se pokusili přeletět moře. Kvůli tomu se báli jít dost daleko, aby ztratili z dohledu pevninu. To platilo i pro Říšské eskadry gryfů, které měly ještě kratší dolet než wyverny. (Vlastně se dokonce báli řek, když neviděli na druhou stranu, takže to měli horší.)

„Cože?!“ vykřikl Castor. „Teď, když jste se o tom zmínil, létali wyvernové ve formaci už dřív, že?! Ne, dokonce i wyvern nesoucí tuhle gondolu vypadá naprosto v pořádku tady uprostřed moře!”

Konečně Castor začínal chápat situaci. Nicméně čím víc na to přicházel, tím víc překvapeně otevřel oči. Rty se mu třásly.

„Ty... Co jsi to tu sakra vytvořil...?“

„ Plavidlo, které převáží vzdušnou sílu přes moře a také pro ní funguje jako základna,“ řekl jsem. „V mém světě se takové lodi říkalo letadlová loď nebo jen letadlovka.”

Přesně tak. Ta loď ve tvaru ostrova byla obdobou letadlové lodi s wyvernskými rytíři jako analogií se stíhačkami. Když jsem viděl, že tento svět má wyverny a ocelové lodě, přemýšlel jsem, jestli bych je nemohl spojit a vytvořit nosič. Když jsem to poprvé začal plánovat, první, na co mě upozornili, byl strach wyvernů z moře.

„Takže tehdy jsem dostal nápad,” vysvětlil jsem, „Snažit se obelstít wyverny, aby se nebáli moře.”

Náznak, který jsem potřeboval, jsem získal od prvního ze Šestatřiceti stratagemů z mého světa: „Oklamat císaře, aby přeplul oceán.“ Je to o tom, aby vaše strategie vypadala jako nic neobvyklého, a pak jednat, zatímco nepřítel je v pozoru. Úskok byl založen na události, kdy jeho vazalové, aby dostali císaře Tangu, který se bál moře, na palubu lodi, naskládali na ni hlínu, aby to vypadalo jako pevnina. Myslel jsem si, že bych mohl použít stejný trik na wyverny.

Zaprvé, vytvořil jsem obrovskou loď a pak jsem na ni nacpal hlínu. I když část zůstala jako hlína, většina byla pokryta trávou nebo stromy, aby vznikly pláně a lesy. Můstek byl pokryt římským betonem a namalován tak, aby byl maskován jako skalnatá hora. Pak, aby se snížilo napětí wyvernů, byly jejich stáje a všechno v podpalubí upraveno tak, aby to vypadalo jako vnitřek jeskyně.

V podstatě jsem se snažil, aby wyvernové poznali tuto loď jako “ostrov“.

Problém byl v tom, jak se mi podaří najít pohon pro přesun mé letadlové lodi ostrovního typu, ale ten byl vyřešen díky Geniinu Malému Susumu Marku V. Ze vzduchu je nebylo vidět, ale na bocích tohoto nosiče ostrovního typu pod čárou ponoru byly připevněny čtyři malé Susumu Mark Vs. Důvodem, proč distribuce modelu Light nebyla dále, bylo, že jsem upřednostnil výrobu těchto větších.

Pokud jde o tuto letadlovou loď ostrovního typu, kterou jsme postavili, byla stále neúplná. Trvalo dlouho, než si wyvernové na letadlovou loď zvykli. Naší prvořadou prioritou bylo dát lodi jen minimum požadovaných rysů, aby zvenčí vypadala ostrovně a soustředila se na to, aby byla schopná plavby. Pokud jde o pohon, plán byl ve skutečnosti mít dvojnásobný počet malých Susumu Mark Vs (se současným počtem, se mohla jen plazit) a oblast, která se v současné době využívá jako vojenská výzkumná a vývojová laboratoř, měla být nakonec využita pro skladování vybavení a pro ubikace posádky. (V současné době tábořili ve stanech na palubě.)

Castor, který omámeně zíral na nedokončený křižník, se ke mně otočil a v očích měl nevěřícný výraz. „Ale ta věc je obrovská.... Jak dlouho už to stavíte?”

„Hm? Jestli myslíš, když jsem začal shromažďovat finanční prostředky a materiál, udělal jsem to hned po nástupu na trůn, víš?”

„Cože?! Než jste bojoval se mnou a Amidonií?!”

„Byla to součást mého plánu obohatit zemi a posílit armádu,“ řekl jsem. „Jako trumf proti Říši.”

Se zkříženýma rukama jsem se v pohovce gondoly opřel.

„Přece jen jsem tehdy nevěděl, co si Říše myslí. Pracoval jsem na plánu, který by mi dal trumf, když bychom se jim museli postavit. Proti mocnější a lidnatější Říši bychom v pozemních závodech ve zbrojení neměli šanci. Myslel jsem, že cesta k přežití může spočívat v rozšíření naší vzdušné nebo námořní síly, kde technologie hraje mnohem větší roli. No... v té fázi, jsem jen přiděloval finanční prostředky a materiál. Se stavbou se začalo až po skončení války s Amidonií.”

Kromě toho, protože jsem zároveň pokračoval v novém městském projektu, nebyl jsem schopen shromáždit dost finančních prostředků ani zdrojů na projekt. Kdyby se k nám nepřipojili Roroa a Colbert, což mi poskytlo zdroj financování, a kdybych nebyl schopen zajistit zdroj zdrojů připojením Amidonie, stavba by mohla začít ještě později.

Přesto, jakmile se začalo stavět, stavba lodí na tomto světě šla rychle. Doopravdy, cítil jsem se tak i při zavádění dopravní sítě a budování nového města, ale výstavba na tomto světě šla neobvykle rychle.

Protože tu měli magii, nebylo třeba velkých kusů stavebního zařízení. Například, pokud se pokusíte postavit něco velkého na Zemi, musíte nejprve postavit jeřáby a takové věci, které budou použity při stavbě. V nejhorším případě byly dokonce chvíle, kdy jste mohli potřebovat vybavení na stavbu vybavení, které jste potřebovali na stavbu zařízení... a tak dále.

Protože však na tomto světě existovali zemští mágové, kteří uměli manipulovat s gravitací, nebylo zde toto vybavení nutné. Zkušený ohnivý mág by také zvládl lití kovu a svařování. V tomto světě s podivnou rovnováhou věcí, které mohly a nemohly být udělány, se zdálo, že ve skutečnosti zabere zajištění finančních prostředků a materiálu více času než cokoliv jiného.

Vstal jsem a postavil se před Castora, který byl stále ještě vším zaskočen.

„No, tohle jsem dělal jako král, Castore,“ řekl jsem a podíval se mu zpříma do očí. „Vzbouřil ses proti mně, protože sis myslel, že jsem uchvatitel. Zdá se, že tvé pochybnosti už byly odstraněny pokusy Liscie a Excel odradit tě od toho, ale nakonec jsi se přesto rozhodl postavit se proti mně, připraven mučit se za své přátelství s Georgem Carminem. Pak jsi prohrál a byl jsi umístěn do vazby Excel.“

Castor sklopil oči. „To mi teď nemusíte říkat. Prohrál jsem... Nic víc v tom není.”

„To není to, co se snažím říct,“ řekl jsem. „Právě teď, ti ukazuji svou moc krále této země.”

„Myslíte tu letadlovou loď?“ zeptal se Castor.

Ale zavrtěl jsem hlavou. „Ne. Nosič sám o sobě není v mé moci. Jestli mohu být na něco hrdý jako král, tak je to shromažďování nadaných lidí, příprava místa pro jejich talenty, a vytvoření země, která by mohla postavit tu letadlovou loď. Když vidíš, čeho jsem schopný, nezdá se ti vhodné, abys pode mnou sloužil?”

Castor s trpkým úsměvem zavrtěl hlavou. „Totálně jste mě porazil. Teď jasně vidím, proč král Albert odkázal zemi vám. Ale nejsem schopen vám sloužit.”

„Můžu to brát tak, že mě poznáváš za krále této země?“ zeptal jsem se.

„Hm? Jo, poznávám vás. Jste sakra dobrý král.”

Poznal ve mně krále. Teď, když jsem ta slova vytáhl z Castora, konečně jsem si tím byl jistý. Necítil jsem nic z arogance, kterou Castor měl předtím. Ve své porážce a po jistém leštění Excel vyrostl jako člověk. Vzhledem k tomu ... Mohl bych mu to svěřit.

Položil jsem Castorovi ruku na rameno a díval se mu zpříma do očí, když jsem říkal, „Castore, tahle letadlová loď je mimořádně unikátní zbraň. I když je to loď připojená k námořnictvu, nese vojáky letectva. Aby mohla být provozována efektivně, nevyžaduje jen znalost zacházení s lodí a boje na moři, ale znalosti a zkušenosti pro velení letectva. Chci dát tuto loď pod velení někoho s těmito schopnostmi.”



---------------------------------------------------------------------------------------

Letadlovka… teda vlastně wyvernovka. 😂😂Co to bude příště? 😂

4 komentáře: