HRH 5 - Kapitola 2: Tajná zbraň království 4/7

Na obloze, ke které jsme vzhlíželi, létala další formace wyvernů. Až do tohoto bodu popisu to bylo stejné jako to, co viděl předtím, ale tentokrát měli wyvernové něco v zadních nohách. (Wyvernové měli na rozdíl od draků jako ptáci křídla místo předních nohou.) Když nám formace wyvernů přelétla nad hlavami, shodili všechny ty věci najednou.

Ty nesčetné věci, které byly vyvrženy, padaly přímo k nám.

Čím více se blížili k zemi, tím více se jejich tvar postupně projevoval.

Byli to lidé. Padalo nespočet lidí. A co víc, poznali jsme, že všichni mají zbraně.

Pak jsme jen slabě zaslechli jejich křik.

 

„Wahhhhhhhhhh!“

 

Byl tam Halbert, smíšený s křičícími, padajícími lidmi.

„H-Hej! Právě vyhodili partu lidí!“ vykřikl Castor a znělo to zpanikařeně.

Pokud jste nevěděli, co se děje, byla to přirozená reakce, asi jo.

„To je v pořádku,“ řekl jsem. „Jen se dívejte.“

Skoro přesně ve chvíli, kdy jsem to řekl, vyrašily ze zad všech padajících lidí kulaté padáky. Náhle jejich rychlost klesání klesla. Padáky kvetly na obloze jako bílé květy, skoro jako bychom z dálky pozorovali ohňostroj. I když, kdyby zmizely jako ohňostroj, Hal a ostatní budou vzhůru nohama.

Castor se ohromeně podíval na oddíl parašutistů. „Co to vlastně … je?“

„Myslíš to vybavení? Nebo typ vojska?“ zeptal jsem se.

„Obojí.“

„Výbavě se říká padák. Když se rozprostřou, zabíjí to jejich rychlost klesání, což umožňuje bezpečné přistání. Šel jsem za vývojářským týmem a řekl, „Hele, tohle je věc, která existuje“, a nechal jsem je pro sebe vyrobit. A teď, pokud jde o typ vojska... Jsou to wyvernští výsadkáři. Říkám jim dratroopeři.“

„Dratroopeři?” zeptal se Castor.

„Jsou typem jednotky, která takhle padá z nebe, aby překvapila nepřítele, uvrhla jeho zadní linii do chaosu a obsadila nepřátelské pozice. Za normálních okolností jsou typem vojska, na jehož vytvoření byste potřebovali letadla, ale přece jen tady na tomto světě máme wyverny. Rozhodl jsem se, že už byly položeny základy pro jejich vývoj, tak jsem to zorganizoval.“

Když jsem přemýšlel o tom, jestli bych mohl znovu vytvořit typy vojáků, které existovaly v mém bývalém světě tady, jako první mě napadli parašutisté. V Německu se jim říkalo Fallschirmjäger a používaly se od druhé světové války. Jejich primárním posláním byly, jak jsem vysvětlil, přepady, vyvolávání chaosu a obsazování pozic. Mnozí z nich byli nadšenci, chlapáci a japonská 1. výsadková brigáda o nich měla historky, ze kterých by se dalo usuzovat, že pocházejí z nějaké mangy. (Příklad: Holýma rukama trhají dva milimetry silný drát.)

Prvotní parašutisté mého starého světa měli výstroj shozenou v samostatných kontejnerech, takže pokud sestoupili na jiném místě než kontejner, museli bojovat jen s ručními zbraněmi.

Ale tohle byl svět mečů a kouzel, takže kdyby si naši mohli vzít s sebou jen jednu specializovanou zbraň, pořád by mohli dobře bojovat. Pro Hala, i kdyby měl jen jedno kopí, nejspíš by sám způsobil v nepřátelském táboře naprostý chaos. Z tohoto pohledu byli pro tento svět dobrým soupeřem.

Castor se na mě tázavě podíval. „Jsou to dratroopeři, i když skáčou z wyvernů?“

„Hele, kde je problém? Kromě toho, dratrooper zní stejně chladněji než wyvetrooper.“

„... Asi ano.“

Jo, chladnokrevnost byla důležitá. Nemuseli nutně skákat z draků.

„To stranou.... Měl jsem další cíl v organizaci jednotky dratrooperů,“ dodal jsem.

„Hm? Je v tom ještě něco víc?“

„Dívej se a uvidíš. Dobře Kaede, udělej to.“

„Ano, pane.“

Když jsem dal signál, Kaede zvedla pravou ruku. Tehdy, „Teď …. Pal, však víš.“

Když Kaede spustila ruku, protivzdušný vrhač střel uprostřed dvojitého kruhu vypálil všechny své střely najednou. Střely se svým doletem a přesností umocněnou magií se řítily k Halovi a ostatním. Aby bylo jasno, špičky střel byly vyrobeny z materiálů, které by je nezranily, ani kdyby zasáhly, ale když letěly tak rychle, dost to bolelo.


„Naser siiiiiiii!“


Hal vydal téměř nepochopitelný válečný pokřik, když kopím, které držel v ruce, srazil přilétající šípy. Ostatní je rozsekali meči, zablokovali přehnaně velkými štíty, odrazili je nárazníky nebo našli jiné způsoby, jak se bránit před krupobitím projektilů.

Nakonec, když se dostal blízko k zemi, Hal svůj oštěp zapálil... nebo ne. Jen ho hodil přímo na protivzdušný opakující se vrhač střel.

Thunk!

Oštěp probodl protivzdušný opakující se vrhač střel. Kdyby Hal svůj oštěp zahalil v plamenech, prorazil by protivzdušným opakujícím se vrhačem střel a zapálil by ho, čímž by ho zcela umlčel. Jinými slovy... pokles byl úspěšný.

„Uklidněte palbu! Víte.“

Na signál Kaede se protivzdušný opakující se vrhač střel zastavil. Hal a jeho kolegové dratroopeři přistávali ve dvojitém kruhu jeden za druhým.

Zatímco jsem je koutkem oka pozoroval, vysvětlil jsem to Castorovi, „Tohle je pro ně jiné využití. Jsou to zabijáci protivzdušných opakujících se vrhačů střel.“

Protivzdušný opakující se vrhač střel byl vyvinut tak, aby působil proti značné vzdušné síle poskytované wyvernskou jízdou, perutěmi gryfů a dračími rytíři. Opakující se vrhač střel měl svůj dosah a sledovací schopnost značně zvýšen magií, takže byl přirozeným nepřítelem létajících jednotek jako wyvernští rytíři. Kvůli nim nemohli útočníci použít svou vzdušnou sílu k tomu, aby náhle bombardovali město. Pokud by chtěli bombardovat město svou vzdušnou silou, potřebovali nejprve zničit tyto protivzdušné opakující se vrhače střel, které budo na hradních zdech.

Díky tomu budou muset zahájit obléhání s využitím pozemních sil, jako je armáda. Teprve až armáda obsadí hradby nebo na nich pomocí obléhacích zbraní zničí protivzdušné vrhače střel, mohly jejich síly ve vzduchu provádět bombardovací operace na město.

To znamenalo, že pokud bylo město bombardováno, obránci už prohráli. Zřejmě měli zdravý rozum, že se vzdali ve chvíli, kdy se letecké bombardování stalo možným. Proto bylo v obléhacích bitvách úkolem letectva skutečně jen zlikvidovat letectvo druhé strany, aby nemohlo zaútočit na armádu.

To mě přimělo k zamyšlení. Kdyby existoval jednodušší způsob útoku na protivzdušné opakující se vrhače střel, letectvo by mohlo být nasazeno dříve, a to by mohlo umožnit rychlé vyřešení bitvy.

„Takže to, co jsem formuloval jako svou reakci na to, byli dratroopeři,“ vysvětlil jsem. „Protože, jak jste viděli při sledování Hala, elity zřejmě dokáží sekat šípy, které na ně letí. Dratroopeři jsou speciální jednotka, která si prosekává cestu smrští šípů na místo, kde jsou protivzdušné opakující se vrhače střel a neutralizuje je.“

„Hah …. Hah... Od tebe to zní tak jednoduše...“ Přišel k nám Hal, těžce oddychoval a vypadal vyčerpaně.

Musel to být těžký trénink. I když byl teprve druhý měsíc v roce, byl promočený potem. Sundal si padák a možná mu bylo horko, protože se svlékl jen do tílka na horní polovině.

Hal si vzal od Kaede láhev s vodou, když si stěžoval. „Upřímně, znovu a znovu mě shazuješ z nebe.“

„Jen připomínám, že jsou zavedena bezpečnostní opatření,“ řekl jsem. „Pokud se vydáte do nebezpečné zóny bez otevření padáku, mají vás wyvernští rytíři vysvobodit.“

„V tom problém není,“ řekl Hal. „Je zatraceně děsivé být vyhozen do nebe. Vítr burácí, jak se žene kolem tvých uší. Nevím, kolikrát jsem si myslel, že umřu.“

„Aha. Jo. Já sám to nikdy dělat nechci.“

„Nedělám to proto, že bych chtěl!“ vykřikl.

Zatímco jsem žertoval s Halem, Castor vznesl otázku, kterou měl.

„Nepotřebujete nejprve zlomit nepřátelskou vzdušnou sílu, abyste mohli svrhnout dratroopery? Pokud wyvernská jízda veze dratroopery, tak dobře bojovat nemohou, že?“

Hmm... To byl pro vás bývalý generál letectva. V dobré věci se chytil.

„Proto jsme posílili schopnosti wyvernů pomocí Malého Susumu Mark V Light,“ řekl jsem. „Jedná se o inovaci, která postihuje jak dratroopery, kteří patří k armádě, tak wyvernskou kavalerii, kteří patří k letectvu. Systém hromadné výroby ještě nemáme zavedený, takže musíme upřednostnit, kde budou nasazeni.“

„Aha …. Je to vylepšení, který můžete provést právě proto, že jste všechny sjednotil pod Národní obranné síly,” řekl Castor s obdivným zasténáním. Vzhlédl k nebi, kde ve formaci létala wyvernská jízda, a smutně zamumlal. „Wyverni, kteří létají rychleji než Griffoni a dál než draci, co. Přál bych si, abych na jednom mohl jezdit. Nikdy jsem se necítil víc frustrovaný z toho, že mě přeložili k námořnictvu, než teď…“

„... Castore?“ zeptal jsem se.

„Ha ha... Je to jen vytí zbitého psa. Nevšímejte si mě.“

„... Opravdu?“ zeptal jsem se.

Zmlácený pes... co?

Pravda, já vyhrál a Castor prohrál. Teď jsme stáli vedle sebe a hleděli do nebe. Byl to zvláštní pocit

Excel sledovala náš rozhovor s trpkým úsměvem.

 

„Teď se podíváme dolů na další,“ řekl jsem.

Když jsme se rozloučili s Halem a Kaede, vrátili jsme se na volnou pláň, kterou jsme předtím prošli. Ukazoval jsem na malou skalnatou horu, která byla dost velká, aby ji bylo vidět z místa, kde jsme byli.

„Tamhleta skalnatá hora je asi nejblíž. Pojďme tam.”

Vedl jsem nás. Když jsme dorazili na úpatí té skalnaté hory, wyvernští rytíři právě přistávali, protože právě ukončili výcvik. V podhůří té skalnaté hory byl otvor do jeskyně dost velké na to, aby tudy snadno prošel nosorožec. Wyverni šli dovnitř.

Když to viděl, Castor se mě zeptal, „Tam jsou wyvernské stáje?”

„Oh, hej. Přišel jsi na to.”

„Normálně si wyvernové staví hnízda ve skalnatých jeskyních, jako je tahle,“ vysvětlil. „Podobná zařízení jsme postavili ve Městě Červeného Draka. Ve srovnání s běžnými stájemi mohou wyvernové na takovém místě odpočívat snáze.”

To dávalo smysl. Byl expertem na toto téma.

„Přesně tak,“ řekl jsem. „Ta jeskyně je spojená s úrovní pod touhle. Dole na tom patře je asi stovka malých místností, které se rozbíhají na stranu hlavní jeskyně. Žijí v nich wyvernové. Momentálně je jich tu asi dvacet.”

„Sto?!“ vyjekl. „To je desetina všech wyvernů, které jsme měli pod svým velením, když jsem byl velitelem! Potřebujete jich tolik rozmístit tady na ostrově?! To je základna první linie nebo co?!”

„No, v mých úvahách je toho hodně,” řekl jsem.

Zatímco jsem Castora uklidňoval, vstoupili jsme do jeskyně. Uvnitř to smrdělo jako farma. (Nebo možná zoo.) Dělali jsme, co jsme mohli, abychom to tu vyvětrali, ale tomuhle se nedalo nijak pomoci.

„Takže... to místo dole, které jsi mi chtěl ukázat, jsou wyvernská hnízda?“ Castor se zamračil. Možná ho všechny ty tajnosti začínaly rozčilovat.

„Ne, je to ještě níž,“ řekl jsem mu to. „Pojďte, tudy.”

Před námi byly uměle vytvořené dveře, které v jeskyni zjevně nebyly na svém místě. Po obou stranách byly kliky a vedle každé kliky stál v pozoru strážný. Za dveřmi byla malá čtvercová místnost.

„Hm, sire... Vypadá to jako strašně malá místnost?“ Juna to poznamenala a nad hlavou se jí vznášel otazník.

Oh, jasně. Pro Junu to bylo taky poprvé, co? Bude to zábava vidět její reakci.

„Dobrá, lidi, řekl jsem. „Všichni na palubu.”

„Na palubu? To je nějaké vozidlo?”

„Nedělej si s tím starosti.“ Obrátil jsem se k vojákům na obou stranách. „Dobře, do spodního patra, prosím.”

Zasalutovali. „Ano, pane! Jak přikazujete!“

Když byli všichni uvnitř malé místnosti, vojáci promluvili do komunikačního kanálu. „Cestování ze střední do nižší úrovně.” Pak, po odpovědích „Horní úroveň, rozumím,” a „Nižší úroveň, rozumím,“ začali otáčet klikami vedle dveří. Když to udělali, malá místnost začala pomalu klesat.

„Eek!“ zaječela Juna.

Pokles byl nepatrný, ale přišel náhle a Juna ztratila rovnováhu a opřela se o mou hruď, aby se podepřela. Když jsem ji chytil, cítil jsem blízkost jejího měkkého těla a vůně jejích vlasů mě lechtala v nose. Bylo to pro mě docela hezké.

„Promiňte, pane,“ začervenala se Juna.

„Hej, já si nestěžuju,“ řekl jsem. „Jsi v pořádku?”

„A-ano. ...Tenhle malý pokoj jde dolů?”

„Jo,“ řekl jsem. „Viděla jsi kliky u dveří, že? Otáčením jsou schopni tuto místnost zvednout nebo snížit.”

Přesně tak. Tahle skříňkovitá místnost byla extrémně jednoduchý manuální výtah. Návrhářkou byla Genia Maxwell.

Já (nebyl jsem tak dobrý ve vědách) sám jsem systému tak dobře nerozuměl, ale na protější straně výtahu byla kladka s protizávažím, a to jim nějak dovolilo výtah zvednout a spustit bez větší síly, než jakou potřebovali k šlapání na kole.

Pravdou bylo, že původně byl navržen tak, aby byl instalována v Geniině laboratoři. Ale když o tom přemýšlela, i kdyby se zbavila potíží s chozením po schodech nahoru a dolů, Genia už nechtěla chodit ven častěji, a tak z plánu sešlo.

Tým, který jsem poslal, aby zorganizoval Geniiny plány (byly uloženy tak nahodile, že jsem vyslal uklízecí tým – samozřejmě pod vedením Ludwina) –, který našel plány, a tak jsme se ho pokusili zřídit tady jako test. Ovládali ho ručně, ne tak rychle, a museli mít neustále po ruce obsluhu výtahu, ale pokud pracovali v hodinových směnách, nebylo to pro ně tak únavné.

V současné době byly jen tři zastávky, „Vstup do jeskyně,” „Nejnižší úroveň,” a „Top Level,” takže na jeden výtah stačilo pouze šest vojáků.

Upřímně, k obsluze potřeboval jen jednoho člověka (dva, pokud pracovali na směny), ale vojáci říkali, že když se objevily žádosti z více úrovní, způsobilo to zmatek, takže jsme skončili u šestičlenného systému, ve kterém vojáci před otočením klikou oznamovali, co dělají.

Bylo tu instalováno několik výtahů. (I když tenhle tady v jeskyni byl jediný se třemi úrovněmi. Měl jsem v úmyslu nechat je někdy v blízké budoucnosti instalovat i na hradě. Palác byl velké místo, a bylo to hodně práce jít nahoru a dolů po celou dobu, po tom všem...

Když jsem jí to vysvětlil, Juna si z nějakého důvodu sexy povzdechla. „Mám pocit, že chápu, proč se princezna občas tváří vyčerpaně.”

„Proč teď vytahuješ Liscii?“ zeptal jsem se.

„Chápu, že je to báječný stroj, ale když na mě házíte věci, které jsou mimo mé chápání, jednu za druhou, je těžké držet krok.”

„Opravdu se nad tím musíš tak hluboce zamyslet?“ zeptal jsem se. „Tady kluci si určitě jen myslí, „Hele, to je ale příhodná nová věc.“

„To nepůjde.“ Juna se mi pořád opírala o hruď a jemně se na mě usmála. „I když je to vyčerpávající... chceme ti porozumět.”

„...To je trochu trapné,“ přiznal jsem.

3 komentáře: