HRH 5 - Kapitola 4: Svatá přichází 1/7

Kapitola 4: Svatá přichází

 

V polovině třetího měsíce, roku 1 547., kontinentálního kalendáře – Královské hlavní město Parnam

Když slunce zapadlo a opona noci padla, řítily se tři stínové postavy královským hlavním městem. Zdálo se, že se stíny vyhýbají světlu a pokračují zadními uličkami neosvětlenými světelnými mechy. Bylo vidět, jak se otáčejí a ohlížejí znovu a znovu a znovu, jako by je něco pronásledovalo. Tehdy…

„Guh!”

„Urkh!”

Jeden ze stínů zakopl a spadl. Ze zad mu trčel nůž kukri (dýka se zakřivenou čepelí).

Naši pronásledovatelé jsou skoro u nás! Ostatní dva stíny, které si okamžitě uvědomily, že je nebezpečné zůstat shluknutý, se rozdělily vlevo a vpravo a vydaly se různými směry.

Přítomnosti, které je pronásledovaly, se vydaly za tím, který utekl doleva. I když tomu, kdo šel doprava, bylo jeho druha líto, ulevilo se mu, že se mu nejspíš podaří utéct. Nicméně...

„...?!”

Stín se zastavil. V cestě mu stál mohutný muž, který vydával impozantní auru.

Mužův vzhled byl bizarní a znepokojivý. Na svém velkém svalnatém těle měl černě natřené brnění a na tváři masku založenou na tygrovi s mečem. Byl jako nějaké monstrum.

„Černý tygr z Parnamu...“ Stín proti své vůli zašeptal. V poslední době se o něm mezi stíny šuškalo.

Tráva říkala, že ve Friedonském království žije černý tygr a žádný člen trávy, který ho viděl, se nevrátil živý. Možná by vás zajímalo, jak někdo věděl, že taková osoba existuje, kdyby se ti, kdo ji viděli, nikdy nevrátili, ale tygr šikovně posekal trávu a přitom nevztáhl ruku na jistého kupce, který ho při tom náhodou viděl. Na základě vágních prohlášení tohoto kupce v kombinaci s tím, že člen trávy zmizel přesně v době, kdy to řekl, se rozšířily zvěsti, že v královském hlavním městě taková bytost je.

Řekli také toto:

„Kdyby se špión setkal s Černým tygrem z Parnamu, měl by všeho nechat a utéct. Nebyl to nepřítel, kterého by bylo možné porazit v boji“. Tyto zvěsti se také vždy uzavřely, „...tedy, jestli dokážeš utéct.”

Když se stín setkal s pověstným Černým tygrem, byl si jist, že ty zvěsti jsou pravdivé. Jen tam stál, ale stín nemohl najít žádné otvory, kterými by mohl udeřit. Měl postoj skoro jako starý válečník, který desítky let bránil frontové linie.

„Vzdejte se,“ řekl Černý tygr. „Můj pán je milosrdný. Pokud se nebudete bránit, garantuji vám, že se vám nic nestane.”

Možná díky své masce promluvil Černý tygr tlumeným hlasem. Neřekl to z ohleduplnosti ke svému nepříteli. Byla to čistá formalita, dával ultimátum.

Nicméně stín, který sledoval, se usmál.

„Proklínám tě, ty *******,“ řekl stín. „Neprosíme o své životy.”

Stín po těchto slovech vytáhl dva krátké meče u boků a vrhl se na Černého tygra.

Dva meče se přiblížily k Černému tygrovi. Černý tygr však klidně vytáhl odachi, které mu viselo na boku, a rozsekl muže na dvě půlky šikmým seknutím. Když to udělal ...

„?!”

O chvíli později bylo tělo rozsekaného muže zahaleno v plamenech. Musel mít od počátku v úmyslu zemřít, aby se umlčel a spálil své tělo, aby odstranil důkazy.

Černý tygr znechuceně setřásl z tachi krev a vrátil ho do pochvy. Bývaly doby, kdy by si Černý tygr myslel, že je to skvělý projev loajality. Teď už to však takhle vidět nemohl. Má-li mít smrt za věrnost nějaký smysl, musí pocházet od pána, který bude truchlit nad tvou smrtí. Zemřít pro pána, který takto využil a pak odvrhl své následovníky, znamenalo zemřít zbytečně.

Když se vrátil ze svých myšlenek, Černý tygr... Kagetora byla obklopen muži v černých maskách. To byly elity, které sloužily přímo pod Soumou a chránily Friedonii před stíny, tajná operační jednotka Černé Kočky.

„Mistře Kagetoro,“ řekla Černá Kočka.

„...A co zbytek?“ zeptal se.

„Stejný jako tenhle.”

„Chápu...”

Kagetora chvíli přemýšlel a pak vydal rozkaz svým Černým Kočkám. „Proveďte úklid. Ohlásím to Jeho Veličenstvu.”

„„Ano, pane!““

Jakmile Kagetora pozoroval, jak se Černé Kočky rozutekly, vzpomněl si na slova, která stín pronesl.

„Proklínám tě, ty nevěřící.”

Stín to poslední slovo pronesl polohlasem a Kagetora ho sotva slyšel.

Nevěřící, co. Tohle... by mohlo být nepříjemné, přemýšlel Kagetora, když splýval do tmy.



O půl hodiny později — Úřad pro vládní záležitosti na hradě Parnam.

Byla březnová noc, kdy se začalo výrazně oteplovat.

Dnes, jako většinu dní, mi při papírování pomáhala Liscia. Něco se stalo, zrovna když jsme říkali, že je kolem večeře, takže bychom to měli zabalit.

Skleněné dveře na terasu se rozlétly. Když jsem se překvapeně otočil, byl tam Kagetora s černým kovovým brněním potřísněným krví. Bylo dobře, že jsme byli jediní v místnosti. Kdyby to viděla některá ze služebných, které sem občas přicházely, nejspíš by omdlela. Bezpochyby mířil na dobu, kdy tu nikdo jiný nebude.

„Krev?!“ Liscia se pokusila setřít krev hadříkem, který měla po ruce, ale Kagetora zvedl ruku, aby se zastavila.

„Není moje. Nic, co by tě mělo znepokojovat, má princezno.”

„Aha... Chápu.”

„A také... odachi, které mi Vaše Veličenstvo předložilo, má neuvěřitelnou špičku.“ Kagetora položil ruku na odachi, které nosil u boku, a pak přede mnou sklonil hlavu.

No jo. Dal jsem odachi, které jsme vyvinuli, když jsme zkoumali katany Devítihlavého Draka, Kagetorovi, že? Vytvořil jsem ho pro lepší ostrost a rozsah sekacích útoků, ale jeho délka nakonec působila proti němu. Pokud by člověk nebyl vysoký, měl by problém ho dobře používat. (Bylo těžké ho vytáhnout z pochvy, mimo jiné.) Pro někoho tak vysokého jako Kagetora mi došlo, že to nebude problém, tak jsem mu ho dal. Rád jsem slyšel, že mu dobře slouží.

„No, pokud jsi v pořádku, tak mi to stačí,“ řekl jsem napůl podrážděně.

Zpod jeho masky jsem zaslechl lehké zachechtání.

„...Cože? Řekl jsem něco divného?“ zeptal jsem se.

Znovu se uchechtl. „Jen jsem si říkal, že jsem byl požehnán dobrým pánem.”

„Hm? Jsi na mě sarkastický?”

„Ne, myslel jsem to upřímně.”

Možná se dotkl něčeho, na co myslel, protože Kagetora zněl potěšeně, když to řekl. Nebyl jsem úplně spokojen, ale... No, teď to nebylo důležité. Nebylo možné, aby mě šéf elitní tajné operační jednotky, Černých Koček, zapojil do planého žertování.

„Tak co, máš něco k hlášení?“ zeptal jsem se.

„Ano, pane. Tráva je v poslední době aktivnější.”

Tráva... Špioni, co. Jinými slovy, v hradním městě působili špióni z jiného národa.

„Je to Říše Gran Chaos?“ zeptal jsem se.

„Kdyby to byla Říše, neměli bychom s nimi takové problémy. Máme s nimi určitá “spojení“ a dohodli bychom se dřív, než bychom se začali navzájem zabíjet.”

„Spojení...? Uzavíráte s nimi dohody?”

„Často obchodujeme se zpravodajskými informacemi o jiných zemích.”

„Předpokládám, že temnota má svá vlastní pravidla...”

Tohle byla oblast, kde bylo nejlepší držet jazyk za zuby a nechat ho dělat jeho věci.

„Takže ti špehové, co tu pobíhají, z jaké jsou země?“ zeptal jsem se.

„Zničili důkazy, takže nemáme žádný důkaz, ale... s největší pravděpodobností pravoslavný papežský stát.”

„...Pravoslavný papežský stát Lunaria, co,“ zamumlal jsem.

Pravoslavný papežský stát Lunaria. Byla to teokracie ovládaná lunárním ortodoxním papežem. Poslední, co jsem o nich slyšel, bylo, že podnítili své věřící v Amidonii ke vzpouře a pak se pokusili zasáhnout.

„Ale nejsme otevřeně nepřátelští vůči pravoslavnému papežskému státu, že ne?“ zeptal jsem se.

„Neexistují druhy určené pouze k odesílání do nepřátelských zemí. I když je to země, se kterou chcete navázat přátelské vztahy, mohli by být vysláni špioni, aby shromáždili informace a položili základy pro vyjednávání.”

„Hm... No, pokud jsou stále aktivnější, tak to znamená...”

„Je pravděpodobné, že by v blízké budoucnosti mohli něco podniknout.”

„To je nepříjemné ...”

Vzpomněl jsem si na některé věci, které mi Roroa řekla, když jsem ji poprvé potkal.

„Protože ta země nenávidí pohoří hvězdná Dračí Hora a Říši Gran Chaos, proto.”

„V lunárním pravoslaví je papež jediný, kdo může někoho uznat za svatého. V lunárním pravoslaví je žena, které se říká světice. Proto ortodoxní papežský stát Lunaria vidí madam Marii jako neodpustitelného padoucha, která se jako jedna zkresluje.”

„Proto teď, když se Elfrieden zvětšil vstřebáváním Amidonie, tě pravoslavný papežský stát nenechá na pokoji. Někde se nějak pokusí navázat kontakt. Možná ti nabídnou nějaký vymyšlený titul jako „Svatý král“ a pokusí se tě zatáhnout do konfliktu s Říší.“

Jestli to bylo tak, jak říkala Roroa, bude to další potíž.

 

A o několik dní později přišla žádost o audienci od svaté pravoslavného papežského státu Lunaria.


4 komentáře: