HRH 5 - Kapitola 4: Svatá přichází 6/7

- O den později.

Poslal jsem zprávu svaté Mary, která pobývala v lunárním kostele v Parnamu, abych ji informoval, že se s ní znovu setkám. Mary odpověděla, že okamžitě přijde na hrad.

A tak, ještě jednou, Mary a já jsme stáli proti sobě v audienční síni hradu Parnam. Bylo to obecenstvo se stejnými tvářemi a stojící na stejných místech jako to poslední. Během toho předchozího jsem se nedokázal soustředit, protože mi na Mary něco nesedělo, ale teď, když jsem ten trik znal, mohl jsem se na ni dívat s čistou hlavou.

Vidět ji znovu po pár dnech, Mary byla stále krásná a stále jako panenka. Vyměnil jsem si s ní krátké zdvořilosti a pak jsem se rozhodl, že se dám rovnou do práce.

„Nyní tedy k záležitosti, aby se lunární pravoslaví stalo naším státním náboženstvím...”

Mlčky čekala.

„Pokud dokážete přijmout dvě podmínky, nevadí mi to.”

„Podmínky...?“ Mary tázavě naklonila hlavu na stranu.

Odpověděl jsem jí co nejlehčím tónem. „Ale, není to nic složitého. První je, že ze mě neuděláte svatého krále lunárního pravoslaví. Taky nechci, abys mi tak jednostranně začali říkat. Chci v tomto bodě pevnou dohodu.“

„A to proč? Kdyby jste se stal naším svatým králem, stál byste nad stoupenci lunárního pravoslaví v každé zemi, víte?“ Mary vypadala zmateně.

Zavrtěla jsem hlavou s trpkým úsměvem. „To proto, že sám nejsem stoupencem lunárního pravoslaví. I kdyby byl někdo jako já náhle jmenován svatým králem, jsem si jistý, že věřící by se postavili na odpor. Je mi líto, ale budu muset tuto pozici odmítnout.”

„Aha... Chápu.”

I když se Mary chovala zklamaně, pokorně ustoupila.

Samozřejmě, důvod, který jsem jí dal, byla jen zástěrka. Netoužil jsem být jejich svatým králem nebo něčím podobným a nemohl jsem nás nechat vrátit se do země, kde církev ovládala vzdělání. Mým cílem zde bylo zabránit pravoslavnému papežskému státu, aby mě jmenoval svatým králem a donutil mě nést vlajku v jejich konfliktu s Říší.

„A teď k té druhé podmínce.... Řeknu premiérovi Hakuyovi, aby to vysvětlil,“ řekl jsem.

Hakuya si položil ruku na hruď a uklonil se, než udělal krok vpřed. „Dovolte, abych vám to vysvětlil. Další podmínkou, kterou předkládáme, je, že chceme pozvat biskupa z pravoslavného papežského státu, aby sem přijel a řídil věřící lunárního pravoslaví v zemi.”

„To samozřejmě můžeme,“ řekla Mary. „Měla jsem v úmyslu sem přijít sama.”

Hakuya odpověděl, „To bychom po vás nikdy nemohli chtít,“ a mávl rukou. „Netoužíme se vnucovat světci. Máme konkrétní osobu, kterou bychom sem rádi pozvali jako našeho biskupa.”

„Chcete sem někoho pozvat? Kdo by to mohl být?”

„Biskup Souji Lester.”

Mary mlčela. V okamžiku, kdy uslyšela to jméno, trochu svraštila čelo.

Viděl jsem to jen na okamžik, ale byl to pohled plný odporu. Byla to první lidská reakce, kterou jsem od panenky Mary viděl.

Mary se zeptala Hakuyi s poněkud strnulým výrazem, „Pane Hakuyo, víte..., co je to za člověka?”

„Ano. Slyšel jsem, že je velmi bystrý.”

„Ne, je jen mazaný,“ řekla Mary. „Nemohu říci... že bych ho doporučila. Vymáhá od věřících velké množství peněz, hodně pije, pohrává si se ženami a pouští se do mnoha dalších podobných neslušných chování. Normálně by jako muž v šatech odpřisáhl takové touhy, ale ten člověk se utápí ve světském světě a dělá si, co se mu zlíbí. Jeho Svatost a kardinálové považují jeho chování za problém. Já sama... ho také shledávám nesympatickým.”

Bylo to pevné odmítnutí. Zdálo se, že je to muž, kterého by nenáviděla dokonce i tahle holka jako panenka. Teď mě to zajímalo.

„Jak se takový člověk mohl stát biskupem?“ zeptal jsem se.

Mary napjala rty. Nastala krátká pauza, než je znovu otevřela a řekla, „Je... trapné o tom mluvit, ale nás v kněžství podporují dary následovníků. Byli kardinálové, kteří bránili biskupa Soujiho, protože bez ohledu na jeho metody, byl schopen přinést velké dary...“

Ah... Začínal jsem chápat, jak to funguje.

S největší pravděpodobností tento Souji platil úplatky řadě kardinálů. I kdyby jejich svatí nebyli, horní vrstvy církve se cítily velmi lidské a velmi prohnilé. Proto i kdyby ho chtěli odstranit, nemohli by.

„Nicméně,” řekla Mary Hakuyovi, „V církvi se nyní ozývají hlasy, že by měl být vyloučen. Věřím, že je jen otázkou času, než bude exkomunikován. Chcete sem pozvat takového muže?”

I když se na něj dívala s jasným odporem v očích, Hakuya svůj tichý úsměv nikdy nezlomil. „To mi připadá naprosto dokonalé. Jestli ho chcete vyhostit, vezmeme ho do péče tady v naší zemi. Jeho Veličenstvo s oblibou shromažďuje talentovaný personál, víte, a řekl mi, že pokud existuje takový biskup, chce se s ním setkat.”

Nevzpomínám si, že bych kdy něco takového řekl. Nevěděl jsem o tom Soujim vůbec nic, ani jak se vlastně jmenuje. Nicméně, předem mi bylo řečeno, že tento Souji bude klíčovým hráčem v Hakuyově spiknutí, a tak jsem přikývl, jako by to byla pravda.

Mary se podívala na Hakuyu se zjevnou nelibostí. „Pokud sem má přijít jako biskup, postavilo by ho to do čela všech věřících lunárního pravoslaví v této zemi. Nedokážu si představit, jak by to zvládl.”

„Pokud je nedostačující, můžeme jednoduše požádat dalšího člověka, aby přišel později,“ řekl Hakuya s mrazivě chladným výrazem v očích. „Pokud nesplní naše standardy, nebránil bych se ho zbavit osobně.”

Páni. Hakuya měl ve tváři jeden zlomyslný výraz. Pro začátek měl chytře vyhlížející tvář, takže mu chladný úsměv seděl. Upřímně, byl dost děsivý.

Mary byla na okamžik ohromena jeho intenzitou a pak zjistila, že už nemůže nic říct. „...Velmi dobře. Pokud za jakýchkoli okolností nebude moci přijít, zaujmu jeho místo.”

Hakuya naklonil hlavu. „Ano, pokud k tomu dojde, prosím.”

Oba se na sebe podívali zpříma a snažili se odhalit motivy toho druhého. Panenka a padouch zírali jeden na druhého, a nejenže se zdálo, že jiskry létají, ale do celého pokoje se snesl mrazivý vzduch.

Jak pro Liscii, tak pro mě byl tento vzduch nepříjemný a Aisha, která nebyla na takovou atmosféru zvyklá, vypadala trochu nemocně. Nehledě na to, že to bylo všechno vyřešené.

Shrneme-li, co zde bylo rozhodnuto, dojdeme k těmto třem bodům:

 

Friedonské království by přijalo lunární pravoslaví jako své státní náboženství.

Ortodoxní papežský stát Lunaria by mě nejmenoval svatým králem.

Souji Lester bude vyslaná pravoslavným papežským státem jako biskup.

 

Když se to vyřešilo, Mary se s námi rozloučila a odešla. Nedokázala ze mě udělat jejich svatého krále, ale dokázala dosáhnout toho, aby bylo lunární pravoslaví přijato jako naše státní náboženství, takže to pro ni byl slušný výsledek. Došlo mi, že s tímhle by se měla v tichosti vrátit do pravoslavného papežského státu.

Čekala jsem na zprávu, že opustila hrad, a pak jsem se konečně mohla cítit o něco méně napjatý.

„Uf... Myslíš, že se to víceméně zvládlo?“ zeptal jsem se.

„S největší pravděpodobností,“ řekl Hakuya. „Svatá věří, že něco dokázala, jsem si jistý.”

Pak se zasmál.

Přesně podle plánu... zněl Hakuyův smích.

Pokrčil jsem rameny a řekl mu, „Hakuyo, pořád máš na sobě svou padoušskou tvář.”

„...Promiňte,“ řekl a vrátil se ke svému obvyklému nonšalantnímu výrazu.

Zeptal jsem se ho, „Takže, připravil jsi se na uvítání toho biskupa, Soujiho, nebo jak se jmenoval?”

„Ano. Černé Kočky vedené sirem Kagetorou už pronikly do pravoslavného papežského státu. Jsem si jistý, že už pana Soujiho doprovázejí na místo poblíž hranic. Předpokládám, že ho během několika dní přivezou zpět do královského hlavního města.”

Při pohledu na schopnost shromažďovat informace, kterou prokázal tím, že znal biskupa jménem Souji, a na připravenost, kterou prokázal tím, že podnikl kroky na jeho ochranu, to byl druh pečlivé pozornosti k detailům, kterou jsem očekával od našeho černě oděného ministerského předsedy.

„Ale opravdu jsi musel poslat Černé Kočky, aby ho doprovodily?“ zeptal jsem se.

„Ze světcovy reakce se zdá, že váhají s vysláním někoho, kdo by jako biskup mohl uvést jejich zemi do rozpaků,“ řekl Hakuya. „Abychom si zajistili slib, že lunární pravoslaví uznáme za své státní náboženství, přijala naše zdejší podmínky, ale jakmile se vrátí domů, hrozilo, že je z nějakého důvodu poruší. Například by nám mohli říct, že Souji byl zraněn při nehodě, a tak by poslali někoho jiného... nebo nějaký jiný podobný příběh. Proto jsem se rozhodl, že nejdřív pošlu Černé Kočky a přivedu ho sem.”

Zraněný při nehodě... huh. V mé mysli, umím si představit, že by to udělal ortodoxní papežský stát. Neexistovala žádná záruka, že se „neztratí“ do vězení nebo „nezemře na náhlou nemoc“, která byla ve skutečnosti atentátem. Když vzal tolik v úvahu, musel jsem to Hakuyovi nechat.

„Upřímně, jsem ohromen, že umíš intrikovat stejně jako oni,“ řekl jsem škádlivě.

Liscia, která stála vedle mě, se na mě chladně podívala. „Ty sám jsi docela intrikán, že? Soumo? Tím myslím, že svým způsobem klameš toho ubohého, nevinného světce.”

„Nemluv o mně tak hrozně,“ řekl jsem. „Neřekl jsem jí žádné lži.”

Když jsem jí řekl, že udělám z lunárního pravoslaví naše státní náboženství, nelhal jsem.

„Mohli bychom však pracovat podle různých definic toho, co je státní náboženství,“ dodal jsem.

„Upřímně... Všechno je to v tom, jak se věci vyslovují.“ Z podrážděného pohledu, který na mě Liscia vrhla, jsem musel mít ve tváři taky pěkně zlomyslný výraz.


-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Hakuya padouch …😁😂

4 komentáře: