IwS 4 - Mezipříběh II: Babička a vnučka 1/2

Mezipříběh II: Babička a vnučka

I když jsem získal půdu – nebo spíš zemi – jak od Regulusu, tak od Belfastu, stále jsem žil v hlavním městě Belfastu.

Dopady státního převratu v Regulusu se stále ještě zpracovávaly, takže jsme museli odložit jak prohlášení o vytvoření nové země, tak oznámení mého, Yuminina a Luina manželství.

Tehdy jistá osoba navštívila můj příbytek v Belfastu.

„Už je to nějaký čas, sire Touyo.“

„Vítejte v Belfastu, Carol.“ Návštěvníkem byla Carol. Byla to rytířka z rodiny Rillettes a jedna z „Dvanácti Čepelí Říše“, skupiny, která sloužila Regulusu od doby, kdy na trůn usedl první císař.

Kvůli nedostatku pozoruhodných úspěchů po mnoho let byla rodina Rillettes na pokraji zhroucení, ale ona byla uznána za své „cenné příspěvky“ během převratu, a tak obnovila čest své rodiny.

Dokonce se doslechla, že získá důležitou pozici mezi rytíři. A upřímně, to mě zneklidňovalo.

„Takže, jaká je tvoje práce, … oh, to je zjevně Renne, že?“

„Ano. Mohu ji vidět?“ Před krátkou dobou vyšlo najevo, že Renne, ta dívka, která pro nás teď pracuje, je vlastně dcera Caroliny starší sestry, což znamená, že jsou teta a neteř.

Nebylo to však zcela potvrzeno, takže bylo nutné, abych to všechno objasnil.

Zavolal jsem na naši hlavní služebnou Lapis a nechal ji přivést Renne do salonku.

„Potřebujete něco, pane?“ Buď proto, že byla napjatá kvůli přítomnosti hosta, nebo prostě proto, že nebyla zvyklá říkat tato slova, vyzněla poněkud divně. Jak mě to přimělo k ironickému úsměvu, pokynul jsem jí, ať jde ke mně.

„Renne. Můžu se tě na něco zeptat?“

„C-Co si přejete vědět, pane?“

„Oh, není třeba takhle mluvit. Znáš jméno své matky?“

„...Maminky?“ Viditelně zmatená, začala přemýšlet.

„Ehm... Myslím, že to bylo Steph. Slyšela jsem tátu, jak to často říká, když byl opilý. Ale neptala jsem se ho na to.“ Pohlédl jsem na Carol, která na mě lehce kývla. O tom není pochyb, co?

„Renne, můžeš mi zase ukázat svůj přívěsek?“

„Eh? Dobře, ale proč?“

„Je to nesmírně důležité, tak prosím.“ Skutečnost, že to řekla Carol – host – Renne poněkud zmátla, ale netrvalo jí dlouho, než si sundala přívěsek z krku a položila ho na stůl.

Stejně jako když jsem ho viděl posledně, měl tvar trojúhelníku dolů a uvnitř byl velký větrný kouzelný kámen.

Carol to se strachem vzala do rukou, otočila a prozkoumala erb vzadu.

„Nelze si to splést. Tohle měla v držení moje sestra. Je to rodinné dědictví Rillettes.“

„Vy co?“ Zmatená jejími slovy, se Renne začala Carol vymlouvat.

„T-Táta mi řekl, že je to upomínka od mámy! Já-já jsem to neukradla, já-…!“

„Já vím. Tohle patřilo mé sestře. Takže teď patří tobě.“

„Eh...?”

„Moje sestra se jmenovala Stephanie. Stephanie Rillettes. Je víc než pravděpodobné, že to byla tvá matka.“ Když Renne ztuhla a otevřela ústa překvapením, jemně jsem jí řekl, aby se posadila.

„Poslouchej, Renne. Tvá matka byla dcerou šlechty říše Regulus. Ale utekla z domova poté, co se pohádala se svým otcem. Pak se setkala s tvým otcem a porodila tě.“

„P-Pak tato dáma je...“

„Jsem mladší sestra tvé matky... To ze mě dělá tvou tetu. Jmenuji se Caroline Rillettes. Jsem rytířka říše Regulus.“

„Teto...“ Když Renne řekla to slovo, Carol se chytila za hruď a obličej se jí zkřivil.

Co to sakra děláš?

„Co se děje...?“

„No, to je právě to.... Je těžké to vyjádřit slovy, ale být tak nazvána, mírně štípe ...“

„Proč? Jsi teta, viď, tetičko Carol?“

„Přestaň to opakovat! Já vím, že jsem! Nemýlíš se, ale je to prostě...!“ Se slzami v očích se Carol začala svíjet.

Člověče, ona je taková otrava. I když je pravda, že její věk je tak trochu v nebezpečné zóně...

„Renne. Místo tety, prosím použij Carol, slečno Carol, nebo něco jiného v tomto smyslu... Vím, že je to bolest, ale stejně.“

„Eh? Tak co třeba... ségra?“

„Ah, to je perfektní!“ Carol s Renneinou volbou vzrušeně souhlasila.

Ségra, eh...? No, říká mi bruv, takže je to asi vhodné.

Přívěsek, který Renne měla, byl ve skutečnosti artefakt. Byl prodchnutý větrnou magií, kterou mohli aktivovat jen příslušníci pokrevní linie Rillettes.

Šli jsme do zahrady, kde Carol držela přívěsek v ruce a pronesla klíčové slovo, které způsobilo, že se kolem ní objevila obranná stěna větru.

Je to [cyklonová zeď] nebo co? Artefakty byly nástroje, které umožňovaly těm, kdo neměli schopnosti k magii, používat kouzla, ale ta, která mohla být aktivována jen určitou pokrevní linií, se zdála být vzácností.

Zajímalo by mě, jestli je to naprogramováno nebo tak něco. Mám předpokládat, že je to jako fantasy RPG-oblíbený posvátný meč, kterým mohou vládnout jen potomci legendárního hrdiny?

Jako závěrečné potvrzení jsem to nechal aktivovat i Renne a fungovalo to bez problému. Bylo jasné, že krev, která jí protéká žilami, byla ta z rodiny Rillettes.

Když jsem to byl já, kdo to zkusil, nic to neudělalo.

„Renne. S tímhle je zřejmé, že jsi členem rodiny Rillettes. Což znamená, že jsi jedna ze šlechticů říše Regulus.“

„Chápu....“ Renne vypadal úplně zmateně. To bylo přirozené. Nevěděla, jak na to reagovat. Koneckonců, byla to služka, které právě řekli, že je vlastně dcerou šlechticů.

„Tak... co ty na to? Chceš jít do říše Regulus?“

„... Já ... Já tu chci zůstat.“ I když měla nízkou hlasitost, její hlas byl jasný.

„Budeš tady jen služka, víš? V říši bys ale byla dámou ze šlechtického rodu. Nebyla bys pak šťastnější?“

„Já rozhodnu, co mě udělá šťastnou! Bydlím tu ráda. Miluju všechny na tomhle místě! Proto tu chci zůstat navždy! Všichni tady jsou moje rodina...!“

„Chápu...“ Když se Renne rozplakala a přitiskla se ke mně, jemně jsem ji držel zpátky. Jestli se tak rozhodla, prostě bych udělal, co je v mých silách, abych ochránil její způsob života. To bylo vše.

„Měla jsem pocit, že se to stane ...“ Carol promluvila s rozpačitým úsměvem na tváři. Pak došla k Renne a přikrčila se, aby jejich oči spočinuly na stejné úrovni.

„Jestli je to to, co chceš, pak proti tomu nic neřeknu. Nezapomínejte však, že to není tvá jediná rodina.“

„Teto –“

„Guh?!“

„Ségra... Děkuji.“ Byl jsem vystaven scéně, kdy neteř byla ohleduplná k tetě, která se držela za hruď a snažila se snést nějakou záhadnou bolest. Co to sakra?

Brzy Carol vstala a znovu se na mě podívala.

„No, nevadí mi, že tu bydlí, ale ráda bych ji alespoň jednou nechala setkat se s mou matkou. Ta dívka je koneckonců její jediná vnučka.“

„Eh? Nejsi vdaná, ségro.“

„Ghuh?!”

Whoa! Nechala se obrazně podrazit svou nově objevenou neteří!

S vážně bolestným výrazem, se Carol se skřípavým zvukem obrátila k Renne a přinutila se k úsměvu.

„A-ano ... nejsem vdaná ... zatím ...“

„R-Renne, jen abys věděla, ženské rytířky mohou být tak zaneprázdněné, že nemají šanci potkat tu pravou osobu!“ Nelíbila se mi ta negativní aura, která se začínala šířit, tak jsem vzal na sebe, že Carol pomůžu. Pravděpodobně existovalo mnoho důvodů, proč se nemohla vdát, ale nebyla to lež, že to byl jeden z nich.

„Aha. Ségra je hezká a v pohodě, takže mi to připadalo divné. Jsi krásná, takže kdybys nebyla rytířkou, muži by tě nikdy nenechali na pokoji.“

„To je ale hodná holka!“ Carol rychle objala svou neteř.

Pokud se ptáte mě, tato její stránka je to, co z ní dělá tak... politováníhodnou postavu... nicméně, nic neřeknu.

„Sídlo Rillettes.... Carolin dům je v hlavním městě říše Regulus, že?“

„Ano. I když na malé straně, naše sídlo je ve vznešené čtvrti. I když já žiji ve všední dny v rytířské ubytovně a vracím se jen o víkendech, takže většinou je tam jen moje matka a sluhové.“

Snadno bych se dostal do hlavního města pomocí [brány].

„Řekla jsi to své matce.... Už jsi o ní řekla Rennině babičce?“

„Ano. Vlastně se chtěla připojit ke mně a jet sem do Belfastu, ale já ji samozřejmě zastavila.“

No, není to něco.... Vzdálenost mezi tímto místem a hlavním městem říše Regulus byla dost velká. I když to bylo pro Carol, která byla rytířkou, naprosto životaschopné, cesta pro seniora bude jistě namáhavá. Vážně, musely by dokonce tábořit venku.

Hmm... Rozhodně to nevypadá, že by se Renne vyhýbala. Myslím, že je dobrý nápad nechat je se sejít. Tak si pospěšme.

„Dobrá, pojďme za Renneinou babičkou.“

„Eehh?! Hned teď?!“ Ignoruje její překvapení, jsem šel za Lapis, řekl jí, že si na chvíli půjčím Renne, pak jsem šel do Luina pokoje a nechal ji jít s námi.

Kdybychom jeli do Regulusu, mít s sebou Lu, by mělo spoustu věcí urychlit. V Belfastu jsem mohl dělat věci jen proto, že jsem znal lidi, ale to samé se nedalo říct o Regulusu.

„Omlouvám se, princezno. Je mi líto, že jste se zapletla do našich rodinných záležitostí…“

„To není třeba, Carol. Nebýt tebe, je tu šance, že bych se s Touyou nikdy nesetkala. To je to nejmenší, co můžu udělat.“ V reakci na to, že Carol sklonila hlavu, se Lu prostě usmála. Vedle nich se Renne také spěšně uklonila. Než jsem si to uvědomil, Renne držela v ruce kabelku. Suvenýry pro babičku, předpokládám?

„Dobrá, jdeme. Lapis, postarej se o všechno.“

„Dávejte na sebe pozor.“ Jakmile jsem otevřel [bránu], Carol, Renne, Lu a já jsme jí prošli.

Vyšli jsme zadní uličkou v Gallarii, srdci říše Regulus.

Jakmile jsme vyšli na ulici, byli jsme obklopeni takovým ruchem a shonem, že bylo těžké uvěřit, že před několika týdny došlo ke státnímu převratu. Ve srovnání s Belfastem, se zdálo, že Regulus působí dojmem „narovnání“. Regulus se podobal přímce, zatímco Belfast připomínal spíš křivku. Úhledná městská krajina měla kolem sebe nádech historického významu, takže se důvěrně lesklo nad svým státem jako hlavní město. I když nebylo příliš křiklavé, stále mělo jistou osobnost. To byl výstižný popis tohoto města.

Tu a tam, jsem pořád viděl nějaké rány, které převrat zanechal na tomto městě. Některé domy se ještě rekonstruovaly a některé pouliční osvětlení se ještě znovu instalovalo.

No, některé domy byly úplně zničeny Pánem démonů. Chvíli potrvá, než se všechno vrátí do normálu.

„Touyo, tady.“ Jak jsem se tak rozhlížel, Lu mě vzala za ruku a začal mě někam vést. Když došlo k převratu, požáry začaly jen v prostých oblastech a slumech, zatímco vznešená obytná čtvrť zůstala zcela nedotčena.

Myslím, že generál si nechtěl dělat nepřátele mezi důležitějšími lidmi.

Po chvíli chůze jsme dorazili do oblasti s usedlostmi mnoha různých velikostí. V rohu, kousek od ostatních, byl náš cíl. Byl střední velikosti – ne příliš velký, ani příliš malý. Sídlo mělo červenou střechu, která ho očividně chránila proti mnohým zimám a dodávala mu jakýsi starožitný nádech. Jeho brány byly docela působivé. Po stranách měl dva gryfy nesoucí štíty a na erbech byly zkřížené meče a nad nimi vavřín.

„Slečno Carol! V okamžiku, kdy jsme stáli před branami, na nás zevnitř zavolal muž, který vypadal vysoký jako dva metry. Měl bílé vlasy, turecký knír a tvář někoho kolem šedesátky. Nicméně díky své svalnaté postavě vypadal podstatně mladší.

Co je to za staříka?

2 komentáře: