IwS 4 - Mezipříběh II: Babička a vnučka 2/2

 „Jmenuji se Robinson. Už léta sloužím této rodině jako komorník.“

„Ch…chápu?“ Nebyl jsem to jen já. Renne a Lu byly také zaskočeny. Vskutku, měl na sobě sluhovo oblečení. Vypadal však spíš jako někdo, jehož povoláním v životě byla bojová umění.

„Jsem rád, že jste se vrátila tak brzy! Oh... Ohh! To je slečna Renne?!“

„To vskutku je. Tohle je dcera Stephanie.“

„Já to věděl! Vypadá přesně jako lady Steph, když byla mladá! Oh, tohle mě vrací zpět... Opravdu, to ano... Vážení, musím informovat madam! Paní! Paní!“

„Ah, hej, Robinsone!“ O chvíli později se svalnatý komorník otočil a odběhl do zahrady.

...Co si o tom mám myslet?

„Ten hloupý komorník...! Je fajn být nadšený z Renne, ale nepozdravit princeznu je prostě neomluvitelné!“

„Mně to nevadí. Tentokrát Jsem jen něco navíc.“ Jak se Lu hihňala, Carol se otočila a otevřela bránu. Jakmile jsme vstoupili na pozemky sídla, Carol nás zavedla k hlavním dveřím.

Navzdory tomu, že rodina Rillettes byla na pokraji zhroucení, budova byla elegantní a zároveň velkolepá.

„T-tohle je mámin domov?“

„Ano. Steph tu žila až do svých sedmnácti let.“ Carol odpověděla Renne, když dívka vzhlédla k usedlosti.

Takže máma Renne utekla, když jí bylo sedmnáct, co? Musela to být dost silná rebelská etapa...

Jako by reagoval na mé nonšalantní myšlenky, Carol začala vyprávět.

„Navzdory tomu, že byla žena, měla moje sestra talent pro šermířské umění. Kvůli tomu ji otec donutil projít těžkým výcvikem. Bylo však zcela jasné, že se mé sestře nelíbí být součástí rodiny rytířů a být vystavena veškeré její přísnosti. Byla to docela svobodná duše.“

„Opravdu. Nenáviděla svázanost a vždy se snažila otci vzdorovat. Přesto to však bylo jemné dítě.“ Podíval jsem se, odkud se ozval neznámý hlas, a uviděl dámu s vlasy stejně blonďatými jako Carol. Zdálo se, že jí táhne na padesát. Oblečení měla nenucené a docela prosté. Přes oděv však měla plášť, který sice nebyl křiklavý, ale vypadal opravdu dobře udělaný.

Dá se předpokládat, že je...

„Takže ty jsi Renne, předpokládám? Opravdu, vypadáš přesně jako Steph.“

„U-mm ... J-J.-jste moje babička?“

„Babička.... No, tak to je, ano. No nazdar, to je ohromující. Zdá se, že když mám najednou tak velkou vnučku, jsem z toho trochu zmatená.“

Dáma se zatvářila rozpačitě, ostýchavě a zároveň rozpačitě.

Buďte v pohodě. Nejste zdaleka tak špatná jako vaše dcera.

„Jsem ráda, že tě poznávám. Já jsem Renne.“

„Panebože, tak zdvořilá. Jmenuji se Mary. Mary Rillettes. Náhodou jsem hlavou domácnosti Rillettes. A ano, jsem tvoje babička.“ Mary odpověděla s úsměvem, když Renne lehce sklonila hlavu.

Trochu strnulý pozdrav, vzhledem k tomu, že jsou příbuzní, ale to se asi dalo čekat. Koneckonců, právě se potkaly.

O chvíli později se Mary podívala na mě a hluboce se mi uklonila.

„Takže vy jste Mochizuki Touya. Chtěla bych vám poděkovat za vaše činy během vřavy... a za záchranu hlavního města. Dokonce jste pomohl mé dceři a vnučce... Ani nevím, co říct...“

„Ach, to není třeba. To nic není, opravdu.“

„A tahle dáma tady je.... Oh? Ne, to není možné...“ V okamžiku, kdy Mary obrátila pohled k Lu, její tvář ztuhla. Náhle si klekla a znovu sklonila hlavu.

„V-Vaše Výsosti?! P-Proč máte na sobě ...! Ne, proč jste navštívila tuto residenci?“

„To proto, že tady Mochizuki Touya je můj nejdražší. Není nic divného na tom, že jsem tady, Mary.“

„Já... Chápu?“ Zcela zaskočena, přešla Mary pohledem mezi mnou a Lua, která na sobě měla nenucené oblečení, ve kterém se dalo snadno pohybovat.

Nevěděl jsem, že se Lu a Mary už setkaly.

Později jsem zjistil, že každý nový rok se koná nějaká událost kde měli šlechtici říše Regulus audienci u císaře.

Přirozeně, Mary, hlava rodiny Rillettes, se na ní také podílela. A protože je třetí princezna, Lu se jí také zúčastnila.

„Postav se. Tentokrát jsem sem přišla jako nic jiného než doprovod. Nevadí mi, když se mnou nebudete nijak zvlášť zacházet.“

„C-Chápu.... Udělám tedy, co mi řeknete.“ Lu se usmála, když Mary, stále viditelně napjatá a zmatená, vstala. Pak nás pozvala dovnitř.

Jak na mě udělala dojem neradostná, přesto uklidňující architektura pokoje pro hosty, přinesl nám svalnatý komorník čaj. V jeho rukou vypadaly šálky čaje jako hračky. Pak jsme Mary vyprávěli o všem, co se stalo s Renne a jejím rozhodnutí. Carol jí už řekla o smrti Stephanie, takže nás poslouchala bez jediného slova.

Komorník však vytřeštil oči. Zřejmě se o ni staral už od jejího mládí, takže dávalo smysl, aby takhle reagoval. Také mi bylo řečeno, že matka Renne byla uložena k odpočinku na hřbitově vedle malého kostela ve vesnici v Belfastu.

„Zajímalo by mě, jestli byla šťastná...“

„Já nevím... Ale táta říkal, že se hodně usmívala, kdykoliv se na mě podívala. Na to si ale nevzpomínám...Koneckonců, právě se narodila.“

Doufám, že její rodiče teď spolu šťastně žijí v nebi. Ještě lepší by bylo, kdyby se sešli i s jejím dědou a začali spolu vycházet.

„Jsem rád, že jsi navštívila domácnost Rillettes... Ale chápu, proč by ses zdráhala začít s námi žít jako rodina. Nemluvě o tom, že tvoje matka vlastně utekla, protože se jí takové věci hnusily. Kdybych tě donutila stát se šlechtičnou, cítím, že Stephanie by se na mě velmi zlobila, až bude můj čas jít a setkat se s ní v posmrtném životě.“

„Omlouvám se... Nicméně chci zůstat s Touyou a ostatními. Všichni jsou tam velmi laskaví a učí mě spoustu věcí.“

„A i když by byla služka, pracovala by na palácovém místě nové země. Bude s ní zacházeno stejně dobře jako se služkami císařské domácnosti. Není se čeho bát.“ Lu se přidala k Renneiným slovům.

Někteří šlechtici už o vzniku nové země věděli. Zpočátku to byl docela rozruch, ale ochladilo se to ve chvíli, kdy si uvědomili, že je to jen země jménem.

Koneckonců, země byla co do velikosti malá. Navíc si nejspíš mysleli, že jediný dobrodruh toho moc nezmůže. Ve skutečnosti byla menší než nejmenší teritoria v Belfastu i Regulusu. To jim stačilo k přesvědčení, že je neškodná. 

Dalo se s jistotou předpokládat, že informace o mém zasnoubení s Yuminou a Lu ještě neprosákly. Reakce se může změnit, až to bude oznámeno.

Po vyslechnutí Luiných slov, ke mně Mary sklonila hlavu.

„Prosím, dobře se o ni postarejte.“

„Jistě. Nemusíte si dělat starosti. Renne je chytrá holka se spoustou taktu. Taky se rychle učí. Jsem si jistý, že z ní vyroste skvělá žena.“

Díky mé chvále se Renne zastyděla a podívala se dolů. Brzy však dostala nápad a podívala se na Mary.

„Hm, můžu si půjčit vaši kuchyň?“

„Kuchyň? Nevadí mi to, ale proč? “

„Crea... šéfkuchařka sídla mě učí vařit. Chtěla bych, abys ochutnala něco z mého jídla, babičko.“

„Panebože! Ach bože, to je báječné! Steph a Carol... moje dcery nikdy nebyly dobré ve vaření. Ve skutečnosti, si nepamatuji, že by mi někdy dali něco, co nebylo převařené nebo nedovařené. Jejich šermířské umění se možná den za dnem zlepšovalo, ale ani jedna z nich nevypadala, že by měla alespoň špetku ženskosti.“ Maryina slova přiměla Carol odvrátit zrak.

To je důvod, proč se nemůže vdát...? S úsměvem na tváři, Mary přihlížela, když komorník vedl Renne, která stále držela tašku, do kuchyně.

„To je hodná holka. Méně bych od dcery Stephanie nečekala. Mohla by ses od ní pár věcí naučit, Carol.“

„Matko... podle tebe to zní, jako bych nebyla schopna ničeho.“

 

„Mám prostě strach o dceru, která je v takovém věku ještě svobodná. Přinejmenším by ses měla naučit vařit. Vstáváš správně ráno, když jsi v podnájmu? Nebo vlastně říkáš „ještě pět minut“, jako když jsi doma? Muži jsou extrémně vnímaví k takové nedbalosti, víš? Prosím, udělej všechno pro to, abys do rodiny Rillettes přivedla dobrého zetě. Opravdu věřím, že nechceš jít tam, kde je Steph, než uvidíš tváře svých dětí.“

V momentu Mary změnila třídu z „babičky“ na „matku“ a začal Carol střílet svými slovy.

Carol poslouchala Mary a celou dobu vypadala vážně otráveně. Vypadá to jako kárání od matky bez ohledu na věk.

„Zkoušeli jste domluvit nějaké manželské schůzky?“ Zdánlivě zaujatá, Lu se připojila k jejich rozpravě.

S tím, jak se věci vyvíjely, se Carol stane hlavou domácnosti Rillettes. To by jí znemožnilo stát se nevěstou z vlastní vůle. Někdo, kdo by chtěl být ženichem, by musel přijít za ní.

Za předpokladu, že je šlechtic, to nikdy nemůže být první syn, protože oni vždy zdědí domácnost. To by znamenalo, že potenciálními ženichy by mohli být jen druzí, třetí nebo jiní synové.

„Objevilo se několik žádostí... Podle toho, co Robinson zjistil, však většina z nich měla mimořádně pochybný charakter. Ve skutečnosti byli někteří z nich zatčeni během povstání.“

„Tady! Vidíš, matko? Spěch by mohl vést k tomu, že skončím se špatným mužem. Chci si být naprosto jistá svou volbou.“

„Ach, kolikrát jsem to slyšela.... Tímto tempem, se Renne vdá dřív než ty.“

No tak, to není možné... Počkat, kdyby se Renne vdala v šestnácti, tak jí zbývá asi osm let. Možná to není úplně nemožné.

V mém předchozím světě byly tuny svobodných žen kolem třicítky, ale tady byly docela vzácností.

I kdyby si nemyslela, že je to problém, ti, kdo ji obklopují, by to začali považovat za divné. To by mnohé z nich přivedlo k přesvědčení, že existuje důvod, proč se nemůže vdát. V důsledku toho by Caroliny potíže se svatbou jen vzrostly.

Zdá se mi to, nebo je v této chvíli beznadějná?

Jak se mi hlavou honila taková hrubá myšlenka, Renne a Robinson otevřeli dveře do pokoje a vrátili se. Oba tlačili stůl s jídlem.

Když jsme seděli kolem stolu, všichni jsme dostali dřevěný talíř, na kterém byl železný. Och, chlapče, tady to máme.

Horký železný talíř vydal syčivý zvuk a vůni jídla.

„Já-já jsem tohle jídlo nikdy neviděla.... Je ta kroutící se věc zvíře?“

„Já – to není... červ, že ne?“ Mary a Carol pronesly několik složitých výrazů.

Myslím, že je přirozené, že když to většina vidí poprvé, jsou překvapeni. To však neplatí pro ty z Eashenu.

„To se vyrábí tak, že se vezme katsuobushi, což je ryba sušená zahřátím, a zredukuje se na tenké kousky. Ve skutečnosti jsou tak tenké, že je teplo jídla nutí k pohybu a působí dojmem, že tančí.“

„Katsuobushi ... Takže tohle je ryba?“

„Patří mezi základní kuchařské přísady v Eashenu. I když tady v západních zemích to není moc známé.“

Jakmile zjistily, co jsou ty pohyblivé předměty, obě si s úlevou povzdechly.

Kromě toho, mě trochu překvapilo, že tohle je jídlo, které si Renne vybrala.

I když, ne že by to bylo těžké jídlo. Stačí sehnat mouku, zeleninu, vejce a maso a je po všem.

Dalo se s jistotou předpokládat, že Renneina taška obsahovala katsuobushi, omáčku a majonézu.

„Jak se tomuhle jídlu říká?“

„To je okonomiyaki. Je to oblíbené jídlo v sídle.“ Na Maryinu otázku odpověděla Renne. Já jsem to začal tím, že jsem dal Cree recept.

Bylo to chutné a zároveň snadné. Můžete také použít ingredience dle svého výběru. Mořské plody, nudle... všechno fungovalo. Díky své pružnosti bylo oblíbenou volbou vždy, když byli zaměstnanci zaneprázdněni.

„Taková příjemná vůně. Rozhodně to stimuluje mou chuť k jídlu.“

Lu, která seděla po mém boku, se také docela zajímala o okonomiyaki.

Oh jo, ještě to nestihla vyzkoušet.

„Tohle je nejlepší, když se jí teplé. Renne, žačnu jíst hned.“ Vzal jsem do rukou nedaleký nůž a vidličku. Nejraději bych jedl hůlkami, ale nebyl jsem doma, tak jsem se musel přizpůsobit.

Chvilku poté, co jsem to udělal, Mary a ostatní si vzaly vlastní příbory.

Jakmile jsem tam vložil nůž, vylilo se z něj ve velkém množství sýru.

Dobře, to jsem nečekal. Vypadá to fakt dobře.

Když jsem si vzal do úst kousek tohoto okonomiyaki, přemohla mé chuťové buňky známá a nostalgická chuť. Kompatibilita mezi měkkou texturou a sladko-slanou omáčkou byla prostě dokonalá. Sýr byl také hustý a bohatý na chuť.

„Och, oh, drahoušku! To je vynikající!“

„Opravdu je... Je to tak dobré! Nikdy předtím jsem nic takového nejedla!“

„Nemohu než souhlasit! Tak tohle je okonomiyaki...! „Ty tři vypadaly překvapeně, ale v dobrém slova smyslu. Ruce, které si braly jídlo k ústům, nejevily žádné známky toho, že by se zastavily. Renne se na nás podívala, očividně spokojená se svou prací.

Než všichni vyprázdnili talíře, Renne a Robinson nám přinesli čaj.

Oh? To je zelený čaj, že? Hádám, že to také přinesla ze sídla.

Byl vyroben z prvotřídních čajových lístků, které jsem dostal od Ieyahsu. Předal jsem je služkám a dal jim svolení, aby je používaly, jak uznají za vhodné.

„Tento čaj je také velmi chutný. Děkuji, Renne.“

„Ne, děkuji. Nevím, co bych dělala, kdyby se ti to nelíbilo, babi...“ Renne se ostýchavě usmála. Když jsem viděl, jak se Mary usmívá, uvědomil jsem si, že vzdálenost mezi nimi se zkrátila, což mě uklidnilo.

Vytáhl jsem ze svého [skladu] dvě zrcadla a podal jim je.

„Co je to?“ Když jsem ji dal její, Mary zmateně naklonila hlavu.

„Je to artefakt, který jsem vyrobil. Když vložíte dopis do tohoto malého zrcadlového kousku, vyjde skrz druhý. Použijte to na výměnu dopisů s Renne.“

„Touyo... jsi si jistý, že to můžeme mít?“

„Jo. Hlavní města jsou od sebe dost daleko, takže by chvíli trvalo, než by se vaše dopisy dostaly. Rychlejší koně by byli také drazí. Také tě sem pošlu, až budeš mít po sobě jdoucí dny volna, takže budeš moct vídat svou babičku dost často.“

„Mockrát děkuju, brácho!“ S jasným úsměvem na tváři, se ke mně Renne přitiskla.

Whoa, teď.

Jakmile jsem ji objal, Lu se na mě podívala s otevřenými ústy.

„To-To-To je tak nespravedlivé! Já-chci také lpět na Touyovi!“

„Uh, Lu...”

„Huh?!“ Jakmile si všimla těch podivných pohledů, Lu si odkašlala a elegantně si ke rtům přinesla šálek čaje. To nebude stačit na to, abys to uhrála, víš?

„N-No, koneckonců je to dítě. Není třeba se kvůli tomu rozčilovat.“

Dobře, no. Teď ses vážně rozčílila. To mě ale zmatlo a trochu mě to potěšilo.

Zdálo se, že Lu má v sobě soutěživou stránku. I když opravdu nemělo smysl soupeřit s Renne.

Všichni se snažili potlačit smích nad tím, jak okouzlující Lu právě teď vypadala. Jedinou výjimkou byla Renne, která vypadala jen zmateně.

 

„Chápu. Jsem rád, že vím, že to dopadlo dobře. “

„Jo. S Renne se tento dům nakonec stává mnohem veselejším místem. Nemít ji nablízku by bylo smutné, takže jsem rád, že to takhle dopadlo. Pořád se o ni dobře starej, jo?“

„Jistě.“ Vyprávěl jsem Laimovi o tom, co se stalo v hlavním městě říše Regulus, a znovu jsem ho požádal, aby se postaral o naši malou služku. Jelikož se Renne rozhodla zůstat, nechtěl jsem udělat nic, čeho by litovala.

Když jsem seděl na balkoně a popíjel čaj, který mi Laim připravil, vzhlédl jsem k měsíci na noční obloze.

„Kde je vlastně Renne?“

„Už jsem ji nechal vrátit se do jejího pokoje. Požádala Cecile, aby jí dala nějaký papír a obálky, takže se dá s jistotou předpokládat, že už píše dopis hlavnímu městu říše.“

Chápu. Část mého já cítila závist. Koneckonců, žádné dopisy, které bych napsal, se nikdy nedostanou k mé rodině.

Nicméně rodina, kterou jsem měl tady na tomto světě, mi byla stejně drahá. A to mohla být krásná věc.

„Chtěl byste další?“

„Ano, prosím.“ Laim vzal prázdný šálek a odešel z pokoje

Když jsem vzhlédl k měsíci na noční obloze, modlil jsem se k Bohu za štěstí rodiny, kterou jsem opustil.

3 komentáře: